MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
@Pretfrit: ik weet dat sommige (jazz)albums goud waard zijn. Ik heb een tijd terug de kans gemist om Mahlers lied von der Erde met Ferier (eerste uitgave) compleet te kopen... eeuwig zonde, heb nu alleen kant 1 en 4

Haar Abschied is hemels ....

Misschien moet ik mijn lp van cicero te koop aanbieden

Paulski schreef:
Misschien moet ik mijn lp van cicero te koop aanbieden

Dat lijkt me niet slim; ten eerste vind je hem leuk, en ten tweede verdien je er haast niets mee (ten opzichte van een plaat die qua verkoopprijs goud waard is).

Ik zou 'm eerder ritueel offeren aan de goden van de goede smaak!

Lang geleden dat ik zo getergd achterbleef na een JAVDW... brrrrr

pretfrit
helaas zal ik niet weten wat ik mis..krijg het bestand niet open.

pretfrit schreef:
helaas zal ik niet weten wat ik mis..krijg het bestand niet open.

ik maak vanavond wel een nieuw pakket voor je, hoewel ik betwijfel of het aan het geuploade pakje ligt

pretfrit
Paulski schreef:
(quote)

ik maak vanavond wel een nieuw pakket voor je, hoewel ik betwijfel of het aan het geuploade pakje ligt

nee nee,

Ik ben er al achter..mijn computer begint een eigen leven te lijden Het probleem zit aan mijn kant Had in het verleden geen problemen met RAR pakketjes en ging er dus onterecht van uit dat het aan het verstuurde lag.....nu nog (als ik tijd en zin heb) even kijken hoe (eigenlijk haat ik die krengen)

Volgens mij kan ik het pakje meerdere keren ophalen..je hoeft geen nieuwe te maken

thejazzscène
Iiis nice,, go on Heemskerk, I keep in touch with your blog.

Dardan
Wow Dit wordt dan mijn eerste kennismaking met Anthony Braxton. Bedankt!

hey dardan ( welkom terug trouwens nog), kunnen we je nu ook weer verwachten als vast lid van dit topic of stel je dat nog steeds even uit?

wie mag het album kiezen voor deze week?

En wie mag het javdw van komende week doen. Volgens mij is het tijd om een album van blabla te beoordelen

JAvdW voor deze week...
Jamaladeen Tacuma With Basso Nouveau - The Night of Chamber Music

(afbeelding)
Leuk plaatje, vier bassisten en een drummer.
Staat nu te uploaden, pm me voor een linkje.

Wie willen en mogen er eigenlijk nog voor deze ronde van het JAvdW?

Misschien is voltazy of Vince Vega nog te strikken? Verder is pretfrit ook weer aardig actief hier de laatste tijd, dus hij zal vast ook nog wel een album weten te suggereren.

Geweest zijn deze ronde

16-11-08 - Jesse: John Abercrombie / Dave Holland / Jack DeJohnette - Gateway (1975)
22-11-08 - wcs: Cecil Taylor - Winged Serpent (Sliding Quadrants) (1984)
30-11-08 - frankmulder: Jaga Jazzist - A Livingroom Hush (2002)
07-12-08 - korenbloem: Anthony Davis - Episteme (1981)
14-12-08 - Heemskerktollie: Frank Wright - Unity (1974)
22-12-08 - The Scientist: Adam Lane/Ken Vandermark/Magnus Broo/Paal Nilssen-Love - 4 Corners (2007)
28-12-08 - thejazzscène: John Surman - Road to Saint Ives (1990)
04-01-09 - unaej: Baptiste Trotignon - Solo II (2006)
11-01-09 - sq: Art Blakey & the Jazz Messengers - A Night in Tunisia (1960)
18-01-09 - Paap_Floyd: William Parker
We Tigers: Necks
Kleazman: Enrico Rava
Jazz Abstractions
Paulski: Cicero
Blabla - Jamalala met die vier bassisten

Eazyfan is ook nog niet geweest.

Jazz Abstractions

Die was dus van Paalhaas.

Eazyfan is ook nog niet geweest.

Eazyfan? Wie is dat?

Dardan zou inderdaad nog kunnen; het is alleen de vraag of hij wil. Ben er wel van overtuigd dat hij een leuke suggestie zal kunnen doen.

frankmulder schreef:
Verder is pretfrit ook weer aardig actief hier de laatste tijd

Die heb ik net gevraagd, maar komende week komt voor hem niet uit.

