MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Ben ook wel benieuwd wat jullie favoriete Nederlandstalige liedje is uit deze jaren, dus laat vooral weten...

7

Altijd wel grappig zo'n gemene tekst (let op het laatste couplet), terwijl de muziek zo vriendelijk (bijna op het knullige af) is.

Geinig.

7.0

herman schreef:
Ben ook wel benieuwd wat jullie favoriete Nederlandstalige liedje is uit deze jaren, dus laat vooral weten...
Of het mijn favoriete Nederlandstalige liedje is, dat durf ik niet te zeggen maar ik vind deze wel geinig.
Drie Kleine Kleuters - Trappelzak Bougie

6,5 voor Eddie Christiani.
Zeer lang geleden dat ik dat gehoord heb.

8,0 Heerlijk kneuterig en een punt extra voor het geniale slotcouplet

Ik heb vele Nederlandstalige favorieten uit de jaren 50, zoals Eddie Christiani. Een andere topper is bijvoorbeeld Twee Motten van Tom Manders (Dorus).
Trappelzak Boogie (zie Wibro) vind ik overigens ook geweldig.

Wat is muziek toch een bijzonder fenomeen. Ik vind het compleet onbestaanbaar dat er mensen zijn die dit beter vinden dan Surf Session maar blijkbaar is het toch mogelijk.

Kneuterigheid is precies het goede woord hiervoor. Sympathiek, grappig maar niet een liedje dat ik nog vaker hoef te horen.

5,5

7,4 woordkunstenaar

zaaf
4.5

Uit het R.I.P.-topic:
Justus18 schreef:
R.I.P. Eddy Christiani.
Tot op hoge leeftijd trad hij nog op. Wijlen mijn vrouw is activiteitencoördinator in een verzorgingshuis geweest en had hem zo'n 16 jaar geleden geboekt voor een optreden. Samen met een vriend en medeliefhebber van zijn werk ben ik toen tussen de oudjes gaan zitten. Het was een prachtig concert.

9

Nederlandstalige muziek uit de jaren 50 is de meest knullige en gênante muziek dat er maar bestaat. Echt pijnlijk om aan te moeten horen.

1

Misterfool
6
Knullig doch vermakelijk.
Ik kan zelfs een eind meefietsen. Hou het echter maar bij één zo'n Nederlandstalige meezingert, anders stap ik af.

Marzipaintree schreef:
Qua Nederlandstalige muziek zijn de jaren 50 voor mij een periode met merkwaardige guilty pleasures, mooie uitschieters en verschrikkelijke missers.
Ik was vergeten dat er ook nog een groep met matige middenmoters is.
5,5

Kees-Jan schreef:
Een andere topper is bijvoorbeeld Twee Motten van Tom Manders (Dorus).
Deze vind ik beiden inderdaad beter dan de uitgenodigde fietsbagage van Eddy.

herman schreef:
Vanavond is dat "Max Woiski en zijn la Cubana Orkest" met B.B. met R. is Bruine Bonen met Rijst uit 1950.
Een lekkere combinatie tussen de Nederlandse (bb) en Surinaamse keuken (r), tussen een oerhollandse pianoriedel en latin galypso!
Let ook op de fluit herman die in drie gevarieerde gangen voorbij komt.
Kom, we gaan de dansvloer op!

Eddy Christiani vinden we terug in de onderste regionen, al haalt hij toch nog een 6 gemiddeld. De trappelzakboogie was trouwens een leuke herontdekking, die houd ik nog achter de hand voor later.

21. The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him 6,357 (23)
22. Eddy Christiani en Zijn Ensemble - Spring Maar Achterop 6,081 (21)
23. Yma Sumac - Taki Rari 5,783 (20)

Marzipaintree schreef:
Kom, we gaan de dansvloer op!

Leuk die calypso-vibe! Afgelopen weekend was ik het op geweldige festival Duizel in het Park in Rotterdam en daar was ook het Danspaleis waar iets soortgelijks voorbij kwam. Erg vermakelijk trouwens om mensen heel enthousiast te zien dansen op jaren '50 muziek, van jong tot oud. Verder ook wel opvallend hoeveel bossanova en samba er voorbij kwam.

Ook deze vroege r&b/soul (1952) kwam langs en zorgde voor een volle dansvloer: Ruth Brown - 5-10-15 Hours

7,2

Nog nooit eerder gehoord trouwens dit nummer van Ruth Brown. Van deze zangeres kende ik tot nu toe alleen de song "Mama He Treats Your Daughter Mean". Volgens mij ook haar bekendste song.

Misterfool
7.5

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.