menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
2. Addictions - 78 punten

"I'm just calling 'cause I'm used to it
You'll pick up 'cause you're not a quitter
You've got addictions too, it's true
You've got addictions too"

Hoogste score: nummer 1 van arcade monkeys & Gretz
Aantal keer genoemd: 12/13

Addictions heeft het allemaal: een fantastische tekst, blazers, een opzwepende sound. "Freeze frame / tidal wave/ in the passenger's side / I'm still a nervous kid after all this time / Could you imagine what it's like to be with you now?": als luisteraar voel je het kippenvel over de rug kruipen. Lucy verpakt een heel verhaal in een paar zinnen, zoals alleen de besten dat kunnen. Wat mij betreft songwriting van de bovenste plank!

Het nummer gaat over verslaafd zijn aan een persoon. Zelfs wanneer de relatie lange tijd geleden is gestrand, dan nog kunnen momenten, geuren of gebeurtenissen je meenemen naar vroeger. Een glimp van deze persoon en je ligt weer op dat nachtelijke bospad naar vliegtuigen te kijken.

Fun fact: het schijnt dat Lucy probeert om nergens aan verslaafd te raken en dat ze zelfs geen koffie drinkt.

Ha, ik dacht even dat iedereen 'Funny' op 2 ging zetten maar dat waren alleen de eerst 3 lijstjes zo'n beetje blijkbaar

1. Night Shift - 93 punten

"You got a nine to five, so I'll take the night shift
And I'll never see you again if I can help it
In five years I hope the songs feel like covers
Dedicated to new lovers"

Hoogste score: nummer 1 van Choconas, aerobag, AstroStart, stardust_be, E-Clect-Eddy & Rudi S
Aantal keer genoemd: 11/13

Geen verrassing dat het openingsnummer van Historian hoge ogen gooit. Met een verschil van 15 punten pakt Night Shift de titel en is dit Lucy's favoriete nummer onder MuMe-leden.

Lucy schreef dit nummer enkele maanden na een pijnlijke breakup. Heerlijke opening weer ("The first time I tasted somebody else’s spit / I had a coughing fit"). Het nummer begint heel rustig en Lucy neemt de tijd, maar halverwege explodeert het. Trucje of niet (ranja ), het werkt wel, want het nummer staat bovenaan de meeste lijstjes.

Nog één keer de top 20 op een rij!

1. Night Shift 93
2. Addictions 78
3. I Don't Wanna Be Funny Anymore 73
4. Bite the Hand (boygenius) 71
5. Pillar of Truth 56
6. Salt in the Wound (boygenius) 56
7. Forever Half Mast 47
8. Nonbeliever 39
9. Timefighter 32
10. Next of Kin 32

11. The Shell 29
12. Dream State... 29
13. Troublemaker Doppelgänger 14
14. Strange Torpedo 14
15. Direct Address 13
16. Body to Flame 11
17. Historians 11
18. Yours & Mine 10
19. My Mother & I 4
20. Map on a Wall 3

Bedankt iedereen voor het volgen en succes Gretz met The Greatest Hits of The National.

https://thumbs.gfycat.com/FemaleScentedGadwall-size_restricted.gif

AstroStart schreef:
Toen ik op Spotify keek, zag ik dat een ander nummer van No Burden uit 2016 veel meer streams heeft, namelijk ...Familiar Place. Die staat niet eens in onze top 20 en werd er in ronde 1 al uitgestemd. Verrassend!

Viel mij ook al op, is veruit haar meest gestreamde song (en zelfs meer dan eender welk boygenius nummer!). Kan dat niet direct verklaren, was geen single dacht ik, is misschien op een populaire spotify playlist beland

De top 3 die ik verwacht had, zijn dan ook echte topsongs. Dank aan AstroStart voor eens een minder evidente nieuwe artiest hier te promoten, ik denk dat we nog veel moois van haar mogen verwachten!

AstroStart schreef:
Het nummer begint heel rustig en Lucy neemt de tijd, maar halverwege explodeert het. Trucje of niet (ranja ), het werkt wel

Ja, klopt het werkt wel maar soms in meer en soms in mindere mate Nightshift bij mij op 9 en Timefighter op 11, wel een verschilletje. Maar feitelijk werkt mijn nummer 1, Salt in the Wound, ook zo

Thanks AstroStart voor een mooie Lucy week

Bedankt dat ik weer een, voor mij, nieuwe artiest heb mogen ontdekken AstroStart. Ik heb genoten.

