Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic
zoeken in:
0
Lasers
geplaatst: 9 juni 2011, 19:48 uur
Wat zijn goede oordopjes voor een prijs van 100Euro of minder?
0
Sectumsempra
geplaatst: 19 juli 2011, 21:20 uur
Mijn pa heeft een Sennheiser, mooi geluid maar wel onderwater-achtig. Ik zelf heb een SkullCandy lowrider (en die wilde ik al... lang), geeft ook rust als je even niets wilt horen want ik moet echt liplezen wil ik iets begrijpen van wat je zegt.
Ik heb overigens ook de Skullcandy oordopjes gekocht, in-ear. Fijn dat er verschillende maten dopjes in zitten, want ik heb eerder in-ear gehad die echt veel te groot waren.
De oordopjes van Apple zelf blijven prima.
Ik heb overigens ook de Skullcandy oordopjes gekocht, in-ear. Fijn dat er verschillende maten dopjes in zitten, want ik heb eerder in-ear gehad die echt veel te groot waren.
De oordopjes van Apple zelf blijven prima.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 04:29 uur
Hieraan gedacht?, de Grado iGi:

If it's a Grado, you know that it will sound great, and the iGi in-ear 'phones don't disappoint. They deliver exceptional performance and musicality. Despite its modest price, the iGi brings the richness of the full musical spectrum to your iPod and other portable musical sources thanks to a proprietary wide bandwidth moving armature.
The iGi's in-ear design brings the benefits of passive isolation from external noise along with improved bass response. Three pairs of ear tips give any listener a custom fit for extended comfort. A raised dot on the left earphone makes it easy to get proper orientation even when listening to music in the dark.
The iGi's in-ear design brings the benefits of passive isolation from external noise along with improved bass response. Three pairs of ear tips give any listener a custom fit for extended comfort. A raised dot on the left earphone makes it easy to get proper orientation even when listening to music in the dark.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 04:35 uur
...en als je voor het beste geluid gaat:
http://www.whathifi.com/rev...
maar die zijn dan ook wat duurder (4x)
Maar voor zo'n bedrag heb ik liever een echte koptelefoon.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 15:19 uur
Oldfart schreef:
Dat zijn inderdaad dure dingen. Maar Grado kennende , zullen dit wel toppertjes zijn. Hebben die ooit al eens een minderwaardig product gemaakt, trouwens ?
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 18:22 uur
Niet dat ik weet.
Maar ik kan me de vraag in de recensie goed voorstellen: is er een apparaat waarvoor je in-ears zou willen gebruiken die goed genoeg is om een prijs van 400 euro te rechtvaardigen?
Alle ipods e.d. blijven beperkte apparaatjes als het om geluiskwaliteit gaat.
Beetje vlag op een modderschuit verhaal.
Maar ik kan me de vraag in de recensie goed voorstellen: is er een apparaat waarvoor je in-ears zou willen gebruiken die goed genoeg is om een prijs van 400 euro te rechtvaardigen?
Alle ipods e.d. blijven beperkte apparaatjes als het om geluiskwaliteit gaat.
Beetje vlag op een modderschuit verhaal.
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 23:12 uur
Sinds een paar weken in het bezit van de Sennheiser HD 25-1-I. Een gort droge studio koptelefoon, lekker hoor ! Vooral voor mijn gitaarspel maar voor muziek ook prima. Mijn HD 570 is bijna versleten....
....
....
0
Ssscht...
geplaatst: 26 augustus 2011, 13:53 uur
net (sinds een weekje) een Denon Ah-D2000 gekocht. Zot goed spul!
kan ik iedereen aanraden.
Ook met mp3-speler zonder hoofdtelefoonversterker klinkt ie geweldig.
M'n ouwe sennheiser is er niets bij als'k ze vergelijk.
kan ik iedereen aanraden. Ook met mp3-speler zonder hoofdtelefoonversterker klinkt ie geweldig.
M'n ouwe sennheiser is er niets bij als'k ze vergelijk.
