Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2019, 23:33 uur
Het is niet het best scorende (dat is Temptation op 43) maar ook niet het slechtst scorende Everly Brothers nummer (dat is Walk right back op 75).
Crying in the rain scoort een 70e plek met een gemiddelde van 7,481 uit maar liefst 16 stemmen!
Crying in the rain scoort een 70e plek met een gemiddelde van 7,481 uit maar liefst 16 stemmen!
1
geplaatst: 2 december 2019, 23:47 uur
Vandaag de eerste keuze van bikkel2.
Elvis Presley is ongetwijfeld de beste zanger uit de jaren 60-62, al was het alleen al op basis van het aantal gekozen nummers hier. Er komen er deze maand nog minstens twee aan.
Maar Elvis had ook zijn favoriete zangers en daar behoorde ook Mario Lanza bij. Helaas stierf Mario vlak voor de sixties op 38-jarige leeftijd.
Elvis heeft minstens twee nummers van Lanza op zijn repertoire gezet. En Mario werd op zijn beurt weer geïnspireerd door de Napolitaanse muziek van rond 1900.
Mario Lanza zong "O Sole Mio"., Elvis maakte er It's now or never van.
Die komt nu niet voorbij en we weten inmiddels dat het voorlopig nooit zal zijn.
Mario Lanza zong "Torna a Surrento". En misschien omdat je in deze stad bij Napels je onherroepelijk gaat overgeven aan de prachtige omgeving maakte Elvis er dit van:
Elvis Presley - Surrender (1961)
Elvis Presley is ongetwijfeld de beste zanger uit de jaren 60-62, al was het alleen al op basis van het aantal gekozen nummers hier. Er komen er deze maand nog minstens twee aan.
Maar Elvis had ook zijn favoriete zangers en daar behoorde ook Mario Lanza bij. Helaas stierf Mario vlak voor de sixties op 38-jarige leeftijd.
Elvis heeft minstens twee nummers van Lanza op zijn repertoire gezet. En Mario werd op zijn beurt weer geïnspireerd door de Napolitaanse muziek van rond 1900.
Mario Lanza zong "O Sole Mio"., Elvis maakte er It's now or never van.
Die komt nu niet voorbij en we weten inmiddels dat het voorlopig nooit zal zijn.
Mario Lanza zong "Torna a Surrento". En misschien omdat je in deze stad bij Napels je onherroepelijk gaat overgeven aan de prachtige omgeving maakte Elvis er dit van:
Elvis Presley - Surrender (1961)
0
geplaatst: 3 december 2019, 00:54 uur
Minpunt van deze song is dat het veel te kort duurt. Niettemin een van de beste Elvis songs van de jaren 60.
8,5
8,5
0
geplaatst: 4 december 2019, 20:23 uur
Arbeidsdeskundige gaf maar liefst twee tienen aan de keuzes van bikkel2.
Elvis bewaakt nu de 8-grens op plek 23 (8,016 uit 16 stemmen).
Elvis bewaakt nu de 8-grens op plek 23 (8,016 uit 16 stemmen).
0
geplaatst: 4 december 2019, 22:00 uur
Op zondag 8 maart 2020 wordt in een bruin café in Antwerpen het lustrumfeest van Musicmeter gehouden. Ik woon er zo'n 300 kilometer vandaan maar ik sluit niet uit dat ik er toch naar toe ga. Als er iemand mee wil liften dan zegt ie het maar.
De titel van het feestje bevalt mij: "de Sweet Sixteen Party".
Eigenlijk had ik nu "Neil Sedaka" met " Happy birthday sweet sixteen" van stal moeten halen maar die staat op de longlist.
Maar we hebben een mooi alternatief.
Johnny Burnette - You're sixteen (1960)
De titel van het feestje bevalt mij: "de Sweet Sixteen Party".
Eigenlijk had ik nu "Neil Sedaka" met " Happy birthday sweet sixteen" van stal moeten halen maar die staat op de longlist.
Maar we hebben een mooi alternatief.
Johnny Burnette - You're sixteen (1960)
0
geplaatst: 5 december 2019, 09:20 uur
De twee gezichten van Johnny... wat een verschil met zijn rockabilly-kant, maar om eerlijk te zijn vind ik deze teenage zwijmelmuziek net zo lekker. Ik doe het gewoon:
10
10
* denotes required fields.