Merci, AstroStart. Ook voor mij was Lucy Dacus nieuw, het beviel mij.

De #1 had ik al zien aankomen, aangezien de posities waarop deze in de lijstjes voorkwam. Dat vond ik op zich dan wel verrassend om te zien omdat ik er zelf eigenlijk niet eens zou aan denken deze in mijn TOP 10 te zetten. Wie weet komt daar na tig luisterbeurten nog verandering in?

Een mooie kennismaking met een jonge singer-songwriter. Timefighter had ik wel hoger verwacht.

Tsja... Lucy is de volgende die zich waagt dit deuntje van De Baas.

Lucy Dacus - Dancing in the Dark (Bruce Springsteen cover) - YouTube - audio

Thanks AstroStart voor de aangename week met Lucy Dacus
(afbeelding)

De nieuwe editie die in het kader staat van m'n favoriete band start ik in enkele ogenblikken op

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl. (dit laten staan).

13 september - Gretz (The National)
20 september - jordidj1 & 123poetertjes (BROCKHAMPTON)
27 september - dynamo d (Herbert Grönemeyer)
4 oktober - Dance Lover (The Field )
11 oktober - Shaky ('Kings' of the Blues: Albert / BB / Freddie)
18 oktober - jordidj1 & Gretz (Lana Del Rey)
25 oktober - Superbitch (Billie Holiday)
1 november - wendyvortex (Frits Spits Steunplaat)
8 november - arcade monkeys (Our Band Could Be Your Life)
15 november - herman (Sparklehorse/Mark Linkous)
22 november - Motel Matches (Franstalig)
29 november - dazzler (Boney M.)
6 december - Gretz (Cœur de Pirate)
13 december - Dance Lover (FOALS)
20 december - dumb_helicopter (Oasis)
27 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2019)
3 januari - jordidj1 (Italodisco)
10 januari - TornadoEF5 (Grimes)
17 januari - 123poetertjes (Franz Ferdinand/FFS)
24 januari - Bonk (Counting Crows)
31 januari - ArthurDZ (Madness)
7 februari - Plastic Beach House (Run The Jewels)
14 februari - Rudi S (Richard Thompson)
21 februari - Shaky ('The Day the Music Died': Buddy Holly / Ritchie Valens / The Big Bopper)
28 februari - Motel Matches (nederbeat: Shocking Blue, Outsiders, Motions, Tee Set & Q65)
6 maart - Superbitch (Christina Aguilera)
13 maart - vigil (Sting)
20 maart - dynamo d (Kayak)
27 maart - esteban (Samson & Gert)
3 april - Johnny Marr (Def Leppard)
10 april - Choconas (Sade)
17 april - Teunnis (The Second Summer of Love)
24 april - Poek (60's Girl Groups)
1 mei - ArthurDZ (Japan/David Sylvian)
8 mei - Shaky (Shakin' Stevens)
15 mei - dynamo d (Roger Waters)
22 mei - herman (Africa)
29 mei - hoi123 (Perfume Genius)
5 juni - jordidj1 & Johnny Marr (Radiohead)
12 juni - cosmic kid (The Beatles)
19 juni - Choconas (Led Zeppelin)
26 juni - Casartelli (IQ)
3 juli - Arno (XTC)
10 juli - Arrie (Roberta Flack)
17 juli - Plastic Beach House (Jack Antonoff)
24 juli - Les de Groot (CCR)
31 juli - esteban (2 Unlimited)
7 aug - Superbitch (Laura Marling)
14 aug - Poek (My Bloody Valentine)
21 aug - zaaf (Coil)
28 aug - Shaky (Meat Loaf)
4 sep - Poeha (Cranes)
11 sep - Motel Matches (Van Morrison)

6 nov - dynamo d (Alicia Keys)
13 nov - E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner)

GREATEST HITS OF THE NATIONALhttps://assets.pukkelpop.be/images/band-detail/f2fa605948ab-web.png
Deze week richten we onze schijnwerpers op MuMe's favoriete underdog!
Aaron Dessner schreef:
”I didn’t even know that we had ‘underdog’ status. You have the underdogs, then you have the dorky kids at the back of the classroom! The Strokes were like the sexy varsity basketball team and we were book club.”
https://i.imgur.com/iVs4qu7.png
Matt Berninger (zang, lyrics)
https://i.imgur.com/qgrCQgs.png
Bryan Devendorf (drums)
https://i.imgur.com/IBL4bYa.png
Aaron Dessner (gitaar, piano, keyboard) &
Bryce Dessner (gitaar)

https://i.imgur.com/36fVvmJ.png
Scott Devendorf (basgitaar)

Het verhaal van The National zal voor de meesten van jullie redelijk bekend zijn. Ik ga dan ook niet heel uitgebreid beschrijven over hoe ze in hun 20-jarige bestaansgeschiedenis langzaam opklommen tot een van werelds meest geliefde indiebands.