Dardan
Bedankt dat jullie Dardan noemen, maar die houdt het wat voor bekeken Ik heb geen bijdrages geleverd de laatste maanden om mee te mogen doen vind ik.

Dardan schreef:
Bedankt dat jullie Dardan noemen, maar die houdt het wat voor bekeken Ik heb geen bijdrages geleverd de laatste maanden om mee te mogen doen vind ik.

Ik sluit me tijdelijk hierbij aan, heb het momenteel te druk om actief mee te doen.

ik denk dat we zo beetje iedereen gehad hebben, als pretfrit niet kan deze keer, dan moeten we misschien een nieuwe ronde inlassen?

pretfrit
o.k. ik doe het...als blabla nog geen ander heeft.

zet hem wel morgenvroeg op de site

edit: of zondagavond ..of maandagochtend

Na kort overleg met pretfrit gaat hij de volgende doen, het wordt een leuke, maar dat gaat hij jullie nog wel vertellen.

pretfrit
Geen snoeihard freejazzalbum...

Zit zelf met wat computer (en tijd )probleempjes maar Ruud stelde voor dat hij eventueel wel een album wilde rippen en uploaden. Heb dus even snel zijn stemlijsten bekeken en dit album leek mij wel een goede keuze.

(afbeelding)

Ben de laatste tijd bezig de nederlandse jazzscene wat uit te kammen en je komt dan vanzelf de namen Bennink en Borstlap tegen. Vooral de eerste naam mogen we (als hollanders ) erg trots op zijn, toch zie ik weinig stemmen en is hij nog niet in het JAVDW langs geweest...vandaar deze keuze
Daarnaast denk ik dat het een album is die iedereen zou moeten kunnen waarderen...pianotrio, niet te ouderwets, niet te flauw, het "stuitert" toch nog wel een beetje en volgens mij weten deze 3 mannen ook nog wel een eigen geluid neer te zetten
Ik ken dit album zelf niet, maar heb genoeg van de heren gehoord om in ieder geval zeker te weten dat ik me met dit album ga vermaken...ik hoop jullie ook

hieronder nog wat linkjes..lees ze even door dan weet je ook wat meer over de spelers, stijl etcetc..maakt het luisteren altijd wat aangenamer naar mijn idee. Ik stuur een paar vaste mensen een linkje, heb jij geen linkje? niets persoonlijks, stuur mij even een p.m. en ik probeer as soon as posible etcetc

veel plezier

Han Bennink - Wikipedia - nl.wikipedia.org

http://nl.wikipedia.org/wiki/Michiel_Borstlap

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ernst_Glerum

Han Bennink, wereldberoemd..... behalve in Nederland.
Schande, de man is zo godsgruwelijk muzikaal, heb 'm ooit eens bij Han Reiziger op tv gezien, liep hij door een Artis met twee drumstokken op alles te drumen wat hij tegenkwam, het maakte niet uit waar hij op sloeg alles klonk goed en ritmisch.

Deze plaat is idd niet snoeihard wel vrij.

Ik Doe Moeilijk
Han Bennink vind ik ook geweldig. Speelde b.v. samen met Eric Dolphy en Cecil Taylor. Afgelopen jaar nog van hem genoten op de Zomer Jazz Fietstour(aanrader voor wie deze nog nooit reed)

Pretfrit bedankt voor de uitnodiging

pretfrit
er was een probleempje met het linkje, iedereen heeft als het goed is een nieuw linkje of oplossing gekregen.

zo niet, even zelf de oplossing verzinnen (..Glerum.zip) en anders ben ik er morgen weer

@ blabla...maar laten we het vooral geen freejazz noemen

pretfrit
en welkom Ik Doe Moeilijk.

gezien je nickname dacht ik: Ah! een geestverwant

(dat is zelfspot mensen)

Ik Doe Moeilijk
Wier of wiens composities worden er gespeeld op dit album?

Monk (1), Strayhorn (4), Shorter (5), Tillman (6) en natuurlijk Bennink. Borstlap, Glerum (2 en 3).

Ik Doe Moeilijk
Ik vond 2 en een beetje 3 juist het mooist

Gast
geplaatst: vandaag om 13:23 uur

geplaatst: vandaag om 13:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.