Muziek / Muziekgames / 50smeter
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 22 september 2018, 21:49 uur
herman schreef:
Grappig, ik was juist bang dat ik een te toegankelijk nummer had gekozen. Ik kende dit nog niet, maar wilde iets plaatsen dat een beetje buiten de lijntjes kleurde
(quote)
Grappig, ik was juist bang dat ik een te toegankelijk nummer had gekozen. Ik kende dit nog niet, maar wilde iets plaatsen dat een beetje buiten de lijntjes kleurde
Voor free-jazz is het nummer best toegankelijk. Als ik de reactie van sommige users lees dan vraag ik me af hoe ze zouden reageren op iets als Machine Gun van Peter Brötzmann.
Compleet ontregelende muziek. A shock to the system.
1
geplaatst: 23 september 2018, 02:12 uur
Misterfool schreef:
Als ik de reactie van sommige users lees dan vraag ik me af hoe ze zouden reageren op iets als Machine Gun van Peter Brötzmann.
Compleet ontregelende muziek. A shock to the system.
Als ik de reactie van sommige users lees dan vraag ik me af hoe ze zouden reageren op iets als Machine Gun van Peter Brötzmann.
Compleet ontregelende muziek. A shock to the system. Machine Gun hou ik maximaal een halve minuut vol, daarna moet die echt uit. Wat dat betreft inderdaad compleet anders dan de Jazz van Ornette Coleman. Daar heb ik geen last van, zolang ik er maar niet naar hoef te luisteren.

0
geplaatst: 23 september 2018, 21:06 uur
Het gemiddelde van Ornette volgt nog, maar wel alvast een nieuwe song:
Edith Piaf - Padam Padam (1954)
Edith Piaf - Padam Padam (1954)
0
geplaatst: 24 september 2018, 01:32 uur
Padam Padam - Edith Piaf
Cijfer: 6
What A Diff'rence A Day Makes - Dinah Washington
Cijfer: 6,5
Beyond the sea - Bobby Darin
Ornette Coleman - Peace (1959)
Ruth Jacott zong ooit: Het wil alleen nog niet zo lukken om de vrede te bewaren .
Coleman maakt duidelijk waarom.
Wat is dit saai.
Cijfer: 5,5

Cijfer: 6
What A Diff'rence A Day Makes - Dinah Washington
herman schreef:
Overigens een bewerking van een Spaans nummer uit de jaren '30.
Mexicaans. Maar Spaanstalig klopt ook. What a difference a word makes. Overigens een bewerking van een Spaans nummer uit de jaren '30.
Beyond the sea - Bobby Darin
Kees-Jan schreef:
En van Bobby Darin hoor ik het liefst het heerlijke Dream Lover.
Ik ook, of Splish splash.En van Bobby Darin hoor ik het liefst het heerlijke Dream Lover.
Ornette Coleman - Peace (1959)
Ruth Jacott zong ooit: Het wil alleen nog niet zo lukken om de vrede te bewaren .
Coleman maakt duidelijk waarom.
Wat is dit saai.
Cijfer: 5,5
herman schreef:
ik heb nog wel wat kanonnen achter de hand gehouden.
Het wordt wat mij betreft tijd dat ze ingezet worden. ik heb nog wel wat kanonnen achter de hand gehouden.

0
geplaatst: 24 september 2018, 13:24 uur
0
geplaatst: 24 september 2018, 13:35 uur
herman schreef:
Ik dacht dat het hoogst gewaardeerde nummer van een van de topalbums van de jaren '50 (16e plaats in onze jaren '50 toplijst) het hier wel aardig zou doen, maar Ornette komt niet verder dan plek 49 (van de 54). De kanonnen zijn lastig in te schatten...
46 Lonnie Donegan - Rock Island Line 6,828 (18)
47 Teddy Scholten - 'n Beetje 6,673 (22)
48 The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him 6,357 (23)
49 Ornette Coleman - Peace 6,2 (22)
50 Shirley Collins - Sweet England 6,171 (21)
Het volgende nummer scoort in ieder geval bij mij erg hoog, maar voorlopig stemmen we nog even door op Edith Piaf.
* denotes required fields.