Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 2 september 2009, 19:39 uur
Alsnog mijn top 5 van ronde 5:
1. Masada String Trio - Azazel: Book of Angels Vol. 2 (Heemskerktollie)
2. Maria Schneider Orchestra - Sky Blue (Vince Vega)
3. Stefano Battaglia - Re: Pasolini (klaezman)
4. Eberhard Weber Colours - Silent Feet (blabla)
5. X-Legged Sally - The Land of the Giant Dwarfs (thejazzscène)
Veel mooie album ontdekt weer...
1. Masada String Trio - Azazel: Book of Angels Vol. 2 (Heemskerktollie)
2. Maria Schneider Orchestra - Sky Blue (Vince Vega)
3. Stefano Battaglia - Re: Pasolini (klaezman)
4. Eberhard Weber Colours - Silent Feet (blabla)
5. X-Legged Sally - The Land of the Giant Dwarfs (thejazzscène)
Veel mooie album ontdekt weer...

0
geplaatst: 2 september 2009, 19:46 uur
En een voorlopig overzicht van ronde 6:
#1 – Paalhaas - George Russell - Electronic sonata for souls loved by nature
#2 – we tigers - Activities of Dust - A New Mind (2008)
#3 – Ik Doe Moeilijk - Frode Gjerstad Trio - Sharp Knives Cut Deeper (2003)
#4 – Thoommusic - Aaron Parks - Invisible Cinema (2008)
#5 – frank mulder - Ketil Bjørnstad/David Darling/Terje Rypdal/Jon Christensen - The Sea (1995)
#6 – klaezman - Acoustic Ladyland - Last Chance Disco (2005)
#7 – blabla - Pär Lammers Trio - Hinten Rechts , der Regen (2008)
#8 – Jesse - Adam Pieroñczyk Trio - Live in Berlin (2007)
#9 – korenbloem - Charles Mingus - Epitaph (1990)
#10 – Heemskerktollie - Peter Brötzmann/Hamid Drake/William Parker - Never Too Late But Always Too Early (2003)
#1 – Paalhaas - George Russell - Electronic sonata for souls loved by nature
#2 – we tigers - Activities of Dust - A New Mind (2008)
#3 – Ik Doe Moeilijk - Frode Gjerstad Trio - Sharp Knives Cut Deeper (2003)
#4 – Thoommusic - Aaron Parks - Invisible Cinema (2008)
#5 – frank mulder - Ketil Bjørnstad/David Darling/Terje Rypdal/Jon Christensen - The Sea (1995)
#6 – klaezman - Acoustic Ladyland - Last Chance Disco (2005)
#7 – blabla - Pär Lammers Trio - Hinten Rechts , der Regen (2008)
#8 – Jesse - Adam Pieroñczyk Trio - Live in Berlin (2007)
#9 – korenbloem - Charles Mingus - Epitaph (1990)
#10 – Heemskerktollie - Peter Brötzmann/Hamid Drake/William Parker - Never Too Late But Always Too Early (2003)
0
geplaatst: 9 september 2009, 20:06 uur
Nog steeds geen album deze week..., Unaej (6-9) en thejazzscene (3-9) zijn volgens mij beide niet online geweest. Misschien anders volgende week een nieuwe ronde...
0
geplaatst: 9 september 2009, 23:10 uur
Ik zal hier ook weer eens iets actiever mee gaan doen... ben benieuwd naar deze week.
0
geplaatst: 11 september 2009, 10:48 uur
Geen JAvdW.
Dan maar weer eens een bonus album.
Michel Portal - Dockings

AllMusic:
On this session, Michel Portal is featured with an eclectic and impressive crew from different backgrounds, generations, and nationalities. Two rising figures of the French scene (pianist Bojan Zulfikarpasic and bassist Bruno Chevillon), two American stars (bassist Steve Swallow and drummer Joey Baron), and German trumpeter Markus Stockhausen, son of composer Karlheinz, join forces to create stimulating music. Beyond their differences, all share a characteristic versatility which contributes greatly to the success of this session.
Zoals altijd pm voor een linkje.
Dan maar weer eens een bonus album.
Michel Portal - Dockings

AllMusic:
On this session, Michel Portal is featured with an eclectic and impressive crew from different backgrounds, generations, and nationalities. Two rising figures of the French scene (pianist Bojan Zulfikarpasic and bassist Bruno Chevillon), two American stars (bassist Steve Swallow and drummer Joey Baron), and German trumpeter Markus Stockhausen, son of composer Karlheinz, join forces to create stimulating music. Beyond their differences, all share a characteristic versatility which contributes greatly to the success of this session.
Zoals altijd pm voor een linkje.
0
geplaatst: 11 september 2009, 18:56 uur
Wie blijven er nog over dan?
Ik was ook nog niet geweest in de ronde 6, althans niet voor zover op het lijstje hierboven en dus sowieso al een tijd niet. Zal ik komend weekend weer eens wat verzinnen?
0
geplaatst: 12 september 2009, 21:10 uur
Wat houden de rondes precies in? Bevat 1 ronde twee maanden ofzo? Of zit het anders? Ik ben namalijk al geweest in ronde 6, ik neem aan dat je dan pas weer mag in ronde 7?
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 12 september 2009, 21:13 uur
Heeft de pret weer intrede gedaan in deze topic? 

