Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2020, 22:06 uur
Ik ben niet eens van plan er mee te joggen. Ook gewoon bij lichte bewegingen heb ik het gevoel dat de koptelefoon niet strak (genoeg) op mijn hoofd zit. En ik heb het inmiddels al bij tig verschillende winkels geprobeerd, dus ik had ook niet toevallig een uitgerekt showmodel.
0
geplaatst: 5 januari 2020, 00:43 uur
Nee das waar. Er kan met gemak een leesbril tussen
maar het is bij mij niet dat ik het gevoel heb dat die snel af zal vallen ( in verticale stand) Het is ook wat je zelf fijn vind zitten natuurlijk.
maar het is bij mij niet dat ik het gevoel heb dat die snel af zal vallen ( in verticale stand) Het is ook wat je zelf fijn vind zitten natuurlijk.
0
geplaatst: 24 januari 2020, 19:38 uur
Inmiddels de Philips PH-805 aangeschaft. Kostte de helft van de WH-1000XM3, zat beter en is qua geluid net zo goed. Bovendien heeft deze ook de fijne functies zoals Active Noise-Cancelling en Touch Control.
Review Philips PH805 betaalbare noise cancelling - hifi.nl
Ik heb 'm voor 120 euro gekocht bij Bol.
Review Philips PH805 betaalbare noise cancelling - hifi.nl
Ik heb 'm voor 120 euro gekocht bij Bol.
0
geplaatst: 25 januari 2020, 11:51 uur
Mooi ding. Touch control is inmiddels uitgegroeid tot mijn favoriete bediening. Zo handig.
0
geplaatst: 8 april 2020, 21:20 uur
Ik vraag me af hoeveel mensen dit topic lezen, maar heeft er iemand hier ervaring met ofwel de Lypertek Tevi ofwel de Cambridge Audio Melomania 1? Of beide?
Ze staan aangeschreven als de beste 'true wireless' oortjes in mijn prijsklasse (~100 euro) en ik twijfel nog welke ik moet nemen. Aangezien ze beide uit het buitenland moeten komen zou ik graag iets meer info hebben voor ik ze bestel.
Ze staan aangeschreven als de beste 'true wireless' oortjes in mijn prijsklasse (~100 euro) en ik twijfel nog welke ik moet nemen. Aangezien ze beide uit het buitenland moeten komen zou ik graag iets meer info hebben voor ik ze bestel.

0
geplaatst: 8 april 2020, 23:20 uur
Ik heb er geen ervaring mee. Zelf lees ik veel reviews, bij voorkeur van fatsoenlijke sites, en beiden komen goed voor de dag. Kwestie van kiezen obv je voorkeur. Ik heb het idee dat de Lypertek net wat helderder klinkt (vooral stemmen en klassiek) en de Cambridge net wat meer (ondersteunende) bass heeft (rock, pop).
0
ohmusica
geplaatst: 9 april 2020, 09:42 uur
chevy93 schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen dit topic lezen, maar heeft er iemand hier ervaring met ofwel de Lypertek Tevi ofwel de Cambridge Audio Melomania 1? Of beide?
rtings.com vergelijkt en waardeert uitvoerig hoofdtelefoons :
Cambridge Audio Melomania 1 Truly Wireless Review - RTINGS.com
lypertek staat er niet tussen
'de beste' is altijd relatief
0
geplaatst: 9 april 2020, 10:32 uur
ohmusica schreef:
Die website had ik bekeken ja, maar om de een of andere reden vind ik hun reviews niet zo sterk. Ze corresponderen, voor zover ik kan overzien, vaak niet met mijn ervaringen en bovendien leggen ze soms teveel nadruk op dingen die voor mij niet relevant zijn.(quote)
1
geplaatst: 14 april 2020, 18:39 uur
Leptop schreef:
Je kunt ook Whathifi.com eens checken.
Doe ik regelmatig. Zo kwam ik op de Cambridge. Welke ik inmiddels overigens besteld heb op de Duitse Amazon (en welke door een zakenrelatie mee naar Nederland genomen wordt Je kunt ook Whathifi.com eens checken.
)
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 mei 2020, 18:56 uur
Goed, er zal altijd iets zijn om je druk in te maken en ik probeer die drukte tot een minimum te beperken, maar ik kan er niet zo goed meer tegen, omgevingsgeluid (spijts die al jaren aanwezige tinnitus). Misschien is het ook een teken van onze huidige Corona tijden, minder mensen, minder bewegingen, minder geluid. Meer dan ooit kan ik genieten van stilte.
