Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
1
geplaatst: 16 februari 2019, 23:07 uur
Ook al vind ik 2018 een heel sterk jaar, ik denk wel dat motel matches een punt heeft dat er uit dit jaar geen albums in de top 250 komen. Als Kacey Musgraves je tegenargument is, dan bevestigt dat alleen maar die stelling.
1
geplaatst: 16 februari 2019, 23:35 uur
Teunnis schreef:
Ook al vind ik 2018 een heel sterk jaar, ik denk wel dat motel matches een punt heeft dat er uit dit jaar geen albums in de top 250 komen. Als Kacey Musgraves je tegenargument is, dan bevestigt dat alleen maar die stelling.
Dat vind ik van 2017 ook hoor, op BH en Vince Staples na dan
0
geplaatst: 16 februari 2019, 23:36 uur
Tsja, die Top 250 is toch al dusdanig ver vastgeroest dat we die wat mij betreft niet als maatstaf nemen voor de kwaliteit van een jaar. Er schrijven zich te weinig nieuwe users op MuMe in om daar snel verandering in te brengen. De drempel op de lijst te halen is ook redelijk fors. Zeker als nieuwe artiest kom je hier niet zomaar tussen.
Van 2016 zien we ook maar 1 album terug in de Top 250 (grotendeels met dank aan de DAB+). Het zou goed kunnen dat er van '2017' ook geen afvaardiging in de Top 250 terecht komt, omdat de albums van The War on Drugs, Spinvis, The National, Kendrick Lamar, LCD Soundsystem, Steven Wilson etc. bij lange na niet genoeg Top 10-noteringen hebben gekregen.
Van 2016 zien we ook maar 1 album terug in de Top 250 (grotendeels met dank aan de DAB+). Het zou goed kunnen dat er van '2017' ook geen afvaardiging in de Top 250 terecht komt, omdat de albums van The War on Drugs, Spinvis, The National, Kendrick Lamar, LCD Soundsystem, Steven Wilson etc. bij lange na niet genoeg Top 10-noteringen hebben gekregen.
0
geplaatst: 16 februari 2019, 23:42 uur
Ik kom zeker ook nog met een lijstje. Er zijn vorig jaar veel sterke live-albums uitgekomen. Zelfs vijf die bij mij 4,5* haalden. Die neem ik echter niet op in mijn lijst.
Dan houd ik nog steeds 6 andere 4,5* albums over. Genoeg moois om uit te kiezen dus...
Dan houd ik nog steeds 6 andere 4,5* albums over. Genoeg moois om uit te kiezen dus...
0
geplaatst: 17 februari 2019, 00:06 uur
zaaf schreef:
... mijn nr 21 (en daar zijn er zeker 5 van)...
... mijn nr 21 (en daar zijn er zeker 5 van)...
Kom maar op, die wil ik alle vijf wel even beluisteren. Ik kom over het afgelopen jaar namelijk niet verder dan een lijstje van 19.
0
geplaatst: 17 februari 2019, 00:57 uur
Dat is het niet hoor. Geert is gewoon stapelverliefd op Kacey.

0
geplaatst: 17 februari 2019, 01:01 uur
dix schreef:
Kom maar op, die wil ik alle vijf wel even beluisteren. Ik kom over het afgelopen jaar namelijk niet verder dan een lijstje van 19.
(quote)
https://giant.gfycat.com/AmazingAchingBichonfrise.mp4
3
geplaatst: 17 februari 2019, 09:01 uur
Je probeert een link naar een mp4-bestand als afbeelding te plaatsen. Hoe dronken was je precies om 1 uur vannacht?
0
geplaatst: 17 februari 2019, 09:54 uur
Gretz schreef:
Tsja, die Top 250 is toch al dusdanig ver vastgeroest dat we die wat mij betreft niet als maatstaf nemen voor de kwaliteit van een jaar.
Vastgeroest zou ik niet zeggen want sinds een tijdje telt de top 10 van users die al 2 jaar(?) niet meer ingelogd zijn niet meer mee. Dat heeft toch voor flinke verschuivingen gezorgd en zal ervoor zorgen dat er ook in de toekomst nog genoeg dynamiek in de top 250 zit. Tot nu toe staat ook van elk jaar uit dit decennium minstens 1 plaat in de top 250.Tsja, die Top 250 is toch al dusdanig ver vastgeroest dat we die wat mij betreft niet als maatstaf nemen voor de kwaliteit van een jaar.
4
geplaatst: 17 februari 2019, 09:58 uur
Rudi S schreef:
Nou,nou, jij doet net of Geert Kacey hier op de site aan het promoten is.
Nou,nou, jij doet net of Geert Kacey hier op de site aan het promoten is.
Kacey? Dat was toch Eefje....... die zal nu wel zielig treuren in een donker hoekje dan. Gewoon gedumpt. Keihard die Geert.
0
geplaatst: 17 februari 2019, 11:34 uur
GrafGantz schreef:
Je probeert een link naar een mp4-bestand als afbeelding te plaatsen. Hoe dronken was je precies om 1 uur vannacht?
(quote)
Ik ontken alles, direct.
3
geplaatst: 17 februari 2019, 11:40 uur
Als je alleen maar naar Engelstalige pop/rock luistert, dan kan ik me nog voorstellen dat het jaar wat tegenviel. Maar verder was 2018 echt wel een heel fijn jaar.
Ik verbaas me erover dat Natalia Lafourcade's prachtplaat maar 9 stemmen heeft. Daar moet toch ook een groter publiek voor zijn.
Ik verbaas me erover dat Natalia Lafourcade's prachtplaat maar 9 stemmen heeft. Daar moet toch ook een groter publiek voor zijn.
2
geplaatst: 17 februari 2019, 13:24 uur
Wie pas echt ondergewaardeerd is hier op MuMe is de blondine die niet eens in de Top 100 over 2018 is terug te vinden (het gemiddelde van 3,46 voor haar zevende album vind ik redelijk schokkend). Staat hier nu op 4,5*, maar een maximumscore is op korte termijn zeker mogelijk.
0
geplaatst: 17 februari 2019, 13:27 uur
Gretz schreef:
Wie pas echt ondergewaardeerd is hier op MuMe is de blondine die niet eens in de Top 100 over 2018 is terug te vinden (het gemiddelde van 3,46 voor haar zevende album vind ik redelijk schokkend). Staat hier nu op 4,5*, maar een maximumscore is op korte termijn zeker mogelijk.
Robyn gaat het hier inderdaad niet redden.

