Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 Finale Albums
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 december 2017, 09:17 uur
chevy93 schreef:
Ik bedenk me nu pas dat ik dus beter een top 20 in kan sturen, want zo krijgen mijn favorieten meer punten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik bedenk me nu pas dat ik dus beter een top 20 in kan sturen, want zo krijgen mijn favorieten meer punten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Poek schreef:
Dat valt op te lossen door de niet genoemde albums de overgebleven punten te laten delen.
Uitstekende suggestie. Ik laat nog even van de reactie van de organisator afhangen of ik een top-22 (inclusief mijn gedoodverfde nummer-laatst) of een top-21 (zonder) instuur.Dat valt op te lossen door de niet genoemde albums de overgebleven punten te laten delen.
0
geplaatst: 17 december 2017, 09:58 uur
Wat The Lion deed is nog iets handiger. Althans, het komt op hetzelfde neer, maar is iets makkelijker omdat het een berekening bespaart.
0
geplaatst: 18 december 2017, 11:27 uur
Casartelli schreef:
(quote)
(quote)
Uitstekende suggestie. Ik laat nog even van de reactie van de organisator afhangen of ik een top-22 (inclusief mijn gedoodverfde nummer-laatst) of een top-21 (zonder) instuur. Je kiest zelf, minimum top 20 is mijn enige verwachting

1
geplaatst: 18 december 2017, 13:26 uur
Ik denk dat ik me hier ook eens aan ga wagen. Heb nog wel wat luisterwerk voor de boeg, die zullen voornamelijk het middenveld opvullen denk ik...
0
geplaatst: 18 december 2017, 16:21 uur
Van volgende personen heb ik ondertussen al een lijstje ontvangen, waarvoor dank:
- 50tracks
- aERodynamIC
- andré
- Ataloona
- chansadres
- chevy93
- danny de punk
- divart
- DjFrankie
- dynamo d
- E-Clect-Eddy
- Edgar18
- GrafGantz
- johan de witt
- johannesA
-likeahurricane
- Marco dB
- Teunnis
- vigil
- wendyvortex
- zaaf
De rest heeft nog tijd tot 1 januari 2018, 12u!
- 50tracks
- aERodynamIC
- andré
- Ataloona
- chansadres
- chevy93
- danny de punk
- divart
- DjFrankie
- dynamo d
- E-Clect-Eddy
- Edgar18
- GrafGantz
- johan de witt
- johannesA
-likeahurricane
- Marco dB
- Teunnis
- vigil
- wendyvortex
- zaaf
De rest heeft nog tijd tot 1 januari 2018, 12u!
0
geplaatst: 20 december 2017, 11:56 uur
Zo, alle ontbrekende albums eens beluisterd, helaas bleken de meeste daarvan toch aan de onderkant van de rangschikking te eindigen. 24 liedjes (van de 32) die de finale haalden vind ik het beste nummer van het desbetreffende album, dus dat valt ook mee. Exit Music scoort daarin het slechts, dat nummer snap ik duidelijk niet.
0
geplaatst: 21 december 2017, 13:54 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 december 2017, 13:49 uur
Casartelli schreef:
Heb even snel gekeken en ik zou nog acht albums moeten herbeluisteren, overigens allemaal van artiesten waar ik met (een) ander(e) album(s) wel bekend ben. In het bijzonder ga ik niet voor mijn lol nog een album van Elliott Smith, Songs: Ohia en Sufjan Stevens beluisteren.
Vorig jaar viel The Knife niet onder die eerste omschrijving en die heb ik toen dus voor deze lijst beluisterd. Dit jaar heb ik verdere beluistering dus achterwege gelaten. Ook mijn vaste nummer laatst heb ik buiten de lijst gelaten, dus dat resulteerde in een Top-21.Heb even snel gekeken en ik zou nog acht albums moeten herbeluisteren, overigens allemaal van artiesten waar ik met (een) ander(e) album(s) wel bekend ben. In het bijzonder ga ik niet voor mijn lol nog een album van Elliott Smith, Songs: Ohia en Sufjan Stevens beluisteren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2017, 16:26 uur
ik heb de ontbrekende albums voor mij, Springsteen, Horses & Smith, zojuist op mijn telefoon gegooid voor de Kerst.
4
geplaatst: 23 december 2017, 16:40 uur
Onweerwolf schreef:
ik heb de ontbrekende albums voor mij, Springsteen, Horses & Smith, zojuist op mijn telefoon gegooid voor de Kerst.
Ik hoop Horses van Smith ook in deze finale te zien volgend jaar.
2
geplaatst: 23 december 2017, 16:48 uur
Ik ben ook hard aan het werk maar ik blijf steeds vastlopen bij Endtroducing...
1
geplaatst: 23 december 2017, 22:18 uur
Ik heb vandaag mijn album top 30 ingeleverd, nadat ik vijf albums heb (her)beluisterd. Er zitten toch wel weer wat pareltjes tussen, hoor!