Hoewel ik een flinke schotel pokkeherrie aka Metal natuurlijk op tijd en stond kan waarderen, begin ik meer en meer een Waardig Ouder Wordende Metalhead te worden die ook kan genieten van stilte, in het persoonlijk leven en vooral in het hectische beroepsleven, niet geholpen door dat - door mezelf gecensureerde West-Vlaamse vloek - landschapskantoor waarin ik werk.
Ik ben onlangs overstag gegaan voor de Sony WH-1000XM3 en... wow! Het heeft een flinke duit gekost, waarvan ik verder niet wakker lig want mijn stamcafé is nu al anderhalve maand gesloten en dat duwt de aanwezige financiën in andere richtingen. Zelfs om boeken te lezen durf ik die opzetten zonder muziek dan maar gewoon om mezelf in mijn zetel te kunnen isoleren van geluiden van buitenaf. Gek maar waar.
Hoewel ik een flinke schotel pokkeherrie aka Metal natuurlijk op tijd en stond kan waarderen, begin ik meer en meer een Waardig Ouder Wordende Metalhead te worden die ook kan genieten van stilte, in het persoonlijk leven en vooral in het hectische beroepsleven, niet geholpen door dat - door mezelf gecensureerde West-Vlaamse vloek - landschapskantoor waarin ik werk.
Ik ben onlangs overstag gegaan voor de Sony WH-1000XM3 en... wow! Het heeft een flinke duit gekost, waarvan ik verder niet wakker lig want mijn stamcafé is nu al anderhalve maand gesloten en dat duwt de aanwezige financiën in andere richtingen. Zelfs om boeken te lezen durf ik die opzetten zonder muziek dan maar gewoon om mezelf in mijn zetel te kunnen isoleren van geluiden van buitenaf. Gek maar waar.
1
geplaatst: 25 juli 2020, 18:25 uur
chevy93 schreef:
)
Nu een paar maanden in gebruiken, en ik kan de kwaliteit bevestigen. Geweldig spul!(quote)
Doe ik regelmatig. Zo kwam ik op de Cambridge. Welke ik inmiddels overigens besteld heb op de Duitse Amazon (en welke door een zakenrelatie mee naar Nederland genomen wordt
)
0
Soledad
geplaatst: 18 oktober 2020, 12:06 uur
Voor mijn verjaardag in december mag ik van mijn vrouw een nieuwe koptelefoon uitzoeken. Voordat iemand een lofzang afsteekt over mijn vrouw: wij hebben een gedeelde rekening dus het is een sigaar uit eigen doos....
Ik zit erg te dubben of ik voor draadloos ga of gewoon ouderwets met snoer. Ik luister altijd binnen 2 meter van mijn versterker dus opzich is een snoer niet echt een probleem. Maar draadloos lijkt me wel prettig bewegen: dat je even op je rug kunt krabben zonder dat je het snoer lostrekt en je zoontje wakker wordt van de 120 decibel Coltrane die plots door het huis schalt.
Vraag is: is er een duidelijk kwaliteitsverschil tussen draadloos en met draad? Ik kan mij voorstellen dat een snoer de meest zekere overgang van het signaal brengt en dat er bij draadloos kwaliteit ‘verloren’ kan gaan? Of is dit onzin?
Ik zit erg te dubben of ik voor draadloos ga of gewoon ouderwets met snoer. Ik luister altijd binnen 2 meter van mijn versterker dus opzich is een snoer niet echt een probleem. Maar draadloos lijkt me wel prettig bewegen: dat je even op je rug kunt krabben zonder dat je het snoer lostrekt en je zoontje wakker wordt van de 120 decibel Coltrane die plots door het huis schalt.
Vraag is: is er een duidelijk kwaliteitsverschil tussen draadloos en met draad? Ik kan mij voorstellen dat een snoer de meest zekere overgang van het signaal brengt en dat er bij draadloos kwaliteit ‘verloren’ kan gaan? Of is dit onzin?
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 12:29 uur
Mijn ervaring met draadloos is uitstekend. Dan heb ik het over luisteren via IPad. Hoe ga je verbinding maken met versterker? Bluetooth?
Een draadloze kun je natuurlijk meestal ook bekabeld gebruiken.
Een draadloze kun je natuurlijk meestal ook bekabeld gebruiken.
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 17:16 uur
Ik gebruik eigenlijk al jaren een draadloze, kan het echt niet velen om beperkt te zijn in mijn bewegingsvrijheid of steeds muziek te moeten pauzeren als ik even naar de keuken moet ofzo. Tot voor kort had ik er één met een zender, nu luister ik via Bluetooth en gebruik ik deze van Sony. Als je platenspeler of versterker geen Bluetooth-functie heeft, zijn daar wel plugs voor te krijgen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De kwaliteit van de Sony-koptelefoons vind ik in ieder geval uitstekend, misschien dat een meer audiofiele luisteraar het met me oneens is maar ik hoor het verschil met bedraad eigenlijk totaal niet.
