Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2018
zoeken in:
0
geplaatst: 21 februari 2019, 21:30 uur
Wat een geweldige ladder. Geen enkel slecht nummer, alleen die van The Carters vind ik wat minder dan de rest, maar ook nog zeker voldoende.
1. Khruangbin - Maria También
2. Meg Myers - Numb
3. Second Still - Opening
4. Sennek - A Matter of Time
5. Alela Diane - Ether & Wood
6. ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia)
7. Gregory Alan Isakov - Chemicals
8. The Carters - Apeshit
1. Khruangbin - Maria También

2. Meg Myers - Numb
5. Alela Diane - Ether & Wood
6. ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia)
7. Gregory Alan Isakov - Chemicals
8. The Carters - Apeshit
0
geplaatst: 21 februari 2019, 23:36 uur
1. Alela Diane - Ether & Wood
2. Khruangbin - Maria También
3. Gregory Alan Isakov - Chemicals
4. Second Still - Opening
3. Gregory Alan Isakov - Chemicals
0
geplaatst: 22 februari 2019, 08:55 uur
2. Gregory Alan Isakov - Chemicals
3. ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia)
2. Gregory Alan Isakov - Chemicals
3. ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia)
0
geplaatst: 22 februari 2019, 10:26 uur
3. Meg Myers - Numb
3. Meg Myers - Numb
0
geplaatst: 22 februari 2019, 12:25 uur
01. ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia)
02. Khruangbin - Maria También
03. Alela Diane - Ether & Wood
04. Meg Myers - Numb
02. Khruangbin - Maria También
03. Alela Diane - Ether & Wood
04. Meg Myers - Numb
0
geplaatst: 22 februari 2019, 12:55 uur
Op MuMe vliegt de tijd gelukkig niet zo. Hier is een uur geen uur 

2
geplaatst: 22 februari 2019, 12:56 uur
We wachten tot Meg Myers genoeg punten heeft om de top 4 te halen. Nog even geduld!
0
geplaatst: 22 februari 2019, 12:56 uur
Tijd lijkt hier sowieso totaal anders te werken:
Jordi jonge stem nou! Jay en Bey hebben je nodig
jordidj1 schreef:
Stem om 00:00
Stem om 00:00
1
geplaatst: 22 februari 2019, 13:12 uur
Arrie schreef:
(quote)
Ik zorg sowieso ook nog voor een dikke voltreffer voor APESHIT.
0
geplaatst: 22 februari 2019, 14:17 uur
Meg Myers - Numb
Alela Diane - Ether & Wood
Gregory Alan Isakov - Chemicals
ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia)
Gregory Alan Isakov - Chemicals
1
geplaatst: 22 februari 2019, 15:36 uur
Misschien dan maar keiharde deadlines gaan instellen. No shit!
4
geplaatst: 22 februari 2019, 15:39 uur
Zou ik prima vinden. Zo schiet het niet op. Geert heeft het te druk met avocado's zoeken, geloof ik.
0
geplaatst: 22 februari 2019, 16:00 uur
1. The Carters - Apeshit
2. ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia)
4. Meg Myers - Numb
5. Khruangbin - Maria También
2. ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia)
4. Meg Myers - Numb
5. Khruangbin - Maria También
1
geplaatst: 22 februari 2019, 17:18 uur
Uitslag Voorronde - Ladder 12 (17 stemmers):
1. Alela Diane - Ether & Wood (34)
2. Khruangbin - Maria También (31)
3. ROSALÍA - BAGDAD (Cap.7: Liturgia) (26)
4. Second Still - Opening (20)
5. The Carters - Apeshit (19)
6. Meg Myers - Numb (17)
7. Sennek - A Matter of Time (12)
8. Gregory Alan Isakov - Chemicals (11)
6. Meg Myers - Numb (17)
0
geplaatst: 22 februari 2019, 17:35 uur
Daarmee is de voorronde afgelopen en kunnen we de en kunnen we de eerste plekken invullen; de nummers 193 t/m 240 van het jaar 2018 zijn bekend. De volgorde is bepaald op basis van het stempercentage behaald in de voorronde. Bij een gelijk percentage is vervolgens gekeken naar respectievelijk de ladderpositie in de voorronde, de maandpositie, het aantal #1-noteringen, #2-noteringen en #3-noteringen. Tussen haakjes de user die het nummer heeft genomineerd.