1
geplaatst: 18 februari 2019, 01:30 uur
Ik hoop het ook zaaf, ik hoop het ook
.Dat zou echt de terugkeer van het jaar zijn. Johnny Marr gaat met tranen gooien.
0
geplaatst: 18 februari 2019, 08:20 uur
Inmiddels heb ik drie voorspellingen beschikbaar, en er staat drie maal een andere plaat als eerste genoemd.
1
geplaatst: 18 februari 2019, 09:37 uur
jordidj1 schreef:
Dat zou echt de terugkeer van het jaar zijn. Johnny Marr gaat met tranen gooien.
(quote)
Dat zou echt de terugkeer van het jaar zijn. Johnny Marr gaat met tranen gooien.
Zijn meeschterlijke stuk bij A Love Supreme
Wat een baasje. Dat doen er niet veel hem na...
0
geplaatst: 19 februari 2019, 18:44 uur
Je zou haast John Coltrane een ereplaatje geven in het lijstje van 2018; voor Our Franck.
Of is het ook voor jullie een Lost Album?
Of is het ook voor jullie een Lost Album?
0
geplaatst: 20 februari 2019, 08:49 uur
Vierde voorspelling is binnen, dat betekent dat de deelnemers niet langer op één podium gaan passen. Maar eigenlijk hoop ik op een dubbel zo groot deelnemersveld.
0
geplaatst: 20 februari 2019, 09:30 uur
Ik heb niet alleen geen idee waar jan ende alleman vorig jaar naar luisterde, het interesseert me ook nog eens vrij weinig. Ik hou het dus alleen bij m'n eigen lijstje.
1
geplaatst: 20 februari 2019, 09:52 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb niet alleen geen idee waar jan ende alleman vorig jaar naar luisterde, het interesseert me ook nog eens vrij weinig. Ik hou het dus alleen bij m'n eigen lijstje.
Hmmm, dat is niet des Grafs om geen voorspellingslijstje in te dienen... Zonde, je bent er namelijk zo goed in

1
geplaatst: 20 februari 2019, 09:54 uur
Net wel een eigen lijstje ingediend, met 2 nieuwelingen in m'n top 10 in vergelijking met december.
Speciaal voor Gretz: de helft van m'n top 20 is van het damelijke geslacht, ofwel solo ofwel als zangerette van een groep. En de ondergewaardeerde blondine staat zelfs in m'n top 10.
Speciaal voor Gretz: de helft van m'n top 20 is van het damelijke geslacht, ofwel solo ofwel als zangerette van een groep. En de ondergewaardeerde blondine staat zelfs in m'n top 10.
0
geplaatst: 20 februari 2019, 11:32 uur
GrafGantz schreef:
Ik hou het dus alleen bij m'n eigen lijstje.
Ik hou het dus alleen bij m'n eigen lijstje.
Die moet je dan nog wel even per pm bij mij indienen, dan doet ie mee

0
geplaatst: 20 februari 2019, 12:52 uur
0
geplaatst: 20 februari 2019, 13:41 uur
Verstuurd!
Geen al te best jaar, maar dat geldt inderdaad ook voor de jaren hiervoor. We leven duidelijk (net als voor 1967) in een song-gerichte i.p.v. een album-gerichte tijd.
Krijgt de song top 10 per jaar ook een vervolg?
Geen al te best jaar, maar dat geldt inderdaad ook voor de jaren hiervoor. We leven duidelijk (net als voor 1967) in een song-gerichte i.p.v. een album-gerichte tijd.
0
zaaf
geplaatst: 20 februari 2019, 13:56 uur
johan de witt schreef:
Zolang ik geen vrienden en leuke hobbies heb, houd ik alles voor mogelijk.Krijgt de song top 10 per jaar ook een vervolg?
Edit: heb je m per post gestuurd?
2
geplaatst: 20 februari 2019, 13:58 uur
Johan leeft in het verleden, dus ik zou je faxmachine eens checken.
* denotes required fields.