Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:05 uur
chevy93 schreef:
Ik vond het een heel leuk spel, maar 2018 was een bijzonder matig jaar*. Ik heb volgens mij ook voor het eerst sinds... ooit?... geen top 10 ingestuurd op MuMe.
*) Toegegeven, ik heb ook niet heel hard gewerkt om me van het tegendeel te laten overtuigen.
Ik vond het een heel leuk spel, maar 2018 was een bijzonder matig jaar*. Ik heb volgens mij ook voor het eerst sinds... ooit?... geen top 10 ingestuurd op MuMe.
*) Toegegeven, ik heb ook niet heel hard gewerkt om me van het tegendeel te laten overtuigen.
De afterparty’s op Orinoco zeker overgeslagen?
1
geplaatst: 13 februari 2019, 15:40 uur
chevy93 schreef:
Matig? De huidige battle in de 2018 K.O. al eens bekeken?

0
geplaatst: 13 februari 2019, 16:02 uur
Hahahaha echt he. Ik was sarcastisch. Wat een ellende allebei.
1
geplaatst: 13 februari 2019, 16:10 uur
The Don staat uiteraard op één in mijn hypothetische lijst.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 16:32 uur
Ik ben (nog) te weinig bekend met veel materiaal uit 2018.
Om die reden stap ik niet in.
Succes en veel plezier in ieder geval.
Om die reden stap ik niet in.
Succes en veel plezier in ieder geval.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 februari 2019, 17:06 uur
chevy93 schreef:
Ik vond het een heel leuk spel, maar 2018 was een bijzonder matig jaar*.
Klopt. Maar goed, we hebben nog anderhalve week.Ik vond het een heel leuk spel, maar 2018 was een bijzonder matig jaar*.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 18:13 uur
Ik wilde hier net hetzelfde posten, ik ben nog altijd bezig met de achterstanden uit 2018 weg te werken. Luister nu bijvoorbeeld naar een kanshebber voor m'n lijst, dus ik verwacht pas dicht op de deadline een lijstje in te dienen.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 19:04 uur
Ik ben ook maar eens begonnen mijn stemmenlijst voor 2018 bij te werken. En een lijstje gemaakt wat ik per se nog moet luisteren. Ik kan concluderen dat 2018 een fantastisch jaar is, maar de grote bands hebben niks noemenswaardig uitgebracht. Grote hiphopnamen daarentegen wel.
EDIT: In mijn lijstje van wat ik nog wil beluisteren staan twee grote niet-hiphop-namen. Die mogen nog (middag)dromen dat het slechts een kleine donkere tijd voor wittemannenmuziek is.
EDIT: Even geteld: ik heb nog 48 albums/EP's te beluisteren. En dat na heel rigoureus schrappen. Dat wordt een flink karwei...
EDIT: In mijn lijstje van wat ik nog wil beluisteren staan twee grote niet-hiphop-namen. Die mogen nog (middag)dromen dat het slechts een kleine donkere tijd voor wittemannenmuziek is.
EDIT: Even geteld: ik heb nog 48 albums/EP's te beluisteren. En dat na heel rigoureus schrappen. Dat wordt een flink karwei...
3
geplaatst: 13 februari 2019, 19:05 uur
zaaf schreef:
eind 2018 heb ik een 2018 top 10 vervaardigd (zwaar verouderd inmiddels) maar de eindlijst die daaruit voortkwam, is die nog op enigerlei manier te achterhalen?
eind 2018 heb ik een 2018 top 10 vervaardigd (zwaar verouderd inmiddels) maar de eindlijst die daaruit voortkwam, is die nog op enigerlei manier te achterhalen?
je eigen lijst
MusicMeter.nl
de eindlijst
Jaarlijst
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 februari 2019, 19:12 uur
Ah top, ik wist dat de link iets hierop gelijkends was, maar kreeg hem niet rond. Nu gooi ik hem ook maar eens in de bookmarks.
Wellicht ten overvloede: voor de jaarlijsten uit eerdere jaren verandere men eenvoudigweg de url.
Wellicht ten overvloede: voor de jaarlijsten uit eerdere jaren verandere men eenvoudigweg de url.
1
geplaatst: 13 februari 2019, 20:22 uur
Ik heb een voorlopige top 20 opgesteld. Heb ook nog wel e.e.a. te luisteren, dus ik wacht nog even met insturen.
0
geplaatst: 14 februari 2019, 07:49 uur
Dit is in essentie hetzelfde als de 2018 jaarlijst maar dan met een top 20 ipv top 10? Of zie ik iets over het hoofd? 

