Muziek / Muziekgames / 50smeter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 02:24 uur
Ooit naar aanleiding van Whole lotta Rosie van ACDC een cassettebandje in elkaar geflanst met verschillende opnames van ongeveer hetzelfde rifje: Them , Chuck Berry, The Yardbirds, The Who, de Kjoe en Lightnin Slim, etc.
Een bandje met een hoog heerschap-gehalte en dezelfde repliek.
Daarom compenseer ik dat overschot hier nog even met wat dames die weerwoord hadden "in the fifties": Mickey Champion en Etta James.
Mannish boy stond ook nog op dat bandje en omdat ik het weer eens eens ben met de gele kapitein qua woorden
Een bandje met een hoog heerschap-gehalte en dezelfde repliek.
Daarom compenseer ik dat overschot hier nog even met wat dames die weerwoord hadden "in the fifties": Mickey Champion en Etta James.
Mannish boy stond ook nog op dat bandje en omdat ik het weer eens eens ben met de gele kapitein qua woorden
Edgar18 schreef:
Hij heeft zo veel nog betere nummers gemaakt. Toch een 8,2
antwoord ik met een lager cijfer: 7Hij heeft zo veel nog betere nummers gemaakt. Toch een 8,2
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 13:42 uur
Muddy Waters haalt de top 5 met net geen 8 gemiddeld.
1. Johnny Cash and Tennessee Two - Folsom Prison Blues 8,548 (25)
2. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas 8,482 (22)
3. Nina Simone - My Baby Just Cares For Me 8,123 (22)
4. Hank Williams - Ramblin' Man 8,096 (24)
5. Muddy Waters - Mannish Boy 7,94 (20)
6. Ella Fitzgerard & Louis Armstrong - Summertime 7,931 (22)
7. Dave Brubeck Quartet - Take Five 7,841 (34)
8. Johnny Burnette and the Rock and Roll Trio - Train Kept A-Rollin' 7,728 (23)
9. Elvis Presley - Mystery Train 7,654 (27)
10. Bo Diddley - Bo Diddley 7,648 (21)
11. Link Wray - Rumble 7,632 (22)
12. Jackie Brenston ft. Ike Turner - Rocket "88" 7,606 (17)
13. The Teenagers ft. Frankie Lymon - Why Do Fools Fall In Love 7,355 (21)
14. Perez "Prez" Prado & His Orchestra - Guaglione 7,332 (19)
15. Frank Sinatra - In The Wee Small Hours Of The Morning 7,265 (23)
16. Cannonball Adderley - Autumn Leaves 7,232 (22)
17. Conway Twitty - It's Only Make Believe 7,103 (19)
18. Little Willie John - Need Your Love So Bad 7,04 (20)
19. The Coasters - Yakety Yak 7,024 (23)
20. Yma Sumac - Taki Rari 5,783 (20)
Dan doen we weer eens een Amerikaanse nummer 1 hit, uit 1958. Ene Phil Spector had dit als tiener geschreven en zijn spaarcenten bij elkaar geschraapt om het opgenomen te krijgen. De groep viel na een jaar uit elkaar, maar in de tussentijd had hij maar wel mooi kunnen zien hoe het er in een muziekstudio aan toe ging. Hierna zou hij uiteraard nog vele successen boeken als producer.
Maar voor nu beoordelen we het liedje: The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him:
1. Johnny Cash and Tennessee Two - Folsom Prison Blues 8,548 (25)
2. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas 8,482 (22)
3. Nina Simone - My Baby Just Cares For Me 8,123 (22)
4. Hank Williams - Ramblin' Man 8,096 (24)
5. Muddy Waters - Mannish Boy 7,94 (20)
6. Ella Fitzgerard & Louis Armstrong - Summertime 7,931 (22)
7. Dave Brubeck Quartet - Take Five 7,841 (34)
8. Johnny Burnette and the Rock and Roll Trio - Train Kept A-Rollin' 7,728 (23)
9. Elvis Presley - Mystery Train 7,654 (27)
10. Bo Diddley - Bo Diddley 7,648 (21)
11. Link Wray - Rumble 7,632 (22)
12. Jackie Brenston ft. Ike Turner - Rocket "88" 7,606 (17)
13. The Teenagers ft. Frankie Lymon - Why Do Fools Fall In Love 7,355 (21)
14. Perez "Prez" Prado & His Orchestra - Guaglione 7,332 (19)
15. Frank Sinatra - In The Wee Small Hours Of The Morning 7,265 (23)
16. Cannonball Adderley - Autumn Leaves 7,232 (22)
17. Conway Twitty - It's Only Make Believe 7,103 (19)
18. Little Willie John - Need Your Love So Bad 7,04 (20)
19. The Coasters - Yakety Yak 7,024 (23)
20. Yma Sumac - Taki Rari 5,783 (20)
Dan doen we weer eens een Amerikaanse nummer 1 hit, uit 1958. Ene Phil Spector had dit als tiener geschreven en zijn spaarcenten bij elkaar geschraapt om het opgenomen te krijgen. De groep viel na een jaar uit elkaar, maar in de tussentijd had hij maar wel mooi kunnen zien hoe het er in een muziekstudio aan toe ging. Hierna zou hij uiteraard nog vele successen boeken als producer.
