Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 4 juli 2009, 09:39 uur
[spam]
Noteer alvast maar in uw agenda heren! (en dames?)
Vrijdag 28 en zaterdag 29 augustus de zomer jazz fietstour..
Meer info en reserveren op de website
[/spam]
Noteer alvast maar in uw agenda heren! (en dames?)
Vrijdag 28 en zaterdag 29 augustus de zomer jazz fietstour..
Meer info en reserveren op de website
[/spam]
0
geplaatst: 4 juli 2009, 15:59 uur
het is wel schreeuwend duur ja...
Ik wilde eerst alle drie de dagen gaan, maar heb vanwege financiële redenen toch maar gekozen voor één dag; zaterdag.
mijn lijstje voor die avond:
Bar Kokhba
Secret Chiefs 3 plays Masada
Paolo Fresu & Uri Caine with Alborada String Quartet
John Zorn, Bill Laswell & Milford Graves
Avishai Cohen
In The Country
Ik wilde eerst alle drie de dagen gaan, maar heb vanwege financiële redenen toch maar gekozen voor één dag; zaterdag.
mijn lijstje voor die avond:
Bar Kokhba
Secret Chiefs 3 plays Masada
Paolo Fresu & Uri Caine with Alborada String Quartet
John Zorn, Bill Laswell & Milford Graves
Avishai Cohen
In The Country
0
sxesven
geplaatst: 4 juli 2009, 23:28 uur
we tigers schreef:
zijn er eigenlijk nog mensen hier die naar North Sea Jazz gaan?
zijn er eigenlijk nog mensen hier die naar North Sea Jazz gaan?
De zondag hier, mijn lijstje:
John Zorn Filmworks
Fujii Satoko Ma-Do
Otomo Yoshihide's New Jazz Orchestra
John Zorn Cobra
0
geplaatst: 5 juli 2009, 08:48 uur
Met Zorn als artist-in-residence moet je haast wel, hè.
Even terug on topic: Ik heb gisteren Pretfrit een berichtje gestuurd om te vragen o hij het volgende album wil verzorgen. Ik ben de rest van de dag op pad; ik zal vanavond nog eens kijken. Als hij dan nog niet heeft gereageerd kies iemand anders uit het lijstje.
Even terug on topic: Ik heb gisteren Pretfrit een berichtje gestuurd om te vragen o hij het volgende album wil verzorgen. Ik ben de rest van de dag op pad; ik zal vanavond nog eens kijken. Als hij dan nog niet heeft gereageerd kies iemand anders uit het lijstje.
0
geplaatst: 5 juli 2009, 14:07 uur
Ik heb voor zaterdag en zondag een perskaart geregeld, dus dat wordt leuk. Mijn lijstje:
Zaterdag
John Zorn Bar Kokhba
(Charlie Haden)
Erykah Badu
JazzKamikaze
Zondag
John Zorn Filmworks
Ethiopiques
(McCoy Tyner Trio)
Q-Tip
Zaterdag
John Zorn Bar Kokhba
(Charlie Haden)
Erykah Badu
JazzKamikaze
Zondag
John Zorn Filmworks
Ethiopiques
(McCoy Tyner Trio)
Q-Tip
0
geplaatst: 5 juli 2009, 22:04 uur
Aangezien ik van Pretfrit geen reactie heb gekregen heb ik zojuist Ik Doe Moelijk gevraagd om het album van de komende week te verzorgen.
0
pretfrit
geplaatst: 6 juli 2009, 11:13 uur
we tigers schreef:
Aangezien ik van Pretfrit geen reactie heb gekregen heb ik zojuist Ik Doe Moelijk gevraagd om het album van de komende week te verzorgen.
Was weekendje weg (niet naar NSJ) vandaar mijn radiostilte. Zoals eerder gemeld, doe ik niet aktief mee met het JAVDW. haal er te weinig uit...individueel en gericht "ontdekken", blijkt uit ervaring, is succesvoller
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 6 juli 2009, 20:10 uur
Frode Gjerstad Trio - Sharp Knives Cut Deeper

Frode Gjerstad, alto saxophone, clarinets
Øyvind Storesund, acoustic bass
Paal Nilssen-Love, drums
Peter Brötzmann, tenor saxophone, tarogato, clarinets.
