MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Tja, een beetje de omgekeerde wereld, maar de versie van Mark Lanegan en Isobel Campbell blaast deze voor mij omver.

5

Misterfool
9

Dit staat na al die jaren nog steeds overeind als een huis. Prachtig!

De versie van Mark Lanegan en Isobel Campbell is bijzonder en wat dat betreft wel aardig, maar mist totaal de emotie die Hank Williams in dit schitterende nummer weet te stoppen. Het kan dan ook niet in de schaduw staan van het origineel.
Die overslaande stem, waarmee Hank steeds weer uit de bocht dreigt te vliegen, maar wat toch niet gebeurt, komt echt binnen, terwijl Mark en Isobel alleen maar een mooi nummer zingen.

9

Tribal Gathering schreef:
Tja, een beetje de omgekeerde wereld, maar de versie van Mark Lanegan en Isobel Campbell blaast deze voor mij omver.

Hmm, die is ook prima (heb sowieso wel een zwak voor Isobel), maar dat is gewoon een goede uitvoering en dit toch wel van een ander kaliber wat mij betreft. edit: wat Kees-Jan zegt dus eigenlijk.

Hetzelfde overigens voor The Doors en Mystery Train.

7,2

I dacht dat herman met "The log train" van Hank Williams zou komen. Zo'n beetje het allerlaatste nummer wat hij gezongen heeft voor zijn dood.
Maar toen hij met "Ramblin' man" kwam realiseerde ik mij dat de tweede regel van dit lied luidt:
" Til' I hear an old train rollin' down the line".

Ijzersterk nummer en op de 78-toerenplaat komt deze in april 1953 (want toen is die uitgebracht) zo vlak na zijn dood keihard binnen. En met de dubbele A-kant "Take these chains of my heart" hebben we meteen één van de allerbeste singles uit 1953 te pakken.
8,7

Ik sluit mij graag aan bij de woorden van Kees-Jan. Hank Williams is voor mij de grootste countryartiest van allemaal en dit nummer reken ik tot één van zijn vijf beste.

9,6

Er zijn weinig artiesten die mij weten aan te zetten tot het beluisteren van een 9,5 uur durende verzamelbox van slechts één bepaalde artiest.

Hank Williams is er zo'n eentje.

9,2

Franck Maudit
8,5

zaaf
Die snik.... die beroert mij tegendraads.
6

Martial
6

8,5

Hank Williams scoort erg goed en pakt voorlopig de eerste plek:

1. Hank Williams - Ramblin' Man 8,096 (23)
2. Dave Brubeck Quartet - Take Five 7,841 (34)
3. Johnny Burnette and the Rock and Roll Trio - Train Kept A-Rollin' 7,728 (23)
4. Elvis Presley - Mystery Train 7,654 (27)

De blues hadden we nog niet echt gehad, daarom deze original die veel waarschijnlijk wel zullen kennen in de versie van Fleetwood Mac:

Little Willie John - Need Your Love So Bad:

7.5

8.3

7

Hier vind ik de cover (van Fleetwood Mac) beter.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.