193. Profligate - Somewhere Else (Masimo)
194. Sun Hop Fat - Rhinosaur (topic)
195. Maisha - Osiris (Choconas)
196. BROCKHAMPTON - SAN MARCOS (Arrie)
197. Sharon Van Etten - Comeback Kid (Gretz)
198. Mammal Hands - Becoming (Titmeister)
199. Janelle Monáe - I Like That (Ploppesteksel)
200. Wende - Voor Alles (Choconas)
201. Baloji - Peau de Chagrin - Bleu de Nuit (Cervantes)
202. Denzel Curry feat. J.I.D | J.1.D - SIRENS | Z1RENZ (release)
203. Spektre - Back into Consciousness (jordidj1)
204. Ex:Re - Romance (stardust_be)
205. The Carters - Apeshit (release)
206. Damien Jurado - Over Rainbows and Rainier (topic)
207. boygenius - Salt in the Wound (Simon77)
208. J Mascis - See You at the Movies (dumb_helicopter)
209. Cœur de Pirate - Prémonition (Gretz)
210. CHINAH - Yeah Right (Arrie)
211. Alice in Chains - Fly (release)
212. Billie Eilish - when the party's over (Gretz)
213. Mitski - Geyser (RYM)
214. Meg Myers - Numb (afrekening)
215. 공중도둑 - 쇠사슬 (Teunnis)
216. Johnny Marr - Walk into the Sea (afrekening)
217. Young Fathers - In My View (release)
218. Dilly Dally - I Feel Free (stardust_be)
219. Primordial - Stolen Years (dumb_helicopter)
220. Car Seat Headrest - Cute Thing (RYM)
221. Hatchie - Sugar & Spice (stardust_be)
222. Nine Inch Nails - God Break Down the Door (Dance Lover)
223. IDLES - Danny Nedelko (RYM)
224. Mac MIller - Buttons (Ploppesteksel)
225. Damien Jurado - The Last Great Washington State (reejman)
226. Red Ribbon - Your Car (AstroStart)
227. Loma - Black Willow (topic)
228. Damien Jurado - Allocate (stardust_be)
229. April Marmara - Blossoms (Cervantes)
230. Young Galaxy - Under My Wing (Arrie)
231. MGMT - Me & Michael (RYM)
232. MGMT - One Thing Left to Try (Dance Lover)
233. Suede - Life Is Golden (release)
234. Sennek - A Matter of Time (Arno)
235. The Exploding Eyes Orchestra - Love Eternal (Cervantes)
236. Gregory Alan Isakov - Chemicals (Titmeister)
237. MGMT - When You Die (Tom Traubert)
238. Gretchen Peters - Wichita (release)
239. VETO - I Am Here (nelis)
240. Eefje de Visser & Nuno dos Santos - Wit Blad (afrekening)
193. Profligate - Somewhere Else (Masimo)
194. Sun Hop Fat - Rhinosaur (topic)
195. Maisha - Osiris (Choconas)
196. BROCKHAMPTON - SAN MARCOS (Arrie)
197. Sharon Van Etten - Comeback Kid (Gretz)
198. Mammal Hands - Becoming (Titmeister)
199. Janelle Monáe - I Like That (Ploppesteksel)
200. Wende - Voor Alles (Choconas)
201. Baloji - Peau de Chagrin - Bleu de Nuit (Cervantes)
202. Denzel Curry feat. J.I.D | J.1.D - SIRENS | Z1RENZ (release)
203. Spektre - Back into Consciousness (jordidj1)
204. Ex:Re - Romance (stardust_be)
205. The Carters - Apeshit (release)
206. Damien Jurado - Over Rainbows and Rainier (topic)
207. boygenius - Salt in the Wound (Simon77)
208. J Mascis - See You at the Movies (dumb_helicopter)
209. Cœur de Pirate - Prémonition (Gretz)
210. CHINAH - Yeah Right (Arrie)
211. Alice in Chains - Fly (release)
212. Billie Eilish - when the party's over (Gretz)
213. Mitski - Geyser (RYM)
214. Meg Myers - Numb (afrekening)
215. 공중도둑 - 쇠사슬 (Teunnis)
216. Johnny Marr - Walk into the Sea (afrekening)
217. Young Fathers - In My View (release)
218. Dilly Dally - I Feel Free (stardust_be)
219. Primordial - Stolen Years (dumb_helicopter)
