MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
Teunnis schreef:
Ik ben overigens gewoon het hoogtepunt van 2017 vergeten op te nemen in mijn lijst.

Ben jij een bloemenjongen?

#3 in 2005 en #2 in 2012.
---> Wil dat zeggen dat je de vierde niet kent? Ook één van hun beste hoor...Hahaha, leggen west en ik je even stevig op de rooster

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ben jij een bloemenjongen?

Jongens toch, ik heb gewoon al (cryptisch) verklapt welk hoogtepunt ik bedoel.

De bloemenjongen niet dus. En gezien mijn stemmenlijst mag je die wel hoog in mijn lijst verwachten. Ik vrees alleen dat ie het moet doen met een positie buiten de top-10 in de uitslag.

dix
Teunnis schreef:
Ik tel trouwens slechts twee vrouwen in mijn top-20, waarvan de hoogste op #13. Hopelijk vergeeft Gretz me voor deze ene keer.

Ik heb er zeven in mijn top 20, waarvan er zes in de top 10 staan en daarvan dan weer drie op het podium. Je kunt dus wellicht beter mij om vergiffenis vragen.

Johnny Marr schreef:
(quote)

#3 in 2005 en #2 in 2012.
---> Wil dat zeggen dat je de vierde niet kent? Ook één van hun beste hoor...Hahaha, leggen west en ik je even stevig op de rooster

DIe moet ik nog wat beter luisteren voor een goed oordeel. En voor de deadline van 2008 had ik hem nog helemaal niet geluisterd. Het Amenra-kwartje is pas tijdens dit spel gevallen.

dix schreef:
(quote)

Ik heb er zeven in mijn top 20, waarvan er zes in de top 10 staan en daarvan dan weer drie op het podium. Je kunt dus wellicht beter mij om vergiffenis vragen.

Het spijt me opperdix. Ik smeek om uw genade!

Mocht het een troost zijn, de vrouw op #13 staat op jouw podium.

Teunnis schreef:
(quote)

Het Amenra-kwartje is pas tijdens dit spel gevallen.

Dat is een buitengewoon fijn en (over)donderend kwartje!

Teunnis schreef:
(quote)

Het Amenra-kwartje is pas tijdens dit spel gevallen.

Mooi om te zien wat dit spel allemaal teweeg heeft gebracht Daar doen we het voor.

dix
Teunnis schreef:

Mocht het een troost zijn, de vrouw op #13 staat op jouw podium.

Da's een hele top10 lager ... nou vooruit

En niemand denkt aan de biceps....

dix schreef:
(quote)

Goed bezig! Ik tel er 8 in m'n top 10 als ik ook de bandjes meereken waarbij een vrouw (lead)zang voor haar rekening neemt.

Gretz schreef:
(quote)

Goed bezig! Ik tel er 8 in m'n top 10 als ik ook de bandjes meereken waarbij een vrouw (lead)zang voor haar rekening neemt.

vorig jaar had ik Babymetal op 2 en die hebben zelfs 3 leadzangeressen en ja hoor dan geeft verder niemand thuis

2017 geen goed jaar voor vrouwen wat mij betreft, hoewel ik net las dat muziek steeds meisjesachtiger wordt

zaaf
9. Charlotte Gainsbourg - Rest 
https://www.musicmeter.nl/album/693041

Punten : 183
Nom. : 9
Nr. 1 van : nico1616

Kreeg veel respons op deze site, dus niet geheel verrassend en wel leuk natuurlijk. Pa's meesterwerk kwam in 71 nog ietsje hoger, maar hij zal zn kroost met tevredenheid begluren.
Startte redelijk sterk, kakte in en veerde krachtig op.

Gainsbourg, dochter van, groeide op in Parijs bij haar moeder Jane Birkin en haar halfzus Kate Barry (van Birkin en John Barry). De relatie met haar ouders was vrij goed, ondanks de schijnwerpers die op hen gericht waren en ondanks hun neiging tot verwaarlozing...
In '86 maakte ze al een album, geproduceerd door haar vader. In 2006 pakte ze, nadat de focus lang op haar filmcarriere had gelegen, de muziek weer op en aan de hand van respectabele producers maakte ze nog drie albums voor ze zich na de dood van haar halfzus Kate in 2013 bewust terugtrok om haar emoties rond dit overlijden en met twk dat van haar vader, te sublimeren in een volgend album.

Met SebastiAn (Akchoté), de bekende producer, werkte ze in NY aan Rest. Samen maakten ze dan ook het leeuwendeel van de nummers, één (het titelnummer) werd door Gainsbourg gemaakt met Guy-Manuel de Homem-Christo, de helft van Daft Punk, en ééntje door Paul McCartney. De plaat kwam anderhalve maand geleden uit en werd enthousiast ontvangen.

