Genres / Soul, Funk en R&B / This Is How We Did It: R&B rond de eeuwwisseling
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2011, 17:54 uur
9. TLC - No Scrubs (1999)
“I know that he cannot approach me, Cuz I'm lookin' like class and he's lookin' like trash, Can't get with no deadbeat ass”
Met het magische jaar 2000 in zicht leek alles een futuristisch sausje te krijgen. Kijk maar naar de hippe kostuumpjes van TLC, nu helaas even gedateerd futuristisch als de Star Wars garderobe. Het modewoord scrub wordt nu vast ook niet meer gebruikt, maar verder heeft het nummer de tijd goed doorstaan, net als het meeste materiaal van deze groep overigens. Het album FanMail was een van de eerste studio-albums die ik kocht, al was mijn favoriet wel de tweede single Unpretty. Verschillend met de videoclips was dat de raps van Left Eye ontbraken. Voor Unpretty kwam dat goed uit, want daar vond ik langs geen kant bijpassen, maar dat ze die heerlijke verse uit No Scrubs hebben geknipt is gewoon heiligschennis! Lisa geeft No Scrubs meer power en een hogere level stoerheid, al weet Chili ook haar mannetje te staan in deze lekkere manbasher. Destijds was het een heus anthem, nu blijven toch eerder nummers als Waterfalls of Creep overeind i.p.v. de FanMail singles. Niettegenstaande blijft dit gewoon een ontzettend leuk nummer en, ja, hun allergrootste hit!
Cijfer: 8
“I know that he cannot approach me, Cuz I'm lookin' like class and he's lookin' like trash, Can't get with no deadbeat ass”
Met het magische jaar 2000 in zicht leek alles een futuristisch sausje te krijgen. Kijk maar naar de hippe kostuumpjes van TLC, nu helaas even gedateerd futuristisch als de Star Wars garderobe. Het modewoord scrub wordt nu vast ook niet meer gebruikt, maar verder heeft het nummer de tijd goed doorstaan, net als het meeste materiaal van deze groep overigens. Het album FanMail was een van de eerste studio-albums die ik kocht, al was mijn favoriet wel de tweede single Unpretty. Verschillend met de videoclips was dat de raps van Left Eye ontbraken. Voor Unpretty kwam dat goed uit, want daar vond ik langs geen kant bijpassen, maar dat ze die heerlijke verse uit No Scrubs hebben geknipt is gewoon heiligschennis! Lisa geeft No Scrubs meer power en een hogere level stoerheid, al weet Chili ook haar mannetje te staan in deze lekkere manbasher. Destijds was het een heus anthem, nu blijven toch eerder nummers als Waterfalls of Creep overeind i.p.v. de FanMail singles. Niettegenstaande blijft dit gewoon een ontzettend leuk nummer en, ja, hun allergrootste hit!
0
geplaatst: 28 oktober 2011, 18:36 uur
TLC, ik heb er nooit wat mee gehad. En met dit nummer ook niet (al was Unpretty nog slechter)
0
geplaatst: 28 oktober 2011, 19:08 uur
No Scrubs is voor mij echt nostalgie. Omstreeks 2000-2001 was dit voor mij voor enige tijd één van mijn favoriete nummers. Toen de single niet meer leverbaar bleek te zijn, die kon je ook altijd maar voor korte tijd kopen, besloot ik om Fanmail maar te kopen. Best een aardig album (ook nu nog), maar ook ik vind CrazySexyCool leuker. Iedere single van Fanmail had overigens wel een betekenis, en ruim tien jaar na dato vind ik Dear Lie tekstueel het sterkst (“het heeft geen zin om je anders voor te doen of iemand anders te willen zijn; je bent wie je bent”), al hebben Unpretty en zelfs No Scrubs ook degelijk een belangrijke betekenis.
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat Unpretty en No Scrubs nummer 1 hits werden in de US; terwijl Dear Lie niet hoger dan een +/- 50ste plaats kwam. Het grappige was dat LaFace overwoog om Silly Ho’ ook op single uit te brengen, als laatste van het album geloof ik, maar het was Left Eye die dit idee boycotte omdat ze de tekst niet gepast vond voor jonge luisteraars (dat terwijl je het van iemand als haar wel het minst zou verwachten). Verder nog steeds een prima nummer, en voorloper van soortgelijke megahits zoals onder andere Bills Bills Bills en Where My Girls At, en nog een paar jaar later Hit 'Em Up Style. Zeer leuke videoclip nog steeds!