220. Car Seat Headrest - Cute Thing (RYM)
221. Hatchie - Sugar & Spice (stardust_be)
222. Nine Inch Nails - God Break Down the Door (Dance Lover)
223. IDLES - Danny Nedelko (RYM)
224. Mac MIller - Buttons (Ploppesteksel)
225. Damien Jurado - The Last Great Washington State (reejman)
226. Red Ribbon - Your Car (AstroStart)
227. Loma - Black Willow (topic)
228. Damien Jurado - Allocate (stardust_be)
229. April Marmara - Blossoms (Cervantes)
230. Young Galaxy - Under My Wing (Arrie)
231. MGMT - Me & Michael (RYM)
232. MGMT - One Thing Left to Try (Dance Lover)
233. Suede - Life Is Golden (release)
234. Sennek - A Matter of Time (Arno)
235. The Exploding Eyes Orchestra - Love Eternal (Cervantes)
236. Gregory Alan Isakov - Chemicals (Titmeister)
237. MGMT - When You Die (Tom Traubert)
238. Gretchen Peters - Wichita (release)
239. VETO - I Am Here (nelis)
240. Eefje de Visser & Nuno dos Santos - Wit Blad (afrekening)
0
geplaatst: 22 februari 2019, 17:52 uur
Teunnis schreef:
Uitslag Voorronde - Ladder 12 (17 stemmers):
6. Meg Myers - Numb (17)
Zijn Geert zijn punten nu niet meegenomen?Uitslag Voorronde - Ladder 12 (17 stemmers):
6. Meg Myers - Numb (17)
2
geplaatst: 22 februari 2019, 17:56 uur
Pfff. Geert toch... Zijn bericht is aangepast, nadat ik bezig was, en ik kan daardoor niet weten of ie ze heeft aangepast terwijl ik bezig was of nadat ik de uitslag heb geplaatst. Punten plaatsen ná de uitslag heb ik in het verleden alleen geaccepteerd als het overduidelijk de fout/onoplettendheid van de plaatser van de uitslag was. En dit is in mijn ogen duidelijk gepruts van Gretz (er stond een bericht van uren geleden met "luisterende" en daar ging ik natuurlijk niet meer op wachten), dus pech voor Gretz.
0
geplaatst: 22 februari 2019, 17:58 uur
Teunnis schreef:
Pfff. Geert toch... Zijn bericht is aangepast, nadat ik bezig was en ik kan daardoor niet weten of ie ze heeft aangepast terwijl ik bezig was of nadat ik de uitslag heb geplaatst. Punten plaatsen ná de uitslag heb ik in het verleden alleen geaccepteerd als het overduidelijk de fout/onoplettendheid van de plaatser van de uitslag was. En dit is in mijn ogen duidelijk gepruts van Gretz (er stond een bericht van uren gelenden met "luisterende" en daar ging ik natuurlijk niet meer op wachten), dus pech voor Gretz.
Snap ik helemaal, maar de pech voor mijn favoriet Meg vind ik pijnlijker... Pfff. Geert toch... Zijn bericht is aangepast, nadat ik bezig was en ik kan daardoor niet weten of ie ze heeft aangepast terwijl ik bezig was of nadat ik de uitslag heb geplaatst. Punten plaatsen ná de uitslag heb ik in het verleden alleen geaccepteerd als het overduidelijk de fout/onoplettendheid van de plaatser van de uitslag was. En dit is in mijn ogen duidelijk gepruts van Gretz (er stond een bericht van uren gelenden met "luisterende" en daar ging ik natuurlijk niet meer op wachten), dus pech voor Gretz.

1
geplaatst: 22 februari 2019, 18:30 uur
Dit is het échte startschot van De Grote Finale van Song van het Jaar 2018. De maandfinalisten stromen nu één voor één het schema in en het zal nu elke ronde voor ieder nummer een zware strijd worden. Welk nummer is volgens de MuMe-community het beste nummer van het afgelopen jaar?
