MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Het blijft merkwaerdig hoe sommige randfiguren - a footnote in music history - hier meer aandacht krijgen dan bepaalde musici, zoals Mick Karn, die de 'popmuziek' naar een ander niveau tilden

Heb dat nummer nooit goed gevonden, toen niet en nu nog steeds niet.

Dat Pete Burns moge rusten in vrede, ook al ondergaat ie zijn eigen naam.

dix
Mjuman schreef:

Dat Pete Burns moge rusten in vrede, ook al ondergaat ie zijn eigen naam.

... en de kist wordt op de tonen van The Bloodhound Gang in de oven geschoven ...

Mjuman schreef:
Het blijft merkwaerdig hoe sommige randfiguren - a footnote in music history - hier meer aandacht krijgen dan bepaalde musici, zoals Mick Karn, die de 'popmuziek' naar een ander niveau tilden

Op zich mee eens maar de wereld is een Top Pop - The Musicbox - MTV media wereld geworden waarin fysiek extravert zijn meer opvalt dan muzikaal extravert zijn. RIP Mick Karn

dix
E-Clect-Eddy schreef:
...waarin fysiek extravert zijn meer opvalt dan muzikaal extravert zijn.

That's in the eye of the beholder.

E-Clect-Eddy schreef:
RIP Mick Karn

dix schreef:
(quote)

That's in the eye of the beholder.

Het was het oog van de TV producenten die dat dan aan ons presenteerde, voor dat wij het mogen bekijken en beoordelen. Dat is dus mijn punt Medialand/mediawereld. Nu kan iedereen zichzelf presenteren toen werd gezocht naar mensen als Pete Burns, Boy George etc een lijn die je kunt doortrekken tot Madonna en LaGaga

RIP Eddy Christiani - Neerlands eerste Elektrische gitarist wordt gezegd.

dix
E-Clect-Eddy schreef:
Het was het oog van de TV producenten die dat dan aan ons presenteerde, voor dat wij het mogen bekijken en beoordelen. Dat is dus mijn punt Medialand/mediawereld. Nu kan iedereen zichzelf presenteren toen werd gezocht naar mensen als Pete Burns, Boy George etc een lijn die je kunt doortrekken tot Madonna en LaGaga

Zal best, maar uiteindelijk is het in de eerste plaats een keuze wie je volgt en wie niet.
Mick Karn is al vier jaar overleden, dus daar had je blijkbaar minder belangstelling voor.

Rust in vrede Eddy Christiani.

Eddy Christiani. Verantwoordelijk voor Neerlands eerste opgenomen electrische gitaar solo in 1941: The Windmill

De eerste elektrische gitaarheld van eigen bodem. R.I.P. Ouwe Taaie.

dix schreef:
Zal best, maar uiteindelijk is het toch in de eerste plaats een keuze wie je volgt en wie niet. Mick Karn is al vier jaar overleden, dus daar had je blijkbaar toch minder belangstelling voor.

Hoe kom je daarop, volgens mij heb ik destijds ook stil gestaan bij Mick's dood al weet ik dat niet heel zeker meer of dat op de dag zelf was op een paar dag erna. Het stond meen ik op Facebook via Japan. Was trouwens Mjuman die hem aanhaalde en ik heb daar op ingehaakt.

Overigens heeft Facebook al aangegeven dat de meeste mensen nieuws dat voor hun relevantie heeft grotendeels missen, ik meen ergens 80% gelezen te hebben. Als muzikale allesvreter loop ik meer dan gemiddeld het risico dus om nieuws te missen. Heb je wel gezien op Last.fm hoeveel artiesten ik wel niet geschrobbeld heb?

dix
E-Clect-Eddy schreef:

Hoe kom je daarop.

Omdat je hierboven RIP Mick Karn schrijft?

Mieke Telkamp, Eddy Christiani: R.I.P. Ik ga steeds meer begrijpen wat mijn ouders bedoelden met: "Het wordt het steeds stiller om je heen". Dit zijn toch artiesten die je als kind in die kleine houten vierkanten zwart/wit doosjes met ronde hoeken zag optreden. Pete Burns: TopPop! Beelden van járen later op een mooie grote kleurentelevisie, maar nog steeds vierkant en die je op een hele mooie stereotoren kon beluisteren. Veel te jong gestorven. R.I.P.

R.I.P. Eddy Christiani.
Tot op hoge leeftijd trad hij nog op. Wijlen mijn vrouw is activiteitencoördinator in een verzorgingshuis geweest en had hem zo'n 16 jaar geleden geboekt voor een optreden. Samen met een vriend en medeliefhebber van zijn werk ben ik toen tussen de oudjes gaan zitten. Het was een prachtig concert.

Papjesgeitenbreier overleden:

Frank Noya overleden - DeBassist.nl

Onbewust heel vaak op tv gezien.

Alledrie de geitenbreiers overleden... misschien kunnen ze samen in het hiernamaals er nog wat van breien

Nu moet Ome Willem het alleen doen zonder muzikale begeleiding, als dat maar goed gaat...

Met een papje, met een papje

R.I.P.

Ach, Franky ''No'' Noya. Jeugdsentiment.

De papjesgeitebraaier

R.I.P Frank.

Ome Willem evenwel schijnt het eeuwige leven te hebben......... toch is het klote zonder Frank. R.I.P.

tja.. we zijn een jaar of 30 verder, allemaal grote rakkers geworden, en het lijkt net gisteren dat je voor de tv zat op woensdag middag om Ome Willem te kijken.

En over een jaar of 30 zijn wij ongeveer aan de beurt.

Carpe diem dus, want het vliegt voorbij.

RIP Geitebreier Frank

zaaf
Ik heb uit piëteit mijn vertrouwde broodje poep laten staan.
RIP Frank Noya

Bij mij staat vanavond bloemkool op het menu. Met een papje.

Hendrik68
Alle geitebreiers dood. Ik keek even op Wiki en zag dat Teun en August ook al dood zijn. Waar blijft de tijd. R.I.P. allen.

August wist ik, maar Teuntje ( Jennifer Willems) is mij ontgaan.

Alleen dus nog Edwin Rutten en Aart Staartjes in leven.

Rust in vrede, Frank.

Van August (Pieke Dassen, vergeet ik nooit, vond het toen al een aparte voornaam) was het me ook bekend. Maar Teuntje ook al? Damn... nog geen jaar geleden.

Jennifer Willems - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Mij ook ontgaan. Nooit bij stilgestaan dat ze al zo op leeftijd was..... ze leek de eeuwige jeugd te hebben.

Ik vind dat er een geitebreiermonument moet komen.

Dit was kindertelevisie met liefde gemaakt. Met veel plezier in mijn jeugd naar gekeken.
Toen mijn zoon klein was, werd het wel eens herhaald.
Ik vond het eigenlijk stiekem nog steeds leuk.

Memory Lane: Ome Willem - Luister Even - YouTube

Vorige week bap Kennedy overleden. Folk zanger 54 jaar geworden overleden aan kanker. Was een vriend van Mark knoflook en van the man. Rip

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:30 uur

geplaatst: vandaag om 03:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.