MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Eén van de betere nummers op het Human touch album wat mij betreft. Heerlijk rockend nummer! Het refrein is lekker catchy en het gitaarwerk scheurt heerlijk. Het nummer heeft iets hypnotiserends over zich. Het is helaas maar weinig live gespeeld (3 x volgens de Bosstime site). Terwijl ik het juist een live nummer bij uitstek vind. Ik geef een 7,5 als cijfer.

Ik had al even meegelezen, en doe nu ook mee met stemmen. Erg leuk topic!

The Long Goodbye vind ik wel een oké nummer. Een beetje een standaard rocker, maar wel weer lekker. Moet het ook weer niet te vaak horen. Maar ik heb het ook al een hele tijd niet meer gehoord, dus het was wel weer leuk om te horen. Behoort niet tot mijn hoogtepunten van het album Human Touch, maar ben het wel eens met vielip dat dit nummer prima kan functioneren tijdens een concert. Dan kan het best spetteren.

6,3

7.3 Vind het eigenlijk wel een prima nummer, beetje standaard maar wel lekker.

Ik heb totaal niets met de hele album. Lucky Town vind ik wel aardig. Met het minimalistische the Ghost werd ik weer erg gelukkig.

Martial
6,5

6,2

cosmic kid (moderator)
196. Rockaway The Days
Album: Tracks

Het is geen geheim dat er voor Born In The USA zoveel outtakes op de plank lagen dat er met gemak 2 of zelfs drie minstens kwalitatief zo sterke albums uitgebracht hadden kunnen worden. In 1998 opende Bruce met Tracks de kluis en liet ons (mij in ieder geval) verbijsterd achter. Hoe kan een man nummers op de plank leggen waarvoor anderen een moord zouden doen?

Rockaway The Days is ook weer zo'n heerlijk nummer, fraai geproduceerd in tegenstelling tot sommige nummers die op Born In The USA terecht zijn gekomen. Er zit een zomerse vibe in die wat doet denken aan Frankie. De tekst is alles behalve zomers, dit is de verhalende, beschrijvende Bruce op zijn best Letterlijk nooit live gespeeld en je komt dit liedje ook nooit tegen in allerlei polls of ranglijstjes. Gelukkig kunnen Arthur en ik daar verandering in brengen, al is het dus op een nipte 196e positie.

Jullie Bossmeter top 200:

1. Book Of Dreams (6,977777778) (27 stemmen)
2. Bishop Danced (6,388095238) (21 stemmen)
3. Buffalo Gals (6,322727273) (22 stemmen)
4. The Long Goodbye (6,290384615) (26 stemmen)

Dit zijn de beeldende songs van Springsteen. Hij weet als het ware een film te schetsen. Het is er een zonder happy end .Ik vind de muzikale omlijsting wat karig en ook tekstueel schippert het tussen goed gevonden en soms wat simpel om het rijm vloeiend te laten verlopen . Een nummer wat daardoor ietwat tussen wal en schip valt. Goed genoeg voor een B-side .Evengoed 6.5 waard

Quote : cosmic kid (sorry, bij het quoten via de quoteknop springt hij naar het bericht bovenaan de pagina)

Het is geen geheim dat er voor Born In The USA zoveel outtakes op de plank lagen dat er met gemak 2 of zelfs drie minstens kwalitatief zo sterke albums uitgebracht hadden kunnen worden. In 1998 opende Bruce met Tracks de kluis en liet ons (mij in ieder geval) verbijsterd achter. Hoe kan een man nummers op de plank leggen waarvoor anderen een moord zouden doen?

Einde quote

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Naar mijn bescheiden mening kun je misschien net een tweede iets mindere plaat maken. Er zijn zeker wel een aantal nummers die niet misstaan hadden op BITU, zoals Frankie en Murder Inc, . Er staat op tracks ook een rijtje dat van mij best op de plank hadden mogen blijven liggen. (TV Movie, Stand on It, Lion's Den, Car Wash)

Rockaway the Days krijgt een 6,8

Zo vrolijk, vrij en spontaan hoor je Bruce zelden in een studio-opname, één (van de vele) van mijn Tracks-favorieten.

8

Lekker nummertje, veruit de beste tot nu toe. 7,5

6,5

Tekst is soms wat simpel en muzikaal blijft het ook niet echt hangen. Wat mij betreft terecht op de plank blijven liggen voor Born In The USA , maar past wel goed op Tracks. Al is het daar niet één van mijn toppers.

Was niet bekend met dit nummer van The Boss, ik heb wel 18 Tracks uit 1999 in de kast staan, eerste beluistering: 6.8

6 Niet onaardig maar tegelijkertijd te weinig memorabel.

(The Long Goodbye krijgt van mij een 5,5)

johannesA
8. zo hoor ik Bruce graag!

7. Inderdaad veel juweeltjes op Tracks (waar dit er overigens niet één van is). Had van mij best op Born in the USA mogen staan, daar staan wel mindere nummers op.

7.5 Prima song

Gast
geplaatst: vandaag om 04:07 uur

geplaatst: vandaag om 04:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.