0
geplaatst: 2 september 2011, 03:08 uur
Wat betreft de oordopjes, Hifiman re0, lelijk, matig gebouwd maar schijnen wel briljant geluid te produceren voor het geld. Voor de rest heb ik zelf een Sennheiser HD 25-1-II
0
Ssscht...
geplaatst: 2 september 2011, 12:54 uur
naar wat ik gehoord heb gebruikt Hifiman veel zééér oude onderdelen en zouden ze dus behoorlijk achterhaalt zijn. (Maar ik heb er nog nooit één vastgehad, voor alle duidelijkheid)
0
geplaatst: 4 september 2011, 22:23 uur
Beste Musicmeter leden,
Ik ben van plan de komende maand een koptelefoon aan te schaffen. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel uitgebreid heb geörienteerd maar ik wil na ruim vijf jaar eindelijk af van die Apple oordopjes. Ja je leest het goed, ik loop al vijf jaar met het zelfde setje dat ik ooit bij mijn iPod Video heb gekregen.
Nu weet ik in ieder geval dat de Beats By Dre Solo HD een mooi apparaat is op gebied van design. Ik heb er in de winkel eens naar geluisterd en het klonk naar mijn ervaring ook prima, maar het belangrijkste was vooral dat hij niet al te groot is en ook lekker zat. Ik heb zelf een klein hoofd en weet dus dat een grote koptelefoon naast niet lekker zitten ook nog eens geen pan is.
Nu zijn de Beats behoorlijk mainstream en herkenbaar en mede daardoor ook behoorlijk prijzig. Omdat ik het gevoel heb dat je toch ook een groot deel voor de naam betaald vroeg ik mij af er hier nog mensen zijn die een koptelefoon weten van ongeveer de zelfde grootte die de zelfde of een betere kwaliteit bieden? Ik ben er overigens nog niet helemaal uit of ik open of gesloten wil. Aan de ene kant wil ik mijn omgeving niet storen, ik zal hem namelijk vaak buiten gebruiken. Aan de andere kant begreep ik ook weer dat gesloten koptelefoons soms erg benauwd kunnen werken voor je oren. Mijn budget hou ik het liefst tussen 100 en 150 euro.
Ik ben van plan de komende maand een koptelefoon aan te schaffen. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel uitgebreid heb geörienteerd maar ik wil na ruim vijf jaar eindelijk af van die Apple oordopjes. Ja je leest het goed, ik loop al vijf jaar met het zelfde setje dat ik ooit bij mijn iPod Video heb gekregen.
Nu weet ik in ieder geval dat de Beats By Dre Solo HD een mooi apparaat is op gebied van design. Ik heb er in de winkel eens naar geluisterd en het klonk naar mijn ervaring ook prima, maar het belangrijkste was vooral dat hij niet al te groot is en ook lekker zat. Ik heb zelf een klein hoofd en weet dus dat een grote koptelefoon naast niet lekker zitten ook nog eens geen pan is.
Nu zijn de Beats behoorlijk mainstream en herkenbaar en mede daardoor ook behoorlijk prijzig. Omdat ik het gevoel heb dat je toch ook een groot deel voor de naam betaald vroeg ik mij af er hier nog mensen zijn die een koptelefoon weten van ongeveer de zelfde grootte die de zelfde of een betere kwaliteit bieden? Ik ben er overigens nog niet helemaal uit of ik open of gesloten wil. Aan de ene kant wil ik mijn omgeving niet storen, ik zal hem namelijk vaak buiten gebruiken. Aan de andere kant begreep ik ook weer dat gesloten koptelefoons soms erg benauwd kunnen werken voor je oren. Mijn budget hou ik het liefst tussen 100 en 150 euro.
0
Ssscht...
geplaatst: 4 september 2011, 22:47 uur
Beste Linius,
Er bestaat een heuse berg (!) aan informatie over hoofdtelefoons - om zot van te worden!
In die berg is de site en het advies van WhatHifi erg bruikbaar, ook www.headphone.com is een interessante site (niet in het minst omdat de grafiekjes erg vaak veelzeggend zijn). Verder is er ook nog www.techradar.com die zich voor zijn Hifi-reviews baseert op het niet ongekende magazine Hi-FiChoise.
Succes!
Er bestaat een heuse berg (!) aan informatie over hoofdtelefoons - om zot van te worden!