Ten tijde van de eerste twee platen (The National (2001) en Sad Songs for Dirty Lovers (2003) had vrijwel niemand nog van mijn favoriete vijftal gehoord. In die periode tourden ze al veel in Europa, maar dat kostte enkel geld. Pas na de release van Alligator (2005) konden ze stoppen met hun bestaande 9 to 5 jobs. De doorbraak was voor een groot deel te danken aan de opkomst van de internetblogs, die ervoor zorgden dat de fanbase gestaag bleef doorgroeien.

Met het uitkomen van de vierde langspeler Boxer (2007) - intussen uitgegroeid tot een moderne klassieker - bevestigde de band hun naam in het alternatieve circuit. High Violet (2010) betekende vervolgens de definitieve doorbraak in Nederland en België. Leadsingle Bloodbuzz Ohio werd in Vlaanderen zelfs een dikke Ultratop 50-hit. Hierna volgden nog drie albums (Trouble Will Find Me (2013), Sleep Well Beast (2017) en I Am Easy to Find (2019)), die allen goed werden ontvangen door pers en publiek.

Sinds het uitkomen van hun een-na-laatste album is The National volop aan het touren, nu al drie jaar op rij (ruim 200 concerten). Ze staan bij veel muziekliefhebbers bekend om hun intense live-optredens, waarmee ze intussen bijna elk festival overwonnen. Frontman en ongeleid projectiel Matt Berninger heeft in deze altijd een belangrijke rol.
Het legendarische optreden op Best Kept Secret 2018 geeft een goede impressie van de fenomenale live-kwaliteiten van de band.

Vanaf het moment dat Sleep Well Beast een Grammy scoorde voor Best Alternative Music Album zijn ze ook bij het grote publiek trouwens ook geen onbekende naam meer (dat biedt me stiekem toch hoop dat we ze ooit nog gaan tegenkomen in de Top 2000 ).

Honours:
? Grammy for Best Alternative Music Album 2018

Hier op het forum hebben ze nog nooit een serieuze prijs gewonnen Wel waren ze met enige regelmaat ongelofelijk dichtbij:
?MuMeAfrekening 2017
?????De MuMe Top 40: 10s (2013, 2014, 2015, 2017, 2019)
?Song van het Jaar 2013
???De Witte Trui 2014, 2015, 2016
#4 De Witte Trui 2013
#5 De Witte Trui 2018
#5 De MuMe Top 40: 00s (2012, 2013, 2014, 2016, 2017)
#18 MuMeLadder 2015
#28 MuMeLadder 2012

De startlijst is dit keer iets langer dan normaal en is uit zes verschillende bronnen opgebouwd. Dit gaat op volgorde waarbij we telkens eerst de nummers #1 van alle bronnen checken, dan de nummers #2, etc.

1. De nummers die in de vorige twee edities (sept '16 en sept '13) minimaal de Top 15 haalden [16x].
2. De Top 3 van zowel Sleep Well Beast als I Am Easy to Find, songs die bij de vorige edities nog niet konden deelnemen (de albums waren immers nog niet uit) [6x].
3. De nog ontbrekende favoriete track van elk album (volgens de users van MusicMeter)[8x].
4. De Top 3 nummers die volgens setlist.fm het vaakst live zijn gespeeld [3x].
5. De fan favorites nummers die werden gespeeld tijdens de 20th Anniversary Special Show op Pukkelpop 2019 [2x].
6. De best gewaardeerde non-album single (volgens RYM) [1x].

Dit betekent dat de volgende nummers automatisch genomineerd zijn:

Top 15 Greatest Hits #1 / #2
Abel
Daughters of the Soho Riots
Mr. November
Secret Meeting
About Today
Fake Empire
Mistaken for Strangers
Slow Show
Afraid of Everyone
Bloodbuzz Ohio
Conversation 16
England
Sorrow
Terrible Love
I Need My Girl
Pink Rabbits
Top 2 nieuwe albums
The System Only Dreams in Total Darkness
Guilty Party
Nobody Else Will Be There
Rylan
Light Years
Not in Kansas
Populairste albumtracks
Cold Girl Fever
Available
Karen
Apartment Story
Anyone's Ghost
This Is the Last Time
Day I Die
Oblivions
Setlist.fm
Squalor Victoria
Vanderlyle Crybaby Geeks
Don't Swallow the Cap
Fan favourites
All the Wine
Carin at the Liquor Store
Best gewaardeerde non-album single op RYM
Exile Vilify

Zou panjoe, cosmic kid, FlyLo of -SprayIt- de topictitel kunnen aanpassen naar The National? Alvast dank!

