Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2019, 21:35 uur
Johnny staat op 57 en wordt momenteel vergezeld door twee mooie dames die allebei in 1960 16 jaar oud waren.
56 Brenda Lee - I'm Sorry (1960) 7,594 (18 stemmen)
57 Johnny Burnette - You're sixteen (1960) 7,579 (14 stemmen)
58 Françoise Hardy - Tous les Garcons et les Filles (1960) 7,573 (22 stemmen)
56 Brenda Lee - I'm Sorry (1960) 7,594 (18 stemmen)
57 Johnny Burnette - You're sixteen (1960) 7,579 (14 stemmen)
58 Françoise Hardy - Tous les Garcons et les Filles (1960) 7,573 (22 stemmen)
0
geplaatst: 7 december 2019, 21:53 uur
De eerste keuze van Edgar18 dit keer.
Het gekozen nummer lijkt goed te passen bij de zanger. Hij was enige tijd buschauffeur en op zijn laatste album staat hij voor zijn geliefde bus.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/63000/63047.jpg
Ik heb het nummer ooit eens gehoord op een crematie. De overledene had voor de versie van the Rolling Stones gekozen. Het was net alsof hij met deze titel de nabestaanden nog wat wilde zeggen als aansporing in hun verdere leven.
Maar Arthur gebruikte het om een concurrent aan te spreken die achter zijn vriendinnetje aan zat.
Arthur was in zijn laatste jaar met een comeback begonnen en maakte bovenstaande album "Lonely Just Like Me."
Maar helaas heeft hij de Europese release niet mogen meemaken. Hij stierf vlak daarvoor aan een hartaanval op slechts 53e jarige leeftijd.
Arthur Alexander - You Better Move On (1961)
Het gekozen nummer lijkt goed te passen bij de zanger. Hij was enige tijd buschauffeur en op zijn laatste album staat hij voor zijn geliefde bus.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/63000/63047.jpg
Ik heb het nummer ooit eens gehoord op een crematie. De overledene had voor de versie van the Rolling Stones gekozen. Het was net alsof hij met deze titel de nabestaanden nog wat wilde zeggen als aansporing in hun verdere leven.
Maar Arthur gebruikte het om een concurrent aan te spreken die achter zijn vriendinnetje aan zat.
Arthur was in zijn laatste jaar met een comeback begonnen en maakte bovenstaande album "Lonely Just Like Me."
Maar helaas heeft hij de Europese release niet mogen meemaken. Hij stierf vlak daarvoor aan een hartaanval op slechts 53e jarige leeftijd.
Arthur Alexander - You Better Move On (1961)
0
geplaatst: 8 december 2019, 10:36 uur
You Better Move On is het eerste liedje dat ooit werd opgenomen in de fameuze FAME Studios van Rick Hall. Het was ook één van de eerste southern soul songs. Een rauwe, energieke en opzwepende vorm van soul met vaak een prominente plek voor de blazers.
In een meter als deze vind ik dat een song die zo belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van een heel genre niet mag ontbreken.
8,5
In een meter als deze vind ik dat een song die zo belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van een heel genre niet mag ontbreken.
8,5
0
geplaatst: 8 december 2019, 12:49 uur
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe... You Better Move On alleen in de versie van de Stones('64) kon
Nu ik het orgineel proef,geef ik hier toch de voorkeur aan
8
Nu ik het orgineel proef,geef ik hier toch de voorkeur aan
8
0
geplaatst: 10 december 2019, 00:00 uur
De keuzes van Edgar hebben in de 50s- en 60s-meter een 7,74375 opgeleverd uit 16 stemmen. Dat levert in de 60smeter voor deze Fame Southern Soul plaat van Arthur Alexander een 42e positie op vlak voor de Motown Detroit soul van the Contours.
0
geplaatst: 10 december 2019, 00:15 uur
Justus18 jouw beurt nu.
Ik had natuurlijk al eerder moeten kiezen voor een John D. Loudermilk compositie die volgens mij nog niet hier voorbij gekomen is. John heeft namelijk aardig wat hits en andere aardige nummers op zijn naam staan.
Waaronder deze keuze van Justus, een grote hit in diverse landen.
Sue heeft heel wat potentiële minnaars aan haar deur staan. Jimmy, Bill, Joey.
Zij kiest voor Norman.
Doen wij dat ook?
Sue Thompson - Norman (1962)
Ik had natuurlijk al eerder moeten kiezen voor een John D. Loudermilk compositie die volgens mij nog niet hier voorbij gekomen is. John heeft namelijk aardig wat hits en andere aardige nummers op zijn naam staan.
Waaronder deze keuze van Justus, een grote hit in diverse landen.
Sue heeft heel wat potentiële minnaars aan haar deur staan. Jimmy, Bill, Joey.
Zij kiest voor Norman.
Doen wij dat ook?
Sue Thompson - Norman (1962)
0
geplaatst: 10 december 2019, 00:56 uur
Hier word ik altijd zo vrolijk van: 10.
Mijn vader vond het nummer vooral leuk vanwege het oe-oe-oe-oe-oe-oe.
Mijn vader vond het nummer vooral leuk vanwege het oe-oe-oe-oe-oe-oe.
* denotes required fields.