MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
wie wijst er nu een voor volgende week, paalhaas of klaezman als nog?

Paalhaas lijkt me. Mits hij er a.s. zondag (of eerder) wél aan denkt om iemand aan te wijzen (*kuch* bijv. Paulski *kuch*).

Nou, Paulski volgende week dan.

thejazzscène
Ik begin zo al een klein vermoeden te hebben welke plaat die man ons wil aansmeren. kijk

thejazzscène schreef:
Ik begin zo al een klein vermoeden te hebben welke plaat die man ons wil aansmeren. kijk

Ssssst!

pretfrit
heb er al wat van gehoord.

tsja....

thejazzscène schreef:

Moest van Frank

Paulski schreef:
(quote)

Moest van Frank

Helemaaaal niet! Jij bepaalt zelf welk album je kiest. Ik heb je alleen aangemoedigd het betreffende album toe te voegen; of je hem ook als JAvdW kiest is aan jou.

Lijkt me leuk nochtans.

Ziet er inderdaad interessant uit. Barok vind ik altijd al het leukste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate fijn!

Devoo schreef:
Ziet er inderdaad interessant uit. Barok vind ik altijd al het leukste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate fijn!

Dan kan dit misschien ook iets voor jou zijn?

pretfrit
ehh heren...

volgens mij hebben we deze week een Third Stream meesterwerkje...

en dan zijn jullie bij voorbaat enthousiast over een kitch "meesterwerkje" waar Jan Veen zich nog voor zou schamen

pretfrit schreef:

Correctie: volgende week.

En voor degenen die ook niet weten wat Third Stream is: Third stream - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

en dan zijn jullie bij voorbaat enthousiast over een kitch "meesterwerkje" waar Jan Veen zich nog voor zou schamen

En wie mag Jan Veen dan weer zijn? En mocht het betreffende album niet goed genoeg zijn, mag je altijd tips geven voor betere 'Third stream'-werken.

frankmulder schreef:
(quote)

En voor degenen die ook niet weten wat Third Stream is: Third stream - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

(quote)

En wie mag Jan Veen dan weer zijn? En mocht het betreffende album niet goed genoeg zijn, mag je altijd tips geven voor betere 'Third stream'-werken.

Hij bedoelt deze Jan Vayne , maar zijn muziek is geen vergelijking met Cicero

pretfrit schreef:
ehh heren...

Jep, ik moet alleen ff in de stemming komen voordat ik uit de meeste nummers een soort van structuur kan halen

pretfrit
Paulski schreef:
(quote)

Jep, ik moet alleen ff in de stemming komen voordat ik uit de meeste nummers een soort van structuur kan halen

weer zo'n structuur-figuur

wat zoeken jullie toch in de jazz jongens ?

pretfrit
frankmulder schreef:
(quote)

En mocht het betreffende album niet goed genoeg zijn, mag je altijd tips geven voor betere 'Third stream'-werken.

Correctie: deze week

tip: het jazzalbum van deze week, en voor overige tips zie de namen in de wiki link of mijn stemlijsten......doe dat laatste trouwens maar niet je zou per ongeluk eens iets met weinig structuur tegen kunnen komen

(en jan veen of jan vayne of feen...ehhh )

pretfrit schreef:
(quote)

Correctie: deze week

Lol, mijn fout. Als Pauls keuze doorgaat hebben we dus 2 Third-Stream-werken achter elkaar. En als de volgende kitscherig overkomt kan ik me dat voorstellen; de rococo is namelijk zowat de definitie van kitsch.

(en jan veen of jan vayne of feen...ehhh )

Ja dat maakt nogal uit, want Jan Veen is niet googelbaar, en Jan Vayne wel.

pretfrit
frankmulder schreef:

Ja dat maakt nogal uit, want Jan Veen is niet googelbaar, en Jan Vayne wel.

maar dat zal mij dan weer aan mijn reet roesten oftewel een zorg zijn en ....

niet alles is "googelbaar"...gelukkig niet.

( waarschijnlijke reactie: *gaat het woordje 'googelbaar' opzoeken om te kijken of het bestaat...* )

pretfrit
frankmulder schreef:
de rococo is namelijk zowat de definitie van kitsch.

valt toch wel mee...

Moet dat nou...

pretfrit
humor is b.v. niet te googlen...

m.a.w.: ik weet wel wat kitch is

snap je hem nu ?

Ja meneer, ik snap hem wel, maar ik kan me ook frissere voorbeelden van kitsch voorstellen.

pretfrit
kitch is kitch knul

en als je het kitch maakt doe het dan goed

niet zo'n halfbakken serieus product zoals we die volgende week gaan beleven

althans naar mijn idee...maar ik heb geen smaak...dat weet iedereen

pretfrit schreef:
maar ik heb geen smaak...dat weet iedereen

Hou je er dan ook buiten!

pretfrit
Yellowjackets! Das pas kitch

Het is lyrisch, melodieus, geen bop, het kabbelt niet, het heeft structuur en geen/weinig improvisatie

wat is daar mis mee?

pretfrit
Paalhaas schreef:
(quote)

Hou je er dan ook buiten!

dat (mijn bemoeizucht en gebrek aan goede smaak) is ter meerdere eer en glorie van de overige deelnemers.

sociaal van mij he?

het is een tijdje stil geweest, maar pretfrit is back; with a vengeance goed zo.

Devoo schreef:
Barok vind ik altijd al het leukste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate fijn!

Barok vind ik altijd al het vervelendste klassieke genre, en dat gecombineert met Jazz lijkt me uitermate sfeerverlagend!

(quote)

Volgens mij is er geen vaste defenitie van kitsch maar ik moet altijd meteen aan die gladde muziek denken.

Bij kitsch in muzikale zin moet ik denken aan de muzak in supermarkten. ik weet niet wat de beleving is van barok en/of klassieke muziek (muzak), maar de meeste muziek die te moeilijk is voor Classic FM valt zeker niet binnen die definitie.
(Dat wil trouwens niet zeggen dat al die muziek even boeiend is, maar een paar eeuwen is genoeg om de meeste rotzooi uit die tijd verloren te doen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel van de moderne muziek de tand des tijds doorstaat. Ik hoop dat James Overlast daar niet bij zit. )

Gast
geplaatst: vandaag om 08:31 uur

geplaatst: vandaag om 08:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.