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bart1989, catdog, Cervantes, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, Dave82, De-noir, DenDimi, deric raven, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gebruiker43757, Gloeilamp, GrafGantz, Grecio, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, JSPR_G, kemm, Koenr, luigifort, Lukas, maaartjje, Magick1, Manfield, Masimo, musician, nelis, niels94, odi, Paap_Floyd, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, reejman, Rudi S, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sundance, Sunderland, Svendra, The Eraser, Titmeister, Tom Traubert, tsjong, tuktak, Vince vega, wandelindenatuur, wibro, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje.
Stem mee en bepaal zo mede de Song van het Jaar 2018!
We zijn ook zojuist begonnen aan de eerste maandronde van Song van het Jaar 2019
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over Song van het Jaar stuur dan even een pm aan mij en dan wordt je van de lijst gehaald. Sta je er niet tussen, maar wil je liever wél notificaties ontvangen: dat kan ook met een pm'tje geregeld worden.
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bart1989, catdog, Cervantes, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, Dave82, De-noir, DenDimi, deric raven, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gebruiker43757, Gloeilamp, GrafGantz, Grecio, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, JSPR_G, kemm, Koenr, luigifort, Lukas, maaartjje, Magick1, Manfield, Masimo, musician, nelis, niels94, odi, Paap_Floyd, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, reejman, Rudi S, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sundance, Sunderland, Svendra, The Eraser, Titmeister, Tom Traubert, tsjong, tuktak, Vince vega, wandelindenatuur, wibro, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje.
Stem mee en bepaal zo mede de Song van het Jaar 2018!
We zijn ook zojuist begonnen aan de eerste maandronde van Song van het Jaar 2019
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over Song van het Jaar stuur dan even een pm aan mij en dan wordt je van de lijst gehaald. Sta je er niet tussen, maar wil je liever wél notificaties ontvangen: dat kan ook met een pm'tje geregeld worden.
1
geplaatst: 22 februari 2019, 18:33 uur
De Grote Finale
We gaan nu echt beginnen aan De Grote Finale. Na een jaar stemmen op 768 nummers uit het jaar 2018 zijn er nu nog 192 nummers in de race. Over (ongeveer) een kleine twee maanden weten we definitief wat de Song van het Jaar 2018 is geworden. Er bestaat geen andere songcompetitie die zo uitgebreid en nauwkeurig hun winnaar van het jaar bepaald!
De Grote Finale wordt als volgt gespeeld:
http://i45.tinypic.com/1fdz5d.jpg
We spelen een aantal ronden bestaande uit twaalf ladders (van acht songs). De top-4 gaat elke keer door, en wordt in de ronde erop aangevuld met songs die vier posities hoger eindigden in de maandfinales. Vervolgens ladderen we door tot we een finale van twaalf nummers overhouden.
De nummers die doorgaan zijn voor de volgende ronde zo geordend voor de loting:
1. Percentage behaalde punten van totaal in ladder
2. Positie in de ladder
3. Positie in de maand top 20
(4. aantal nr.1, nr.2, nr.3 posities)
Elke ladder uit Ronde 1 bestaat uit vier nummers die doorgingen na de voorrondes (en die nummers zijn geplaatst volgens de ordening zoals hierboven beschreven, waarbij de #1 gekoppeld wordt aan de #48, de #2 aan de #47, enz.). Die ladders worden aangevuld met een #9, #10, #11 en #12 van een maandfinale, per ladder elk uit een andere maand.
Statistieken
Nu we definitief weten welke songs zich hebben geplaatst voor De Grote Finale kunnen we ook alvast een eerste balans opmaken. Allereerst de minder interessante statistieken, die over de maanden en maandposities. Voorlopig scoort september het sterkst, daarvan zijn nog maar twee songs afgevallen. November heeft het juist erg zwaar; veertien songs nog in de race, waarvan twaalf automatisch geplaatst (zoals iedere maand). Van de songs die meededen in de voorrondes presteerden de #13's (niet geheel verrassend) duidelijk het sterkst, al deden de #15's het ook heel sterk (respectievelijk nog tien en negen van de twaalf songs over). De #16's en #18's zijn het meeste geëxecuteerd (respectievelijk tien en negen van de twaalf songs afgevallen. Merkwaardig grote verschillen, al zit het daartussen heel dicht bij elkaar.
