Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2010, 21:44 uur
TecnoDec schreef:
Prachtige koptelefoon.
Zwaar onderschat tegenover de evergreen SR60 en de duurdere modellen van Grado. Ze lekken wel geluid dat het geen naam heeft , maar daarvoor zijn het ook Grado's.
Prachtige koptelefoon.
Zwaar onderschat tegenover de evergreen SR60 en de duurdere modellen van Grado. Ze lekken wel geluid dat het geen naam heeft , maar daarvoor zijn het ook Grado's. Hij is inderdaad schitterend, zoals ik al eerder typte ben ik zwaar onder de indruk van het gebalanceerde geluid: hoge tonen, bassen en het middenregister zijn perfect in verhouding. En wat dat open systeem betreft: dan heb je tenminste geen last van echo's

0
geplaatst: 24 november 2010, 22:26 uur
Ik heb een HD 595 alweer zo'n 3 jaar, ben er nog steeds blij mee, bij goed geproduceerde platen hoor je de geluiden echt goed van alle kanten weergegeven 

0
geplaatst: 24 december 2010, 15:29 uur
Ik heb zojuist een HD 595 gekocht. Eerst nog vergeleken met de HD 555 maar die viel me daarbij lichtjes tegen. Mijn AKG K280 Parabolic was ik beu, zowel qua gebrek aan comfort als aan geluidskwaliteit.
0
geplaatst: 24 december 2010, 16:01 uur
Toevalligerwijs staat de HD 595 ook hoog op mijn verlanglijstje. Benieuwd wat jouw ervaringen met deze koptelefoon zijn Kronos.
Op het moment een redelijk goedkope Sennheiser die nodig aan vervanging toe is.
Op het moment een redelijk goedkope Sennheiser die nodig aan vervanging toe is.
0
geplaatst: 24 december 2010, 16:22 uur
Ik heb ook al een aantal jaar die HD 595 en ben er zeer tevreden over. Voor zijn prijs is het echt een heel goede koptelefoon met een prachtig geluid.
0
geplaatst: 24 december 2010, 16:59 uur
@Thomzic,
Mijn voorlopige ervaring ermee is natuurlijk vooral in vergelijking met de AKG. Het grote verschil zonet al gemerkt is dat ik de Sennheiser wél op een redelijk luid volume kan zetten zonder dat dit pijn doet aan mijn oren (die door tinnitus nogal gevoelig zijn). Het draagcomfort is ook dag en nacht verschil. De AKG wil ik na een tiental minuten al afzetten, maar bij de HD 595 vergeet ik snel dat ik een hoofdtelefoon op heb. Verder een mooi ruimtelijk helder geluid, met veel detail en stevige bas. Als ik deze zou kunnen vergelijken met een nog duurder model zou ik misschien iets negatiefs aan te merken hebben, maar nu kan ik alleen maar blij zijn met het vele luistergenot dat het ding oplevert.
De HD 595 zal nog wel even verkrijgbaar zijn, maar wordt nu vervangen door de 598. Die heb ik in de hifi-zaak ook geprobeerd maar zoals de verkoper ook al vermoedde is er weinig of niets veranderd wat geluidskwaliteit betreft. Hij ziet er volgens mij wel spuuglelijk uit (om te vergelijken, zie foto) en kost iets van een 30 euro meer. Op de HD 595, einde reeks, kreeg ik dan ook nog 15% korting, waardoor het verschil al 60 euro werd. En dat had ik voor de kitscherige kleuren niet over.

Mijn voorlopige ervaring ermee is natuurlijk vooral in vergelijking met de AKG. Het grote verschil zonet al gemerkt is dat ik de Sennheiser wél op een redelijk luid volume kan zetten zonder dat dit pijn doet aan mijn oren (die door tinnitus nogal gevoelig zijn). Het draagcomfort is ook dag en nacht verschil. De AKG wil ik na een tiental minuten al afzetten, maar bij de HD 595 vergeet ik snel dat ik een hoofdtelefoon op heb. Verder een mooi ruimtelijk helder geluid, met veel detail en stevige bas. Als ik deze zou kunnen vergelijken met een nog duurder model zou ik misschien iets negatiefs aan te merken hebben, maar nu kan ik alleen maar blij zijn met het vele luistergenot dat het ding oplevert.