Greatest Hits of The National (Sept '19) on Spotify - open.spotify.com

Nou aan de voorbereiding zal het niet liggen.

Die erelijst is net alsof ik het palmares van een topvoetballer of wielrenner aan het lezen ben. Alleen een keertje de Tour winnen moet dus nog...

Mooie kans voor mij om me eens te verdiepen in deze band. Tien nummers erbij vóór maandag Gretz?

Zou panjoe, cosmid kid, FlyLo of -SprayIt- de topictitel kunnen aanpassen naar Vampire Weekend? Alvast dank!

Hmm... Vampire Weekend?

herman schreef:

Die erelijst is net alsof ik het palmares van een topvoetballer of wielrenner aan het lezen ben. Alleen een keertje de Tour winnen moet dus nog...

De Joop Zoetemelk van MuMe inderdaad Het komt vast nog wel wel ooit goed dan.

RONDE 1 - NOMINATIE:

Kies uit de volledige discografie van The National jouw 10 favoriete nummers die nog niet in de startlijst genoemd zijn. Alle nummers waar je uit kunt kiezen heb ik verzameld in deze playlist, ruim honderd stuks.

Ronde 1: Greatest Hits of The National (Sept '19) on Spotify - open.spotify.com

Deadline: maandag 16 september 18:00

Startlijst:
Abel (2005)
About Today (2004)
Afraid of Everyone (2010)
All the Wine (2005)
Anyone's Ghost (2010)
Apartment Story (2007)
Available (2003)
Bloodbuzz Ohio (2010)
Carin at the Liquor Store (2017)
Cold Girl Fever (2001)
Conversation 16 (2010)
Daughters of the Soho Riots (2005)
Day I Die (2017)
Don't Swallow the Cap (2013)
England (2010)
Exile Vilify (2011)
Fake Empire (2007)
Guilty Party (2017)
I Need My Girl (2013)
Karen (2005)
Light Years (2019)
Mistaken for Strangers (2007)
Mr. November (2005)
Nobody Else Will Be There (2017)
Not in Kansas (2019)
Oblivions (2019)
Pink Rabbits (2013)
Rylan (2019)
Secret Meeting (2005)
Slow Show (2007)
Sorrow (2010)
Squalor Victoria (2007)
Terrible Love (2010)
The System Only Dreams in Total Darkness (2017)
This Is the Last Time (2013)
Vanderlyle Crybaby Geeks (2010)

Even (niet al te kieskeurig) een aantal potentieel belangstellenden taggen: 123poetertjes, 50tracks, aerobag, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Bardt1980, Boxer, Broner, Cannabooze, Co Jackso, Cor, De-noir, DenDimi, Deren Bliksem, Dezz, Dikkop, Dim, DjFrankie, E-Clect-Eddy, Edgar18, El Stepperiño, Elbow, EttaJamesBrown, Fathead, Gebruiker43757, Gele Stift, Gloeilamp, HezzardNL, JVT, JoaMuse, Johnny Marr, Klaploper, Kuk, Lighthouse, LucM, Man of Sorrows, Manfield, Mastroianni, Mathough, Matthijs72, Mausie, Mctijn, MDekens, Minneapolis, Mjuman, Morinfen, MRDammann, Niek, Poek, Premonition, Prime, RoyDeSmet, Rudi S, Rufus, SOAD, Salvadore, SanderT, SBube, Scorpion_21, Screenager, Shaky, Simon77, SirNoodle, Superbitch, Teunnis, The Eraser, Thin Air!, Titmeister, TornadoEF5, Tribal Gathering, Tribal Gathering, Urbanoetang, Vince vega, Vinck, VladTheImpaler, WhyNotSmile, aERodynamIC, angelin, arcade monkeys, bloempje24, blur8 chevy93 Choconas coldwarkids, cosmic kid, cowboyhenkie, crosskip, davyvdp, dazzler, dislexie, dix, domainator, dumb_helicopter, dynamo d, esteban, freddze, gerre, japser121, jassn, johan de witt, johannesA, joko150, jordidj1, kaj_666, legian, mattman, mauricedegier, mauricez, motel matches, musicman13, nelis, popstranger, reejman, Silent_shout, sj0n88, stardust_be, starsailor, stoepkrijt, tbouwh, thetinderstick, vincentcorjanus, west, zaaf, , , , , ,

(Algemene uitleg over het forumspel Greatest Hits of... is te vinden op de wiki.)