Maar goed, wat moet je met zulke cijfers? De volgende cijfers zijn een stuk boeiender! Namelijk die over de nominators en artiesten. Beginnen we met de nominators, waar het altijd een spannende strijd is tussen de automatische nominatiebronnen (vooral omdat ze meer nominatieplekken krijgen). Daarin is het dit jaar een nek-aan-nek-race, waarbij de strijd tussen de MuMeAfrekening en Maak kennis met... 2019 voorlopig onbeslist is (beiden vijftien stuks) en RYM net aan achter loopt (veertien). Overigens moet daarbij wel worden opgemerkt dat de drie bronnen pas in maart evenveel nominatieplekken kregen (daarvoor meer voor Maak kennis met... 2019 en minder voor de MuMeAfrekening). Daarachter is de uitslag opvallender, want niet nominatiekoning Edgar18, maar stardust_be is voorlopig de koning, met net zoveel nominaties als RYM. Ook Choconas doet het beter met dertien nominaties - en zou qua usernominaties bovenaan staan als we naar de top-200 kijken - en Edgar18 staat samen met Arno op de laagste trede van het podium met twaalf songs. Ondergetekende en Titmeister doen het ook goed met een score van elf. Verder valt op dat dumb_helicopter procentueel gezien extreem slecht scoort: slechts één van zijn 25 nominaties heeft het gehaald. Ook Co Jackso, Cervantes en Ploppesteksel scoren procentueel gezien niet heel best (nog minder dan de albumreleases). En de grootste nominatiebron zonder songs in De Grote Finale is wibro, maar hij nomineerde dan ook maar acht songs. yeahyeahyeah en Poeha waren bijzonder efficiënt, met respectievelijk twee en één nominaties, maar wel een 100%-score.
Ten slotte kijken we ook nog even naar de artiesten. Als we exacte artiestennamen aanhouden, dan is het lijstje nog enigszins voorspelbaar: Beach House, Let's Eat Grandma en SOPHIE hebben elk vier songs in De Grote Finale. Janelle Monáe voegt zich aan dit rijtje toe als we kijken naar de top-200. Maar als we kijken naar welke artiesten als uitvoerenden genoteerd staan, dan is een verrassende koploper. Ik maak er een quizvraagje van... Ze heeft er in totaal vijf. Een andere ze heeft er ook vijf als je productiewerk meetelt. Dat is SOPHIE, want ze heeft o.a. It's Not Just Me geproduceerd voor Let's Eat Grandma.
Maar goed, we zijn nog maar net begonnen. De echte prijzen worden pas in De Finale van De Grote Finale verdeeld!
We gaan nu echt beginnen aan De Grote Finale. Na een jaar stemmen op 768 nummers uit het jaar 2018 zijn er nu nog 192 nummers in de race. Over (ongeveer) een kleine twee maanden weten we definitief wat de Song van het Jaar 2018 is geworden. Er bestaat geen andere songcompetitie die zo uitgebreid en nauwkeurig hun winnaar van het jaar bepaald!
De Grote Finale wordt als volgt gespeeld:
http://i45.tinypic.com/1fdz5d.jpg
We spelen een aantal ronden bestaande uit twaalf ladders (van acht songs). De top-4 gaat elke keer door, en wordt in de ronde erop aangevuld met songs die vier posities hoger eindigden in de maandfinales. Vervolgens ladderen we door tot we een finale van twaalf nummers overhouden.
De nummers die doorgaan zijn voor de volgende ronde zo geordend voor de loting:
1. Percentage behaalde punten van totaal in ladder
2. Positie in de ladder
3. Positie in de maand top 20
(4. aantal nr.1, nr.2, nr.3 posities)
Elke ladder uit Ronde 1 bestaat uit vier nummers die doorgingen na de voorrondes (en die nummers zijn geplaatst volgens de ordening zoals hierboven beschreven, waarbij de #1 gekoppeld wordt aan de #48, de #2 aan de #47, enz.). Die ladders worden aangevuld met een #9, #10, #11 en #12 van een maandfinale, per ladder elk uit een andere maand.
