Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 Finale Albums
zoeken in:
5
geplaatst: 16 december 2017, 15:02 uur
Met toestemming van thelion himself dus neem ik dit jaar dit uitermate fijne spelletje eventjes van hem over.
MuMeLadder 2017 Finale Albums
Het principe is ondertussen wel gekend veronderstel ik. Maak van onderstaande albums een top 30 en stuur die via PM naar mij. Ik zal alle inzendingen verwerken en die na nieuwjaar in dit topic presenteren. Gelieve dus geen lijstjes te plaatsen in dit topic!!
Het gaat uiteraard om de originele studioalbums waarop de nummers die meedoen aan de finale van de MuMeLadder te vinden zijn. We hebben uiteraard het gekende probleem bij Blue Monday van New Order aangezien dat een losse single is, maar die is later toegevoegd als bonustrack aan het album Power, Corruption & Lies en dat album doet dan ook mee aan dit spel. Hetzelfde geldt voor How Soon Is Now? die gekoppeld is aan Meat Is Murder.
Het gaat dus over deze 30 albums:
Arcade Fire - Funeral (2004) Neighborhood #1 (Tunnels) / Rebellion (Lies)
Band of Horses - Everything All the Time (2006) The Funeral
Bruce Springsteen - Born to Run (1975) Born to Run
David Bowie - ★ (2016) Lazarus
David Bowie - "Heroes" (1977) "Heroes"
David Bowie - Hunky Dory (1971) Life On Mars
Depeche Mode - Violator (1990) Enjoy the Silence
DJ Shadow - Endtroducing..... (1996) Stem/ Long Stem
Elliott Smith - XO (1998) Waltz #2 (XO)
Kate Bush - The Kick Inside (1978) Wuthering Heights
Massive Attack - Blue Lines (1991) Unfinished Sympathy
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998) In The Aeroplane Over The Sea
New Order - Power, Corruption & Lies (1983) Blue Monday
Nina Simone - Pastel Blues (1965) Sinnerman
Pearl Jam - Ten (1991) Black
Pixies - Doolittle (1989) Debaser
Pulp - Different Class (1995) Common People
Radiohead - The Bends (1995) Street Spirit (Fade Out)
Radiohead - OK Computer (1997) Exit Music (For a Film) / Paranoid Android
Sigur Rós - ( ) (2002) Untitled #8 (Popplagið)
Songs: Ohia - The Lioness (2000) Lioness
Sufjan Stevens - Illinois (2005) John Wayne Gacy Jr.
Talking Heads - Remain in Light (1980) Once in a Lifetime
Tame Impala - Currents (2015) Let It Happen
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967) A Day In the Life
The Cure - Seventeen Seconds (1980) A Forest
The Rolling Stones - Let It Bleed (1969) Gimme Shelter
The Smiths - The Queen Is Dead (1986) There Is a Light That Never Goes Out
The Smiths - Meat Is Murder (1985) How Soon Is Now?
The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967) Venus in Furs
Ik snap best dat niet iedereen deze albums allemaal in de kast heeft staan, maar via pindakazen / spotify moet men toch wel een heel eind komen denk ik zo. Lukt het echter niet om een Top 30 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 20, maar hoop natuurlijk dat ik alleen maar volledige lijsten krijg.
Graag je lijst nummeren op deze manier:
1. Artiest - Titel van het Album
Bvb.
1. Radiohead - OK Computer
Dit om misverstanden te voorkomen. Bij voorbaat dank.
De puntenverdeling blijft uiteraard hetzelfde als voorgaande jaren, d.w.z. de nummer 1 krijgt 30 punten, de nummer 2 krijgt 29 punten enz. tot de nummer 30 (die krijgt nog altijd één schamel puntje).
De deadline voor het insturen van een top 30 is op 1 januari 2018 om 12u. De eindlijst zal ik dan bekendmaken in één van de daaropvolgende dagen (waarschijnlijk verspreid over meerdere dagen om het wat spannend te houden).
Nog eens: PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij. "Laat die lijsten maar komen" zoals de leeuw zou zeggen!
0
geplaatst: 16 december 2017, 15:06 uur
Lijst overgenomen van thelion uit het topic MuMeLadder 2016 Finale Albums.
-SprayIt-, 123poetertjes , 50tracks , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , Bonk , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catdog , catchup , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , danny de punk , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , divart , dix , DjFrankie , Domi Jacques, dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , Mjuman , mol , Môrthul , motel matches , MRDammann , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nelis , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh 1967 , Ploppesteksel , Poeha , Poek , postpunker , Raceneus , Ralph. , ranboy , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , Slowgaze , Snoeperd , sokra , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , thelion , The Eraser , the viking , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , vigil , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf.
Zie de openingspost van dit topic.
-SprayIt-, 123poetertjes , 50tracks , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , Bonk , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catdog , catchup , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , danny de punk , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , divart , dix , DjFrankie , Domi Jacques, dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , Mjuman , mol , Môrthul , motel matches , MRDammann , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nelis , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh 1967 , Ploppesteksel , Poeha , Poek , postpunker , Raceneus , Ralph. , ranboy , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , Slowgaze , Snoeperd , sokra , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , thelion , The Eraser , the viking , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , vigil , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf.
Zie de openingspost van dit topic.
1
geplaatst: 16 december 2017, 15:20 uur
Goede actie Johnny Marr! En vergeet vooral Bowie niet hoog te zetten zou ik zeggen... 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 december 2017, 15:24 uur
Johnny Marr schreef:
Vandaar dat ik het dit jaar wat anders aan ga pakken voor de representativiteit. Enkel een volledige top 30 wordt meegerekend voor de punten, een beetje hetzelfde principe als de top 32 van de MuMeLadder. Ik snap dat dit wat extra tijd met zich mee kan brengen, maar ik ga ervan uit dat het leeuwendeel van de albums al bij heel wat users gekend zullen zijn.
Dan haak ik af helaas. Heb even snel gekeken en ik zou nog acht albums moeten herbeluisteren, overigens allemaal van artiesten waar ik met (een) ander(e) album(s) wel bekend ben. In het bijzonder ga ik niet voor mijn lol nog een album van Elliott Smith, Songs: Ohia en Sufjan Stevens beluisteren.Vandaar dat ik het dit jaar wat anders aan ga pakken voor de representativiteit. Enkel een volledige top 30 wordt meegerekend voor de punten, een beetje hetzelfde principe als de top 32 van de MuMeLadder. Ik snap dat dit wat extra tijd met zich mee kan brengen, maar ik ga ervan uit dat het leeuwendeel van de albums al bij heel wat users gekend zullen zijn.
Niettemin succes met de organisatie en veel luisterplezier aan degenen die die ontdekkingstocht wel aangaan.
0
geplaatst: 16 december 2017, 15:26 uur
Casartelli schreef:
Niettemin succes met de organisatie en veel luisterplezier aan degenen die die ontdekkingstocht wel aangaan.
(quote)
Dan haak ik af helaas. Heb even snel gekeken en ik zou nog acht albums moeten herbeluisteren, overigens allemaal van artiesten waar ik met (een) ander(e) album(s) wel bekend ben. In het bijzonder ga ik niet voor mijn lol nog een album van Elliott Smith, Songs: Ohia en Sufjan Stevens beluisteren.Niettemin succes met de organisatie en veel luisterplezier aan degenen die die ontdekkingstocht wel aangaan.
Dat snap ik. Wel jammer. Bedankt!
Mijn favorieten blijven Ziggy, Station to Station en Low en die doen hier helaas niet mee