Cijfer: 9
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat Unpretty en No Scrubs nummer 1 hits werden in de US; terwijl Dear Lie niet hoger dan een +/- 50ste plaats kwam. Het grappige was dat LaFace overwoog om Silly Ho’ ook op single uit te brengen, als laatste van het album geloof ik, maar het was Left Eye die dit idee boycotte omdat ze de tekst niet gepast vond voor jonge luisteraars (dat terwijl je het van iemand als haar wel het minst zou verwachten). Verder nog steeds een prima nummer, en voorloper van soortgelijke megahits zoals onder andere Bills Bills Bills en Where My Girls At, en nog een paar jaar later Hit 'Em Up Style. Zeer leuke videoclip nog steeds!

0
geplaatst: 29 oktober 2011, 18:27 uur
8. Beyoncé feat. Jay-Z - Crazy in Love (2003)
“I look and stare so deep in your eyes, I touch on you more and more every time”
Het beste van Beyoncé hebben we in Destiny’s Child gehad. Met elk nieuw album probeert ze zich, in het kielzog van concurrentes als Lady Gaga en Rihanna, steeds weer te profileren als trendsetter, maar de clips, het imago, ... het ligt er elke keer weer zo dik op dat het afstotelelijk wordt. Jammer, want het ziet er altijd best goed uit, alleen klinkt het meestal nergens naar. Geef mij dan maar de liedjes van Rihanna! Op haar eerste soloworp stonden nog de leukste singles, al was het daar ook lang niet het niveau van DC. Haar allerallereerste was het bijzonder swingende Work It Out, maar met Crazy in Love moest ze zich echt als de leading female van R&B profileren. Commercieel lukte dat prima, getuige deze 8ste plaats, maar ondergetekende bleef een beetje op zijn honger zitten. Er valt wel heel wat lekkers af te knabbelen, maar een stevige maaltijd hebben we van Beyoncé nog nooit gekregen. Ondanks de nogal schreeuwerige blazers en drukke vocalen, staat dit nummer wel nog steeds als een huis. Het is een van haar betere gebleken...
Cijfer: 7
“I look and stare so deep in your eyes, I touch on you more and more every time”
Het beste van Beyoncé hebben we in Destiny’s Child gehad. Met elk nieuw album probeert ze zich, in het kielzog van concurrentes als Lady Gaga en Rihanna, steeds weer te profileren als trendsetter, maar de clips, het imago, ... het ligt er elke keer weer zo dik op dat het afstotelelijk wordt. Jammer, want het ziet er altijd best goed uit, alleen klinkt het meestal nergens naar. Geef mij dan maar de liedjes van Rihanna! Op haar eerste soloworp stonden nog de leukste singles, al was het daar ook lang niet het niveau van DC. Haar allerallereerste was het bijzonder swingende Work It Out, maar met Crazy in Love moest ze zich echt als de leading female van R&B profileren. Commercieel lukte dat prima, getuige deze 8ste plaats, maar ondergetekende bleef een beetje op zijn honger zitten. Er valt wel heel wat lekkers af te knabbelen, maar een stevige maaltijd hebben we van Beyoncé nog nooit gekregen. Ondanks de nogal schreeuwerige blazers en drukke vocalen, staat dit nummer wel nog steeds als een huis. Het is een van haar betere gebleken...
0
geplaatst: 29 oktober 2011, 18:38 uur
Beyoncé op haar best als soliste. Samen met Work It Out haar beste solo single tot op heden. Vroeger echt heel veel beluisterd. Toen haar debuut uitkwam (waar beide nummers opstonden), heb ik de CD, naast de singles, gelijk blindelings gekocht. Ik had beter kunnen wachten totdat 'ie in de aanbieding was, want wat viel de rest tegen. De sample van de Chi-Lites komt wel prachtig tot zijn recht in Crazy in Love
Lekker krachtig, ritmisch en bombastisch. Ja, dit vind ik nog steeds een prachtig nummer.
