MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1991meter

zoeken in:

Ik kan me nog wel herinneren dat we met groep 8 op schoolkamp gingen en daar tijdens een uurtje bowlen dit nummer voorbij kwam. Alle meisjes vielen spontaan in katzwijm.

Toen begreep ik daar al niets van en dat is er niet beter op geworden.

2

johannesA schreef:
Zeg maar een aparte stem, maar toch wel een voldoende. 6,3. Heel veel gehoord in die tijd. Speelt misschien wel mee.

Wonderlijke cijfers geef je. Deze geef je meer dan Town Called Malice

Martial
4

6.6 Heb er wel een zwak voor eigenlijk

Nou, een 9 is het net niet geworden. Toch ben ik wel benieuwd waarom er zoveel 2'en zijn en geen (kale) 1. Over die ene 1 gesproken, wat geeft deze plaat de extra 0,1 van de 1,1 van luigifort? Is het de eerste aanslag van de toetsen die prachtig is en zakt het nummer daarna als een plumpudding in elkaar? Is de fade-out zo mooi (en de opluchting zo groot) dat daar wel een extra 0,1 tegenover mag staan? Questions, questions...

1 Massive Attack - Safe from Harm (7,99615 / 26 stemmen)
2 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,76136 / 22 stemmen)
3 Black Crowes - Jealous Again (7,32857 / 21 stemmen)
4 Susanna Hoffs - My Side of the Bed (7,11579 / 19 stemmen)
5 Mylene Farmer - Desenchantée (7,04091 / 22 stemmen)
6 Prince & the New Power Generation - Gett off (6,94643 / 28 stemmen)
7 Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy (5,80263 / 19 stemmen)
8 Betty Boo - Where Are You Baby (5,61000 / 20 stemmen)
9 Marky Mark & Funky Bunch - Good Vibrations (5,60526 / 19 stemmen)
10 Restless Heart - Fast Movin' Train (5,43750 / 16 stemmen)
11 L.A. Style - James Brown is Dead (5,38889 / 18 stemmen)
12 Tol & Tol - Sedalia (4,89750 / 20 stemmen)
13 The Simpsons - Do the Bartman (4,62857 / 21 stemmen)
14 Stevie B - Because I Love You (The Postman Song) (3,28056 / 18 stemmen)

Ik zal jullie Timmy T voorlopig besparen en een andere richting op gaan met het volgende nummer.

Het betreft de tweede single (denk ik) van het debuutalbum van een toch wel legendarische formatie. Spijtig genoeg voor hen was die tweede single meteen het tweede en laatste wapenfeit in de top 40. Ze brachten 5 albums uit in de jaren '90 om vervolgens uit elkaar te gaan totdat in 2016 plots een comebackalbum verscheen. Ik ben wel benieuwd hoe dit nummer het gaat doen, want hiphop doet het niet best in diverse spelletjes. Wat mezelf betreft; Zo'n los nummer kan ik prima hebben, maar een album is me meestal wat teveel van het goede.

A Tribe Called Quest - I Left My Wallet in El Segundo

9

Leuk dat A Tribe Called Quest aan bod komt Tribal Gathering.
Album 2 en 3 waren nog een stuk beter dan het speelse debuut.

8.5

Top!

6,5

Martial
6,5

7,5

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 10:14 uur

geplaatst: vandaag om 10:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.