MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
inderdaad toch bijna 600 dollartjes:

(afbeelding)

ForzaRob
Ik heb zelf ook een grado, de instapper 80i. Ik vind het een super geluid, maar dat ding zit zo onwijs straks om mijn kop dat ik hem na een uurtje echt af moet zetten.

Sennheisers zitten wel erg fijn net als de AKG's maar ik vind het geluid weer minder van die koptelefoons.

Weet iemand of de hogere Grado's wel lekker zitten?

ForzaRob schreef:
Ik heb zelf ook een grado, de instapper 80i. Ik vind het een super geluid, maar dat ding zit zo onwijs straks om mijn kop dat ik hem na een uurtje echt af moet zetten.

Sennheisers zitten wel erg fijn net als de AKG's maar ik vind het geluid weer minder van die koptelefoons.

Ik weet wel dat het draagcomfort van de SR80 identiek is aan alle Grado's t/m de SR325is.
Dat wil zeggen dat je minstens een RS2 moet hebben,
om een "ander" draagcomfort te ervaren.
Maar of het daarom beter is, durf ik niet zeggen,
omdat ik nog niet het genoegen heb gehad om een van deze voor lange tijd te beluisteren.

Dat moet je even aan VanDeGriend vragen TecnoDec; die is ervaringsdeskundige.

Je kunt die pads die op de duurdere grado's zitten ook op je sr80 zetten (zover ik weet dan). Het schijnt wel het geluid te veranderen (niet zo vreemd natuurlijk)

Hoe kom je aan die wijsheid Ynoskire?
Lijkt me namelijk wel een idee.
Misschien dat er dan wat minder geluid lekt.

Een beetje rondneuzen op hi-fi fora uit verveling. Daar worden vaak oeverloze discussies gevoerd over welke pads het fijnst zijn.

Het lijkt me sterk dat er minder geluid lekt, Grado's lekken omdat ze aan de achterkant open zijn (in tegenstelling tot gesloten koptelefoons zoals bijvoorbeeld de welbekende beats by dr. dre) . Andere pads gaan daar niets aan veranderen.

Juist, weer wat geleerd.
Dat betekent dus dat de pads los verkrijgbaar zijn, enig idee waar?

Oldfart schreef:
Juist, weer wat geleerd.
Dat betekent dus dat de pads los verkrijgbaar zijn, enig idee waar?

In elke winkel waar ze Grado verkopen , kan je de stukken los krijgen. ik veronderstel dat je wel eens op voorhand moet bellen om te zien of ze die op voorraad hebben of om ze eventueel te bestellen.
Ik weet niet waar je woont maar bij HifiCorner in Antwerpen gaa. In Nederland zijn er nog veel meer winkels die Grado verkopen.

Nou, heb m'n AKG Q460 vandaag binnen gekregen. Mooi verpakt in een chique zwarte doos met Quincy Jones frontaal op de voorkant. Het draagtasje wat erbij zit is een hardcase van prima kwaliteit. Echter alleen handig als je met een tas op pad bent. De koptelefoon kan er met zijn unieke opvouw techniek in ieder geval makkelijk in.

Eerste indruk van de koptelefoon zelf is dat ie in ieder geval prettig zit. Over de zachte kussentjes is geen woord gelogen. En het geluid komt natuurlijk meteen heerlijk binnen nadat ik jarenlang met Apple oortjes heb rondgelopen.

Nou eens kijken hoe de koptelefoon zich houdt na uren dragen, buiten op de fiets en onderweg in de trein

Ik heb deze en die bevalt heel goed. Zit heerlijk.

Toch eens even dit topic goed doornemen. Ik wil binnen een paar maandjes een hoofdtelefoon kopen maar die is dus vooral voor in de spits in de trein en ik ben een sociaal mens, dus wil mensen niet opzadelen met mijn muziek. Ook een a-technisch mens en geen al te rijk mens (rond de 100 euro is mijn prijscategoriie). Ik kom hier al wat tips tegen. Heb geen haast, ik zal hier zeker nog weleens terugkomen om alles goed door te lezen.

De AKG Q460 voldoet op ieder vlak aan je wensen/eisen in ieder geval. Ik ben zeer content met die van mij

StijnHendriks
Heb zelf een Sennheiser HD555, zit ongelofelijk fijn. Je hebt gewoon niet door dat er iets om je hoofd zit, zo comfortabel

Linius schreef:
De AKG Q460 voldoet op ieder vlak aan je wensen/eisen in ieder geval. Ik ben zeer content met die van mij

welke kleur heb je gekozen?

Zwart. Zag laatst op het station toevallig iemand met de groene en die valt behoorlijk op

Lasers
Hoe bevalt de bass van je kop telefoon Linius? Komt er hard bass geluid uit?

voor onderweg;

(afbeelding)

voor thuis en in de trein;

(afbeelding)

Tijdens de heenreis op de trein in Duitsland heb een gebroken kabel gehad. Vervelend als je daar 10 dagen moederziel alleen zit voor het werk. Dat was een Sennheiser HD428. Niet echt een topding (klankmatig zozo, en earpads die mijn oren deden zweten ) en ik heb de kabel dan ook niet proberen te vervangen. Ik dacht me eerst iets goedkoop (Philips van €10) te nemen om me te depanneren maar dat vind ik weggesmeten geld . Heb me in Duitsland dan maar een HD439 gekocht voor €89 . Niet echt goedkoop maar ook niet te duur. Welnu, die klinkt stukken beter dan de HD428 en pakken confortabler met de velours earpads. Ik ben echt onder de indruk van dat ding. Het leuke is dat je er een lange en een korte kabel bij krijgt. Een korte voor bvb een MP3-speler en een lange voor thuis in je stereo te pluggen. Beide kabels zijn afneembaar van de HD439:de ene is dus geen verlengstuk voor de andere . Heb je dan een kabelbreuk, vervang je gewoon de kabel en hoef je niet te solderen of een nieuwe koptelefoon te kopen. Goed gevonden van Sennheiser zou ik zo zeggen. En hij ziet er nog verdomd goed uit ook.
(afbeelding volgt)

Ik wil misschien deze koptelefoon gaan kopen voor het drummen, hij heet de Metrophone. Er zit een ingebouwde metronoom in (makkelijk voor de drummer) en je kan hem ook als normale koptelefoon gebruiken. Ook is hij schijnbaar heel goed als gehoorbescherming. Heeft iemand hier ervaringen met de Metrophone?