De HD 595 zal nog wel even verkrijgbaar zijn, maar wordt nu vervangen door de 598. Die heb ik in de hifi-zaak ook geprobeerd maar zoals de verkoper ook al vermoedde is er weinig of niets veranderd wat geluidskwaliteit betreft. Hij ziet er volgens mij wel spuuglelijk uit (om te vergelijken, zie foto) en kost iets van een 30 euro meer. Op de HD 595, einde reeks, kreeg ik dan ook nog 15% korting, waardoor het verschil al 60 euro werd. En dat had ik voor de kitscherige kleuren niet over.

0
geplaatst: 4 januari 2011, 12:14 uur
Ik lees alleen maar positieve ervaringen over de HD 595. De keuze tussen deze en de opvolger is dan ook niet moeilijk gezien prijs/kwaliteit verhouding én vormgeving. Wat een foeilelijk ding die 598
.
De Sennheiser is uitgerust met een 6.3 MM jack plug die slecht functioneert op een i-pod. Wordt er een verloopje meegeleverd die wel past op een i-pod?
.De Sennheiser is uitgerust met een 6.3 MM jack plug die slecht functioneert op een i-pod. Wordt er een verloopje meegeleverd die wel past op een i-pod?
0
geplaatst: 8 januari 2011, 23:27 uur
Met wat weinig verstand van koptelefoons heb ik maar wat recensies gelezen op internet en ik wou een ATH-M50 gaan halen. Heeft iemand er misschien 1tje en weet hij of het een goede keuze is?
0
geplaatst: 7 februari 2011, 12:50 uur
Ik heb al een tijdje een Grado SR60. Vind het geluid fantastisch, maar zoals hier op het forum al even werd opgemerkt, lekken de Grado's nogal. Tegenwoordig luister ik veel in de trein naar muziek en dan is dat een serieus nadeel. (Wil mijn medereizigers niet teveel irriteren...) Ik neem aan dat er geen oplossing voor is..
Wat kunnen jullie in (hooguit) dezelfde prijsklasse aanbevelen, wat qua geluidskwaliteit in de buurt komt, maar veel minder lekt?
(Ik houd overigens helemaal niet van in-ear, dus dat valt bij voorbaat af..)
Dank!!
Wat kunnen jullie in (hooguit) dezelfde prijsklasse aanbevelen, wat qua geluidskwaliteit in de buurt komt, maar veel minder lekt?
(Ik houd overigens helemaal niet van in-ear, dus dat valt bij voorbaat af..)
Dank!!
0
geplaatst: 19 februari 2011, 19:57 uur
En voor mij is het de HD595 van Sennheiser geworden. Ja, die lelijke koptelefoon, maar gelukkig hoef ik er niet tegen aan te kijken zoals Kronos al zei. Ik heb hiervoor gekozen omdat de HD595 niet beschikbaar was en ik dure producten in een speciaalzaak koop. In de speciaalzaak uitgebreid modellen vergeleken van AKG, Beyerdynamic, Sennheiser en Philips. Grado was niet aanwezig.
Vergeleken met andere modellen in dezelfde prijsklasse (max. 200 euro) was de HD595 veruit het beste qua geluid comfort (zie Kronos beschrijving).
Dik tevreden!
De bass is overigens erg fijn. Duidelijk hoorbaar, maar niet overheersend.
Vergeleken met andere modellen in dezelfde prijsklasse (max. 200 euro) was de HD595 veruit het beste qua geluid comfort (zie Kronos beschrijving).
Dik tevreden!

De bass is overigens erg fijn. Duidelijk hoorbaar, maar niet overheersend.
0
geplaatst: 22 februari 2011, 19:28 uur
Wat een leuktopic!
Ik gebruik al zeker een jaar of 8 of 9 de Beyerdynamic DT770 koptelefoon, eerst om muziek te mixen, maar nu is deze koptelefoon niet meer weg te denken als ik muziek beluister...
