MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:

Een 5,88 voor Normani, we blijven een beetje in middelmatigheid hangen...

1. Billie Eilish - bad guy (7,70/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
4. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
5. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,74/13)

5 Seconds of Summer - Teeth

...misschien kan Tom Morello daar verandering in brengen! Want die man, bekend van o.a. Rage Against the Machine, is op dit nummer op gitaar te horen! Op de vorige single leenden ze ook een drumritme van de Nine Inch Nails en zo tonen ze hun affiniteit met rockmuziek, ondanks dat ze toch vooral popliedjes maken.

En waar de Jonas Brothers laatst hun muziek lieten inspelen door sessiemuzikanten, speelt 5SOS hun muziek wel zelf in. Morello zorgt weliswaar nog voor een extra touch, maar twee leden van de band spelen ook gitaar op de track. Ik heb ook het idee dat ze na Easier met deze track nog wat meer hun eigen sound aan het vinden zijn. Het is in ieder geval heel verschil met het vrolijke One Direction-achtige debuut She Looks So Perfect, inmiddels lijken de mannen te worstelen met relaties en heeft de muziek een wat donkerder randje gekregen.

Ik vind hem erg lekker.

8

Normani : 7.5

johannesA
5

7,0

Had voor mij beter gewerkt als het af en toe iets minder schreeuwerig was.

6,5 stukken beter dan het verschrikkelijke 'Youngblood'

Tones and I - Dance Monkey 3.0
Normani - Motivation 8.0
5 Seconds of Summer - Teeth 5.5

6,58 voor 5SOS. Niet slecht!

3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,74/13)

Kensington - What Lies Ahead

Een nieuwe Kensington, tsja, wat kunnen we erover zeggen? Met Bats leken ze even een andere richting in te slaan, maar dat was van korte duur. Heb ook geen tijd voor een stukje en kan nu niet luisteren dus veel plezier ermee, hè?

johannesA
7,5

Dit nummer hadden ze toch al geschreven?
6.5

Bats vond ik wel leuk, maar kennelijk maakt één zwaluw nog geen zomer, want dit is weer dezelfde nietszeggende drab als al die andere Kensington-nummers die ik in een popquiz nooit herken.

4,0

5SOS: wel apart, die combinatie van vrij stevige, zelfs heftige muziek, met vlotklinkende vocalen uit het commerciële segment. Best aardig maar ik ben niet zeker dat het ook een goed liedje is.

6,25

Kensington: inderdaad weer volledig in de hun bekende stijl, na één uitstapje naar een moderner geluid (wat meteen een erg klein hitje werd). Ik vind het knap hoe ze in een heel klein klanksegment van de muziek steeds weer nieuwe songs weten te produceren, en het lijkt zelfs dat het steeds professioneler wordt. What lies ahead heeft weer vaart en enthousiasme, en naar het einde toe gooien ze er nog een schepje bovenop, waardoor het richting 'goed' gaat. De band heeft nooit mijn top 20 gehaald, daarvoor is het toch wat simpel, maar ze komen toch wel aardig in de buurt, met What lies ahead.

7

Voor mijn eigen administratie verhoog ik deze nog naar 6,5:
Ed Sheeran ft. PnB Rock & Chance the Rapper - Cross Me

En dan even inhalen:

7,0 Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita
4,5 Taylor Swift - You Need to Calm Down
5,5 Krezip - How Would You Feel
7,0 Mabel - Mad Love
3,0 Ed Sheeran ft. Khalid - Beautiful People
6,0 Kygo ft. Whitney Houston - Higher Love
4,5 R3HAB x A Touch of Class - All Around the World (La La La)
6,5 Suzan & Freek - Blauwe Dag
5,0 Dimitri Vegas & Like Mike, David Guetta, Daddy Yankee, Afro Bros & Natti Natasha - Instagram
5,0 Beyoncé - Spirit

Totaal inspiratieloos en enorm generiek. Hier kan ik echt niks mee.

2

5,24 voor Kensington, stuk lager dan Bats. Vooral omdat Bats minder negatieve reacties opriep.

10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,76/14)

Camila Cabello - Liar

Binnenkort verschijnt het nieuwe album van Camila en begin deze maand deed ze een Sheerantje: ze bracht niet één maar twee leadsingles tegelijk uit: zowel het catchy, dansbare Liar als het wat stevigere Shameless. Het is geen verrassing dat Liar de hit is geworden, al is Shameless wat mij betreft ook een interessante single (voor Camila-begrippen vrij donker). We zien hier ook weer de producer watt en songwriter Ali Tamposi die ook al samen aan Teeth van 5 Seconds of Summer werkten. Maar deze keer leveren ze een heel ander nummer af. Camila zelf is geboren in Havana en als ik de blazers en de bas aan het begin en einde hoor, stel ik me een bandje voor dat daar op straat staat te spelen.

Verder citeert Camila een paar grote popklassiekers: in de coupletten citeert ze All Night Long (All Night) van Lionel Richie en in het refrein All That She Wants van Ace of Base. Toch staat het nummer prima op zichzelf. Een fraaie productie, een refrein dat snel blijft hangen en een geluid waarmee het zich wat onderscheidt van de meeste hits terwijl het toch hitgevoelig blijft. Gaat Camila hiermee haar eigen nummer 1-hit Señorita beconcurreren?

herman schreef:
Voor mijn eigen administratie verhoog ik deze nog naar 6,5:
Ed Sheeran ft. PnB Rock & Chance the Rapper - Cross Me

Ook voor mijn administratie hoor, ik pas die dingen altijd aan in m'n Excel-bestand. Cross Me is er toch maar weer een plekje mee gestegen.

8,3

Nog iets beter dan Señorita, Camila is toch wel één van fijnste popsterren van dit moment.

7,5 wel heerlijk tropisch weer!

johannesA
5,8

Gast
geplaatst: vandaag om 21:50 uur

geplaatst: vandaag om 21:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.