Lekker krachtig, ritmisch en bombastisch. Ja, dit vind ik nog steeds een prachtig nummer.Cijfer: 9
0
geplaatst: 29 oktober 2011, 20:14 uur
No Scrubs is wel een leuke hit geweest. Maar het niveau van de hits van hun 2e album haalt het niet. Ik zou het nummer een 7 geven.
Ik heb al meerdere malen mijn afkeer voor Destiny's Child en Beyonce laten blijken. Dit nummer is misschien wel de belangrijkste aanleiding geweest. Ik heb een hekel aan de intrede van de term "urban". Dit nummer is voor mij daar een toonbeeld van. R&b dat samples gebruikt die al eerder in hip-hop gebruikt zijn, kunnen bij mij nooit een kans van slagen hebben. Zeker niet als het de periode in hip-hop betreft die ik zeer fanatiek heb meegemaakt. De Chi-Lites deden het natuurlijk al veel beter dan Beyonce, maar hetzelfde geldt voor Kool G. Rap & DJ Polo. Als cijfer zou dit nummer een 0 van mij krijgen.
Ik heb al meerdere malen mijn afkeer voor Destiny's Child en Beyonce laten blijken. Dit nummer is misschien wel de belangrijkste aanleiding geweest. Ik heb een hekel aan de intrede van de term "urban". Dit nummer is voor mij daar een toonbeeld van. R&b dat samples gebruikt die al eerder in hip-hop gebruikt zijn, kunnen bij mij nooit een kans van slagen hebben. Zeker niet als het de periode in hip-hop betreft die ik zeer fanatiek heb meegemaakt. De Chi-Lites deden het natuurlijk al veel beter dan Beyonce, maar hetzelfde geldt voor Kool G. Rap & DJ Polo. Als cijfer zou dit nummer een 0 van mij krijgen.

0
geplaatst: 30 oktober 2011, 17:18 uur
7. Brandy & Monica - The Boy Is Mine (1998)
“You're blind if you can't see, That his love is all in me”
Bijzonder leuk concept: de twee grootste rivalen van het moment tegen elkaar uitspelen in een love triangle. Het lijkt een eigenaardige combinatie op papier, maar de stemmen vloeien heel goed samen. Zo goed dat het eigenlijk heel moeilijk wordt Brandy van Monica te onderscheiden en andersom. Het punt van dit duet zal dan ook wel meer om de stunt te doen zijn geweest. Ach, het nummer wordt er niet minder sterk om! Het getouwtrek krijgt een warme productie die ook vandaag nog werkt! Enkel in de zang mist het wat passie. Hoe de twee diva’s het hier naar voren brengen lijkt het alsof ze een meningsverschilletje hebben over wie er vanavond de afwas moet doen. Nu ze eens de kans hebben om hun concurrentie aan de haren te trekken en elkanders ogen uit te krabben en gewoon compleet voor schut te zetten, komen ze niet verder dan wat gekibbel tijdens hun theekransje. Laat Whitney en Mariah dit uitvoeren en er vloeit gegarandeerd bloed! Daar lopen we toch een heerlijke videoclip mis, al blijft het op de radio vast aangenamer Brandy en Monica te aanhoren!
“You're blind if you can't see, That his love is all in me”
Bijzonder leuk concept: de twee grootste rivalen van het moment tegen elkaar uitspelen in een love triangle. Het lijkt een eigenaardige combinatie op papier, maar de stemmen vloeien heel goed samen. Zo goed dat het eigenlijk heel moeilijk wordt Brandy van Monica te onderscheiden en andersom. Het punt van dit duet zal dan ook wel meer om de stunt te doen zijn geweest. Ach, het nummer wordt er niet minder sterk om! Het getouwtrek krijgt een warme productie die ook vandaag nog werkt! Enkel in de zang mist het wat passie. Hoe de twee diva’s het hier naar voren brengen lijkt het alsof ze een meningsverschilletje hebben over wie er vanavond de afwas moet doen. Nu ze eens de kans hebben om hun concurrentie aan de haren te trekken en elkanders ogen uit te krabben en gewoon compleet voor schut te zetten, komen ze niet verder dan wat gekibbel tijdens hun theekransje. Laat Whitney en Mariah dit uitvoeren en er vloeit gegarandeerd bloed! Daar lopen we toch een heerlijke videoclip mis, al blijft het op de radio vast aangenamer Brandy en Monica te aanhoren!
