Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2009, 21:37 uur
wie wijst er nu een voor volgende week, paalhaas of klaezman als nog?
0
geplaatst: 10 februari 2009, 21:57 uur
Paalhaas lijkt me. Mits hij er a.s. zondag (of eerder) wél aan denkt om iemand aan te wijzen (*kuch* bijv. Paulski *kuch*).
0
thejazzscène
geplaatst: 11 februari 2009, 08:05 uur
Ik begin zo al een klein vermoeden te hebben welke plaat die man ons wil aansmeren.
kijk
kijk
0
geplaatst: 11 februari 2009, 09:42 uur
thejazzscène schreef:
Ik begin zo al een klein vermoeden te hebben welke plaat die man ons wil aansmeren.
kijk
kijk Ssssst!

0
geplaatst: 11 februari 2009, 18:29 uur
thejazzscène schreef:
kijk
kijk Moest van Frank

0
geplaatst: 11 februari 2009, 18:49 uur
Paulski schreef:
Moest van Frank
(quote)
Moest van Frank

Helemaaaal niet!
Jij bepaalt zelf welk album je kiest. Ik heb je alleen aangemoedigd het betreffende album toe te voegen; of je hem ook als JAvdW kiest is aan jou. 
0
geplaatst: 11 februari 2009, 21:18 uur
Ziet er inderdaad interessant uit. Barok vind ik altijd al het leukste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate fijn! 

0
geplaatst: 11 februari 2009, 21:34 uur
Devoo schreef:
Ziet er inderdaad interessant uit. Barok vind ik altijd al het leukste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate fijn!

Dan kan dit misschien ook iets voor jou zijn?

0
pretfrit
geplaatst: 11 februari 2009, 22:25 uur
ehh heren...
volgens mij hebben we deze week een Third Stream meesterwerkje...
en dan zijn jullie bij voorbaat enthousiast over een kitch "meesterwerkje" waar Jan Veen zich nog voor zou schamen
en dan zijn jullie bij voorbaat enthousiast over een kitch "meesterwerkje" waar Jan Veen zich nog voor zou schamen

0
geplaatst: 11 februari 2009, 23:04 uur
pretfrit schreef:
Correctie: volgende week.

En voor degenen die ook niet weten wat Third Stream is: Third stream - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

En wie mag Jan Veen dan weer zijn? En mocht het betreffende album niet goed genoeg zijn, mag je altijd tips geven voor betere 'Third stream'-werken.

0
geplaatst: 12 februari 2009, 00:04 uur
frankmulder schreef:
En voor degenen die ook niet weten wat Third Stream is: Third stream - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
En wie mag Jan Veen dan weer zijn? En mocht het betreffende album niet goed genoeg zijn, mag je altijd tips geven voor betere 'Third stream'-werken.
(quote)

(quote)

Hij bedoelt deze Jan Vayne , maar zijn muziek is geen vergelijking met Cicero

0
geplaatst: 12 februari 2009, 00:14 uur
Jep, ik moet alleen ff in de stemming komen voordat ik uit de meeste nummers een soort van structuur kan halen

0
pretfrit
geplaatst: 12 februari 2009, 09:00 uur
Paulski schreef:
Jep, ik moet alleen ff in de stemming komen voordat ik uit de meeste nummers een soort van structuur kan halen
(quote)

weer zo'n structuur-figuur

wat zoeken jullie toch in de jazz jongens ?
0
pretfrit
geplaatst: 12 februari 2009, 09:06 uur
frankmulder schreef:
En mocht het betreffende album niet goed genoeg zijn, mag je altijd tips geven voor betere 'Third stream'-werken.
(quote)

En mocht het betreffende album niet goed genoeg zijn, mag je altijd tips geven voor betere 'Third stream'-werken.