0
geplaatst: 16 december 2017, 15:40 uur
Voor het eerst in alle edities dat er zowaar een album tussen staat dat ik niet ken. Ben ook niet van plan om uit vrije wil naar een heel album van Band of Horses te luisteren, dus helaas mag ik niet meedoen. Nou ja, eens moet de eerste keer zijn.
0
geplaatst: 16 december 2017, 15:42 uur
Een Top 22 is bij mij het maximaal haalbare, dus hier ook een pas.
1
geplaatst: 16 december 2017, 15:54 uur
Johnny Marr: lijkt me toch een beter idee om de oude regels te houden. Wat was het minimale aantal albums om mee te doen? Werkt dat niet beter?
0
geplaatst: 16 december 2017, 16:06 uur
west schreef:
Johnny Marr: lijkt me toch een beter idee om de oude regels te houden. Wat was het minimale aantal albums om mee te doen? Werkt dat niet beter?
De leeuw had een minimum van een Top 20. Lijkt je dat meer haalbaar?
1
geplaatst: 16 december 2017, 16:22 uur
Met 29 van de 30 albums ben ik bekend. Sterker nog, ik denk dat ik bij alle 29 een stem heb staan. Maar, evenals Graf heb ik echt geen zin om een heel album BoH te luisteren. De drie á vier nummers die me zo te binnen schieten zijn genoeg om te weten dat het een regelrechte laatste plek wordt.
0
geplaatst: 16 december 2017, 16:27 uur
Ja, dan doet gelijk iedereen weer mee. Des te meer zielen, des te meer stemmen. Toch?
0
geplaatst: 16 december 2017, 16:30 uur
Dat is waar. Bij deze aangepast, en is er een minimum van 20 albums

