MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:
Soul Bossa Nova: 5
Any Day Now: 8
Good Timin': 7,5
Don't Make Me Over: 7

Zangtechnisch viel er nog wel wat te halen. Kwam goed.
Aardig nummer.

6.8

wibro schreef:
Nu het debuut van een zangeres die pas in 1964 goed doorbrak.

Heb je het nu over Walk On By of Anyone Who Had a Heart (release in 1963)? Die laatste is mijn favoriet. Het gekozen nummer doet me aan de eerste denken. Goed gezongen, maar geen geweldig nummer: 7,5.

Justus18 schreef:
(quote)

Heb je het nu over Walk On By of Anyone Who Had a Heart (release in 1963)? Die laatste is mijn favoriet.

Ook voor mij een favoriet ,heel mooie song en vind hem nog gevoeliger klinken in de uitvoering van Dusty Springfield

Mb.
6

Ik vind het eigenlijk niet zo fijn ingezongen.

bikkel2 schreef:
Aardig nummer.
Mee eens. Maar ik vind Dionne geen aardige vrouw. Niet vriendelijk. Eigenlijk verdient ze twee aftrekpunten. Maar kun je dat maken? Het gaat om de muziek, niet om de persoon.

Waarom ik Dionne onaardig vind? In Nederland heb je de zwarte Pieten discussie. In Engeland de "Cilla Black discussion".
Die begon bij Dionne.
Justus18 schreef:
Heb je het nu over Walk On By of Anyone Who Had a Heart (release in 1963)?
Die laatste. Walk on by heeft Cilla ook gezongen maar samen met Cliff.

Sorry, dat ik er even met jouw quote vandoor ga, Justus. Dionne heeft er een grote hekel aan als anderen ongevraagd met haar nummers van door gaan.
Het is allemaal begonnen met Florence. En Cilla, die vrouw was de allerergste.

Ik citeer wat hierover op internet staat:
Originally, the song “Make It Easy on Yourself” had been intended for Marie Dionne Warrick, who had been working with Bacharach as a backup and demo singer.
However, Florence Greenberg, the feisty owner of Warrick’s record company, Scepter, turned it down and gave it to Jerry Butler. When Warrick learned the song was no longer hers, she was reported to have slammed out of Bacharach’s office with a curt, “Don’t make me over!”

Bacharach quickly composed a song inspired by her outburst and offered it to Dionne. All was forgiven.
They misprinted the record label and identified Dionne Warrick as “Dionne Warwick.” But she didn't change that name anymore.

A year later Dionne had a breakthrough in the United States with the song "Anyone Who Had a Heart". Brian Epstein, manager of The Beatles, took the record to England and gave it to Cilla Black. Cilla's version was a UK number-one hit for three weeks in early 1964. The release of Dionne's version did not make the UK top 40.

https://www.telegraph.co.uk/content/dam/news/2016/05/13/97796628_Dionne-Warwick-Cilla-Black-NEWS_trans_NvBQzQNjv4BqqVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8.jpg?imwidth=450
Dionne was furious about it and stated about Cilla Black:
She stole my music. "Anyone who had a heart" was just flat out copied. And that white woman calles her Cilla Black, but her real name is Cilla White!

Dit verhaal zit vol met al dan niet mislukte en geslaagde veranderingen. De Zwarte Pieten discussie gaat ook over "make overs" in een meestal boosaardige stemming.
En Dionne bleef zelfs na Cilla's dood boos ageren en noemde Cilla haar aartsvijand. Het klinkt allemaal erg onaardig van Dionne.

Maar het is de vraag of Cilla wel zo aardig is. Want op diverse fora vragen veel Engelsen zich af of Cilla Black niet de meest onplezierige persoon is in showbiz. Dat heet daar de "Cilla Black discussion". Cilla blijkt een duistere zwarte kant te hebben volgens velen. Ze is narcistisch, uiterst ontactisch, etc. Dit bijvoorbeeld.

Het is de toon die hier de muziek maakt. Maar meten we ook dit soort muziek en dus het karakter van de persoon mee?

Want als Dionne schreeuwt in "Don't make me over":
Accept me for what I am
Accept me for the things that I do
Just love me with all my faults

Dan denk ik: ze meent het, nu geen aftrekpunten.
Dat kan een volgende keer wel bij "Anyone who had a heart".

Ik maak er een cijfer: 7,3 van.

Een gemiddelde van 7,347 voor Dionne en een 47e plek

Het volgende nummer kent natuurlijk iedereen die thuis is in de muziek van de beginjaren 60

The Tokens - The Lion Sleeps To-night

Vind dit eigg een vervelende song
Sorry...5

7,2

Beter dan die cover van Tight Fit maar het weet mij toch niet meer zo te raken als destijds in 1961 toen het uitkwam.

Geweldig, één van mijn absolute favorieten uit deze tijd:

10

Het origineel van Solomon Linda en de cover van Tight Fit vind ik ook heerlijk.

8,5

De definitieve versie van deze song.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:07 uur

geplaatst: vandaag om 21:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.