Shaky schreef:
Tien nummers erbij vóór maandag Gretz?
Jep
Shaky schreef:
(quote)

Hmm... Vampire Weekend?

Aangepast

Zo'n gigantische startlijst en dan moeten deze er nog bij! Wat een band!

Zou leuk zijn als mijn favoriet Slipped eens zou weten te scoren in dit soort National-lofzang-spelletjes. Ben ik nu de enige die dat nummer zo ontzettend fantastisch vind?

Light Years zou ik ondertussen ook al niet meer kunnen missen in mijn National top 10.

Ada
Graceless
Guest Room
I Am Easy To Find
I Should Live In Salt
Light Years
Lucky You
Slipped
Walk It Back
You Had Your Soul With You

Nou ja prima ( wel lange) startlijst, mooie presentatie overigens.
Er ontbreken nog al wat singles, maar goed die ontbreken hebben het ook niet geweldig gedaan.
Maar 1tje van het toch eens niet zo slechte zwembadalbum (biij mij ****) .
Nou nog even puzellen en rangschikken zodat ik er zo meteen 10 bij kan zetten.

Gretz schreef:
Intussen uitgegroeid tot een moderne klassieker
Nooooo !!

De startlijst is dusdanig uitgebreid dat ik er alle vertrouwen in heb dat de meest interessante nummers er al tussen staan. Ik probeer in ronde 2 of 3 aan te haken.

Ik mis Runaway en verder geloof ik ook wel dat door deze lange startlijst het wel okay is verder.
Hierdoor haak ik ook later aan (als ik het dan niet vergeet natuurlijk)

The National ken ik uiteraard, samen met een handvol nummers zo uit m'n hoofd. Volledige albums beluisterde ik nog niet, daar zal nu dus verandering in komen.

Edit: Reeds wat zitten scannen, dit zal nog heel moeilijk worden, denk ik. En waarom heb ik nog nooit eerder naar hun CD's geluisterd? Me like.

Door die uitgebreide startlijst wordt het nog wat makkelijker, van High Violet kan ik er zelfs nog eentje bijzetten die ik heb aangevinkt.
Deze 10 dan maar.

American Mary
City Middle
Day I Die
Fireproof
Green Gloves
Quiet Light
Runaway
Should Live in Salt
Slipping Husband
Where Is Her Head

Nou vooruit laat ik ook even tien nummers droppen (ben wel in een National bui eigenlijk):

Demons
Empire Line
Fireproof
Graceless
Guest Room
Hairpin Turns
Humiliation
So Far So East
Think you can wait
You were a Kindness

Met name van Humiliation zou ik het erg jammer vinden als deze er niet bij staat.

herman schreef:
Nou aan de voorbereiding zal het niet liggen. ...

Gretz: heb je soms iets met dit bandje?

ArthurDZ schreef:

Zou leuk zijn als mijn favoriet Slipped eens zou weten te scoren in dit soort National-lofzang-spelletjes. Ben ik nu de enige die dat nummer zo ontzettend fantastisch vind?

Vince vega schreef:

Met name van Humiliation zou ik het erg jammer vinden als deze er niet bij staat.

Rudi S schreef:

Should Live in Salt

Trouble will find us

Was jaren terug in Londen en toen stond Metronomy (die ik wel al kende) in het voorprogramma van het voor mij onbekende The National. Maar ondanks dat fijne optreden met enthousiast publiek ben ik nooit een fan geworden van deze hoofdact.

En met de stortvloed van de release-lawine die vorige week begon heb ik weinig tijd om me hier verder in te verdiepen. Misschien dat ik bij de finale nog aanhaak.

Friend of Mine
The Rains Of Castamere
Start a War
Racing Like A Pro
I Should Live In Salt
Lucky You
Fireproof
Slipping Husband
Lemonworld
The Geese of Beverly Road

Ik heb Gretz precies al eens over dit bandje horen spreken

Lucky You
The Geese of Beverly Road
Friend of Mine
Guest Room
Start a War
Runaway
Graceless
I Should Live In Salt
Slipped
Hairpin Turns

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:48 uur

geplaatst: vandaag om 16:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.