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 17:19 uur
Haha, dit is dan weer helemaal niks. Een 8 gedeeld door de nieuwe 5, een 2 dus.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 17:56 uur
Toch wel een prima duet, en ook wel één van de belangrijkste R&B-hits van de nineties. Ze kregen een Grammy hiervoor. Het leuke vind ik dat niet alleen de zangeressen “rivalen” van elkaar waren, maar ook de producers. De credits gaan deels naar Darkchild (Brandy’s producer) en deels naar Dallas Austin (Monica’s producer). Het is wel typerend dat uitgerekend het duet de grootste hit werd voor beide dames. Dat terwijl Brandy, en vooral Monica veel betere singles/nummers hebben uitgebracht. Verder wel erg braaf als je het zo opnieuw hoort; zó jaren ’90 (een beetje bitchy, maar beschaafd en zelfs met een zekere vorm van klasse). Ze hebben hun gedeelte overigens wel afzonderlijk in twee verschillende studio’s ingezongen, best knap, want er lijkt toch zeker wel een soort van chemie te zijn tussen beide dames.
Cijfer: een krappe 8
Cijfer: een krappe 8
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 21:48 uur
Aardig nummer van Monica en Brandy. Hun eigen werk heeft me eigenlijk nooit kunnen interesseren.
0
haveman
geplaatst: 30 oktober 2011, 22:11 uur
Brandy was hier voor mij echt ongelooflijk doenbaar. En een goed solo album ook destijds.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 22:32 uur
beetje late reactie, maar Mark Morrison - Return Of The Mack 
en Sisqo Thong Song

en Sisqo Thong Song

0
geplaatst: 1 november 2011, 14:01 uur
6. Christina Aguilera, Lil’ Kim, Mya & Pink - Lady Marmalade (2001)
“We independent women, some mistake us for whores, I'm sayin‘, why spend mine when I can spend yours”
In nasleep van mijn adoratie voor Mya kon deze single natuurlijk niet missen! Waarschijnlijk nog steeds de minst bekende naam van dit sterrengezelschap, maar eerlijk, ze brengt het er gewoon het best vanaf: sexy maar geloofwaardig, speels maar vakkundig! Lil’ Kim houdt het nog vrij proper, Lil’ Kim zijnde. In plaats van Christina Aguilera zelf lijkt het wel alsof d’r barokke poedel haar verse uitblaft, het klinkt werkelijk nergens naar. En Pink, die heeft nog steeds roos haar. Het karakter van Labelle bevat deze track niet meer, maar het is prima opgebouwd en kent toch aardig wat leuke twists en toevoegingen. De Moulin Rouge context is zeer passend. Producers Rockwilder en Missy Elliott knutselden een zeer acceptabele versie van een van ‘s werelds brutaalste hits in elkaar! Wist Aguilera haar poedel in de hand te houden het had nog een punt kunnen goedmaken. Al blijven de pluimen van Mya een mooie troost...
Cijfer: 7,5
“We independent women, some mistake us for whores, I'm sayin‘, why spend mine when I can spend yours”
In nasleep van mijn adoratie voor Mya kon deze single natuurlijk niet missen! Waarschijnlijk nog steeds de minst bekende naam van dit sterrengezelschap, maar eerlijk, ze brengt het er gewoon het best vanaf: sexy maar geloofwaardig, speels maar vakkundig! Lil’ Kim houdt het nog vrij proper, Lil’ Kim zijnde. In plaats van Christina Aguilera zelf lijkt het wel alsof d’r barokke poedel haar verse uitblaft, het klinkt werkelijk nergens naar. En Pink, die heeft nog steeds roos haar. Het karakter van Labelle bevat deze track niet meer, maar het is prima opgebouwd en kent toch aardig wat leuke twists en toevoegingen. De Moulin Rouge context is zeer passend. Producers Rockwilder en Missy Elliott knutselden een zeer acceptabele versie van een van ‘s werelds brutaalste hits in elkaar! Wist Aguilera haar poedel in de hand te houden het had nog een punt kunnen goedmaken. Al blijven de pluimen van Mya een mooie troost...