0
geplaatst: 28 december 2017, 19:05 uur
De lijsten van volgende personen zijn ondertussen verwerkt:
johan de witt, andré, vigil, Edgar18, Ataloona, chansadres, chevy93, E-Clect-Eddy, johannesA, 50tracks, dynamo d, Teunnis, divart, Marco dB, wendyvortex, aERodynamIC, GrafGantz, DjFrankie, danny de punk, likeahurricane, marsupilami, zaaf, Brunniepoo, MRDammann, Casartelli, Choconas, ArthurDZ, Kees-Jan, arcade monkeys, nelis, thelion, LucM, Gretz
Hopelijk ben ik niemand vergeten, is er iemand die niet is getagd en die wel een lijst heeft ingestuurd, laat het me dan even weten via PM.
Dat zijn niet minder dan 34 lijsten al, waarvoor grote dank! Hopelijk komen er nog wat bij tegen nieuwjaarsdag. Uiteraard is het (weeral) niet echt spannend bovenin, jezus wat gaat dat album weer hard. Het is dan ook wel een erg goed album natuurlijk...
johan de witt, andré, vigil, Edgar18, Ataloona, chansadres, chevy93, E-Clect-Eddy, johannesA, 50tracks, dynamo d, Teunnis, divart, Marco dB, wendyvortex, aERodynamIC, GrafGantz, DjFrankie, danny de punk, likeahurricane, marsupilami, zaaf, Brunniepoo, MRDammann, Casartelli, Choconas, ArthurDZ, Kees-Jan, arcade monkeys, nelis, thelion, LucM, Gretz
Hopelijk ben ik niemand vergeten, is er iemand die niet is getagd en die wel een lijst heeft ingestuurd, laat het me dan even weten via PM.
Dat zijn niet minder dan 34 lijsten al, waarvoor grote dank! Hopelijk komen er nog wat bij tegen nieuwjaarsdag. Uiteraard is het (weeral) niet echt spannend bovenin, jezus wat gaat dat album weer hard. Het is dan ook wel een erg goed album natuurlijk...
1
geplaatst: 2 januari 2018, 16:56 uur
Ik ging net iets posten hier. Lijnen zijn gesloten sinds gisteren en ik ga in de loop van deze week nog de uitslag langzamerhand proberen bekend te maken
(moet nog de laatste lijstjes verwerken).Gelukkig nieuwjaar iedereen!
1
geplaatst: 2 januari 2018, 17:26 uur
Bedankt aan johan de witt, andré, vigil, Edgar18, Ataloona, chansadres, chevy93, E-Clect-Eddy, johannesA, 50tracks, dynamo d, Teunnis, divartMarco dB, wendyvortex, aERodynamIC, GrafGantz, DjFrankie, danny de punk, likeahurricane, marsupilami, zaaf, Brunniepoo, MRDammann, Casartelli, Choconas, ArthurDZ, Kees-Jan, arcade monkeys, nelis, thelion, LucM, Gretz, Poek, Bert Wasbeer, pauljojo en jordidj1 om een lijstje in te sturen. Jullie zijn geweldig!!! Dat zijn 39 lijsten in totaal inclusief die van mezelf...
Vanavond gaan we los met de eerste vijf albums!
0
geplaatst: 2 januari 2018, 17:44 uur
Johnny Marr schreef:

1
geplaatst: 2 januari 2018, 17:47 uur
Nou, jordidj1, je hebt gelijk gekregen maar het was toch erg nipt samen met een ander album. Sterker nog: de paarden stonden het grootste deel van de tijd voorlaatst, ze werden nog op het allerlaatst voorbijgestoken door een andere plaat, met name door jouw lijstje dan nog 
30. Band of Horses - Everything All the Time (2006)
304 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: andré, Ataloona, ArthurDZ en mezelf.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/45000/45188.300.jpg
Eerste keer dat dit album meedoet met dit spel dus, en een niet verrassende laatste plaats gescoord. Wel verrassend weinig op de laatste plaats gezet, maar heel wat users lieten Everything all the Time niet eens meetellen voor hun lijst. Terecht, als je het mij vraagt, want ik vind het maar een matig albumpje. The Funeral daarentegen vind ik wel schuimbekkend mooi.

30. Band of Horses - Everything All the Time (2006)
304 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: andré, Ataloona, ArthurDZ en mezelf.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/45000/45188.300.jpg
Eerste keer dat dit album meedoet met dit spel dus, en een niet verrassende laatste plaats gescoord. Wel verrassend weinig op de laatste plaats gezet, maar heel wat users lieten Everything all the Time niet eens meetellen voor hun lijst. Terecht, als je het mij vraagt, want ik vind het maar een matig albumpje. The Funeral daarentegen vind ik wel schuimbekkend mooi.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 17:52 uur
29. Tame Impala - Currents (2015)
309 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: danny de punk
https://www.musicmeter.nl/images/cover/491000/491317.300.jpg
Tegenvallende prestatie wat mij betreft, want ik vind dit een erg fijn album, een schitterend album zelfs. Enkel door danny op de laatste plaats gezet, maar ook een aantal keren buiten beschouwing gelaten door enkele users, wat natuurlijk jammer is maar het is niet anders.