1
geplaatst: 16 december 2017, 16:30 uur
Johnny Marr schreef:
Met toestemming van thelion himself dus neem ik dit jaar dit uitermate fijne spelletje eventjes van hem over.
Goed man,
Ik heb er gewoon even geen tijd voor momenteel, maar alle albums staan hier "gewoon" in de kast en tijd om een lijst in elkaar te zetten gaat wel lukken.......... En mijn nr. 1,2,3 en 30,29,28 zijn toch al bekend dus hoef maar 24 albums te rangschikken

1
geplaatst: 16 december 2017, 16:34 uur
Goede beslissing, anders haken er i.d.d. behoorlijk wat mensen af..........
0
geplaatst: 16 december 2017, 17:30 uur
Goed initiatief. Voor het eerst ken ik alle albums van de finalisten. 

0
geplaatst: 16 december 2017, 17:33 uur
Ook mijn lijstje is direct ingeleverd. Ik ken er twee nog niet en ik heb niet de intentie om daar snel verandering in te brengen. De kans dat ze nog onder mijn #28 gaan eindigen is vrij groot (en dat is een 2,5*-album).
0
geplaatst: 16 december 2017, 21:07 uur
Ik heb niets in de kast staan, maar ik verbaas me dat ik heel veel albums sowieso 1 keer in zijn geheel geluisterd heb. Ook wel beoordeeld dacht ik. Top-30 moet lukken, maar een top-20 komt sowieso.
groetjes
groetjes
0
geplaatst: 16 december 2017, 22:27 uur
Zoals elke editie ken ik ze allemaal wat het erg makkelijk maakt. Zelfs mijn nummer 30 heb ik in de kast staan (mag eigenlijk wel de deur uit).....
0
geplaatst: 16 december 2017, 23:17 uur
aERodynamIC schreef:
Zelfs mijn nummer 30 heb ik in de kast staan (mag eigenlijk wel de deur uit).....
Zelfs mijn nummer 30 heb ik in de kast staan (mag eigenlijk wel de deur uit).....
Ik zou ze toch nog een keer een kans geven... the Beatles.

1
geplaatst: 16 december 2017, 23:29 uur
Teunnis schreef:
Ook mijn lijstje is direct ingeleverd. Ik ken er twee nog niet en ik heb niet de intentie om daar snel verandering in te brengen. De kans dat ze nog onder mijn #28 gaan eindigen is vrij groot (en dat is een 2,5*-album).
Band of Horses, en? Bruce waarschijnlijk?
0
geplaatst: 16 december 2017, 23:34 uur
Johnny Marr schreef:
De puntenverdeling blijft uiteraard hetzelfde als voorgaande jaren, d.w.z. de nummer 1 krijgt 30 punten, de nummer 2 krijgt 29 punten enz. tot de nummer 30 (die krijgt nog altijd één schamel puntje).
Ik bedenk me nu pas dat ik dus beter een top 20 in kan sturen, want zo krijgen mijn favorieten meer punten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?De puntenverdeling blijft uiteraard hetzelfde als voorgaande jaren, d.w.z. de nummer 1 krijgt 30 punten, de nummer 2 krijgt 29 punten enz. tot de nummer 30 (die krijgt nog altijd één schamel puntje).
0
geplaatst: 16 december 2017, 23:35 uur
Hoefde maar een paar albums te luisteren die ik nog niet kende... en lijst ingeleverd.
0
geplaatst: 16 december 2017, 23:42 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik bedenk me nu pas dat ik dus beter een top 20 in kan sturen, want zo krijgen mijn favorieten meer punten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Dat valt op te lossen door de niet genoemde albums de overgebleven punten te laten delen.
0
geplaatst: 17 december 2017, 07:28 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik bedenk me nu pas dat ik dus beter een top 20 in kan sturen, want zo krijgen mijn favorieten meer punten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Johnny Marr
Ik deed altijd een omgekeerd evenredige punten telling. Bij een Top 20 nr 1 20 pnt nr 2 19 punten nr 3 18 pnt enz.
* denotes required fields.