Correctie: deze week
tip: het jazzalbum van deze week, en voor overige tips zie de namen in de wiki link of mijn stemlijsten......doe dat laatste trouwens maar niet je zou per ongeluk eens iets met weinig structuur tegen kunnen komen

(en jan veen of jan vayne of feen...ehhh
)
0
geplaatst: 12 februari 2009, 10:11 uur
pretfrit schreef:

(quote)

Lol, mijn fout.
Als Pauls keuze doorgaat hebben we dus 2 Third-Stream-werken achter elkaar. En als de volgende kitscherig overkomt kan ik me dat voorstellen; de rococo is namelijk zowat de definitie van kitsch. 
(en jan veen of jan vayne of feen...ehhh
)
)Ja dat maakt nogal uit, want Jan Veen is niet googelbaar, en Jan Vayne wel.

0
pretfrit
geplaatst: 12 februari 2009, 10:17 uur
maar dat zal mij dan weer aan mijn reet roesten oftewel een zorg zijn en ....

niet alles is "googelbaar"...gelukkig niet.
( waarschijnlijke reactie: *gaat het woordje 'googelbaar' opzoeken om te kijken of het bestaat...*
)
0
pretfrit
geplaatst: 12 februari 2009, 10:36 uur
humor is b.v. niet te googlen...
m.a.w.: ik weet wel wat kitch is
snap je hem nu ?
m.a.w.: ik weet wel wat kitch is
snap je hem nu ?
0
geplaatst: 12 februari 2009, 10:38 uur
Ja meneer, ik snap hem wel, maar ik kan me ook frissere voorbeelden van kitsch voorstellen. 

0
pretfrit
geplaatst: 12 februari 2009, 10:39 uur
kitch is kitch knul
en als je het kitch maakt doe het dan goed
niet zo'n halfbakken serieus product zoals we die volgende week gaan beleven
althans naar mijn idee...maar ik heb geen smaak...dat weet iedereen
en als je het kitch maakt doe het dan goed
niet zo'n halfbakken serieus product zoals we die volgende week gaan beleven
althans naar mijn idee...maar ik heb geen smaak...dat weet iedereen
0
geplaatst: 12 februari 2009, 11:32 uur
0
pretfrit
geplaatst: 12 februari 2009, 11:35 uur
Yellowjackets! Das pas kitch 

Het is lyrisch, melodieus, geen bop, het kabbelt niet, het heeft structuur en geen/weinig improvisatie
wat is daar mis mee?

0
pretfrit
geplaatst: 12 februari 2009, 11:36 uur
Paalhaas schreef:
Hou je er dan ook buiten!
(quote)
Hou je er dan ook buiten!

dat (mijn bemoeizucht en gebrek aan goede smaak) is ter meerdere eer en glorie van de overige deelnemers.
sociaal van mij he?

0
geplaatst: 12 februari 2009, 12:49 uur
het is een tijdje stil geweest, maar pretfrit is back; with a vengeance
goed zo.
goed zo.
0
geplaatst: 12 februari 2009, 12:51 uur
Devoo schreef:
Barok vind ik altijd al het leukste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate fijn!
Barok vind ik altijd al het leukste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate fijn!

Barok vind ik altijd al het vervelendste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate sfeerverlagend!

0
geplaatst: 12 februari 2009, 23:27 uur
(quote)
Volgens mij is er geen vaste defenitie van kitsch maar ik moet altijd meteen aan die gladde muziek denken.
Bij kitsch in muzikale zin moet ik denken aan de muzak in supermarkten. ik weet niet wat de beleving is van barok en/of klassieke muziek (muzak), maar de meeste muziek die te moeilijk is voor Classic FM valt zeker niet binnen die definitie.
(Dat wil trouwens niet zeggen dat al die muziek even boeiend is, maar een paar eeuwen is genoeg om de meeste rotzooi uit die tijd verloren te doen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel van de moderne muziek de tand des tijds doorstaat. Ik hoop dat James Overlast daar niet bij zit.
)* denotes required fields.