MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter

zoeken in:

Misterfool
8

Beste van de vroege beatles.

Eén van hun beste covers, het enthousiasme spat er gewoon af.

8,5

zaaf
6

6.8

Lekkere versie, met een Lennon die in ieder geval gemeend zijn stembanden naar de kloten zingt.
Jawel, The Beatles konden goed rocken.

De opwinding en de energie spat er vanaf bij dit nummer. We moeten niet vergeten, het is 1963, maar de cover 'Twist and Shout' is nou precies het andere geluid, de revolutie in de popmuziek. Het soort muziek dat voortaan Beatmuziek ging heten. Dit nummer veroorzaakte een orkaan van opwinding onder de jeugd. Dit was vernieuwend, zelfs schokkend. Vier jongens die met hun lange haren stonden te schudden, John Lennon, die zijn longen uit zijn lijf schreeuwde, keihard gitaargeweld. Het duurde niet lang meer voordat de Beatles de wereld veroverden. De Beatlemania was niet meer te stoppen.

8.5

8,5

Heerlijk nummer, maar de (oudere) coverversie van the Isley Brothers vind ik nog net iets beter.

9.5

Heerlijk nummer met een voortreffelijke Lennon achter de microfoon. Tijdens mijn Erasmus-semester in Schotland was elke avond karaoke-avond in de plaatselijke Student Union, heb dit nummer toen ook eens gezongen daar. Een hoop dronken Schotten gingen keihard uit hun dak terwijl ik mijn beste Lennon-krijs naar boven haalde. Heerlijk moment!

Iemand hier die ooit de film Ferris Bueler's Day Off gezien heeft? Daar wordt dit nummer ook heerlijk in gebruikt mijn inziens. Ja, toppertje dit!

9

Een van hun beste vroege nummers idd, heerlijk dat geschreeuw van Lennon!

5,5

En nog een 5,5 voor Wild Honey Pie

herman schreef:
9

, heerlijk dat geschreeuw van Lennon!

dan geniet je vast nog meer van Well Well Well ('70)

Twist and Shout 7,5

Genoeg getwist en geshout, tijd om te rennen!

De nieuwe: Run For Your Life

Twist And Shout scoort nipt beter dan All My Loving trouwens, en is nu dus de nieuwste bestgewaardeerde vroege Beatles-song hier.

1. Here Comes The Sun (8.8527) (36 stemmen)
2. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
3. Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (8.3354) (31 stemmen)
4. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
5. Help! (8.1366) (30 stemmen)
6. Happiness Is A Warm Gun (8.1312) (32 stemmen)
7. Across The Universe (8.1111) (27 stemmen)
8. Taxman (7.9982) (28 stemmen)
9. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (7.9764) (35 stemmen)
10. Things We Said Today (7.828) (25 stemmen)

11. You've Got To Hide Your Love Away (7.7689) (29 stemmen)
12. Back In The USSR (7.604) (25 stemmen)
13. Everybody Got Something To Hide Except Me And My Monkey (7.5896) (29 stemmen)
14. Twist And Shout (7.4733) (30 stemmen)
15. All My Loving (7.4516) (30 stemmen)
16. Lovely Rita (7.3081) (37 stemmen)
17. I Want To Hold Your Hand (6.9407) (27 stemmen)
18. I’m Looking Trough You (6.7437) (32 stemmen)
19. What You're Doing (6.7307) (26 stemmen)
20. Money (That's What I Want) (6.6222) (27 stemmen)

21. Octopus’s Garden (6.6) (30 stemmen)
22. Love Me Do (6.328) (25 stemmen)
23. Anna (Got To Him) (6.1458) (24 stemmen)
24. Obla-Di, Obla-Da (6.1384) (39 stemmen)
25. Wild Honey Pie (4.3653) (26 stemmen)

Een slappe albumvuller van Rubber Soul zoals er wel meer op staan. Had prima gepast op de eerste 2 albums, maar ze waren al zoveel verder rond deze tijd.

5.0

Niettegenstaande de nogal vrouwonvriendelijke tekst vind ik dit eigenlijk een van de leukste Rubber Soul-nummers, lekker catchy! Lennon zelf noemde dit later overigens zijn slechtste Beatles-song.

8

To see you with another men, that's the ende little girl zong Lennon de notoire vreemdganger.
Het blijft toch een lekker nummer, waarin vooral opvalt wat voor een goede zanger hij was.
Hij noemde het zelf zijn slechtste Beatles nummer, Lennon veranderde nogal eens van mening, hij zou er nu heel anders over hebben geoordeeld.

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.