In die berg is de site en het advies van WhatHifi erg bruikbaar, ook www.headphone.com is een interessante site (niet in het minst omdat de grafiekjes erg vaak veelzeggend zijn). Verder is er ook nog www.techradar.com die zich voor zijn Hifi-reviews baseert op het niet ongekende magazine Hi-FiChoise.
Succes!

0
Ssscht...
geplaatst: 4 september 2011, 23:24 uur
En om maar meteen ook iets concreets voor te stellen: de Sennheiser HD 518 (+-130EUR) zou al béter klinken dan die Dr. Dre's
Een aanradertje dus
Een aanradertje dus
0
geplaatst: 5 september 2011, 07:56 uur
Een Audio Technica M50 is weliswaar iets groter dan die dr dre maar zal ook beter klinken. Daarnaast is hij gesloten waardoor er minder geluid naar binnen komt en er ook minder geluid naar de buitenwereld lekt. Als je ze in het openbaar wilt gebruiken is een gesloten model ten zeerste aan te raden. Voor de rest zou ik heel even richting de head-fi fora gaan, daar zitten ook massa's mensen met verstand van koptelefoons en randapparatuur.
0
geplaatst: 5 september 2011, 10:46 uur
Ssscht... schreef:
En om maar meteen ook iets concreets voor te stellen: de Sennheiser HD 518 (+-130EUR) zou al béter klinken dan die Dr. Dre's
Een aanradertje dus
Een aanradertje dus De HD518 , is dat geen open design ? Als het ter vervangiing is van oordopjes zou ik eerder naar een gesloten koptelefoon gaan . De Senheisers HD428,438 of 448 bijvoorbeeld . Deze kosten stuk voor stuk een pak minder dan de Dr.Dre. Ook zeer goed, goedkoop én superconfortabel is de Beyerdynamic DT235. Maar daarvan zijn de looks nu niet echt opwindend te noemen.Is dat de reden waarom hij zo vaak euh...over het hoofd gezien wordt ? .
0
Ssscht...
geplaatst: 5 september 2011, 10:49 uur
Die Audio Technica M50 is natuurlijk wel weer een 30EUR duurder dan die Senn's. Maar idd, best goed spul. Persoonlijk houd ik niet zo van de fora op head-fi, het heeft iets sektarisch... en soms lijken ze mij weinig objectief. Maar dat is ook maar mijn gevoel 

0
geplaatst: 5 september 2011, 11:05 uur
Er lopen op head-fi een hoop randdebielen rond. Er is echter ook heel erg veel informatie te vinden en massa's reviews. Het probleem is dat je een tijdje moet rondkijken om de degelijke reviews van de rotzooi te kunnen scheiden.
0
geplaatst: 5 september 2011, 11:14 uur
Ik kwam er sowieso achter dat er belachelijk veel keuze is, en een ontzettende hoeveelheid merken. Natuurlijk zijn Bose, Monster en Skullcandy de merken die bij een consument als ik het bekendst zijn. Nou had ik tegen Skullcandy sowieso een bepaalde affectie vanwege het uiterlijk, dus dat scheelt weer. En omdat ik sowieso kleine schelpen wil kan ik ook een hoop wegstrepen.
En op sites als Head-Fi zul je dan weer een hoop fanboys tegen komen die je ook ziet als je gaat oriënteren op laptops of een ander technisch product. Op zich jammer dat je 'echte' merk objectiviteit dan alleen kan terug vinden in professionele reviews.
Ik ben nu in ieder geval de AKG Q460 tegen gekomen. Door Quincy Jones endorsed. Voor zover ik van foto's kan beoordelen zijn die in ieder geval qua maat overeenkomstig met de Beats en ze kosten amper de helft. Ik lees er veel positieve dingen over in ieder geval. Iemand anders goede ervaringen met AKG in het algemeen of nog beter, speciaal met dit model. AKG was in ieder geval een merknaam die ik sinds mijn zoektocht ook vaker ben tegen gekomen in positieve zin.
En op sites als Head-Fi zul je dan weer een hoop fanboys tegen komen die je ook ziet als je gaat oriënteren op laptops of een ander technisch product. Op zich jammer dat je 'echte' merk objectiviteit dan alleen kan terug vinden in professionele reviews.