Recorded on 22 December 2001 at Lille Konsertsal, Stavanger, Norway.
Allmusic review
PB voor de link en veel luisterplezier toegewenst
P.S. Ik heb het album net toegevoegd, hopelijk gaat dat wel lukken, opdat er wat reacties geschreven kunnen worden.

Frode Gjerstad, alto saxophone, clarinets
Øyvind Storesund, acoustic bass
Paal Nilssen-Love, drums
Peter Brötzmann, tenor saxophone, tarogato, clarinets.
Recorded on 22 December 2001 at Lille Konsertsal, Stavanger, Norway.
Allmusic review
PB voor de link en veel luisterplezier toegewenst
P.S. Ik heb het album net toegevoegd, hopelijk gaat dat wel lukken, opdat er wat reacties geschreven kunnen worden.
0
geplaatst: 13 juli 2009, 00:22 uur
en wie mag het album voor deze week uitkiezen?
Moet nog beginnen aan die van Ik Doe Moeilijk, maar hij staat op mijn lijstje.
Moet nog beginnen aan die van Ik Doe Moeilijk, maar hij staat op mijn lijstje.
0
geplaatst: 14 juli 2009, 09:46 uur
Album komt eraan... moet hem nog ff uploaden
Geen iritante belletjes deze keer, maar wel weer traditioneel en latinachtige invloeden:
Nadja Schubert - Yellow and Red (2000)
Meer info over de Nadja Schubert:
The Recorder and Jazz: Nadja Schubert - jazzrecorder.com
Geen iritante belletjes deze keer, maar wel weer traditioneel en latinachtige invloeden:
Nadja Schubert - Yellow and Red (2000)
Meer info over de Nadja Schubert:
The Recorder and Jazz: Nadja Schubert - jazzrecorder.com
0
geplaatst: 17 juli 2009, 16:30 uur
Zou ik een volgend jazz album als tip kunnen aanbevelen? Of moet ik dan nog een week wachten?
Ik heb hier namelijk een parel liggen van een artiest die onder andere te zien was op North Sea Jazz met een geweldig trio en binnenkort met datzelfde trio het Bimhuis zal bezoeken. Op de cd is het echter een quartet met een geweldige drummer. De artiest is hier vrij onbekend hij heeft nog maar twee stemmen waaronder 1 van mij. Maar wel opkomend wat blijkt uit de volle zaal op North Sea..
Trouwens dit topic is echt handig,, ik zit een avond muziek te zoeken vind ik in een uur 3 geweldige albums die ik nog niet kende en ik heb nog niet eens alle pagina´s doorgezocht..
Ik heb hier namelijk een parel liggen van een artiest die onder andere te zien was op North Sea Jazz met een geweldig trio en binnenkort met datzelfde trio het Bimhuis zal bezoeken. Op de cd is het echter een quartet met een geweldige drummer. De artiest is hier vrij onbekend hij heeft nog maar twee stemmen waaronder 1 van mij. Maar wel opkomend wat blijkt uit de volle zaal op North Sea..
Trouwens dit topic is echt handig,, ik zit een avond muziek te zoeken vind ik in een uur 3 geweldige albums die ik nog niet kende en ik heb nog niet eens alle pagina´s doorgezocht..
0
geplaatst: 17 juli 2009, 17:46 uur
Thoommusic schreef:
Zou ik een volgend jazz album als tip kunnen aanbevelen? Of moet ik dan nog een week wachten?
We geven elkaar telkens het stokje door op zondag.
Dus als je Paulski lief aankijkt zal hij je misschien als volgende kiezen. 
