Genres / Jazz / Jazz
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2021, 18:16 uur
Sandokan-veld schreef:
Dus je wordt, zeg maar, een beetje de Hans Dagelet van de hondenbezitters?
Dus je wordt, zeg maar, een beetje de Hans Dagelet van de hondenbezitters?
Ik moest even op Google kijken, maar je hebt gelijk.
Overigens heb ik Dagelet enkele weken voor Corona in VERA gezien met Rosa Ensemble: captain beefheart op z’n Nederlands.
0
geplaatst: 8 maart 2021, 18:27 uur
Kapitein rundvleeshart? Klinkt trouwens niet oninteressant. Dagelet is wel een liefhebber volgens mij. Of zijn kinderen het ook zo leuk vinden is een tweede. 

0
Mssr Renard
geplaatst: 20 oktober 2021, 07:23 uur
Ik ga me eens op deze lijst storten. Eens zien wat ik nog helemaal niet ken. Daarbij sla ik even Zappa en Steely over:
Toplijst jazz - MusicMeter.nl
Toplijst jazz - MusicMeter.nl
0
Mssr Renard
geplaatst: 20 oktober 2021, 07:26 uur
Dreten Bukgat schreef:
ik heb onlangs volgende 5lp box aangeschaft...
The Don Rendell / Ian Carr Quintet - The Complete Lansdowne Recordings 1965 - 1969 (Vinyl, LP, Album, Limited Edition, Reissue, Remastered, Stereo) | Discogs
heerlijke uk jazz, 5 cult-albums die op vinyl heel moeilijk te krijgen waren, tenzij je er heel wat geld tegenaan gooide. heel blij met deze reissue en als je dit quintet nog niet kende, dan is het het misschien wel waard om hier snel verandering in te brengen...
(quote)
ik heb onlangs volgende 5lp box aangeschaft...
The Don Rendell / Ian Carr Quintet - The Complete Lansdowne Recordings 1965 - 1969 (Vinyl, LP, Album, Limited Edition, Reissue, Remastered, Stereo) | Discogs
heerlijke uk jazz, 5 cult-albums die op vinyl heel moeilijk te krijgen waren, tenzij je er heel wat geld tegenaan gooide. heel blij met deze reissue en als je dit quintet nog niet kende, dan is het het misschien wel waard om hier snel verandering in te brengen...
Volgens mij heb ik nog met veel pijn en moeite die platen hier op Musicmeter staan toevoegen.
Ian Carr was Miles Davis-biograaf en zelf ook trompettist en heeft in de jaren '70 een fusion ban ala Soft Machine gefront (Nucleus). Erg gaaf.
3
Mssr Renard
geplaatst: 26 oktober 2021, 19:56 uur
Ik kwam deze tegen. Ik weet niet of iedereen deze al gezien/gehoord heeft:
1
Soledad
geplaatst: 27 oktober 2021, 17:53 uur
Mssr Renard schreef:
(embed)
(embed)
Wow thanks! De enige kleurenbeelden die ik van hem kende zaten in een docu zonder geluid. Deze staat alweer een tijdje op YT zie ik maar is volledig langs me heen Gege aan.
2
Mssr Renard
geplaatst: 27 oktober 2021, 18:12 uur
Soledad schreef:
Wow thanks! De enige kleurenbeelden die ik van hem kende zaten in een docu zonder geluid. Deze staat alweer een tijdje op YT zie ik maar is volledig langs me heen Gege aan.
(quote)
Ik heb begrepen dat het geen kleurenfilm is maar ingekleurd door de uploader. Maar desondanks komt het wel als een kleurenfilm over. Mij maakt het niet uit. Het leeft wel.
1
Mssr Renard
geplaatst: 27 oktober 2021, 21:56 uur
Weet iemand op welke plaat ik deze live songs kan vinden?
Als het goed is staat het op deze DVD: Spinner - discogs.com
Als het goed is staat het op deze DVD: Spinner - discogs.com
0
Mssr Renard
geplaatst: 29 oktober 2021, 19:55 uur
Mag ik de Coltrane-liefhebbers deze fabeltastische artieste aanbevelen:
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 oktober 2021, 08:21 uur
Ik houd mij er juist keurig aan. Hier zet ik wat ik zoal tegenkom, en in jazz-album van de week is in feite iemand anders aan de beurt.
Maar ik heb vast wel een jazz-album-tip. Maar iemand anders mag eerst.
En hoe plaats ik hier zaken om de haverklap? Is er commentaar dat ik hier films plaats? Dan houd ik ze toch voor mijzelf.
Maar ik heb vast wel een jazz-album-tip. Maar iemand anders mag eerst.
En hoe plaats ik hier zaken om de haverklap? Is er commentaar dat ik hier films plaats? Dan houd ik ze toch voor mijzelf.
3
geplaatst: 31 oktober 2021, 09:00 uur
Er is een bericht verwijderd denk ik? Ik vind het in ieder geval best leuke filmpjes die je plaatst, en als ik geen zin heb om ze te kijken dan kijk ik ze niet. Hoe simpel kan het soms zijn, denk ik dan...
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 oktober 2021, 09:38 uur
Okay fijn. Soms snap ik de regels van het interweb niet zo, en wek ik schijnbaar irritatie op. Excuses daarvoor.
1
Soledad
geplaatst: 31 oktober 2021, 10:43 uur
Volgens mij is het misverstand ontstaan omdat er een bericht is verwijderd. Dus deze slow chat laten we maar even staan
On topic: laat die filmpjes maar komen!