Ik ben nu in ieder geval de AKG Q460 tegen gekomen. Door Quincy Jones endorsed. Voor zover ik van foto's kan beoordelen zijn die in ieder geval qua maat overeenkomstig met de Beats en ze kosten amper de helft. Ik lees er veel positieve dingen over in ieder geval. Iemand anders goede ervaringen met AKG in het algemeen of nog beter, speciaal met dit model. AKG was in ieder geval een merknaam die ik sinds mijn zoektocht ook vaker ben tegen gekomen in positieve zin.
0
Ssscht...
geplaatst: 5 september 2011, 13:31 uur
Deze voldoet misschien ook aan je eisen: Sennheiser PX 200-II (+-80EUR)
0
geplaatst: 5 september 2011, 13:40 uur
@ Linus: ik ben meer dan tevreden met mijn Grado sr80i. Geweldig ding: fantastisch geluid, prima draagcomfort en persoonlijk vind ik 'm er ook wel stoer uitzien - maar hierin verschillen de smaken. Uitgebreidere reviews zijn op het web volop te vinden. Te koop bij speciaalzaken zoals Wilbert in Utrecht. Whathifi.com beschouwt deze als de beste hoofdtelefoon tot 150 pond. Enige nadeel: het is een volstrekt open systeem en dus kan de hele wereld meegenieten met jouw muziek... Daardoor minder geschikt in de trein o.i.d. 
Grado SR80i review from the experts at whathifi.com

Grado SR80i review from the experts at whathifi.com
0
geplaatst: 5 september 2011, 13:58 uur
Die Grado heb ik inderdaad goede dingen over gelezen en jouw mening over het uiterlijk deel ik zeker. Open is echter geen optie. Ik vind mijn muziek zelf erg leuk, maar zoals je al aangaf de mensen in de trein waarschijnlijk niet. Voornaamste gebruik zal ook zijn voor trein reizen, tijdens mijn ochtend wijk en andere momenten dat ik ergens heen moet fietsen.
Die Sennheiser is qua uiterlijk en formaat inderdaad ook in de lijn met de Beats en die AKG die ik had gevonden. En ook goed geprijsd.
Ik was net overigens in de Mediamarkt omdat AKG aangaf dat zij dealer zijn van hun merk maar bij de Mediamarkt zelf wisten ze van niks. Er hing dan ook geen enkele AKG hoofdtelefoon. Wel de Sennheiser HD-238 opgehad. Moet zeggen dat hij wel comfortabel zat, de oorkussens waren erg zacht en de band om het hoofd was ook zacht afgewerkt. Ik vond alleen de oorschelpen behoorlijk groot, en ik ben bang dat me dat toch gaat storen.
Die Sennheiser is qua uiterlijk en formaat inderdaad ook in de lijn met de Beats en die AKG die ik had gevonden. En ook goed geprijsd.
Ik was net overigens in de Mediamarkt omdat AKG aangaf dat zij dealer zijn van hun merk maar bij de Mediamarkt zelf wisten ze van niks. Er hing dan ook geen enkele AKG hoofdtelefoon. Wel de Sennheiser HD-238 opgehad. Moet zeggen dat hij wel comfortabel zat, de oorkussens waren erg zacht en de band om het hoofd was ook zacht afgewerkt. Ik vond alleen de oorschelpen behoorlijk groot, en ik ben bang dat me dat toch gaat storen.
0
geplaatst: 5 september 2011, 17:21 uur
Hier ook een tevreden SR80i gebruiker, zeer veel goed geluid voor je geld.
0
geplaatst: 6 september 2011, 06:39 uur
Ik wil dan toch wel weten wat jullie ervaring is met het 'lekken' van de audio naar je omgeving? Als dit niet te veel overlast geeft voor andere mensen is het de overweging waard. En daarnaast vroeg ik me af of je met een open hoofdtelefoon ook meer van de omgeving hoort als je buiten bent of dat het wel meevalt?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 september 2011, 06:55 uur
Misschien is het volgende interessant voor jou: klik.