Maar voor nu beoordelen we het liedje: The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him:
0
Misterfool
geplaatst: 5 augustus 2018, 14:22 uur
trebremmit schreef:
Ik vind hier ook niet veel aan, veel te glad.
Ik vind hier ook niet veel aan, veel te glad.
Was al een beetje bang om hier een reputatie als mr. negatief te krijgen, maar dat valt dus nog wel mee.

0
geplaatst: 5 augustus 2018, 17:10 uur
Misterfool schreef:
Was al een beetje bang om hier een reputatie als mr. negatief te krijgen, maar dat valt dus nog wel mee.
(quote)
Ik zet alle stemmen in een excel die automatisch de gemiddelden per nummer en stemmer berekent. Tot aan dit nummer zat je op 7,05 gemiddeld, dus dat lijkt me niet zo negatief.
Ik kan wel eens de ranglijst van stemmers posten. Er is iemand die pas 2 voldoendes heeft gegeven, dus af en toe eens een 4 valt alleszins mee. 
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 17:11 uur
7
Een beetje een voorbode op de girl group pop die begin jaren '60 groot zou worden.
Een beetje een voorbode op de girl group pop die begin jaren '60 groot zou worden.
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 19:07 uur
7
Kan er mee door, maar ik hoor liever die andere meidengroep de Ponitails met Born too Late of de McGuire Sisters met Sugar Time. Ik heb het dan over het jaar 1958.
Kan er mee door, maar ik hoor liever die andere meidengroep de Ponitails met Born too Late of de McGuire Sisters met Sugar Time. Ik heb het dan over het jaar 1958.
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 21:03 uur
Misterfool schreef:
Zeker, je blijft voor mij mr. fool.Was al een beetje bang om hier een reputatie als mr. negatief te krijgen, maar dat valt dus nog wel mee.
herman schreef:
Maar voor nu beoordelen we het liedje: The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him
Oke. Maar voor nu beoordelen we het liedje: The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him
Dit is zoeter dan marsepein. Zo zoet dat het pijn doet. Maar ik wil er liever niet over doorbomen.
Cijfer: 6,0
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 21:08 uur
herman schreef:
Ik zet alle stemmen in een excel die automatisch de gemiddelden per nummer en stemmer berekent. Ik kan wel eens de ranglijst van stemmers posten.
Ik zet alle stemmen in een excel die automatisch de gemiddelden per nummer en stemmer berekent. Ik kan wel eens de ranglijst van stemmers posten.
Dan sta ik zeer waarschijnlijk op 1

0
geplaatst: 5 augustus 2018, 21:12 uur
Misterfool schreef:
De kunst is denk ik om oude muziek in de tijdgeest te (kunnen) plaatsen. De mogelijkheden waren natuurlijk veel beperkter dan pak hem beet tien jaar later en verder. Al had je wel al pioniers zoals bijvoorbeeld Moondog. Was al een beetje bang om hier een reputatie als mr. negatief te krijgen, maar dat valt dus nog wel mee.
Dat gezegd hebbende, ook ik vind niet alles goed hoor.
7
Wat betreft Moondog, wellicht kan Surf Session binnenkort een keer geplaatst worden?
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 22:01 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
De kunst is denk ik om oude muziek in de tijdgeest te (kunnen) plaatsen. De mogelijkheden waren natuurlijk veel beperkter dan pak hem beet tien jaar later Klopt..precies wat je zegt,als je deelneemt en stemt in een meter van een bepaalde muziek periode moet je naast je pers.smaak ook degelijk rekening houden met die tijdgeest en de mogelijkheden van toen
7
* denotes required fields.