menu

Mijn Updates +
Genres / Jazz / Jazz

zoeken in:
Ken ik helemaal niet en dus heel interessant! Dank Dreten voor de tip. Gaat op de te beluisteren lijst. Wel een heel hoog prijsje trouwens...

Barney Rubble schreef:
Ik ga niet bij elk album reageren omdat dat redundant zou worden, maar ik lees de dialogische recensiestroom van Soledad en Sandokan-veld erg graag. Het hernieuwt i.i.g. mijn enthousiasme voor Jazz.

Daar ben ik blij om Barney! En welkom hier trouwens op Mume. Er lopen hier veel te weinig jazz-liefhebbers dus je bent van harte welkom.

Thanks Barney en wat Pim zegt.

Die Carr/ Rendell-band zegt mij ook even niets, de afzonderlijke platen staan wel op Spotify dus ik heb nu Shades Of Blue (1965) opstaan. Klinkt niet verkeerd op het eerste gehoor, zeer mellow muziekje.

Soledad schreef:
Wel een heel hoog prijsje trouwens...

gekocht voor 105 euro in pre-order. de afzonderlijke (ondertussen onbetaalbare) originele uitgaven van deze albums waren heel gegeerd in het jazz-wereldje. als ze dan een reissue-box uitgeven strict gelimiteerd op 1000 exemplaren, dan doet discogs jammer genoeg zijn werk...

Sandokan-veld schreef:
. Klinkt niet verkeerd op het eerste gehoor, zeer mellow muziekje.

Ook voor mij nog aan te raden? 'Mellow' is niet meteen het woord waar ik warm voor draai

En stiekem lees ik natuurlijk ook alle posts van de laatste tijd bij jazzalbums mee

The Scientist schreef:

Ook voor mij nog aan te raden? 'Mellow' is niet meteen het woord waar ik warm voor draai

Haha, moeilijk te zeggen. Voor wat ik nu beluisterd heb zou ik dit eerder aanraden aan liefhebbers van West Coast-jazz achtige dingen, Art Pepper of Getz/Gilberto, dat soort werk. Dat zou ik niet per se met jouw smaak identificeren zoals ik me die herinner, maar laat dat je eventuele nieuwsgierigheid niet dempen.

Overigens was ik gisteren ook bezig met het opruimen van mijn oude laptop, en ik kwam nog een hoop platen tegen die ik indertijd van The Scientist heb opgepikt: Mostly Other People Do The Killing, Atomic, Baro 101 en dat soort zaken. Misschien dat ik die de komende weken weer eens ga opzetten, om weer eens wat verder te kijken dan de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw

Als Mostly.. en Atomic je aanspreken ga dan ook zeker luisteren naar de band Angles in verschillende samenstellingen. (individuele leden hebben ook weer mooi spul uitgebracht)

Goed verteerbaar zonder flauw te zijn. Vooral live meer dan goed.

Zal ik op mijn (almaar uitdijende) lijstje zetten, spoon!

geplaatst:
Dit moet een groot publiek aan kunnen spreken. Melodieus virtuoos en afwisselend en enthousiaste reviews op internet van alternatief tot mainstream.

Doet mij sterk denken aan EST maar gaat nog net een stapje verder.

Alexi Tuomarila Trio - Sphere Album - Jazz 2019 - YouTube

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.