0
geplaatst: 12 september 2009, 22:07 uur
Thoommusic schreef:
Wat houden de rondes precies in? Bevat 1 ronde twee maanden ofzo? Of zit het anders? Ik ben namalijk al geweest in ronde 6, ik neem aan dat je dan pas weer mag in ronde 7?
Er start een nieuwe ronde als iedereen die dat wou 1 keer een album heeft geplaatst.

0
geplaatst: 13 september 2009, 17:48 uur
Dit is mijn keuze voor het jazzalbum van de week:

The Thing - Action Jazz
Tweede keuze van mij in het topic (Tied & Tickled Trio was de vorige) die het gevolg is van kennismaking na een optreden op het Roskide festival, al kan ik me van het concert van The Thing weinig meer herinneren (hoorde het maar deels en ik stond ook buiten de tent). Met het enorme aanbod in Roskilde moet je veel laten lopen. Bovendien vond ik dit toen toch wat vermoeiend weet ik nog. Later (nu) dus toch weer opgepakt.
Ik twijfelde even over mijn keuze vanwege de deelname van Paal Nilssen-Love. Ik kende de naam destijds absoluut niet, maar hij is inmiddels in het topic al een paar keer langsgekomen, ook pas geleden nog (Frode Gjerstad Trio). Erg op de voorgrond is de saxofonist Mats Gustafsen. Het morsige blaaswerk heeft een creatief soort brutaalheid die een enorme swing geeft aan de sound van the Thing. In de eerste seconde wordt eigenlijk de toon al meteen gezet. Vanwege dit aspect koos ik ook voor het album van twee jaar geleden en niet voor het recente, dat ik aanvankelijk wilde nemen. Bag it! is artistiek wellicht wat sterker en dieper, en het is natuurlijk altijd leuk om een album uit het lopende jaar te nemen, maar Action Jazz vond ik toch lekkerder.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ga in de loop van de avond pms sturen aan de vaste deelnemers.

The Thing - Action Jazz
Tweede keuze van mij in het topic (Tied & Tickled Trio was de vorige) die het gevolg is van kennismaking na een optreden op het Roskide festival, al kan ik me van het concert van The Thing weinig meer herinneren (hoorde het maar deels en ik stond ook buiten de tent). Met het enorme aanbod in Roskilde moet je veel laten lopen. Bovendien vond ik dit toen toch wat vermoeiend weet ik nog. Later (nu) dus toch weer opgepakt.
Ik twijfelde even over mijn keuze vanwege de deelname van Paal Nilssen-Love. Ik kende de naam destijds absoluut niet, maar hij is inmiddels in het topic al een paar keer langsgekomen, ook pas geleden nog (Frode Gjerstad Trio). Erg op de voorgrond is de saxofonist Mats Gustafsen. Het morsige blaaswerk heeft een creatief soort brutaalheid die een enorme swing geeft aan de sound van the Thing. In de eerste seconde wordt eigenlijk de toon al meteen gezet. Vanwege dit aspect koos ik ook voor het album van twee jaar geleden en niet voor het recente, dat ik aanvankelijk wilde nemen. Bag it! is artistiek wellicht wat sterker en dieper, en het is natuurlijk altijd leuk om een album uit het lopende jaar te nemen, maar Action Jazz vond ik toch lekkerder.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ga in de loop van de avond pms sturen aan de vaste deelnemers.
0
geplaatst: 13 september 2009, 20:04 uur
Lang geleden dat ik hier heb meegedaan, maar het ontvangen van een berichtje van sq trok mijn aandacht.
Ik heb pas geleden Bag it! op mijn ipod gezet en deze heb ik ooit eens gehoord maar verder niets meer meegedaan. Deze week maar eens gaan beluisteren.
Ik heb pas geleden Bag it! op mijn ipod gezet en deze heb ik ooit eens gehoord maar verder niets meer meegedaan. Deze week maar eens gaan beluisteren.
0
geplaatst: 21 september 2009, 19:43 uur
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit topic een zachtte dood aan het sterven is, alweer geen nieuw JAvdW op Maandag en voor mijn laatste bonus album heb ik al welgeteld 1 verzoeken gehad voor een linkje.
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 21 september 2009, 21:18 uur
Er is in ieder geval wel een laksheid opgetreden. Als het album steeds later in de week wordt gepresenteerd, is het alleen maar lastiger om actief mee te blijven doen.
Misschien kan sq ons vertellen wie hij gevraagd heeft?
Misschien kan sq ons vertellen wie hij gevraagd heeft?
0
geplaatst: 22 september 2009, 01:14 uur
Ik wilde al eerder zeggen dat ik het vanavond zou posten, maar mijn internet bij de cd-uitleen viel ineens weg, had het gisteren wel kunnen posten, maar was toen toch niet op een plaats waar ik de files (en dus de link) had.
Maar nu dus:

Spring Heel Jack - Amassed
Het gaat hier in eerste instantie om het duo Spring Heel Jack, bestaande uit Ashley Wales en John Coxon (voormalig Spiritualized)... die voor Masses (de plaat voor deze) een aantal Drum 'n Bass albums hebben gemaakt die steeds iets meer richting de jazz gingen (vooral op Disappeared)... Daarna kwam Masses, waarop een groot deel van de muziek werd gemaakt door een stapel, danwel voorraad, gastmuzikanten, en dat is hier ook weer zo, de lijst gastmuzikanten:
Han Bennink (drums)
Ed Coxon (violin)
John Edwards (bass)
Evan Parker (saxophone)
Paul Rutherford (trombone),
Matthew Shipp (piano)
Kenny Wheeler (trumpet)
Wat mij betreft een prima lijstje, en het geheel uti zich ook in een geslaagde mix van her en der ambient, (vaak free) jazz, en wat elektronica erdoor, hetgeen een gevarieerde plaat geeft, met nogal wat experimenteerwerk die bij mij in erg goede aarde valt... Ik hoop in ieder geval dat ik neit de enige ben... (het is in ieder geval weer eens iets anders)
Stuur s.v.p. een PM voor de link, ik weet zo niet wie er wel en niet meedoen.
Maar nu dus:

Spring Heel Jack - Amassed
Het gaat hier in eerste instantie om het duo Spring Heel Jack, bestaande uit Ashley Wales en John Coxon (voormalig Spiritualized)... die voor Masses (de plaat voor deze) een aantal Drum 'n Bass albums hebben gemaakt die steeds iets meer richting de jazz gingen (vooral op Disappeared)... Daarna kwam Masses, waarop een groot deel van de muziek werd gemaakt door een stapel, danwel voorraad, gastmuzikanten, en dat is hier ook weer zo, de lijst gastmuzikanten:
Han Bennink (drums)
Ed Coxon (violin)
John Edwards (bass)
Evan Parker (saxophone)
Paul Rutherford (trombone),
Matthew Shipp (piano)
Kenny Wheeler (trumpet)
Wat mij betreft een prima lijstje, en het geheel uti zich ook in een geslaagde mix van her en der ambient, (vaak free) jazz, en wat elektronica erdoor, hetgeen een gevarieerde plaat geeft, met nogal wat experimenteerwerk die bij mij in erg goede aarde valt... Ik hoop in ieder geval dat ik neit de enige ben... (het is in ieder geval weer eens iets anders)
Stuur s.v.p. een PM voor de link, ik weet zo niet wie er wel en niet meedoen.
0
geplaatst: 22 september 2009, 07:56 uur
Ah hij staat er! Ja ik had inderdaad Scientist zaterdag al gevraagd. Zondag was ik te druk met lopen (Amsterdam-Zaandam) en gisteren was ik het eerlijk gezegd even vergeten.
0
geplaatst: 22 september 2009, 09:59 uur
Ik ken dit album van Spring Heel Jack al. Ik vind het een erg leuke plaat zal hem binnen kort weer eens opzetten.
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 22 september 2009, 15:45 uur
Die heb ik net gedownload omdat ik een album van SHJ in je top10 zag staan. Nu dus een reden om het deze week nog te beluisteren. 

0
geplaatst: 25 september 2009, 20:37 uur
Na 2 weken Spanje (een stuk van de Camino Francés afgewandeld) eindelijk terug en meteen de nodige PM's rondgestuurd... 
PS: Ik heb de indruk dat er de laatste tijd véél minder albums op Soulseek terug te vinden zijn. Ligt het aan mij, of gebruiken jazz-liefhebbers tegenwoordig een andere download-cliënt?

PS: Ik heb de indruk dat er de laatste tijd véél minder albums op Soulseek terug te vinden zijn. Ligt het aan mij, of gebruiken jazz-liefhebbers tegenwoordig een andere download-cliënt?
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 28 september 2009, 20:27 uur
Over het algemeen is er volgens mij wat minder activiteit op Soulseek. Als ik jazz ter download zoek, dan vind ik dat meestal op weblogs, en hopelijk ook deze week weer in deze topic. 

* denotes required fields.