309 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: danny de punk
https://www.musicmeter.nl/images/cover/491000/491317.300.jpg
Tegenvallende prestatie wat mij betreft, want ik vind dit een erg fijn album, een schitterend album zelfs. Enkel door danny op de laatste plaats gezet, maar ook een aantal keren buiten beschouwing gelaten door enkele users, wat natuurlijk jammer is maar het is niet anders.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 17:59 uur
28. Nina Simone - Pastel Blues (1965)
376 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: likeahurricane
https://www.musicmeter.nl/images/cover/85000/85119.300.jpg
MuMeLadder Finale Albums 2016: 27ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2015: deed niet mee
MuMeLadder Finale Albums 2014: 28ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2013: 29ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2012: 27ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2011: 27ste plaats
En we maken een flinke sprong in punten! Voor mij een mooi album, maar ook geen zo'n hoogvlieger. Vooral een album met een aantal flinke hoogtepunten (Be My Husband, uiteraard Sinnerman maar vooral ook haar waanzinnige versie van Strange Fruit).
376 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: likeahurricane
https://www.musicmeter.nl/images/cover/85000/85119.300.jpg
MuMeLadder Finale Albums 2016: 27ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2014: 28ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2013: 29ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2012: 27ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2011: 27ste plaats
En we maken een flinke sprong in punten! Voor mij een mooi album, maar ook geen zo'n hoogvlieger. Vooral een album met een aantal flinke hoogtepunten (Be My Husband, uiteraard Sinnerman maar vooral ook haar waanzinnige versie van Strange Fruit).
0
geplaatst: 2 januari 2018, 18:39 uur
Belachelijk lage positie voor het meesterwerk Currents, maar ja het lag wel in de lijn der verwachting dat de nieuwe albums het niet goed zouden doen.
3
zaaf
geplaatst: 2 januari 2018, 18:45 uur
Net zoals het in de lijn der verwachting ligt dat jij de nieuwe albums al dra een meesterwerk noemt. Ben wel benieuwd naar jouw definitie hiervan, maar die gaat off topic.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 18:46 uur
17 (16) (15) (14) (13) (12) (11)
01.
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12.
13.
14.
15. (22) (==) (25) (26) (25) (23) Nina Simone - Pastel Blues
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26. (==) (==) (==) (==) (==) (==) Tame Impala – Currents
27.
28.
29. (==) (==) (==) (==) (==) (==) Band of Horses – Everything All the Time
30.
01.
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12.
13.
14.
15. (22) (==) (25) (26) (25) (23) Nina Simone - Pastel Blues
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26. (==) (==) (==) (==) (==) (==) Tame Impala – Currents
27.
28.
29. (==) (==) (==) (==) (==) (==) Band of Horses – Everything All the Time
30.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 19:06 uur
27. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
398 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: E-Clect-Eddy, Choconas, GrafGantz en aERodynamIC.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2807.300.jpg
MuMeLadder Finale Albums 2016: 24ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2014: deed niet mee
MuMeLadder Finale Albums 2013: 24ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2012: deed niet mee
MuMeLadder Finale Albums 2011: deed niet mee
Ook geen heel erg geliefd album hier, In The Aeroplane Over the Sea. Dit is waarschijnlijk de grootste cult classic aller tijden (op gerenommeerde sites als RateYourMusic staat deze gewoon dik top 20 allertijden, netjes tussen de Beatles en Pink Floyds van deze wereld). Toch is het ook een vrij moeilijk album met een zanger met een tja, speciale stem kun je wel zeggen. Ik hou er wel van en is bij mij dan ook al jarenlang een 5* album (en stond nog nipt in m'n top 10). Dit album deed twee keer eerder mee, in 2016 en in 2013, en scoorde toen telkens een betere 24ste plaats. Een dieptepunt dit jaar dus voor NMH.
398 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: E-Clect-Eddy, Choconas, GrafGantz en aERodynamIC.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2807.300.jpg
MuMeLadder Finale Albums 2016: 24ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2014: deed niet mee
MuMeLadder Finale Albums 2013: 24ste plaats
MuMeLadder Finale Albums 2012: deed niet mee
MuMeLadder Finale Albums 2011: deed niet mee
Ook geen heel erg geliefd album hier, In The Aeroplane Over the Sea. Dit is waarschijnlijk de grootste cult classic aller tijden (op gerenommeerde sites als RateYourMusic staat deze gewoon dik top 20 allertijden, netjes tussen de Beatles en Pink Floyds van deze wereld). Toch is het ook een vrij moeilijk album met een zanger met een tja, speciale stem kun je wel zeggen. Ik hou er wel van en is bij mij dan ook al jarenlang een 5* album (en stond nog nipt in m'n top 10). Dit album deed twee keer eerder mee, in 2016 en in 2013, en scoorde toen telkens een betere 24ste plaats. Een dieptepunt dit jaar dus voor NMH.
* denotes required fields.