Muziek / Muziekgames / 1991meter
zoeken in:
0
geplaatst: 23 april 2018, 18:00 uur
Zowaar geen enkel cijfer beneden de 6 en een voorlopig derde plaats voor A Tribe Called Quest. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
1 Massive Attack - Safe from Harm (7,99615 / 26 stemmen)
2 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,76136 / 22 stemmen)
3 A Tribe Called Quest - I Left My Wallet in El Segundo (7,54737 / 19 stemmen)
4 Black Crowes - Jealous Again (7,32857 / 21 stemmen)
5 Susanna Hoffs - My Side of the Bed (7,11579 / 19 stemmen)
6 Mylene Farmer - Desenchantée (7,04091 / 22 stemmen)
7 Prince & the New Power Generation - Gett off (6,94643 / 28 stemmen)
8 Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy (5,80263 / 19 stemmen)
9 Betty Boo - Where Are You Baby (5,61000 / 20 stemmen)
10 Marky Mark & Funky Bunch - Good Vibrations (5,60526 / 19 stemmen)
11 Restless Heart - Fast Movin' Train (5,43750 / 16 stemmen)
12 L.A. Style - James Brown is Dead (5,38889 / 18 stemmen)
13 Tol & Tol - Sedalia (4,89750 / 20 stemmen)
14 The Simpsons - Do the Bartman (4,62857 / 21 stemmen)
15 Stevie B - Because I Love You (The Postman Song) (3,28056 / 18 stemmen)
Soms heb je van die artiesten die zijn zo onsympathiek om in 1990 en 1992 een album uit brengen. Als ze dan ook nog geen hitsingles scoren wordt het lastig. Echter, met wat verder graafwerk blijkt er een nummer te staan op een soundtrackalbum. Het album in kwestie is Until the End of the World. Ik denk dat dit destijds best goed in de smaak gevallen is. U2, Depeche Mode, R.E.M., Lou Reed, Can, Elvis Costello en ga zo maar door. Veel van deze nummers zijn inmiddels via speciale uitgaves wel in mijn bezit.
Zo ook het volgende nummer.
Nick Cave and the Bad Seeds - (I'll Love You) Till the End of the World
1 Massive Attack - Safe from Harm (7,99615 / 26 stemmen)
2 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,76136 / 22 stemmen)
3 A Tribe Called Quest - I Left My Wallet in El Segundo (7,54737 / 19 stemmen)
4 Black Crowes - Jealous Again (7,32857 / 21 stemmen)
5 Susanna Hoffs - My Side of the Bed (7,11579 / 19 stemmen)
6 Mylene Farmer - Desenchantée (7,04091 / 22 stemmen)
7 Prince & the New Power Generation - Gett off (6,94643 / 28 stemmen)
8 Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy (5,80263 / 19 stemmen)
9 Betty Boo - Where Are You Baby (5,61000 / 20 stemmen)
10 Marky Mark & Funky Bunch - Good Vibrations (5,60526 / 19 stemmen)
11 Restless Heart - Fast Movin' Train (5,43750 / 16 stemmen)
12 L.A. Style - James Brown is Dead (5,38889 / 18 stemmen)
13 Tol & Tol - Sedalia (4,89750 / 20 stemmen)
14 The Simpsons - Do the Bartman (4,62857 / 21 stemmen)
15 Stevie B - Because I Love You (The Postman Song) (3,28056 / 18 stemmen)
Soms heb je van die artiesten die zijn zo onsympathiek om in 1990 en 1992 een album uit brengen. Als ze dan ook nog geen hitsingles scoren wordt het lastig. Echter, met wat verder graafwerk blijkt er een nummer te staan op een soundtrackalbum. Het album in kwestie is Until the End of the World. Ik denk dat dit destijds best goed in de smaak gevallen is. U2, Depeche Mode, R.E.M., Lou Reed, Can, Elvis Costello en ga zo maar door. Veel van deze nummers zijn inmiddels via speciale uitgaves wel in mijn bezit.
Zo ook het volgende nummer.
Nick Cave and the Bad Seeds - (I'll Love You) Till the End of the World
0
geplaatst: 23 april 2018, 18:52 uur
7
Cave altijd goed, maar dit mist toch de intensiteit van wat op die albums verscheen
Cave altijd goed, maar dit mist toch de intensiteit van wat op die albums verscheen
0
geplaatst: 23 april 2018, 19:02 uur
Volgens mij is het not done, maar ik geef hier eerlijk toe dat vaak wat moeite heb met Nick Cave.
Een combinatie van de soberheid, dwarsheid en rauwheid, terwijl deze elementen zeker niet altijd slecht scoren bij, maar vaak wel.
5
Een combinatie van de soberheid, dwarsheid en rauwheid, terwijl deze elementen zeker niet altijd slecht scoren bij, maar vaak wel.
