menu

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Ok, weekend overleefd, we gaan door:

85. Blu, Oh No - The Lost Angels Anthem

Aantal keer genoemd: 0x

New school alert! Weer een 2019-track, maar wees niet bang, de meesten hebben we nu wel gehad. Ook deze moest even groeien, maar hoe Blu tekeer gaat op de geflipte beat is puur genieten. Wat een flow.

84. Puff Daddy - Victory (feat. Notorious B.I.G & Busta Rhymes)

Aantal keer genoemd: 2x

Ook deze track stond in mijn vorige lijst en hoort er nog absoluut in thuis. Diddy heb ik nooit echt storend gevonden i.t.t. van sommigen, maar daar draait de track ook niet helemaal om. Centraal staat de übervette energie-opwekkende, dreigende productie die Biggie Smalls wel rauw lust. Het duurde ook even voordat ik doorhad dat Busta Rhymes de hook aflevert, daar kwam ik pas na een paar jaar achter.

83. Jim Jones - We Fly High (Ballin')

Aantal keer genoemd: 1x, door mijzelf

Hét anthem om ongegeneerd stoer naast je schoenen te lopen, zonder dat er ook maar iemand er iets van zegt. Gangsta Rap op z'n leukst.

82. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Six Degrees (feat. Danny Brown)

Aantal keer genoemd: 1x

Ah, we klimmen omhoog in de lijst merk ik, want de geijkte namen komen bovendrijven. Eerst een zeer geslaagd project tussen BADBADNOTGOOD en Ghostface, met het prijsnummer Six Degrees, waar Danny Brown zijn steentje bijdraagt. Geen hooks, gewoon drie minuten vol gas knallen en met deze twee MC's kan dat!

81. Logic - Wu Tang Forever (feat. Wu Tang Clan)

Daar is Ghostface weer, nu op een giga posse cut die Logic optrommelde voor zijn laatste album. Hoge verwachtingen waren er van die track, naar mijn inziens werden die ruimschoots ingelost. Door overkill een tijdje links laten liggen, maar nu kan ik er weer volledig van genieten. De acht minuten vliegen zo voorbij.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/1158089169/playlist/4CeNb7mgGhyUKs1I7TeOlj?si=yxnEC91MQZeeSvnU-w7Qbg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Six Degrees! Mijn avatar zegt genoeg, me dunkt.

Ach, weet je wat, dan gooi ik gewoon nog een update. Dan kan ik morgen wat eerder de straten op.

80. Benny the Butcher - Crowns for Kings (feat. Black Thought)

2K19 shit. De slager drukt zijn stempel op dit jaar met een zeer sterke EP, vergezeld door gevestigde namen zoals Pusha T en Black Thought. Laatstgenoemde levert een zeer fijne gastbijdrage en zorgt ervoor dat dit één van de stand-out-tracks is van 2019.

79. Fresku - Nooit Meer Terug

Aantal keer genoemd: 1x, door mezelf

Er was een tijdje dat Fresku steevast bivakkeerde in mijn artiest top tien, in mijn ogen kon de man niets fout doen. Vooral toen ik het album Nooit Meer Terug ontdekte, vanaf dat moment was ik helemaal om. Dat was al dik twee jaar terug, door de tijd heen ben ik Frisse een beetje vergeten. Het probleem is dat ik hem kwalitatief erg constant vind, echter ontbreekt het aan tracks die ik er echt bovenuit vind steken. Men zou zeggen: Twijfel, maar neen, die klik er is nooit geweest. Dan liever de titeltrack van zijn derde album, als ik een Fresku-favoriet moest kiezen.

78. Anderson .Paak - Come Down

Is dit 100% hip-hop? Nee, vast niet, maar de invloeden zijn merkbaar. En na zijn optreden op Pukkelpop afgelopen zomer kan ik 'm echt niet meer negeren in toplijstjes.

77. Ice Cube - Steady Mobbin'

Ja! Een oudje! Deze track is een en al tempo, vol gas er tegenaan. Ice Cube zijn flow is veelzijdig, dus ook voor dit soort snellere songs. Hollende beat, perfecte flowende Cube. Genieten hoor.

76. De Jeugd Van Tegenwoordig - Dromen Van Karton

In mijn vorige toplijst stond drie keer De Jeugd, misschien een beetje teveel van het goede, echter heb ik nog steeds een groot zwak voor de groep. Afgelopen zomer met zowat mijn complete vriendengroep naar het Olympisch Stadion geweest voor hun duizendste optreden, was zeker een epische avond. Ontzettend dronken, maar dat hoort erbij.

Laatste tijd gezwicht voor deze tien minuten durende epos. Ogenschijnlijke simpele productie van Bas Bron, maar zo lekker relaxed en dito chille raps.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/1158089169/playlist/4CeNb7mgGhyUKs1I7TeOlj?si=WzEWryD0S5-LsGWNEbXjbQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

76 & 77

Benny, Cube, en Fresku in een post, dan kan het al niet meer stuk. Helden.

De Jeugd is niet voor iedereen weggelegd, maar ook heb een kleine zwak voor de groep en dit nummer is erg lekker - voornamelijk die productie!

80 & 78!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:58 uur

geplaatst: vandaag om 15:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.