PS van de Sony's bestaan ook nog (veel) duurdere variaties maar voor mijzelf voegt dat niet superveel toe qua geluidskwaliteit, al is het comfort aan de oren misschien wel een investering waard bij veelvuldig gebruik. Die dure zitten namelijk wel héél erg lekker.
De kwaliteit van de Sony-koptelefoons vind ik in ieder geval uitstekend, misschien dat een meer audiofiele luisteraar het met me oneens is maar ik hoor het verschil met bedraad eigenlijk totaal niet.
PS van de Sony's bestaan ook nog (veel) duurdere variaties maar voor mijzelf voegt dat niet superveel toe qua geluidskwaliteit, al is het comfort aan de oren misschien wel een investering waard bij veelvuldig gebruik. Die dure zitten namelijk wel héél erg lekker.
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 18:30 uur
Soledad schreef:
Voor mijn verjaardag in december mag ik van mijn vrouw een nieuwe koptelefoon uitzoeken. Voordat iemand een lofzang afsteekt over mijn vrouw: wij hebben een gedeelde rekening dus het is een sigaar uit eigen doos....
Hoe duur mag de sigaar zijn? En waarmee speel je?
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 20:54 uur
Met een sigaar en een doos kan je leuke spelletjes doen, vraag maar aan Bill Clinton
- maar da's OL-praet. Eerlijk gezegd, ben ik onbevoegd Soledad te adviseren - ik geloof in de macht van de draad, sinds Ariadne en ik heb geen idee van onbedraad luisteren. Ooit een Grado SR125e gekocht - met een verlengkabel van 5m - en die voorziet in mijn behoefte van (incidenteel) luisteren per hoofdtelefoon (1,5 - 2 uur per week).
Hoofdtelefoon geeft mij - na verloop van tijd - het 'unheimische' gevoel van isolatie, geen gevoel meer voor de eigen plaats in tijd en ruimte, en leidt ertoe - ik beweeg nou eenmaal regelmatig - dat ik soms dingen omverstoot.
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 21:31 uur
Ik ben ook een beetje van de oude stempel; als je goed hifi geluid wilt horen, met de nodige detaillering, zeker bij jazz, waar Soledad volgens mij het meest van alles naar luistert, dan is een draadverbinding onontbeerlijk. Draadloos = lagere geluidskwaliteit = MP3 niveau = niet gewenst. Maar goed, ook ik ben niet echt ingewijd in het recente draadloze hoofdtelefoon aanbod. Vroeger wel eens een Sony gehad, maar dat was nog met FM verbinding, zeer veel storing en kwaliteitsverlies.
We hebben het over een hoofdtelefoon; Want wij hebben een hoofd, net als paarden, geen kop, net als een hond of een kip, maar dan zonder, dus geen koptelefoon. Snap je?
Ik heb Shure in-ears SE 425. Ik wil echt nooit meer anders. Behoorlijk dikke sigaar voor zo'n kleine dingetjes, maar iedere keer weer genieten.
We hebben het over een hoofdtelefoon; Want wij hebben een hoofd, net als paarden, geen kop, net als een hond of een kip, maar dan zonder, dus geen koptelefoon. Snap je?
Ik heb Shure in-ears SE 425. Ik wil echt nooit meer anders. Behoorlijk dikke sigaar voor zo'n kleine dingetjes, maar iedere keer weer genieten.
0
geplaatst: 18 oktober 2020, 21:54 uur
Ik heb zelf altijd hoofdtelefoon met draad.
Laatst een nieuwe moeten kopen omdat de oude kuren vertoonde.
Het lijkt mij dat een hoofdtelefoon zonder blue tooth goedkoper is
dan een zelfde met blue tooth.
p.s.
Ik ben bang dat jouw vrouw ook een hand steekt in jullie sigarenkistje.
Laatst een nieuwe moeten kopen omdat de oude kuren vertoonde.
Het lijkt mij dat een hoofdtelefoon zonder blue tooth goedkoper is
dan een zelfde met blue tooth.
p.s.
Ik ben bang dat jouw vrouw ook een hand steekt in jullie sigarenkistje.