0
geplaatst: 6 september 2011, 11:15 uur
Linius schreef:
Ik wil dan toch wel weten wat jullie ervaring is met het 'lekken' van de audio naar je omgeving? Als dit niet te veel overlast geeft voor andere mensen is het de overweging waard. En daarnaast vroeg ik me af of je met een open hoofdtelefoon ook meer van de omgeving hoort als je buiten bent of dat het wel meevalt?
Tja, het hangt een beetje af van waar je je koptelefoon wil gebruiken. Ik zou het persoonlijk erg asociaal vinden als je die Grado iedere dag heel hard ging aanzetten in de spits in de trein, want daarvoor 'lekt' dat ding echt teveel. Maar het is nou ook niet zo dat je met twee speakers op je hoofd rondloopt. In een rustig hoekje in het ov zet ik hem zonder problemen op (niet te hard, maar dat is ook niet nodig bij dat ding) en ik gebruik hem vooral veel op de fiets, ook dan heb ik niet het idee dat ik er mensen mee stoor.
Verder heeft het open systeem naar mijn mening vooral heel veel voordelen: het geluid is veel natuurlijker, omdat de koptelefoon niet hoeft te corrigeren voor allerlei echo's die ontstaan in een meer gesloten systeem. Hele simpele test: zet een Grado op en dek de schelpen af met een stukje plastic of gewoon je handen. Je zal dan merken dat het geluid compleet vervormd, door allerlei weerkaatsingen van de geluidsgolven die 'opgesloten' raken in het systeem. Dat gebeurt dus bij iedere koptelefoon die niet open is, en dus moeten ze allemaal op de één of andere manier corrigeren. Dat lukt bij de duurdere exemplaren heel aardig, maar wat mij betreft haalt geen enkele koptelefoon (in deze prijsklasse) het bij de transparantie van Grado.
Wat omgevingsgeluid betreft: ik heb er geen last van en zelf vind ik het wel prettig om wat omgevingsgeluiden te horen aangezien ik er dus veel mee fiets. Toch wel prettig als je het merkt als een vrachtwagen je gaat inhalen
Net zo goed vind ik het ook wel aangenaam dat ik het thuis gewoon hoor als de telefoon gaat.Zie verder ook de link van Sir S.!
0
geplaatst: 6 september 2011, 11:32 uur
Ja dat verhaal van Spamalot las ik net even door. Sinds ik frequent concert bezoeker ben heb ik gelukkig wel Pluggerz van de beter horen. Niet op maat gemaakt, maar wel beter dan de gemiddelde 'schuimpjes' die je bij concert locaties kan kopen voor een euro.
Met mijn huidige oordopjes heb ik echter wel altijd de neiging om ze vrij hard te zetten. Twee voorbeelden. Als ik naar mijn werk fiets heb ik negen van de tien keer tegenwind en zelfs met een vrij hoog volume hoor ik haast meer wind dan muziek. Al helemaal als de muziek wat rustiger wordt. Daardoor kan ik artiesten als Bon Iver of Neil Young al niet eens luisteren als ik onderweg ben op de fiets. Daarnaast reis ik veel met de trein op en neer naar Amsterdam. Vooral die 'oude' sprinter en de oude intercity's maken bizar veel herrie waardoor ik mijn muziek amper mee krijg.
Als de Grado mij op die momenten gewoon optimaal kan laten genieten van mijn muziek zonder dat ik boze blikken krijg in de trein is het denk ik wel de beste optie. Zeker ook gezien het verhaal omtrent gehoorschade. Een piep in mijn oren krijgen zou ik eeuwig zonde vinden. Ook qua prijs valt ie reuze mee gelukkig. Ik weet in ieder geval dat de Concerto Audio in Amsterdam de hoofdtelefoon verkoopt, dus daar zou ik hem eventueel kunnen 'passen'. Het is natuurlijk wel belangrijk dat ie lekker zit. Helaas zit er in Almere geen shop waar ze dit soort apparatuur verkopen. De Mediamarkt heeft niet meer dan Monster, Sennheiser en wat andere bekende merken
In ieder geval bedankt voor alle info
EDIT
Ik ben er na wat video recensies en een hoop tekst wel achter gekomen dat de Grado's een bizar lange kabel hebben en toch veel geluid lekken. Ze worden vaak omschreven als erg goed met een prachtig geluid maar afgeraden om te gebruiken voor onderweg, vanwege praktische redenen dus. Misschien een kanshebber om over een half jaar erbij te kopen voor thuis. Ik ga nu gewoon voor AKG Q460, voor 90 euro kan me daar ook geen buil aan vallen en sinds ik er zoveel positieve dingen over lees moet het wel goed gaan.
