Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 21:30 uur
6,5
Net iets leuker dan het origineel, maar mijn hart gaat er ook weer niet sneller van kloppen.
Net iets leuker dan het origineel, maar mijn hart gaat er ook weer niet sneller van kloppen.
1
geplaatst: 17 oktober 2017, 21:52 uur
Arrie schreef:
Zat nog in de meisjesnamen-quiz in de Posthoornkerk (de quiz van augustus, geloof ik?). Of was dat het origineel van Arthur Alexander?
Best een geinige cover.
7
(quote)
Zat nog in de meisjesnamen-quiz in de Posthoornkerk (de quiz van augustus, geloof ik?). Of was dat het origineel van Arthur Alexander?
Best een geinige cover.
7
Verrek, ja. Dat was het origineel. Kende ik ook al niet.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 22:10 uur
ArthurDZ schreef:
Dit vind ik meteen één van die verrassend goede covers die ze gedaan hebben, maar misschien is dat omdat ik het origineel niet ken, zou kunnen...
Het origineel is van Arthur Alexander, de artiest die het eerste nummer ooit op het befaamde Fame label opnam. Dit vind ik meteen één van die verrassend goede covers die ze gedaan hebben, maar misschien is dat omdat ik het origineel niet ken, zou kunnen...
Het origineel vind ik iets sterker maar deze is ook leuk.
7,3
1
geplaatst: 17 oktober 2017, 23:54 uur
Hmm, beetje flauw maar is toch vooral een kwestie van smaak denk ik. Het begin is best mooi opbouwend, de solo doet me niet zoveel, maar het einde met dat hoge stemmetje bang bang shoot shoot vind ik vooral irritant en dan is het alweer klaar. Snap ook niet precies de betekenis van het geheel, maar misschien moet dat kwartje nog vallen. (Dat laatste is mogelijk, want het is eerlijk gezegd ook misschien een beetje onbekend maakt onbemind. Heb deze denk ik 2 of 3 keer eerder gehoord.)
(Daarbij geldt ook nog steeds wat ik schreef bij Love me Do. Daar was ik toen achteraf misschien iets te negatief over, maar dat is zodoende wel deel van de standaard geworden waarmee ik andere nummers ook beoordeel en het is ook niet eerlijk om nummers die ik niet leuker vind toch een hoger cijfer te geven.)
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 00:17 uur
Realistisch zonder dat je weet dat het the Beatles is zwaar onvoldoende. Zo bekijk ik tot nu toe de laddder oftewel 2,5
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 02:29 uur
Ik hou over het algemeen wel van dit soort oude songs, maar ik vind deze niet echt geweldig:
5,5
5,5
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 08:07 uur
Ik vind het een heel geslaagde cover, lijkt op het lijf van John Lennon geschreven en heeft een sterke melodie. Het origineel van Arthur Alexander vind ik iets beter.
8,5
8,5
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 09:28 uur
Gebruiker43757 schreef:
Hmm, beetje flauw maar is toch vooral een kwestie van smaak denk ik. Het begin is best mooi opbouwend, de solo doet me niet zoveel, maar het einde met dat hoge stemmetje bang bang shoot shoot vind ik vooral irritant en dan is het alweer klaar. Snap ook niet precies de betekenis van het geheel, maar misschien moet dat kwartje nog vallen. (Dat laatste is mogelijk, want het is eerlijk gezegd ook misschien een beetje onbekend maakt onbemind. Heb deze denk ik 2 of 3 keer eerder gehoord.)
(quote)
Allereerst bedankt voor je reactie. Grappig dat je het nummer nog zo weinig gehoord hebt, voor mij is het een van de eerste Beatles-nummers die ik juist als eerste leerde kennen en eigenlijk viel het kwartje meteen. Maar ik lees hier wel bij meer mensen dat het wat onlogisch aanvoelt.
(Daarbij geldt ook nog steeds wat ik schreef bij Love me Do. Daar was ik toen achteraf misschien iets te negatief over, maar dat is zodoende wel deel van de standaard geworden waarmee ik andere nummers ook beoordeel en het is ook niet eerlijk om nummers die ik niet leuker vind toch een hoger cijfer te geven.)
Ja, altijd lastig met cijfers 'ijken'. Maar wellicht kun je beter je cijfer voor Love Me Do herijken, dan profiteert de rest daar ook van.

