MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Arbeidsdeskundige
7

Marzipaintree schreef:
Het volgende nummer krijgt in ieder geval van één persoon een hoge score.
Ik hoop niet dat ik diegene moet zijn, want ik kom niet verder dan een 7,5 voor Ewan MacColl's Dirty Old Town. Wat niet wil zeggen dat ik het geen geweldig nummer vind, maar ook ik ben teveel beïnvloed door de versie van the Pogues, die ik een stuk bevlogender vind.

Kees-Jan schreef:
Ik hoop niet dat ik diegene moet zijn, want ik kom niet verder dan een 7,5 voor Ewan MacColl's Dirty Old Town.
Mijn hoop was volledig op Kees-Jan gevestigd. Gelukkig redden Rudi S en Justus18 mij uit deze netelige kwestie.

Ik ga sowieso voor een:
7

Ewan staat op plek 108 met een 7,433 en 12 stemmen.
Zijn vriendin staat nog eens 118 plekken van hem vandaan op 226 met "The First Time Ever I Saw Your Face".

Marzipaintree schreef:
Het volgende nummer krijgt in ieder geval van één persoon een hoge score.
Dan moeten we nu maar voor zeker gaan.
wibro schreef:
Mijn favoriete Sarah Vaughan is trouwens deze: Broken Hearted Melody (1959). Die zou bij mij een 9,5 scoren.
Kees-Jan schreef:
Die past inderdaad veel meer in mijn straatje en zou bij mij een 8 scoren!
remcodulac schreef:
Zou van mij ook nog wel een 7,5 krijgen.
Uiteraard kan in de loop van de tijd vanwege smaakveranderingen deze cijfers worden aangepast.

We gaan vandaag voor Sarah goes Pop en ze heeft nu al 3 cijfers binnen voordat ze geplaatst is.

Sarah Vaughan - Broken hearted Melody (1959)

En nog een zangeres. Patsy goes Country maar dat zijn we meestal van haar gewend.
Nummer 3 in het lijstje van beste Country platen uit de jaren 50 van de Countrysite Taste of Country.

Patsy Cline - Walkin' After Midnight (1957)

Sarah Vaughan : 7.5
Patsy Cline : 6.5

Dat Patsy zó hoog scoort in die lijst, dat verrast mij wel. Bij country verkies ik andere stemgeluiden.

esteban schreef:
Dat Patsy zó hoog scoort in die lijst, dat verrast mij wel. Bij country verkies ik andere stemgeluiden.
Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Patsy in de absolute countrykoningin van de jaren '50 .

Sarah: 7,5
Patsy: 8,5

Sarah Vaughan : 7
Patsy Cline : 6

Sarah Vaughan : 9,5

Blijft heerlijk

Patsy Cline : 8,6

Opvallend goed nummer van Patsy. Nog nooit eerder gehoord trouwens

Sarah Vaughan : 8
Patsy Cline : 8

Sarah kan nog beter

Twee totaal verschillende nummers, stijlen en zangeressen. Ik geniet van beide:

Sarah: 8,5
Patsy: 8,5

Sarah Vaughan : 8,5
Patsy Cline : 7,8

Sarah Vaughan: 8.3
Patsy Cline: 7.8

Sarah Vaughan: 7,7
Patsy Cline: 9,8

Arbeidsdeskundige
Sarah Vaughan : 8
Patsy Cline : 8,5

Patsy's Walkin' After Midnight is ook een heerlijk nummer en zeker ook een 8 waard. Maar na nog een keer beluisteren vind ik Sarah's Broken Hearted Melody toch net iets beter. Dus verhoog ik mijn stem voor Sarah met een half puntje.

Sarah Vaughan - Broken hearted Melody : 8,5
Patsy Cline - Walkin' After Midnight : 8

Sarah Vaughan - Broken hearted Melody : 7
Patsy Cline - Walkin' After Midnight : 8.5

Sarah Vaughan - Broken hearted Melody : 7,2
Patsy Cline - Walkin' After Midnight : 7,0

Hoge scores voor beide dames.
Sarah scoort een 29e plek met een 7,938 en Patsy scoort twee plekken hoger met een 7,962.
Beiden uit 13 stemmen.

Gisteren kreeg ik via een PM op Musicmeter een bericht van iemand die mij uitnodigde voor een potje seks.
Hebben jullie ook zo'n bericht gehad?

Een paar uur later schreef moderator Spraylt op het bantopic:
Eryiopiola en Werkiouola geband, spamaccounts/nephoertjes

Dit inspireert mij naar het volgende nummer.

Het nu volgende nummer is nogal expliciet seksueel getint. Geband daarom in de jaren 50.
Velen gingen het daarna coveren in een gekuiste versie zoals Georgia Gibbs. Zij maakte van het sekswerk een dans en reduceerde het daarmee louter tot voorspel.

Hank Ballard en The Midnighters maakten in 1958 ook nog een specifieke dans (the Twist). Maar onderstaand smerig nummer bleef aan ze plakken. Hank werd daarom nog met de nummers die hij later maakte geboycot door veel platenstations. The Twist werd in 1960 aan Chubby Checker gegeven om er een hit van te maken.
Ik heb besloten Hanks seksnummer hier niet te weren. Ze brachten het eerst uit onder de naam The Royals maar The Midnighters is blijkbaar een toepasselijker naam.

The Midnighters - Work With Me Annie (1954)

Het tweede nummer heb ik voor het eerst leren kennen in de uitvoering van Mud. Een nummer 1 destijds in het Engeland van 1975. Ik dacht er toen een homo-erotische tekst in te herkennen maar jullie moeten weten dat ik toen nog heel erg hard moest werken aan mijn gebrekkige kennis van de Engelse taal.
Want feitelijk wil de zanger een serieuze liefdesrelatie maar zij is er blijkbaar nog niet klaar voor.

Buddy Holly & The Crickets - Oh Boy (1958)

Ik ben gisteren inderdaad ook gevraagd door Eryiopiola
Ik hou het toch maar bij deze muziek, een heel stuk inspirerender dan die nogal platte uitnodiging

The Midnighters - Work With Me Annie : 8,5
Buddy Holly & The Crickets - Oh Boy : 9,5

The Midnighters - Work With Me Annie : 7,8
Buddy Holly & The Crickets - Oh Boy : 8,5

The Midnighters - 7.4
Buddy Holly & The Crickets - 8.6

The Midnighters: 7
Buddy Holly & The Crickets: 9

The Midnighters: 6.9
Buddy Holly & The Crickets: 7.7

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.