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:33 uur
Wat een sensatie, wat een formatie, en wat een videoclip!
Het komt niet vaak voor dat covers of bewerkingen het origineel overtreffen, maar deze vind ik zoveel beter dan die van Labelle. De stemmen passen geweldig bij elkaar, maar ik moet toegeven dat Mya wel de zwakste van het gezelschap is. Pink en vooral Christina met haar uithalen zijn toch echt van uitzonderlijk goede kwaliteit, en de rapverse van Kim maakt het he-le-maal af. Wel kenmerkend dat alle zangeressen rond deze tijd, naar mijn mening, op hun hoogtepunt waren. Fear of Flying, Notorious K.I.M., Stripped, en Missundaztood zijn de beste solo-projecten van de dames (Miss E... So Addictive mag er ook bij vanwege de cameo appearance van Elliott), geen van hen wist nog met een beter album voor de dag te komen. Wat mij betreft was deze op de eerste plaats geëindigd (met Never Ever mijn favoriet tot dusver), ik vind hem fantastisch.
Christina is toch wel echt de topper, wat een zangeres is dat toch.
Cijfer: 10+
Over Never Ever gesproken, vier jaar eerder deden All Saints ook een goede poging om het nummer te coveren, het verscheen op hun debuut, en die is ook helemaal niet slecht (ook beter dan het origineel). Daar zit een stuk meer soul (en hip-hop) in dan in die van de Moulin Rouge-dames. Ik vind Labelle's versie stiekem een klein draakje, het maakt dus wel degelijk uit welke artiesten het nummer vertolken.
Het komt niet vaak voor dat covers of bewerkingen het origineel overtreffen, maar deze vind ik zoveel beter dan die van Labelle. De stemmen passen geweldig bij elkaar, maar ik moet toegeven dat Mya wel de zwakste van het gezelschap is. Pink en vooral Christina met haar uithalen zijn toch echt van uitzonderlijk goede kwaliteit, en de rapverse van Kim maakt het he-le-maal af. Wel kenmerkend dat alle zangeressen rond deze tijd, naar mijn mening, op hun hoogtepunt waren. Fear of Flying, Notorious K.I.M., Stripped, en Missundaztood zijn de beste solo-projecten van de dames (Miss E... So Addictive mag er ook bij vanwege de cameo appearance van Elliott), geen van hen wist nog met een beter album voor de dag te komen. Wat mij betreft was deze op de eerste plaats geëindigd (met Never Ever mijn favoriet tot dusver), ik vind hem fantastisch.Christina is toch wel echt de topper, wat een zangeres is dat toch.

Cijfer: 10+
Over Never Ever gesproken, vier jaar eerder deden All Saints ook een goede poging om het nummer te coveren, het verscheen op hun debuut, en die is ook helemaal niet slecht (ook beter dan het origineel). Daar zit een stuk meer soul (en hip-hop) in dan in die van de Moulin Rouge-dames. Ik vind Labelle's versie stiekem een klein draakje, het maakt dus wel degelijk uit welke artiesten het nummer vertolken.
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:39 uur
Die van All Saints vind ik dan weer het draakje van het stel (al blijft het aanhoorbaar).
Labelle blijft wel oppermachtig, veel ongeforceerder dan de rest!
Labelle blijft wel oppermachtig, veel ongeforceerder dan de rest!
0
geplaatst: 1 november 2011, 14:49 uur
Daar zit het punt: ik ben van mening dat dit nummer vraagt om een geforceerde manier van zingen / deliveren. Dit vind ik juist zo'n nummer dat helemaal over de top gebracht mág worden, en daarom houd ik van die overdrevenheid die je terugvindt in de versie van Moulin Rouge. De uithaal van Patti klinkt relatief ook zo mild, de haast hysterische rauwheid in die van Christina vind ik ongeëvenaard.