Statistieken
Nu we definitief weten welke songs zich hebben geplaatst voor De Grote Finale kunnen we ook alvast een eerste balans opmaken. Allereerst de minder interessante statistieken, die over de maanden en maandposities. Voorlopig scoort september het sterkst, daarvan zijn nog maar twee songs afgevallen. November heeft het juist erg zwaar; veertien songs nog in de race, waarvan twaalf automatisch geplaatst (zoals iedere maand). Van de songs die meededen in de voorrondes presteerden de #13's (niet geheel verrassend) duidelijk het sterkst, al deden de #15's het ook heel sterk (respectievelijk nog tien en negen van de twaalf songs over). De #16's en #18's zijn het meeste geëxecuteerd (respectievelijk tien en negen van de twaalf songs afgevallen. Merkwaardig grote verschillen, al zit het daartussen heel dicht bij elkaar.
Maar goed, wat moet je met zulke cijfers? De volgende cijfers zijn een stuk boeiender! Namelijk die over de nominators en artiesten. Beginnen we met de nominators, waar het altijd een spannende strijd is tussen de automatische nominatiebronnen (vooral omdat ze meer nominatieplekken krijgen). Daarin is het dit jaar een nek-aan-nek-race, waarbij de strijd tussen de MuMeAfrekening en Maak kennis met... 2019 voorlopig onbeslist is (beiden vijftien stuks) en RYM net aan achter loopt (veertien). Overigens moet daarbij wel worden opgemerkt dat de drie bronnen pas in maart evenveel nominatieplekken kregen (daarvoor meer voor Maak kennis met... 2019 en minder voor de MuMeAfrekening). Daarachter is de uitslag opvallender, want niet nominatiekoning Edgar18, maar stardust_be is voorlopig de koning, met net zoveel nominaties als RYM. Ook Choconas doet het beter met dertien nominaties - en zou qua usernominaties bovenaan staan als we naar de top-200 kijken - en Edgar18 staat samen met Arno op de laagste trede van het podium met twaalf songs. Ondergetekende en Titmeister doen het ook goed met een score van elf. Verder valt op dat dumb_helicopter procentueel gezien extreem slecht scoort: slechts één van zijn 25 nominaties heeft het gehaald. Ook Co Jackso, Cervantes en Ploppesteksel scoren procentueel gezien niet heel best (nog minder dan de albumreleases). En de grootste nominatiebron zonder songs in De Grote Finale is wibro, maar hij nomineerde dan ook maar acht songs. yeahyeahyeah en Poeha waren bijzonder efficiënt, met respectievelijk twee en één nominaties, maar wel een 100%-score.
Ten slotte kijken we ook nog even naar de artiesten. Als we exacte artiestennamen aanhouden, dan is het lijstje nog enigszins voorspelbaar: Beach House, Let's Eat Grandma en SOPHIE hebben elk vier songs in De Grote Finale. Janelle Monáe voegt zich aan dit rijtje toe als we kijken naar de top-200. Maar als we kijken naar welke artiesten als uitvoerenden genoteerd staan, dan is een verrassende koploper. Ik maak er een quizvraagje van... Ze heeft er in totaal vijf. Een andere ze heeft er ook vijf als je productiewerk meetelt. Dat is SOPHIE, want ze heeft o.a. It's Not Just Me geproduceerd voor Let's Eat Grandma.
Maar goed, we zijn nog maar net begonnen. De echte prijzen worden pas in De Finale van De Grote Finale verdeeld!
0
geplaatst: 22 februari 2019, 18:33 uur
De Grote Finale - Ronde 1
Ronde 1 - Ladder 1:
ALASKALASKA - Meateater
Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
Deafheaven - Canary Yellow
First Aid Kit - Rebel Heart
Masta Ace & Marco Polo feat. Smif-N-Wessun - Breukelen "Brooklyn"
Skee Mask - 50 Euro to Break Boost
Teen Creeps - Hindsight
Yves Tumor - Noid
Ronde 1 - Ladder 2:
Car Seat Headrest - Bodys
Haley Heynderickx - The Bug Collector
Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
Orchestra of Spheres - Koudede
Second Still - Opening
Tshegue - Muanapoto
Whispering Sons - Alone
Wolf Alice - Formidable Cool [Edit]
Ronde 1 - Ladder 3:
Cœur de Pirate - Somnambule
Dizzy - Backstroke
Ibrahim Maalouf - Movement IV
KOKOKO! - Affaire a Mbongo
Otha - One of the Girls
Puma Blue - Moon Undah Water
ROSALÍA - PIENSO EN TU MIRÁ (Cap.3: Celos)
SOPHIE - Is It Cold in the Water?