Wanneer ik ze ergens eind deze maand begin komende maand heb zal ik zeker nog laten weten hoe ze zijn.
Met mijn huidige oordopjes heb ik echter wel altijd de neiging om ze vrij hard te zetten. Twee voorbeelden. Als ik naar mijn werk fiets heb ik negen van de tien keer tegenwind en zelfs met een vrij hoog volume hoor ik haast meer wind dan muziek. Al helemaal als de muziek wat rustiger wordt. Daardoor kan ik artiesten als Bon Iver of Neil Young al niet eens luisteren als ik onderweg ben op de fiets. Daarnaast reis ik veel met de trein op en neer naar Amsterdam. Vooral die 'oude' sprinter en de oude intercity's maken bizar veel herrie waardoor ik mijn muziek amper mee krijg.
Als de Grado mij op die momenten gewoon optimaal kan laten genieten van mijn muziek zonder dat ik boze blikken krijg in de trein is het denk ik wel de beste optie. Zeker ook gezien het verhaal omtrent gehoorschade. Een piep in mijn oren krijgen zou ik eeuwig zonde vinden. Ook qua prijs valt ie reuze mee gelukkig. Ik weet in ieder geval dat de Concerto Audio in Amsterdam de hoofdtelefoon verkoopt, dus daar zou ik hem eventueel kunnen 'passen'. Het is natuurlijk wel belangrijk dat ie lekker zit. Helaas zit er in Almere geen shop waar ze dit soort apparatuur verkopen. De Mediamarkt heeft niet meer dan Monster, Sennheiser en wat andere bekende merken

In ieder geval bedankt voor alle info

EDIT
Ik ben er na wat video recensies en een hoop tekst wel achter gekomen dat de Grado's een bizar lange kabel hebben en toch veel geluid lekken. Ze worden vaak omschreven als erg goed met een prachtig geluid maar afgeraden om te gebruiken voor onderweg, vanwege praktische redenen dus. Misschien een kanshebber om over een half jaar erbij te kopen voor thuis. Ik ga nu gewoon voor AKG Q460, voor 90 euro kan me daar ook geen buil aan vallen en sinds ik er zoveel positieve dingen over lees moet het wel goed gaan.
Wanneer ik ze ergens eind deze maand begin komende maand heb zal ik zeker nog laten weten hoe ze zijn.
0
geplaatst: 6 september 2011, 14:10 uur
Linius schreef:
Ik ga nu gewoon voor AKG Q460, voor 90 euro kan me daar ook geen buil aan vallen en sinds ik er zoveel positieve dingen over lees moet het wel goed gaan.
Ik ga nu gewoon voor AKG Q460, voor 90 euro kan me daar ook geen buil aan vallen en sinds ik er zoveel positieve dingen over lees moet het wel goed gaan.
Vast veel plezier van je aankoop, ik ben benieuwd hoe die je gaat bevallen!
0
geplaatst: 10 september 2011, 13:45 uur
Misschien is dit iets voor hen die nieuwe doppies zoeken:

The high-end audio firm has always been known for its high-end sound but also high prices. The B&W P5 over-the-ear cans carry a $299 price. With that, the new C5 in-ear headphones are downright affordable with their $179 price – relatively speaking, of course.
0
geplaatst: 14 september 2011, 14:35 uur
Groot nieuws in de hoofdtelefoonwereld
: Grado heeft een nieuwe hoofdtelefoon op de markt gebracht : de PS500
. Een klein broertje van de PS1000
! Aan een derde van de prijs van een PS1000 . Wat nog altijd...euh veel geld is

: Grado heeft een nieuwe hoofdtelefoon op de markt gebracht : de PS500
. Een klein broertje van de PS1000
! Aan een derde van de prijs van een PS1000 . Wat nog altijd...euh veel geld is

* denotes required fields.