0
geplaatst: 1 november 2011, 15:26 uur
Met de subtielere uitvoering van Labelle komt veel meer het stiekeme, stoute naar voren, het verbodene zelfs. Voor Christina is dit nummer even vulgair als haar eigen Dirrty en schreeuwt daarmee alle ziel uit het nummer. Zij speelt een spel, Patti leeft de tekst!

0
geplaatst: 1 november 2011, 16:12 uur
kemm schreef:
Morgen twee, beloofd!
Morgen twee, beloofd!
Hier ben ik het mee eens, een 2 voor de hoerenkast aka de hoerencast.
0
geplaatst: 1 november 2011, 19:54 uur
5. Mario Winans feat. Enya & P. Diddy - I Don’t Wanna Know (2004)
“Gave you extra G's, put you in the SUV, You wanted ice so I made you freeze”
Samplen stelen noemen slaat natuurijk nergens op, maar samples samplen wordt toch al verdacht. Zeker als het zo overduidelijk is. Het leverde Mario alleszins een nog grotere hit op dan Ready Or Not al was. Verder is het natuurlijk een uitstekend nummer, met een dampende drumlijn en een mooie melodie door Mario! Enkel P. Diddy komt nog heel even de pret bederven. Dat die man een microfoon in z’n handen kan houden is een missing der evolutie. In de charts is deze Winans een gigantische eendagsvlieg, maar zijn lijstje als producer -met namen als B.I.G., Destiny’s Child en Mary J. Blige- is toch behoorlijk indrukwekkend! Fijn dat het ook voor hem als uitvoerder toch ‘n keer raak was. En hoe! Gelijk een van de 5 populairste R&B-nummers van de periode 95-05!
“Gave you extra G's, put you in the SUV, You wanted ice so I made you freeze”
Samplen stelen noemen slaat natuurijk nergens op, maar samples samplen wordt toch al verdacht. Zeker als het zo overduidelijk is. Het leverde Mario alleszins een nog grotere hit op dan Ready Or Not al was. Verder is het natuurlijk een uitstekend nummer, met een dampende drumlijn en een mooie melodie door Mario! Enkel P. Diddy komt nog heel even de pret bederven. Dat die man een microfoon in z’n handen kan houden is een missing der evolutie. In de charts is deze Winans een gigantische eendagsvlieg, maar zijn lijstje als producer -met namen als B.I.G., Destiny’s Child en Mary J. Blige- is toch behoorlijk indrukwekkend! Fijn dat het ook voor hem als uitvoerder toch ‘n keer raak was. En hoe! Gelijk een van de 5 populairste R&B-nummers van de periode 95-05!
0
geplaatst: 1 november 2011, 20:03 uur
Dit is dan stiekem weer wel lekker. Maar wel heel erg stiekem.
7, zo stiekem dus
7, zo stiekem dus
0
geplaatst: 1 november 2011, 20:03 uur
Deze had ik niet verwacht.
Dat dit zo’n grote hit werd staat me helemaal niet bij. Ik vind het wel een mooi nummer overigens, en ik denk dat dat zelfs voor een groot gedeelte te danken is aan de Enya-sample; het is misschien wel het belangrijkste element van heel het nummer. Zonder Enya, die toch wel heel prominent aanwezig is, was het nummer een stuk minder opmerkelijk geweest. Ik vind P. Diddy niet eens zo slecht. Zijn verse brengt hij een beetje monotoon en kalm, maar dat past er wel mooi bij zo. Naast deze single kocht ik ook nog de opvolger Never Really Was met Lil’ Flip, en daar samplede hij Madonna’s Papa Don’t Preach, ook best wel een aardig nummer, wel minder dan deze.
Cijfer: 8+
Die van de Fugees vind ik nóg wat leuker, overigens.
Dat dit zo’n grote hit werd staat me helemaal niet bij. Ik vind het wel een mooi nummer overigens, en ik denk dat dat zelfs voor een groot gedeelte te danken is aan de Enya-sample; het is misschien wel het belangrijkste element van heel het nummer. Zonder Enya, die toch wel heel prominent aanwezig is, was het nummer een stuk minder opmerkelijk geweest. Ik vind P. Diddy niet eens zo slecht. Zijn verse brengt hij een beetje monotoon en kalm, maar dat past er wel mooi bij zo. Naast deze single kocht ik ook nog de opvolger Never Really Was met Lil’ Flip, en daar samplede hij Madonna’s Papa Don’t Preach, ook best wel een aardig nummer, wel minder dan deze.Cijfer: 8+
Die van de Fugees vind ik nóg wat leuker, overigens.