Ronde 1 - Ladder 4:
Fatoumata Diawara - Nterini
Let's Eat Grandma - Cool & Collected
Palace - Heaven Up There
Szun Waves - Temple
The Limañanas feat. Bertrand Belin - Dimanche [Laurent Garnier Remix]
Vera Sola - Black Rhino Enterprises
Ronde 1 - Ladder 5:
Cari Cari - Summer Sun
CHVRCHES feat. Wednesday Campanella - Out of My Head
DJ Koze - Pick Up
Kurt Vile - One Trick Ponies
Pip Blom - Come Home
Preoccupations - Disarray
shame - One Rizla
Tunnelvisions - Kudja's Sacrifice
Ronde 1 - Ladder 6:
Aphex Twin - Abundance10Edit [2 R8's, FZ20M & A 909]
ASA 808 - Love Trumps Fear
Beach House - Drunk in LA
Death in Vegas - Honey
Mukqs - ゾッド
Nils Frahm - All Melody
Nubya Garcia - Once
Still Corners - Black Lagoon
Ronde 1 - Ladder 7:
Bragolin - Into Those Woods
Courtney Barnett - Nameless, Faceless
Emma Ruth Rundle - Darkhorse
girl in red - Girls
Lucy Dacus - Addictions
Masta Ace & Marco Polo feat. Pharoahe Monch - The Fight Song
Nubya Garcia - When We Are
Slayyyter feat. Ayesha Erotica - BFF
Ronde 1 - Ladder 8:
Apostille - Fly with the Dolphin
Courtney Barnett - Need a Little Time
Khruangbin - Maria También
Kokoroko - Abusey Junction
Kurt Vile - Loading Zones
Marie / Lepanto - The Rail
Sevdaliza - Human Nature
Vera Sola - The Colony
Ronde 1 - Ladder 9:
Anna Calvi - As a Man
Gilligan Moss - What Happened?
Gwenno - Eus Keus?
Julia Jacklin - Body
Snail Mail - Pristine
U.S. Girls - Rage of Plastics
Villagers - Again
WWWater - SCREEN
Ronde 1 - Ladder 10:
Actors - Bury Me
Anderson .Paak - 'Til It's Over
BROCKHAMPTON - J'OUVERT
Camila Cabello feat. Young Thug - Havana
Haley Heynderickx - Worth It
Jenny Hval - Spells
Texxcoco - No Beach
Virginia Wing - The Second Shift
Ronde 1 - Ladder 11:
Actors - Face Meets Glass
Anderson .Paak - 6 Summers
Blameful Isles - Light of Idun (Áries)
Connan Mockasin - Charlotte's Thong
Kali Uchis - In My Dreams
Lorde feat. Run the Jewels - Supercut [El-P Remix]
Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
Neana - Neans Anthem
Ronde 1 - Ladder 12:
Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
Avantdale Bowling Club - Years Gone By
Beach House - Black Car
broeder Dieleman - De Groeten
Janelle Monáe - Django Jane
Janelle Monáe - Make Me Feel
SOPHIE - Whole New World / Pretend World
YOB - Ablaze
Song van het Jaar 2018 (De Grote Finale) on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:0mTPWbqalE6QswQAmHWk4R
Ronde 1 - Ladder 1:
ALASKALASKA - Meateater
Teen Creeps - Hindsight
Yves Tumor - Noid
Ronde 1 - Ladder 2:
Car Seat Headrest - Bodys
Haley Heynderickx - The Bug Collector
Nas feat. The-Dream - Adam & Eve
Orchestra of Spheres - Koudede
Second Still - Opening
Tshegue - Muanapoto
Whispering Sons - Alone
Wolf Alice - Formidable Cool [Edit]
Ronde 1 - Ladder 3:
Cœur de Pirate - Somnambule
Dizzy - Backstroke
Ibrahim Maalouf - Movement IV
KOKOKO! - Affaire a Mbongo
Otha - One of the Girls
Puma Blue - Moon Undah Water
ROSALÍA - PIENSO EN TU MIRÁ (Cap.3: Celos)
SOPHIE - Is It Cold in the Water?