(afbeelding)

Lasers schreef:
Hoe bevalt de bass van je kop telefoon Linius? Komt er hard bass geluid uit?
Ik ben niet iemand met 'getrainde oren' om het zo maar eens te zeggen. Dus verwacht geen bijna wetenschappelijk relaas over het geluid wat er uitkomt. Maar wat mij betreft klinkt de bass heel prima. Ik merkte het vooral in het begin toen ik een album van Kanye West luisterde met veel zware tonen dat ie behoorlijk lekker binnen kwam. Dankzij de koptelefoon hoorde ik het album dan ik eerder had gedaan via Apple oortjes of mijn stereo setje van tien jaar oud.

Dat stereo setje vervangen moet ergens komend jaar nog maar eens de tweede fase worden van vernieuwing. Al staat mijn stereotoren aangesloten op prima boxen van Jamo ^_^

ForzaRob schreef:

Ik heb zelf de Grado SR 325i heel goed. ruimte genoeg om zelfs bij mensen met een wat groter hoofd comfortabel te zitten

Gebruik voor het mixen van Hardcore de Stanton DJX PRo 2000s .. Mooi dingetje voor een mooie prijs

MichelDumoulin schreef:
voor onderweg;
(afbeelding)
voor thuis en in de trein;
(afbeelding)

De "onderweg" plugs zijn een idee. Ik had leuke Sennheisers, maar helaas hebben die het begeven. Een bekend euvel, een kant geeft nog maar de helft geluid, van die dingen. Volgende maand ben ik weer een jaartje ouder en deze dingen zijn wel aardig om op het verlanglijstje te zetten zeg maar.

Iemand nog interesse in een Sennheiser HD 428 voor een prikkie?
Zo goed als nieuw en slechts een aantal malen gebruikt.

(afbeelding)

verkocht via MuMe

Bakema NL schreef:

Ik had leuke Sennheisers, maar helaas hebben die het begeven. Een bekend euvel, een kant geeft nog maar de helft geluid, van die dingen.

Ik heb dat dus 2 keer achter elkaar gehad, ik denk dat ik nooit meer in-ears neem.

iemand hier ervaring met de AKG Q701 of Sennheiser HD558 of de Denon D1100?

Heb me gisteren een nieuwe hoofdtelefoon voor thuis gekocht : Een Grado SR225i.
Ik heb hem vergeleken met de SR80i, de SR125i, en de SR325i. Het verschil in kwaliteit was duidelijk hoorbaar naarmate ik dieper in mijn buidel moest tasten. . De SR325i kost wel nog eens €120 meer en dat had ik er niet voor over. Over de rest van het Grado-gamma zullen we maar zwijgen. De SR225i leek me dus een goed compromis. En hij klonk al goed in de winkel. Naar 't schijnt verbetert hij er nog op als hij "ingespeeld" is. Dus de Cd-speler op "Repeat" gezet. Eens benieuwd wat er van dat inspelen allemaal waar is . Ik heb hem kunnen kopen aan de prijs van een SR125i. Gewoon omdat het het laatste exemplaar was (demomodel, dus) en de doos niet meer te vinden was. En daar gaan we nu toch niet moeilijk over doen hé . En nu op zoek naar een goede, doch betaalbare, hoofdtelefoonversterker.

TecnoDec schreef:
Heb me gisteren een nieuwe hoofdtelefoon voor thuis gekocht : Een Grado SR225i.
Ik heb hem vergeleken met de SR80i, de SR125i, en de SR325i. Het verschil in kwaliteit was duidelijk hoorbaar naarmate ik dieper in mijn buidel moest tasten. . De SR325i kost wel nog eens €120 meer en dat had ik er niet voor over. Over de rest van het Grado-gamma zullen we maar zwijgen. De SR225i leek me dus een goed compromis. En hij klonk al goed in de winkel. Naar 't schijnt verbetert hij er nog op als hij "ingespeeld" is. Dus de Cd-speler op "Repeat" gezet. Eens benieuwd wat er van dat inspelen allemaal waar is . Ik heb hem kunnen kopen aan de prijs van een SR125i. Gewoon omdat het het laatste exemplaar was (demomodel, dus) en de doos niet meer te vinden was. En daar gaan we nu toch niet moeilijk over doen hé . En nu op zoek naar een goede, doch betaalbare, hoofdtelefoonversterker.

De 225i bleek een een oud model , de SR225(zonder i) te zijn, dat als tweedehands per ongeluk bij de demomodellen was gesukkeld. Mysterie van de ontbrekende doos opgelost. Ik heb hem geruild voor een SR125i én de Grado-verlengkabel (kost €40) . Speelt uiteraard ook geweldig, zeker nu hij ingespeeld is. Het uiterlijke verschil tussen een SR60,80,125,225 en een SR60i,80i,125i en 225i is niet zo direkt te zien : de earcups van de i-modellen zijn dikker. Het valt alleen op, als je ze naast elkaar ziet liggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.