MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
Melodrama!

De mooiste verrassing in +50 jaar Album Top 10. Eindelijk een beetje erkenning voor de beste zangeres van dit moment.

De verbindingsplaat met mijn dochters.

EttaJamesBrown schreef:
De verbindingsplaat met mijn dochters.

Haha, hier ook zoiets
Mijn nummer 2.

Gretz schreef:
Eindelijk een beetje erkenning

Hm, had deze eerlijk gezegd toch best hoger verwacht.

Rudi S schreef:
(quote)

Hm, had deze eerlijk gezegd toch best hoger verwacht.

Ik had niet gedacht dat 8 nominaties (die Pure Heroine ook kreeg) al genoeg zouden zijn voor een plek bij de bovenste 10. Maar blijkbaar zijn we in 2017 tot op het bot verdeeld.

Gretz schreef:
Maar blijkbaar zijn we in 2017 tot op het bot verdeeld.

Ach de wereldwijde waardering voor deze is toch flink anders in het vergelijk met dat debuut.
O.a. Humo en Oor top 10, NME op 1 en Rolling Stone op 2.
http://www.muzieklijstjes.nl/Lijstenchronologisch.htm

Twaalf kompanen waagden hun kans en stuurden een voorspelling in, waarvoor dank!
Zoals verwacht kwam Melodrama niet voor iedereen als een volslagen verrassing. 5 users zagen wel brood in een Top 10-notering van dit meesterwerk dat in vrijwel alle jaarlijstjes op internet hoge ogen scoort (hoezo moeilijke tweede?) Johnny Marr was echter de enige die precies goed zat en gaat daarom vooralsnog fier aan kop. De rode lantaarn is op dit moment voor een oude bekende.

20 Johnny Marr*
19 EttaJamesBrown
17 nico1616
15 dix
13 motel matches
0 Casartelli
0 Gretz
0 johan de witt
0 wibro
0 Teunnis
0 stardust_be
0 GrafGantz

Rudi S schreef:
(quote)

Ach de wereldwijde waardering voor deze is toch flink anders in het vergelijk met dat debuut.
O.a. Humo en Oor top 10, NME op 1 en Rolling Stone op 2.
http://www.muzieklijstjes.nl/Lijstenchronologisch.htm

Ja, Humo, Oor, NME, ROlling Stone behoren allemaal tot de late majority die te laat inzagen dat Pure Heroine een van de beste debuutalbums ooit is. Vandaar dat je dat niet terugziet in de jaarlijstjes.

Ik heb ze nu allebei om 5* maar Pure Heroine blijft nog wel een tikkeltje beter.

Gretz schreef:
De rode lantaarn is op dit moment voor een oude bekende

Jezus wat flauw.

Zeg dat wel enne Geert die geen punten voor Lorde haalt in de voorspelling

Leuke plaat, stond net in mijn top 20. Maar komt imo niet in de buurt van haar debuutplaat. Die had ik in 2013 op 6 staan.

Pff dramatisch begin weer

Edit: zo dramatisch dat ik niet eens bij de voorspellingen sta ?

Wil je mijn plekje?

Rudi S schreef:
Zeg dat wel enne Geert die geen punten voor Lorde haalt in de voorspelling

Dat komt omdat hij niet wist dat wij op Lorde zouden stemmen, terwijl wij wisten dat hij dat wel overtuigend zou doen.

In mijn geval was het toch wel duidelijk, ik volg altijd blind de popjournalisten.

dix
Had 'm hoger verwacht. Volgens de gemene deler is Melodrama dé plaat van 2017 als je niet van hip-hop houdt.

Ik had hem ook veel hoger verwacht. Heb me iets teveel laten beïnvloeden door alle jaarlijsten waarin de plaat heel hoog staat (o.a. OOR, Pitchfork, Mojo), Ik geloof dat wereldwijd alleen de Volkskrant de plaat een slechte recensie gaf. Hij viel net uit mijn eigen top 20 (ik vind haar eerste ook beter)

Het zal vast een goede plaat zijn, maar Green Light en Sober doen me helaas niet zoveel. Voor mij dus geen album dat ik snel zal beluisteren.

Lordes: is dat de dochter van Madonna?

Nee, dit is Lorde:

Tjeee west helemaal goed, ik had geen idee dat jij ook op de hoogte was van de huidige muziek

Casartelli (moderator)
Ben bij de vorige van Lorde blijven hangen. Team is wel een aardig nummer, de rest was minder. Wellicht is de keuze in het nog altijd wat masculiene bolwerk dat ook de popmuziek is wat beperkt, maar deze dame als beste zangeres van het moment aandragen...?

Ik geloof dat ik haar wel in beeld heb verwacht voor de voorspellingen (het was een beetje een haastklus, dus niet alle overwegingen staan nog op het netvlies), maar dat ik haar mede op grond van de presentatie van de voorganger niet opgenomen heb.

Ik ben overigens gewoon het hoogtepunt van 2017 vergeten op te nemen in mijn lijst. Hopelijk word ik niet direct gelyncht. De twee bijbehorende albums zijn overigens niet de muzikale hoogtepunten van 2017, maar de één had rond plek 10 gestaan, de ander net buiten de top-20. Het derde (en iets minder duidelijk) gerelateerde album staat er wel in, op #4.

Lorde is wel aardig, maar niet stond viel buiten mijn top-30.

Casartelli (moderator)
Teunnis schreef:
Hopelijk wordt ik niet direct gelyncht.
Nou...

Ai, de taalpolitie op MuMe is ook altijd zo vlug

Ik tel trouwens slechts twee vrouwen in mijn top-20, waarvan de hoogste op #13. Hopelijk vergeeft Gretz me voor deze ene keer.

Teunnis schreef:
Ik ben overigens gewoon het hoogtepunt van 2017 vergeten op te nemen in mijn lijst.

Ik wist niet dat je van Metal uit België hield?

west schreef:
(quote)

Ik wist niet dat je van Metal uit België hield?

Die heeft hij maar op 3,5*. Onbegrijpelijk. Ik vind VI nog een stuk sterker dan V... Verklaar je nader, Teunnis?

west schreef:
(quote)

Ik wist niet dat je van Metal hield?

Ik heb die band al iets van drie keer eerder opgenomen in mijn top-20's. Beter opletten dus Maar... dit keer staan ze niet eens in de top-30. En nee, dat is niet degene die ik ben vergeten. Ook niet vergeten te luisteren.

EDIT: #3 in 2005 en #2 in 2012.

Teunnis schreef:
(quote)

Ik heb die band al iets van drie keer eerder opgenomen in mijn top-20's. Beter opletten dus Maar... dit keer staan ze niet eens in de top-30. En nee, dat is niet degene die ik ben vergeten. Ook niet vergeten te luisteren.

Ah daar heb je mij!

Maar... daar heb ik jou ook! Hoe kan dat nou? 3.5* voor hun meest geniale plaat? Toch niet minder dan die andere 3?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:39 uur

geplaatst: vandaag om 06:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.