0
geplaatst: 18 juli 2009, 19:16 uur
frankmulder schreef:
(quote)
Ah oke,,
Nee het is niet Fred Hersch

0
geplaatst: 18 juli 2009, 22:17 uur
frankmulder schreef:
(quote)
Aaaach wat lief... vooruit dan maar... vanaf morgen

0
geplaatst: 19 juli 2009, 18:50 uur
Invisible Cinema is een album van Aaron Parks uitgegeven door Blue Note.. Niet gelijk afhaken door alle pop die wordt uitgeven en dan onder Blue Note hippe jazz wordt genoemd.. Het is echte echt jazz te noemen. Het album staat vol met rare maatsoorten en tegelijkertijd speelt Aaron Parks daar met een nog bijzonderder pianogeluid overheen. De plaat zit echter wel vol met mooie melodieen die gewoon door die ritmes heen lopen. Je hoort net als bij Brad Mehldau de invloeden van rock zoals Radiohead maar dan juist sentimenteler wat je meer bij Keith Jarret kunt vinden. Vooral in de rustigere nummers waar Aaron Parks echt de hoofdrol speelt boven zijn quartet is dat sentimentele hoorbaar. Wat juist die nummers de beste maakt. Peacefull Warrior en de afsluiter zijn echt prachtig.
Aaron Parks - Piano
Eric Harland - Drums
Mike Moreno - Gitaar
Matt Penman - Bas
Aaron Parks - Invisible Cinema (2008)
Ohja nu ik toch Keith Jarrett genoemd heb check dit even, waarschijnlijk kennen jullie het wel
YouTube - Keith Jarrett - The Koln Piano Concert (Part 1) January 24, 1975
Waarschijnlijk? Nee ik ga er van uit dat het bekend is maar toch wou ik het even erbij posten..
Aaron Parks - Piano
Eric Harland - Drums
Mike Moreno - Gitaar
Matt Penman - Bas
Aaron Parks - Invisible Cinema (2008)
Ohja nu ik toch Keith Jarrett genoemd heb check dit even, waarschijnlijk kennen jullie het wel

YouTube - Keith Jarrett - The Koln Piano Concert (Part 1) January 24, 1975
Waarschijnlijk? Nee ik ga er van uit dat het bekend is maar toch wou ik het even erbij posten..
0
geplaatst: 19 juli 2009, 21:02 uur
Nog even wat extra info..
Ehm ja .. De link van musicmeter staat er gewoon bij. Maar qua audiobestanden kan ik je alleen een link van youtube geven met slechte kwaliteit. Het zijn te grote bestanden om te mailen op mijn computer. Je zou nog op bol.com kunnen kijken ofzo voor een fragment van alle nummers. Wel heb ik een link van een live regristratie, die van afgelopen North Sea Jazz. Hij speelt daar nummers van zijn album maar wel met een andere bezetting. Ook niet mis trouwens zelfs misschien wel beter dan het album. Het beste concert wat ik die zaterdag zag.
Dit is de youtube link voor Peacefull Warrior. Een echte beleving zoals van de plaat krijg je er niet echt van..
YouTube - Sing Slow, Sweet ~
En hier die van North Sea die wel van goede geluidskwaliteit is
Player omroep.nl - player.omroep.nl
En hier nog een recensie
Aaron Parks | Invisible Cinema - allaboutjazz.com
klaezman schreef:
Dag Thoom,
welkom bij het Jazz Album van de Week! Heb je misschien een linkje voor die Aaron Parks? Je hebt me namelijk erg nieuwsgierig gemaakt.
Aju,
Nick
Dag Thoom,
welkom bij het Jazz Album van de Week! Heb je misschien een linkje voor die Aaron Parks? Je hebt me namelijk erg nieuwsgierig gemaakt.
Aju,
Nick
Ehm ja .. De link van musicmeter staat er gewoon bij. Maar qua audiobestanden kan ik je alleen een link van youtube geven met slechte kwaliteit. Het zijn te grote bestanden om te mailen op mijn computer. Je zou nog op bol.com kunnen kijken ofzo voor een fragment van alle nummers. Wel heb ik een link van een live regristratie, die van afgelopen North Sea Jazz. Hij speelt daar nummers van zijn album maar wel met een andere bezetting. Ook niet mis trouwens zelfs misschien wel beter dan het album. Het beste concert wat ik die zaterdag zag.
Dit is de youtube link voor Peacefull Warrior. Een echte beleving zoals van de plaat krijg je er niet echt van..
YouTube - Sing Slow, Sweet ~
En hier die van North Sea die wel van goede geluidskwaliteit is
Player omroep.nl - player.omroep.nl
En hier nog een recensie
Aaron Parks | Invisible Cinema - allaboutjazz.com
0
geplaatst: 19 juli 2009, 21:52 uur
sorry, maar je zult toch een link moeten geven met audio bestanden, of iemand zoeken die hem heeft en hem kan sharen.