0
geplaatst: 14 februari 2019, 07:59 uur
En een kleiner deelnemersaantal dus een minder representatieve lijst. ? (maar wel beter)
0
geplaatst: 14 februari 2019, 08:18 uur
En we zijn weer anderhalve maand verder, dus ik verwacht niet dat bij iedereen de top 10/20 over 2018 nog identiek zal zijn aan die van december.
0
geplaatst: 14 februari 2019, 09:51 uur
GrafGantz schreef:
En we zijn weer anderhalve maand verder, dus ik verwacht niet dat bij iedereen de top 10/20 over 2018 nog identiek zal zijn aan die van december.
En zo is dat natuurlijk ook nog eens een keer!
Lees ik nou her en der dat 2018 een zwak jaar zou zijn? Nou wellicht dan de verkeerde albums opgezet...
Mijn lijstje is op de bus gedaan en daarin staan 5 x een 4,5*, 12 x een 4,0* en 3 x een 3,5*. Ik ben daar bijzonder content mee, er zijn genoeg relatief recente jaren die dat niet halen

1
geplaatst: 14 februari 2019, 20:22 uur
Dankjewel voor de tag
zal er komende dagen even voor zitten
1
zaaf
geplaatst: 16 februari 2019, 16:00 uur
Nog 8,21 dagen… en ik hoop toch nog minimaal op lijstjes van:
andré, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, Bonk, Brunniepoo, Casartelli, catchup, Cellulord, Dave82, dazzler, deric raven, dix, dynamo d, Edgar18, Film Pegasus, Finidi, Franck Maudit, GrafGantz, Gretz, Hacker, heicro, HugovdBos, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, johannesA, jordidj1, Koenr, LucM, luigifort, Manfield, mASTROg, motel matches, nelis, Niek, Renoir, Rudi S, Telamon, Teunnis, teus, thelion, west, wibro
andré, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, Bonk, Brunniepoo, Casartelli, catchup, Cellulord, Dave82, dazzler, deric raven, dix, dynamo d, Edgar18, Film Pegasus, Finidi, Franck Maudit, GrafGantz, Gretz, Hacker, heicro, HugovdBos, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, johannesA, jordidj1, Koenr, LucM, luigifort, Manfield, mASTROg, motel matches, nelis, Niek, Renoir, Rudi S, Telamon, Teunnis, teus, thelion, west, wibro
0
geplaatst: 16 februari 2019, 21:10 uur
Mocht het de rest over de streep trekken: ik doe ook mee.
https://www.restpartijen.org/contents/media/klokblauw.jpg
https://www.restpartijen.org/contents/media/klokblauw.jpg
2
geplaatst: 16 februari 2019, 21:10 uur
Ik ben bezig met mijn lijst en kom er steeds meer achter dat 2018 een ontzettend slecht jaar was. Waarschijnlijk het slechtste muziekjaar uit de geschiedenis van de mensheid. Ik kan me ook niet voorstellen dat er ook maar 1 plaat is uitgekomen die we terug gaan zien in de MuMe top 250. Veel van de artiesten in mijn lijst hebben in het verleden betere platen gemaakt en zouden in een gemiddeld jaar nooit mijn eindlijst hebben gehaald. Het voordeel is wel dat 2019 alleen maar kan meevallen.
3
geplaatst: 16 februari 2019, 21:29 uur
Prima jaar dat 2018, waarschijnlijk heb je gewoon de verkeerde albums geluisterd.
/edit: Je hebt op 7 albums uit 2018 gestemd zie ik
/edit: Je hebt op 7 albums uit 2018 gestemd zie ik

0
geplaatst: 16 februari 2019, 22:17 uur
motel matches schreef:
Ik kan me ook niet voorstellen dat er ook maar 1 plaat is uitgekomen die we terug gaan zien in de MuMe top 250.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er ook maar 1 plaat is uitgekomen die we terug gaan zien in de MuMe top 250.
https://media.giphy.com/media/BzMc2HSQrE8XtSmJ5f/giphy.gif
1
geplaatst: 16 februari 2019, 22:22 uur
Wil je zeggen dat dit ietwat weinig is om de conclusie van 'slechtste muziekjaar uit de geschiedenis' te trekken?

0
geplaatst: 16 februari 2019, 22:24 uur
Ik begin er naar te neigen om m'n stem voor dat album te verlagen. Naar 0,5* bijvoorbeeld.
3
geplaatst: 16 februari 2019, 22:27 uur
GrafGantz schreef:
Ik begin er naar te neigen om m'n stem voor dat album te verlagen. Naar 0,5* bijvoorbeeld.
(quote)
Nou,nou, jij doet net of Geert Kacey hier op de site aan het promoten is.
0
geplaatst: 16 februari 2019, 22:30 uur
Ik heb minimaal 100 platen beluisterd uit 2018 (ik vergeet vaak te stemmen) dus ik heb toch echt wel mijn best gedaan
. En ja Gretz, Kacey gaat mijn eindlijst zeker halen, maar zij is toch niet genoeg om het een goed jaar te maken. Ik laat mij natuurlijk de komende weken graag overtuigen dat het alsnog een geweldig jaar was en dat ik domweg de verkeerde albums heb beluisterd.
. En ja Gretz, Kacey gaat mijn eindlijst zeker halen, maar zij is toch niet genoeg om het een goed jaar te maken. Ik laat mij natuurlijk de komende weken graag overtuigen dat het alsnog een geweldig jaar was en dat ik domweg de verkeerde albums heb beluisterd.
1
zaaf
geplaatst: 16 februari 2019, 22:46 uur
Ik denk het, want ik ben uitermate droevig dat mijn nr 21 (en daar zijn er zeker 5 van) niet meer in mijn top 20 past.
0
geplaatst: 16 februari 2019, 22:52 uur
Ik tel in m'n stemlijst 40 albums met 4* of hoger, prima jaartje. Op een live-album na is er wel maar 1 plaat die ik de maximale score heb gegeven.
* denotes required fields.