0
geplaatst: 18 oktober 2020, 22:58 uur
Tony schreef:
We hebben het over een hoofdtelefoon; Want wij hebben een hoofd, net als paarden, geen kop
Dus het spreekwoord luidt dan ook 'je mag een gegeven paard niet in de mond kijken' (..?)We hebben het over een hoofdtelefoon; Want wij hebben een hoofd, net als paarden, geen kop
0
geplaatst: 18 oktober 2020, 23:59 uur
Aurum schreef:
(quote)
Dus het spreekwoord luidt dan ook 'je mag een gegeven paard niet in de mond kijken' (..?) Waarom zou je een mens zich kopzorgen maken over wat je met een gegeven paard mag doen? Dat leidt alleen maar tot hoofdbrekens

0
geplaatst: 9 november 2020, 18:43 uur
Heeft iemand ervaring met het merk Beyerdynamic?
Mijn Sennheiser HD 485 is stilaan helemaal afgeleefd (de hoofdtelefoon zelf, want het geluid is nog prima), dus ik ben stilaan aan het rondkijken naar een nieuwe.
Mijn Sennheiser HD 485 is stilaan helemaal afgeleefd (de hoofdtelefoon zelf, want het geluid is nog prima), dus ik ben stilaan aan het rondkijken naar een nieuwe.
1
geplaatst: 9 november 2020, 18:53 uur
Bruno_6 schreef:
Ik heb de BeyerDynamic DT 770. Tevreden over.
2
geplaatst: 9 november 2020, 19:29 uur
Hier: Beyerdynamic DT 931.
Ruim 10 jaar oud, wat zeg ik, 15 jaar. Veel dynamiek, transparantie, details en diepte. De bass ligt er wat minder dik bovenop. Maar goed, dat was toen. Al met al: prima merk.
Ruim 10 jaar oud, wat zeg ik, 15 jaar. Veel dynamiek, transparantie, details en diepte. De bass ligt er wat minder dik bovenop. Maar goed, dat was toen. Al met al: prima merk.
1
geplaatst: 9 november 2020, 19:55 uur
Bruno_6 schreef:
Als je voor een goedkoopje wil gaan, kan je ook voor weinig geld de earpads, de foam strap aan de bovenkant vervangen. Heb ik ook gedaan met mijn 2e hoofdtelefoon (werkkamer) en dat kostte 12 euro (inclusief verzendkosten). Ik ben zelf meer van Grado.
0
geplaatst: 9 november 2020, 20:31 uur
Met Mjuman eens dat een onderhoudsbeurtje ook tot de mogelijkheden behoort. Nik mis mee. Daarentegen, wellicht ben je toe aan iets anders?
0
geplaatst: 10 november 2020, 06:41 uur
Leptop schreef:
Met Mjuman eens dat een onderhoudsbeurtje ook tot de mogelijkheden behoort. Nik mis mee. Daarentegen, wellicht ben je toe aan iets anders?
Ik twijfel wel tussen mijn 'vertrouwde' klankenpallet en een upgrade naar iets beters.
0
geplaatst: 10 november 2020, 11:02 uur
Dan zeg ik: zoek een winkel waar je kunt luisteren om te ontdekken waar je voorkeur naar uitgaat. Veel plezier!
0
geplaatst: 10 november 2020, 11:12 uur
Antwerpen? Daar zit gewoon een prima Bax-shop. Heb ik mijn Beyerdynamic indertijd ook gekocht.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 november 2020, 11:26 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Terwijl de halve wereld de loftrompet steekt over de WH-1000XM3 vind ik deze niet lekker op mijn hoofd zitten. Zelfs op de kleinste stand zit deze gewoon niet strak (genoeg), en ik heb geen klein hoofd. Wat dat betreft zit de (goedkopere) WH-XB900N een stuk beter. Ik heb deze gehypte koptelefoon recentelijk ook een tijd in huis gehad en vond tevens dat hij niet echt prettig zat voor zo'n duur ding. Hij is knap lomp en vormt niet lekker op je hoofd.
Overigens voor mij niet de voornaamste reden om hem weer terug te sturen. Dat ligt vooral in het feit dat ik nu wel echt definitief heb vastgesteld dat ik niet ben gemaakt voor over-ear koptelefoons wegens het veroorzaken van een claustrofobisch gevoel dat na een uur gebruik tot depressie lijdt.
Ik vond de geluidskwaliteit van deze Sony overigens ook niet meer dan acceptabel. Koptelefoons van 100-200 Euro goedkoper produceren hetzelfde niveau wat mij betreft. Niet slecht, maar zeker geen reden om hem te kopen.
De bediening vond ik overigens ook slecht en dan met name de gevoeligheid van het forward/rewind knopje.
* denotes required fields.