Ronde 1 - Ladder 4:
Fatoumata Diawara - Nterini
Let's Eat Grandma - Cool & Collected
Palace - Heaven Up There
Szun Waves - Temple
The Limañanas feat. Bertrand Belin - Dimanche [Laurent Garnier Remix]
Vera Sola - Black Rhino Enterprises
Ronde 1 - Ladder 5:
Cari Cari - Summer Sun
CHVRCHES feat. Wednesday Campanella - Out of My Head
DJ Koze - Pick Up
Kurt Vile - One Trick Ponies
Pip Blom - Come Home
Preoccupations - Disarray
shame - One Rizla
Tunnelvisions - Kudja's Sacrifice
Ronde 1 - Ladder 6:
Aphex Twin - Abundance10Edit [2 R8's, FZ20M & A 909]
ASA 808 - Love Trumps Fear
Beach House - Drunk in LA
Death in Vegas - Honey
Mukqs - ゾッド
Nils Frahm - All Melody
Nubya Garcia - Once
Still Corners - Black Lagoon
Ronde 1 - Ladder 7:
Bragolin - Into Those Woods
Courtney Barnett - Nameless, Faceless
Emma Ruth Rundle - Darkhorse
girl in red - Girls
Lucy Dacus - Addictions
Masta Ace & Marco Polo feat. Pharoahe Monch - The Fight Song
Nubya Garcia - When We Are
Slayyyter feat. Ayesha Erotica - BFF
Ronde 1 - Ladder 8:
Apostille - Fly with the Dolphin
Courtney Barnett - Need a Little Time
Khruangbin - Maria También
Kokoroko - Abusey Junction
Kurt Vile - Loading Zones
Marie / Lepanto - The Rail
Sevdaliza - Human Nature
Vera Sola - The Colony
Ronde 1 - Ladder 9:
Anna Calvi - As a Man
Gilligan Moss - What Happened?
Gwenno - Eus Keus?
Julia Jacklin - Body
Snail Mail - Pristine
U.S. Girls - Rage of Plastics
Villagers - Again
WWWater - SCREEN
Ronde 1 - Ladder 10:
Actors - Bury Me
Anderson .Paak - 'Til It's Over
BROCKHAMPTON - J'OUVERT
Camila Cabello feat. Young Thug - Havana
Haley Heynderickx - Worth It
Jenny Hval - Spells
Texxcoco - No Beach
Virginia Wing - The Second Shift
Ronde 1 - Ladder 11:
Actors - Face Meets Glass
Anderson .Paak - 6 Summers
Blameful Isles - Light of Idun (Áries)
Connan Mockasin - Charlotte's Thong
Kali Uchis - In My Dreams
Lorde feat. Run the Jewels - Supercut [El-P Remix]
Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
Neana - Neans Anthem
Ronde 1 - Ladder 12:
Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
Avantdale Bowling Club - Years Gone By
Beach House - Black Car
broeder Dieleman - De Groeten
Janelle Monáe - Django Jane
Janelle Monáe - Make Me Feel
SOPHIE - Whole New World / Pretend World
YOB - Ablaze
0
geplaatst: 22 februari 2019, 18:34 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
ALASKALASKA - Meateater
Teen Creeps - Hindsight
Yves Tumor - Noid
ALASKALASKA - Meateater
Teen Creeps - Hindsight
Yves Tumor - Noid
0
geplaatst: 22 februari 2019, 18:35 uur
Opgelet! We spelen vanaf nu met een andere Spotify-playlist. Het reguliere spel gaat verder met Song van het Jaar 2019 en dus gebruiken we daarvoor de reguliere ladder.
0
geplaatst: 22 februari 2019, 18:50 uur
1. Yves Tumor - Noid
2. Masta Ace & Marco Polo feat. Smif-N-Wessun - Breukelen "Brooklyn"
3. Skee Mask - 50 Euro to Break Boost
4. Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
2. Masta Ace & Marco Polo feat. Smif-N-Wessun - Breukelen "Brooklyn"
3. Skee Mask - 50 Euro to Break Boost
4. Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
0
geplaatst: 22 februari 2019, 19:13 uur
1. Skee Mask - 50 Euro to Break Boost