0
geplaatst: 1 november 2011, 20:53 uur
Lady Marmalde heb ik altijd verschrikkelijk gevonden in deze opzet.
Marion Winans blijft wel prettig
Marion Winans blijft wel prettig
0
geplaatst: 2 november 2011, 18:52 uur
4. The Pussycat Dolls feat. Busta Rhymes - Don’t Cha (2005)
“And in the back of your mind, I know you should be fucking with me”
“Don’t cha wish your girlfriend was hot like me?”, het werd een alomtegenwoordige one-liner anno 2005. Met het schrale meidenvolk van de lokale buurtfuif was het antwoord zelden “ja”, maar als de Pussycats voor je neus stonden kan je enkel maar gehoorzaam miauwen. Of ze ook kunnen zingen is niet zeker, aangezien Nicole steeds alles voor haar rekening neemt. Goeie songwriters hebben ze wel in hun kamp, want het blijft toch wel een ontzettend lekker nummer. Vooral die trompetjes rond het refrein zorgen voor een gezellig nostalgisch sfeertje! Nog een minimaal overblijfsel van de burleske act die ze eens waren. Het was de eerste van een lange reeks superhits, de ene al geslaagder dan de andere, maar het is toch vooral Don’t Cha dat een blijvende indruk heeft kunnen nalaten.
“And in the back of your mind, I know you should be fucking with me”
“Don’t cha wish your girlfriend was hot like me?”, het werd een alomtegenwoordige one-liner anno 2005. Met het schrale meidenvolk van de lokale buurtfuif was het antwoord zelden “ja”, maar als de Pussycats voor je neus stonden kan je enkel maar gehoorzaam miauwen. Of ze ook kunnen zingen is niet zeker, aangezien Nicole steeds alles voor haar rekening neemt. Goeie songwriters hebben ze wel in hun kamp, want het blijft toch wel een ontzettend lekker nummer. Vooral die trompetjes rond het refrein zorgen voor een gezellig nostalgisch sfeertje! Nog een minimaal overblijfsel van de burleske act die ze eens waren. Het was de eerste van een lange reeks superhits, de ene al geslaagder dan de andere, maar het is toch vooral Don’t Cha dat een blijvende indruk heeft kunnen nalaten.
0
geplaatst: 2 november 2011, 19:07 uur
Ik vind Nicole Scherzinger’s solo nummers toch wel een stuk leuker dan het werk van The Pussycat Dolls, en met name het aanstekelijke Poison. Jammer dat het met haar eigen carrière maar niet wil vlotten, al is ze nu jurylid in X-Factor (US). Don’t Cha en Buttons vind ik nog wel redelijk goede singles van de groep, en het zijn vooral de kleine details van deze hit (die trompetjes in het refrein inderdaad) die het nummer enigszins interessant maken. Volgens mij bestaan ze nog steeds hoor, de Pussycat Dolls, alleen is geen van de dames die in de videoclip te bewonderen is nog in de formatie te vinden. Geen van die meiden wilde nog met Nicole werken omdat haar ego - schijnbaar - veel te groot werd. Toen iedereen ermee kapte, besloot Nicole ook maar te kappen. 

0
geplaatst: 2 november 2011, 19:48 uur
Pfff, PCD, nooit wat aan gevonden. Dit was inderdaad nog wel een klein beetje te doen.
0
geplaatst: 2 november 2011, 21:28 uur
Inderdaad nooit begrepen wat de rest van de groep nu in hemelsnaam deed. Behalve dan de hoer spelen op het podium of in de videoclip. Zelfs de Spice Girls lieten Victoria af en toe een zinnetje kirren...
0
geplaatst: 3 november 2011, 11:31 uur
Een bijdrage van Busta Rhymes is vaak nog wel leuk, ook op deze track. Verder een ongelofelijk tyfusnummer.
4
4
* denotes required fields.