MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:

Sam Smith stelt nooit teleur

7

Ik vind Sam Smith met zijn samenwerkingen (oa Calvin Harris, Naughty Boy en Disclosure) altijd een stuk beter dan met zijn solosingles. Deze samenwerking is ook weer een prima nummer dat ik wel hitpotentie toedicht.

7,5

De productie is fijn. Het mag van mij wel iets meer uitgesproken, maar op deze manier is er ook wel weer veel ruimte voor de fraaie stem van Sam Smith. Ik vind de sound van deze single echt heel fijn. Wat ik echt jammer vind, is dat de compositie niet heel sterk is. Die weet me niet te boeien, verveelt heel snel. Zonde.

7

Geen enkele onvoldoende voor Sam en Normani! Daarmee hebben we weer een nieuwe nummer 1.

1. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,64/16)
2. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
3. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
4. Gavin James - Glow (5,18/18)
5. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
6. Wulf - Front Row Ticket (4,56/17)

Nu een nummer dat wellicht voor wat meer verdeeldheid gaat zorgen.

Bizzey ft.Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP

De volgende is van een artiest die op fietsafstand van me woont. Hoe ik dat weet? Ik ben eens bij hem thuis geweest om hem te interviewen. Dat was ergens vlak nadat ie uit Yellow Claw was gestapt en vlak voor zijn eerste Nederlandstalige solosingles (in de jaren '00, vóór Yellow Claw) had ie al eens wat Engelstalige plaatjes gemaakt). De man vertelde over zijn depressie. Yellow Claw wist internationaal door te breken en ze tourden dan ook overal rond, onder andere door de Verenigde Staten. Groot succes dus, maar het brak Bizzey op. Hij was inmiddels weer bij zinnen gekomen, thuis bij zijn vrouw en kind. Toen hij voor het eerst sinds jaren weer een Nederlandse club binnen was gestapt, kwam hij aanraking met de Nederhop die in de tussentijd enorm populair was gekomen, met dingen als Broederliefde enzo. Dat vond hij zo tof dat het hem weer inspiratie en motivatie gaf.Inmiddels is ie niet meer uit de YouTube Trending weg te denken.

Veel mensen zien de muziek van Bizzey en consorten als lege, commerciele muziek. Toen hij mij in zijn thuisstudiootje liet horen waar ie mee bezig was, besefte ik dat iemand als Bizzey net zoveel passie voor zijn muziek heeft als de gemiddelde verantwoorde artiest. Het is overigens ook een enorm sympathieke kerel, en hij heeft een heel leuk hondje, maar dat terzijde. Bizzey doet en maakt dus echt wat hij leuk vindt. Dat resulteert wel in muziek bijzonder hedonistisch is, over drank, drugs en vrouwen/seks. En dit niet op een heel diepzinnige manier. Dat lijdt tot lyricale hoogstandjes als 'Alle vrouwen willen dick deze dagen' (ehm, vroeger niet dan? en bestaan er dan geen lesbies meer?). Plat, maar doelbewust plat omdat het gewoon bedoeld is om op los te gaan in de club. Of lekker thuis, dat mag op zich ook.

6,0 -- hij heeft leukere

1000 euro is niks tegenwoordig inderdaad

5,5

johannesA
5

3,5

Het heeft een vrolijk melodietje (meer positiefs kan ik niet bedenken).

3

Sam Smih krijgt 6,5

Een beetje dezelfde quasi-Oudhollandse vibe als JA! van vorig jaar, maar dan vond ik die toch net iets leuker.

5

Ik vind het wel grappig.

7

Voor Sam Smith nog een 6.5

Kraantje kan ik niet echt hebben - ook hier niet - maar verder wel een vermakelijk nummer.

6,2

Ik vind het eigenlijk een beetje JA! Deel 2, zoals Herman al zegt. Maar hij pakt me een stuk meer dan JA!, de beat vind ik lekkerder en vooral een refrein dat me een stuk meer pakt.

7

5

Het gaat eigenlijk gewoon teveel langs me heen, maar in tegenstelling tot een Wulf gaat het dan niet irriteren. Toch niet genoeg voor een voldoende.

Ik vind het ronduit zorgelijk, dat een groot deel van de stemmers hier dit wel vermakelijk vinden. Laat ik in het midden of ik me zorgen moet maken om mijn gebrek aan gevoel voor humor of het feit dat jullie kennelijk weinig gewend zijn.

Stemmen we op het nummer inclusief of exclusief clip?
Exclusief: 4,0
Inclusief: 1,0

Wat is hier humoristisch aan dan?

Dat vraag ik me dus ook af.

Ik ben niet zo op teksten gefocust en luister daar meestal doorheen. Misschien verklaart dat het voor je. En exclusief clip.

Ik verwacht dat dit een dikke top 10-hit wordt, maar ik vind persoonlijk de beat nogal irritant

4,5

1. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
2. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
3. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
4. Gavin James - Glow (5,18/18)
5. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,07/18)
5. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
6. Wulf - Front Row Ticket (4,56/17)

Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant

Al de tweede keer dat we Calvin Harris tegenkomen in dit topic. Ditmaal is hij de hoofdartiest en laat hij de vocalen over aan iemand anders: Rag'n'Bone Man. Die brak een paar jaar terug met de top 10-hit Human, een nummer dat zelfs al snel in de hoogste regionen van de Top 2000 te vinden was. Naast zijn indrukwekkende voorkomen viel ook zijn krachtige stem op, dus het is te begrijpen dat Calvin hem wel als vocalist op zijn track wil. Calvin zelf scoort de ene megahit na de andere, en Giant belooft daar geen uitzondering op te worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:28 uur

geplaatst: vandaag om 14:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.