0
geplaatst: 19 juli 2009, 22:00 uur
korenbloem schreef:
sorry, maar je zult toch een link moeten geven met audio bestanden, of iemand zoeken die hem heeft en hem kan sharen.
Sinds wanneer ben je verplicht om de muziekbestanden aan te bieden? Ik heb zelf wel al wat gevonden trouwens.
Ik zal Thoommusic wel een tip PM'en.
0
geplaatst: 19 juli 2009, 22:33 uur
Dat is mooi en jij kunt ze ook versprijden als thoom het niet lukt, is niks mis mee.
Maar het versprijden van de audiobestanden is een van de voorwaarden van dit topic. Kijk maar naar het begin, als je ze niet hebt kun je iemand anders regelen. Maar er is iemand die het bestanden voor mede users ter beschikking stelt. ANders hebben we wat mij betreft geen album deze week. Tot nog toe is er altijd een album verspreid. Als iemand anders het album ter beschikking stelt is ook goed. Maar You-tube links is wat mij betreft veel te summier en valt ook wat mij betreft niet onder het nieuwe album van de week aanwijzen.
Maar het versprijden van de audiobestanden is een van de voorwaarden van dit topic. Kijk maar naar het begin, als je ze niet hebt kun je iemand anders regelen. Maar er is iemand die het bestanden voor mede users ter beschikking stelt. ANders hebben we wat mij betreft geen album deze week. Tot nog toe is er altijd een album verspreid. Als iemand anders het album ter beschikking stelt is ook goed. Maar You-tube links is wat mij betreft veel te summier en valt ook wat mij betreft niet onder het nieuwe album van de week aanwijzen.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 00:39 uur
frankmulder schreef:
Sinds wanneer ben je verplicht om de muziekbestanden aan te bieden?
Sinds wanneer ben je verplicht om de muziekbestanden aan te bieden?
Verplicht niet echt..... maar het is wel enigsinds de essentie van het JAvdW, ik ga echt niet zomaar iets kopen op aanraden van iemand zonder het gehoord te hebben, 10 jaar geleden misschien wel maar sinds ik snel/permanent internet heb doe ik dat niet meer.
Eerst horen, dan kopen.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 09:43 uur
blabla schreef:
Verplicht niet echt..... maar het is wel enigsinds de essentie van het JAvdW
(quote)
Verplicht niet echt..... maar het is wel enigsinds de essentie van het JAvdW
Mee eens hoor; je kan een album niet beoordelen zonder het beluisterd te hebben.
Het ging me er meer om dat het wellicht wat bot klonk tegenover Thoommusic om te zeggen "je moet een link geven". Het blijft toch een gunst, niet een plicht, wat mij betreft (zeker met jouw albums, blabla, want die zijn vaak ook nog eens moeilijk te vinden; bedankt!
).Jullie kunnen trouwens ook bij mij terecht voor een linkje (PM), voor als Thoommusic er niet snel genoeg uit komt (en je ongeduldig bent en zelf niet de skills hebt om het te vinden
).
0
geplaatst: 21 juli 2009, 12:05 uur
Dankzij frankmulder heb ik hier een link van rapidshare.. Ik had regels eerlijk gezegd nog niet zo gelezen..Maar hier is alsnog een link.
Doe ik
Paulski schreef:
Ik denk dat musicmeter er blijer van wordt als je de link per pm verspreidt ..... Voor je het weet staan de copyrights vrienden bij hen op de stoep...
Ik denk dat musicmeter er blijer van wordt als je de link per pm verspreidt ..... Voor je het weet staan de copyrights vrienden bij hen op de stoep...
Doe ik
0
geplaatst: 21 juli 2009, 12:43 uur
0
geplaatst: 26 juli 2009, 20:59 uur
korenbloem schreef:
wie oh wie mag het deze week zeggen?
wie oh wie mag het deze week zeggen?
Heb je Thoommusic een PM gestuurd? Ik kan me voorstellen dat hij niet beseft dat hij een volgende uit moet kiezen.

* denotes required fields.