On topic: laat die filmpjes maar komen!
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 oktober 2021, 11:16 uur
Spectaculair (Met McCoy Tyner, Hubbard en Henderson):
1
Soledad
geplaatst: 31 oktober 2021, 12:48 uur
Die kende ik dan weer wel. En inderdaad: fantastische band!
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 oktober 2021, 18:32 uur
Even iets totaal anders, helemaal in lijn met het oude werk van Alice Coltrane; het duo Brandee Younger (harp) en Dezron Douglas (contrabas). Wel even door het lange intro heenspoelen, maar de muziek is echt prachtig:
1
Mssr Renard
geplaatst: 6 november 2021, 21:53 uur
Art Blakey & The Jazz Messengers, met Lee Morgan, John Gilmore, John Hicks en Victor Sproles.
Een tijdelijke line-up, nadat Shorter naar Miles Davis ging. Zowel Gilmore, als Hicks en Sproles komen uit de band van Sun Ra.
Een tijdelijke line-up, nadat Shorter naar Miles Davis ging. Zowel Gilmore, als Hicks en Sproles komen uit de band van Sun Ra.
0
Mssr Renard
geplaatst: 7 november 2021, 20:42 uur
McCoy Tyner, met Azar Lawrence (sax), Joony Booth (bas) en Alphonse Mouzon (drums).
Walk Spirit Talk Spirit van de liveplaat Enlightenment (1973). McCoy op zijn absolute hoogtepunt. Waanzinnig dit.
Walk Spirit Talk Spirit van de liveplaat Enlightenment (1973). McCoy op zijn absolute hoogtepunt. Waanzinnig dit.
1
geplaatst: 10 november 2021, 10:48 uur
Bezig met het luisteren naar een of ander jazz album uit de jaren 50? Normaal houd ik hier niet zo van maar deze geluidskwaliteit is subliem.
Johnny Hodges Septet featuring Ben Webster: Blues-A-Plenty - Jazz Journal - jazzjournal.co.uk
Johnny Hodges Septet featuring Ben Webster: Blues-A-Plenty - Jazz Journal - jazzjournal.co.uk
0
geplaatst: 13 november 2021, 18:57 uur
Wat is eigenlijk een album van Charlie Parker wat een aanrader is, zie niet zoveel stemmen bij zijn albums.
Een samenwerking mag ook trouwens. Luister nu op youtube naar een verzamelaar en dat bevalt me wel.
Een samenwerking mag ook trouwens. Luister nu op youtube naar een verzamelaar en dat bevalt me wel.
1
Mssr Renard
geplaatst: 13 november 2021, 19:01 uur
trebremmit schreef:
Wat is eigenlijk een album van Charlie Parker wat een aanrader is, zie niet zoveel stemmen bij zijn albums.
Dat weet Soledad vast en zeker als de beste en anders Tony zeker wel.
2
geplaatst: 13 november 2021, 19:12 uur
trebremmit schreef:
Charlie Parker is een artiest die voornamelijk voor het album tijdperk furore maakte, er zijn dus niet veel albums van hem verschenen.
De Savoy & Dial Studio Recordings of iedere verzamelaar die daaruit put, is daarom essentieel Charlie Parker materiaal. Wil je echt een album, dan zijn Charlie Parker (1953) en de samenwerking met Gillespie Bird 'n Diz (1952) de aanraders.
3
Soledad
geplaatst: 13 november 2021, 19:48 uur
Tony schreef:
Charlie Parker is een artiest die voornamelijk voor het album tijdperk furore maakte, er zijn dus niet veel albums van hem verschenen.
De Savoy & Dial Studio Recordings of iedere verzamelaar die daaruit put, is daarom essentieel Charlie Parker materiaal. Wil je echt een album, dan zijn Charlie Parker (1953) en de samenwerking met Gillespie Bird 'n Diz (1952) de aanraders.
(quote)
Dit dus
die Savoy en Dial opnames zijn fantastisch. Daarbij zou ik voor de Master Takes gaan. Op Verve is dit een uitstekende verzamelaar:
Charlie Parker - Bird's Best Bop On Verve | Releases | Discogs
0
Mssr Renard
geplaatst: 13 november 2021, 19:52 uur
Ik weet allen dat With Strings wat tegenvalt, maar ik dank trebremmit nu al voor zijn vraag, want ik ga ook gelijk de tips in de gaten houden of waar mogelijk streamen.
3
geplaatst: 13 november 2021, 20:44 uur
En, oh jee, dit legendarische concert met Bird, Diz, Bud Powell, Charlie Mingus en Max Roach mag je natuurlijk ook niet onbeluisterd laten. The Quintet.
Door velen het allerallerbeste concert ooit genoemd. Met Bird op een plastic saxofoontje en nog veel meer gekkigheid. Je moet een beetje door het holle geluid heen luisteren....
Door velen het allerallerbeste concert ooit genoemd. Met Bird op een plastic saxofoontje en nog veel meer gekkigheid. Je moet een beetje door het holle geluid heen luisteren....
3
geplaatst: 24 november 2021, 16:05 uur
Nu in de aanbieding bij een bepaalde supermarkt:
https://i.ibb.co/DGLK6NT/jazz.jpg
Bebop of hardbop, dat zie ik nergens vermeld staan.
https://i.ibb.co/DGLK6NT/jazz.jpg
Bebop of hardbop, dat zie ik nergens vermeld staan.
* denotes required fields.