5
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:14 uur
Prachtige soundtrack maar deze track behoort niet tot de hoogtepunten. Het is een beetje een dronkemans mee lal lied in de refreinen. De film heb ik zelf nooit gezien, is dat wat?
6,3
6,3
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:16 uur
Nick is een torenhoge favoriet. Dit is niet slecht, maar zeker geen hoogtepunt in 's mans werk
7,3
7,3
0
geplaatst: 24 april 2018, 18:15 uur
Een ruime 7 voor the Caveman. Toch niet slecht voor een tussendoortje.
1 Massive Attack - Safe from Harm (7,99615 / 26 stemmen)
2 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,76136 / 22 stemmen)
3 A Tribe Called Quest - I Left My Wallet in El Segundo (7,54737 / 19 stemmen)
4 Black Crowes - Jealous Again (7,32857 / 21 stemmen)
5 Susanna Hoffs - My Side of the Bed (7,11579 / 19 stemmen)
6 Nick Cave and the Bad Seeds - (I'll Love You) Till the End of the World (7,07632 / 19 stemmen)
7 Mylene Farmer - Desenchantée (7,04091 / 22 stemmen)
8 Prince & the New Power Generation - Gett off (6,94643 / 28 stemmen)
9 Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy (5,80263 / 19 stemmen)
10 Betty Boo - Where Are You Baby (5,61000 / 20 stemmen)
11 Marky Mark & Funky Bunch - Good Vibrations (5,60526 / 19 stemmen)
12 Restless Heart - Fast Movin' Train (5,43750 / 16 stemmen)
13 L.A. Style - James Brown is Dead (5,38889 / 18 stemmen)
14 Tol & Tol - Sedalia (4,89750 / 20 stemmen)
15 The Simpsons - Do the Bartman (4,62857 / 21 stemmen)
16 Stevie B - Because I Love You (The Postman Song) (3,28056 / 18 stemmen)
Dan nu maar weer tijd voor een cover. Het origineel van David McWilliams was in de jaren '60 een top 10 hit. Dat haalde deze cover (hier) niet, maar ik vind het bijzonder geslaagde versie. Je blijft het origineel herkennen, maar het is wel volstrekt eigen gemaakt. Nog een laatste puntje. Ik ben geen kleding fetishist, maar dat blauwe shirt met die sterren is natuurlijk helemaal te gek.
Marc Almond - The Days of Pearly Spencer
1 Massive Attack - Safe from Harm (7,99615 / 26 stemmen)
2 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,76136 / 22 stemmen)
3 A Tribe Called Quest - I Left My Wallet in El Segundo (7,54737 / 19 stemmen)
4 Black Crowes - Jealous Again (7,32857 / 21 stemmen)
5 Susanna Hoffs - My Side of the Bed (7,11579 / 19 stemmen)
6 Nick Cave and the Bad Seeds - (I'll Love You) Till the End of the World (7,07632 / 19 stemmen)
7 Mylene Farmer - Desenchantée (7,04091 / 22 stemmen)
8 Prince & the New Power Generation - Gett off (6,94643 / 28 stemmen)
9 Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy (5,80263 / 19 stemmen)
10 Betty Boo - Where Are You Baby (5,61000 / 20 stemmen)
11 Marky Mark & Funky Bunch - Good Vibrations (5,60526 / 19 stemmen)
12 Restless Heart - Fast Movin' Train (5,43750 / 16 stemmen)
13 L.A. Style - James Brown is Dead (5,38889 / 18 stemmen)
14 Tol & Tol - Sedalia (4,89750 / 20 stemmen)
15 The Simpsons - Do the Bartman (4,62857 / 21 stemmen)
16 Stevie B - Because I Love You (The Postman Song) (3,28056 / 18 stemmen)
Dan nu maar weer tijd voor een cover. Het origineel van David McWilliams was in de jaren '60 een top 10 hit. Dat haalde deze cover (hier) niet, maar ik vind het bijzonder geslaagde versie. Je blijft het origineel herkennen, maar het is wel volstrekt eigen gemaakt. Nog een laatste puntje. Ik ben geen kleding fetishist, maar dat blauwe shirt met die sterren is natuurlijk helemaal te gek.
Marc Almond - The Days of Pearly Spencer
0
geplaatst: 24 april 2018, 19:02 uur
6.8
Blijft een goed nummer, maar ik vind deze versie wat te gejaagd en de drums zijn te overheersend.
Almond zingt het wel mooi.
Blijft een goed nummer, maar ik vind deze versie wat te gejaagd en de drums zijn te overheersend.
Almond zingt het wel mooi.
0
geplaatst: 24 april 2018, 19:51 uur
7
Degelijke cover maar ik verkies het origineel van David McWilliams (die zou 9 krijgen).
Degelijke cover maar ik verkies het origineel van David McWilliams (die zou 9 krijgen).
* denotes required fields.