Ik gebruik al zeker een jaar of 8 of 9 de Beyerdynamic DT770 koptelefoon, eerst om muziek te mixen, maar nu is deze koptelefoon niet meer weg te denken als ik muziek beluister...
0
geplaatst: 1 april 2011, 19:38 uur
Is er misschien een verband tussen oorsuizen en een koptelefoon van een slechte kwaliteit? Ik merk namelijk dat mijn oren behoorlijk piepen als ik mijn koptelefoon op zet, zelfs als ik 'm niet eens aan heb staan. Zit ik me dingen in te beelden? Ligt het aan mijn koptelefoon? Of kan ik beter maar helemaal geen muziek meer op m'n oren zetten als ik er last van gepiep van krijg?
0
geplaatst: 1 april 2011, 19:45 uur
MDV schreef:
Is er misschien een verband tussen oorsuizen en een koptelefoon van een slechte kwaliteit? Ik merk namelijk dat mijn oren behoorlijk piepen als ik mijn koptelefoon op zet, zelfs als ik 'm niet eens aan heb staan.
Is er misschien een verband tussen oorsuizen en een koptelefoon van een slechte kwaliteit? Ik merk namelijk dat mijn oren behoorlijk piepen als ik mijn koptelefoon op zet, zelfs als ik 'm niet eens aan heb staan.
Misschien dat je er extra op let wanneer je de hoofdtelefoon op zet. Je aandacht gaat dan vanzelf naar je oren.
Maar als je last van tinnitus hebt moet je hoe dan ook het gebruik van een hoofdtelefoon mijden. Zeker niet langer dan een uur aan een stuk gebruiken en het volume laag houden.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 april 2011, 19:48 uur
Ik heb ook tinnitus en ik luister ook met een hoofdtelefoon, zeker niet overdrijven met de volume anders kom je tegen zoals ik: een constante fluittoon en dat is niet om mee te lachen, het is zeker een oorzaak van mijn dramatische nachtrust.
0
geplaatst: 1 april 2011, 19:49 uur
OK, in dat geval zal ik afscheid nemen van mijn koptelefoon en boxen aanschaffen om muziek op te luisteren.
0
geplaatst: 1 april 2011, 20:04 uur
Er is naar mijn mening trouwens geen enkele hoofdtelefoon die even goed klinkt als een stel goede boxen. Hoofdtelefoon kan wel eens leuk zijn om bepaalde details beter te horen maar het mist toch de body en ruimtelijkheid die speakers wel hebben.
0
geplaatst: 1 april 2011, 20:10 uur
Sir Spamalot schreef:
het is zeker een oorzaak van mijn dramatische nachtrust.
het is zeker een oorzaak van mijn dramatische nachtrust.
Bij mij is de tinnitus best luid maar ik laat er mijn slaap niet voor. Het heeft wel minstens een jaar geduurd om er aan te wennen. En toen begon ook nog het andere oor, wat weer tijd om te wennen vroeg. Maar de beste remedie is je er niet tegen te verzetten, het te aanvaarden. (Makkelijker gezegd dan gedaan.) Koffie drinken en weinig slaap zijn meestal ook niet bevorderlijk. Maar tinnitus beter voorkomen natuurlijk, want niet te genezen..
0
geplaatst: 17 mei 2011, 20:47 uur
Kan iemand mij een koptelefoon aanraden ? Het budget ligt rond de 100 euro , mag ook nog iets meer zijn. Heb geen idee waar ik op moet letten of welke merken goed zijn over het algemeen. Heb nu een redelijk goedkope en wil voor een upgrade gaan.
0
geplaatst: 18 mei 2011, 01:44 uur
Timo-otje schreef:
Kan iemand mij een koptelefoon aanraden ? Het budget ligt rond de 100 euro , mag ook nog iets meer zijn. Heb geen idee waar ik op moet letten of welke merken goed zijn over het algemeen. Heb nu een redelijk goedkope en wil voor een upgrade gaan.
Ik heb de Sennheiser 595 en ben daar heel tevreden over, de goedkoopste prijs is 140 euro bij Bol.com.