0
geplaatst: 18 oktober 2017, 10:02 uur
6,5
Leuk nummer, maar de meerwaarde zit 'm vooral in Lennon's vocalen.
Leuk nummer, maar de meerwaarde zit 'm vooral in Lennon's vocalen.
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:05 uur
En mede door een aantal erg lage scores hebben we een nieuwe hekkensluiter!
1. Here Comes The Sun (8.8527) (36 stemmen)
2. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
3. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
4. Happiness Is A Warm Gun (8,1312) (32 stemmen)
5. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (7,9764) (35 stemmen)
6. Back In The USSR (7.604) (25 stemmen)
7. I Want To Hold Your Hand (6.9407) (27 stemmen)
8. I’m Looking Trough You (6,7437) (32 stemmen)
9. Octopus’s Garden (6.6) (30 stemmen)
10. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)
11. Anna (Got To Him) (6.1458) (24 stemmen)
De nieuwe (wederom niks bruikbaars op YouTube): You've Got To Hide Your Love Away.
1. Here Comes The Sun (8.8527) (36 stemmen)
2. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
3. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
4. Happiness Is A Warm Gun (8,1312) (32 stemmen)
5. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (7,9764) (35 stemmen)
6. Back In The USSR (7.604) (25 stemmen)
7. I Want To Hold Your Hand (6.9407) (27 stemmen)
8. I’m Looking Trough You (6,7437) (32 stemmen)
9. Octopus’s Garden (6.6) (30 stemmen)
10. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)
11. Anna (Got To Him) (6.1458) (24 stemmen)
De nieuwe (wederom niks bruikbaars op YouTube): You've Got To Hide Your Love Away.
1
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:13 uur
Gebruiker43757 schreef:
en dan is het alweer klaar.
Vooral dit. En zo staat The White Album vol met niemendalletjes die het ene oor in, andere uit gaan. My two cents... en dan is het alweer klaar.

Hier het origineel: You've Got To Hide Your Love Away on Vimeo
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:17 uur
Mooie track van Help!...... Lennon sounds like Dylan
Is een 8,5 waard
Nog steeds het hoogste schoolcijfer wat ik hier heb weggegeven (nu 4x)
Is een 8,5 waard
Nog steeds het hoogste schoolcijfer wat ik hier heb weggegeven (nu 4x)
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:26 uur
teus schreef:
Mooie track van Help!...... Lennon sounds like Dylan
Precies daarom vind ik het niet zo boeiend. Te veel nadoen van, te weinig eigen smoel. En die tamboerijn... Mooie track van Help!...... Lennon sounds like Dylan

6
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:28 uur
8,2
Mooi verzinsel van Lennon. Prachtige melodielijn in het refein. Heeft een prettig kabbelend verloop.
Mooi verzinsel van Lennon. Prachtige melodielijn in het refein. Heeft een prettig kabbelend verloop.
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:36 uur
9,5
In ieder geval hun mooiste nummer tot dan toe. Tot aan Revolver kan ik eigenlijk geen mooier nummer van ze bedenken, al zijn Norwegian Wood en In My Life ook prachtig.
edit: en Ticket to Ride en Paperback Writer.
In ieder geval hun mooiste nummer tot dan toe. Tot aan Revolver kan ik eigenlijk geen mooier nummer van ze bedenken, al zijn Norwegian Wood en In My Life ook prachtig.
edit: en Ticket to Ride en Paperback Writer.
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:40 uur
Alsof iedereen met een akoestische gitaar gelijk als Dylan cloan word weggezet.
Ze hadden invloed over en weer, Dylan vond the Beatles geweldig net zoals visa versa.
Lennon klinkt hier als Lennon en niet als Dylan.
8,5
Ze hadden invloed over en weer, Dylan vond the Beatles geweldig net zoals visa versa.
Lennon klinkt hier als Lennon en niet als Dylan.
8,5
0
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:56 uur
Prachtig nummer van John Lennon waarbij hij als Bob Dylan klinkt. Vooral het einde met die fagot is geweldig.
9,5
9,5
* denotes required fields.