MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter

zoeken in:

Money weet geen aansluiting te vinden bij de toppers, maar weet nog nipt Octopus's Garden voor te blijven.

Beatlesmeter top 100:

1. Here Comes The Sun (8.8527) (36 stemmen)
2. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
3. Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (8.3354) (31 stemmen)
4. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
5. Happiness Is A Warm Gun (8,1312) (32 stemmen)
6. Across The Universe (8.1111) (27 stemmen)
7. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (7,9764) (35 stemmen)
8. Things We Said Today (7.828) (25 stemmen)
9. You've Got To Hide Your Love Away (7,7689) (29 stemmen)
10. Back In The USSR (7.604) (25 stemmen)

11. Everybody Got Something To Hide Except Me And My Monkey (7.5896) (29 stemmen)
12. All My Loving (7,4516) (30 stemmen)
13. Lovely Rita (7.3081) (37 stemmen)
14. I Want To Hold Your Hand (6.9407) (27 stemmen)
15. I’m Looking Trough You (6,7437) (32 stemmen)
16. Money (That's What I Want) (6,6222) (27 stemmen)
17. Octopus’s Garden (6.6) (30 stemmen)
18. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)
19. Anna (Got To Him) (6.1458) (24 stemmen)

De nieuwe (om nog even in het thema te blijven): Taxman

8,7 heerlijk

8

Boze liedjes schrijven kon George eveneens als de beste. Heerlijke gitaarriff ook, die Paul Weller later nog leende in het al net zo fantastische Start van The Jam.

8.25

En daarmee hoort het zelfs nog bij de onderste helft van Revolver. Wat een goed album is dat toch.
Ik krijg normaal gesproken altijd een beetje jeuk van artiesten die klagen dat ze teveel geld moeten afdragen, maar 95% is toch echt wel een absurd bedrag. Daar mag dan wel lekker stekelig tegen geageerd worden.

die lekkere gitaarriff maakt deze song zo pakkend ,voor mij bij de bovenste helft van Revolver en vind Taxman zelfs beter dan enkele lennon creaties op het album

(Niet belangrijk verder...Volgens mij is dat hoestje voor het intro van McCartney.. )

8

Taxman bewijst twee dingen, dat George niet pas vanaf abbey road op gelijk niveau stond als Lennon/McCartney maar dat in deze periode al soms zat en dat ze elkaar iets gunde, de gitaar solo is niet van George maar van Paul.

Een lekker nummer ala the Jam en Elvis Costello. Dus naast de aantrekkelijkheid was taxman zijn tijd 20 jaar vooruit.

9

Misterfool
8

8,7

George begon zich steeds meer te ontwikkelen als componist binnen de groep.
En eigenlijk waren zijn bijdragen heel behoorlijk.
Taxman is een vinnig rockertje met kritische lyrics. Zonder meer een uitstekende song.
De stille Beatle kwam los en Taxman is absoluut memorabel. Revolver heeft veel highlights, maar dit is een favo.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:59 uur

geplaatst: vandaag om 18:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.