0
geplaatst: 18 mei 2011, 15:26 uur
Heeft iemand ervaring met deze ? Bose AE2 audio-hoofdtelefoon | Bose. Of heeft iemand ervaring Bose in het algemeen ?
0
geplaatst: 18 mei 2011, 21:05 uur
Heb één keer een Bose koptelefoon beluisterd en na ongeveer 5 seconden weer weggelegd. Voor rond de 100 euro is genoeg goeds te vinden, maar het is natuurlijk heel erg persoonlijk wat 'goed' is. Wil je een open of gesloten hoofdtelefoon? Ik zou zeggen ga eens ergens luisteren om erachter te komen wat je wel en niet mooi vindt klinken.
0
geplaatst: 18 mei 2011, 21:13 uur
Voor wie van muziek wil genieten in luidruchtige omgeving, Bose heeft er eentje speciaal daarvoor ontworpen. Ik weet de naam van het model verder niet maar heb deze eens op uitgeprobeerd. Zowat al het lawaai van buitenaf valt weg, alsof je oorbeschermers draagt. Dat geeft dan de nodige stilte om rustig je muziek te beluisteren.
0
geplaatst: 18 mei 2011, 22:20 uur
Nee , het is niet voor openbaar vervoer ofzo(Noise Cancelling bedoel je denk ik van Bose inderdaad). Gewoon voor thuis op mijn kamer, Monsta wat bedoel je met open of gesloten ? of hij veel geluid doorlaat ? voor mijn kamer maak het me niet uit omdat ik toch dan vaak alleen in de kamer ben. Wil gewoon daar een goede voor kopen! Waar let jij bv op als je ene gaat kopen ?
0
geplaatst: 19 mei 2011, 21:33 uur
Een gesloten koptelefoon omsluit je oor volledig en laat daardoor minder geluid door. Hierdoor krijg je vaak meer een 'studio'-geluid. Een open koptelefoon rust op je oor, en geeft ook een wat ander geluidsbeeld. Ik luister zelf het liefst naar een gesloten koptelefoon.
Persoonlijk vind ik de Ultrasone HFI-680 het beste in zijn prijsklasse, maar die zit met € 150 iets boven je budget. Of de Audio Technica ATH-M50, die zit volgens mij ook rond die prijs. Beide koptelefoons geven relatief veel (maar niet storend) bas, en presteren uitstekend in de midden en hoge tonen. Ik denk niet dat je een moment spijt zult hebben als je één van beide koopt (wel wat tijd gunnen om in te spelen).
Maar goed, eerst zelf luisteren is natuurlijk wel aan te raden!
Persoonlijk vind ik de Ultrasone HFI-680 het beste in zijn prijsklasse, maar die zit met € 150 iets boven je budget. Of de Audio Technica ATH-M50, die zit volgens mij ook rond die prijs. Beide koptelefoons geven relatief veel (maar niet storend) bas, en presteren uitstekend in de midden en hoge tonen. Ik denk niet dat je een moment spijt zult hebben als je één van beide koopt (wel wat tijd gunnen om in te spelen).
Maar goed, eerst zelf luisteren is natuurlijk wel aan te raden!
0
geplaatst: 22 mei 2011, 23:10 uur
Ik heb zelf de Sennheiser 380 PRO, erg lekker ding. Alleen om je nek hangen, gaat niet echt... Ik weet niet wat het is, maar ik krijg erg snel heel erg last van mijn nek daardoor. Verder een prachtding! =D
0
geplaatst: 3 juni 2011, 13:40 uur
gvd, heb ik de AKG K340 gekocht een half jaar geleden doet de ene het niet meer zo goed de linker is veel zachter, ik heb ze destijds online bij ING gekocht met rentepunten (ik weet niet of iemand dat kent) wat kan ik doen? naar AKG bellen of ING?
0
geplaatst: 6 juni 2011, 13:48 uur
0
geplaatst: 7 juni 2011, 09:27 uur
Zondag de Audio Technica ATH-M50 besteld. Vandaag krijg ik hem als het goed is binnen, vanavond gelijk flink inspelen. Hoor vrijwel alleen positieve geluiden over deze koptelefoon dus ben benieuwd!
* denotes required fields.