Best een lekker (geil) plaatje al is Charlotte niet precies mijn type.

Geen live uitvoeringen kunnen vinden, wel een lekkere mix…

Alleen maar vrouwen juh

zaaf
Lekker man!

dix
Da's toch best een verrassing, vooral omdat ie pas een paar weken uit is.

Casartelli (moderator)
Tja, alle platen zijn dit jaar maximaal 363 dagen oud. Dan ligt de lat wat lager en is de onderbouwing wat zwakker. En zo kwam jongedame Gainsbourg bij mij ook op 16 terecht.

Op een of andere manier dan weer niet in mijn voorspelling. Wel had ik een andere vrouw op 9. Krijg ik daar toch nog een puntje voor?

Hoeraaaaa, mijn nummer 1 in de top 10 en wat een verrassing
Fantastische plaat waar ik totaal verliefd op ben. Chansons over de zelfmoord van haar zus vermengd in een stijl die een soort kruising is van Air, Daft Punk, Jane Birkin en pa Gainsbourgs Love on the Beat.
Voor mij de kers op de taart van een fantastisch muziekjaar.
Ook de videoclips van de singles zijn zeer de moeite, Charlotte is een fijne actrice.

Zo voor mij is 10 uit 10 ook weer van de kaart. Wel een prima plaatje overigens met ook steun van mij.

Met 65 stemmen de top-10 halen moet wel een nieuw record zijn, maar het is haar gegund.

De comebackplaat van Charlotte komt voor iedereen als een daverende verrassing. Niemand scoort daarom punten, en een 10/10 blijkt ook dit jaar weer een utopie. Hoe is het toch mogelijk? Zijn we met z'n allen dan toch minder voorspelbaar dan gedacht?

20 Johnny Marr
19 EttaJamesBrown
17 nico1616
15 dix
13 motel matches
0 Casartelli
0 Gretz
0 johan de witt
0 wibro
0 Teunnis
0 stardust_be

zaaf
Gretz schreef:
Zijn we met z'n allen dan toch minder voorspelbaar dan gedacht?
Dat kon ik je zo wel vertellen...

Gretz schreef:
Hoe is het toch mogelijk? Zijn we met z'n allen dan toch minder voorspelbaar dan gedacht?

Zeker weten, ik had Charlotte echt niet zien aankomen. Ken het album ook niet.

Fijn album van Charlotte, denk ik. Desondanks niet in mijn lijst, want nog maar 1x gehoord heel kort voor ik m'n lijstje indiende.

dix
Gretz schreef:

20 Johnny Marr
19 EttaJamesBrown
17 nico1616
15 dix
13 motel matches
0 Casartelli
0 Gretz
0 johan de witt
0 wibro
0 Teunnis
0 stardust_be

Is Graf uit de competitie gehaald?
Voorkennis? Gourmetten bij zaaf?

Fijne plaat, stond bij mij erg hoog. Met name Deadly Valentine heb ik grijsgedraaid, geweldig nummer (maar dan niet in de Soulwax-remix, alhoewel die ook prima is).

Heb niet aan voorspellen gedacht, maar deze zou ik wel genoemd hebben. Deadly Valentine heeft weken op 1 gestaan in de MuMeAfrekening. 65 stemmen is ook niet echt weinig, zoveel albums met meer stemmen zijn er niet in 2017 en daar zitten ook flinke tegenvallers (Arcade Fire, Gorillaz) bij.

De verrassing school er voor mij meer in dat ze uberhaupt met een album kwam dat ik ook nog eens heel goed bleek te vinden, want ik was juist aan het wachten op nieuwe films met haar.

zaaf
dix schreef:
Verdacht plasje?

Ik gourmet graag mee

Gretz schreef:
De comebackplaat van Charlotte komt voor iedereen als een daverende verrassing. Niemand scoort daarom punten, en een 10/10 blijkt ook dit jaar weer een utopie. Hoe is het toch mogelijk? Zijn we met z'n allen dan toch minder voorspelbaar dan gedacht?

20 Johnny Marr
19 EttaJamesBrown
17 nico1616
15 dix
13 motel matches
0 Casartelli
0 Gretz
0 johan de witt
0 wibro
0 Teunnis
0 stardust_be

Bij 15 kanshebbende platen, 20 deelnemers en 30 speelrondes (jaren) is a-select de kans 20% voor een 10/10. Bij 20 kanshebbende platen is dat al gedaald naar 0,3%.

Overigens heb ik niet heel veel vertrouwen in mijn rekenkunde.

dix schreef:
(quote)

Voorkennis? Gourmetten bij zaaf?

DQ op eigen verzoek inderdaad, Graf deed dit jaar enkel voor spek en bonen mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:03 uur

geplaatst: vandaag om 09:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.