MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Tones and I

Op de één of andere manier moet ik hierbij denken aan dit nummer: Emiliana Torrini - Jungle Drum (Official Video) - YouTube. Verder heb ik niet heel veel moeite met de stem en vind ik het wel een grappig liedje.

6.5

Normani

Dit type zang bevalt me niet.. Het liedje is wel beter dan gemiddeld.

5.8

5 Seconds of Summer

Heel veel beter dan wat ik eerder van ze heb gehoord, dit bevalt me eigenlijk wel! Het had nog iets dwingender geproduceerd mogen zijn.

7.3

Kensington

Jammer dat dit het weer is na het veel betere Bats. Het klinkt als een samenraapsel van 20 eerdere hits, waaronder hun eigen.

2.5

Camila Cabello

Inderdaad een fijn liedje en een stuk beter dan haar collega van Fifth Harmony eerder. Wel heel irritant, die pauzes in de clip...

7

Kensington - What Lies Ahead 3.5
Camila Cabello - Liar 6.5

Aan de clip is heel wat geld en moeite besteed, aan de productie ook, maar het liedje valt geen moment (positief) op.

5

Wel grappig dat Kensington ook in deze clip zit.

6,73 voor Camila, daarmee loopt ze net de top 10 mis.

1. Billie Eilish - bad guy (7,70/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
4. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
5. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,76/14)

Post Malone - Circles

Post Malone wordt nog altijd neergezet als een hiphopartiest maar op zijn nieuwe album zou ik hem eerder een popartiest noemen die hiphopinvloeden gebruikt maar soms ook rockinvloeden bijvoorbeeld. Dit nummer zou ik in ieder geval niet categoriseren onder hiphop. Het is overigens het enige nummer van het nieuwe album waarop Post Malone zelf meer doet dan zingen: hij speelt de gitaar en heeft ook bijgedragen aan de productie (los van het feit dat ie natuurlijk wel alle nummers schrijft).

Het is dus ook geen nummer dat leunt op een hiphopbeat maar juist opent met akoestische gitaar en gedragen wordt door een funky baslijn. De muziek klinkt eigenlijk vrij vrolijk en optimistisch, Post Malone vergeleek het qua vibe zelf met Fleetwood Mac. Hij zingt er echter een vrij sombere tekst overheen, over het niet kunnen ontsnappen aan een negatieve relatie.

7

Ja, dat klinkt wel als een ouderwets liedje, en van mij is dat natuurlijk een compliment. Ook een rustige sfeervolle clip. Alleen de autotune verraadt dat het liedje uit deze eeuw stamt.

What Lies Ahead 6
Liar 6,5
Circles 5,5 (half punt extra omdat ie bejaarde rockers aan een hit helpt)

Nah.

4. Dat zou Koenr ook geven.

Alweer Post Malone?

Iehl.

2,5. Ik vind je nog behoorlijk gul, jordidj1.

Het liedje op zich valt wel mee, maar er is iets geks met de zang in het refrein. Alsof het ingezongen is door het haaitje Jaws uit Het Weeshuis Van De Hits (als dat iemand hier nog iets zegt).

5,0

remcodulac schreef:
Het liedje op zich valt wel mee, maar er is iets geks met de zang in het refrein. Alsof het ingezongen is door het haaitje Jaws uit Het Weeshuis Van De Hits (als dat iemand hier nog iets zegt).

5,0

Dat is nou autotune, Remco

ranboy schreef:
(quote)

Dat is nou autotune, Remco
Maar hier klinkt het gekker dan bij de meeste nummers. Dus of dit is slechte autotune of de zang van Post is gewoon niet te redden.

Post heeft z'n stem gewoon op een specifieke manier bewerkt om.een bepaalde sound te bereiken. Ik las eens een interview met Quavo waarin hij vertelde dat hij met een engjneer ook lange tijd aan zijn stemgeluid heeft gesleuteld om het precies te laten klinken zoals hij wilde. Ik vind dat persoonlijk wel tof.

Tof dat hij er over nadenkt en dat hij moeite doet te bereiken wat hij wil.
Helaas vind ik het resultaat nogal irritant. Maar goed, probeer maar eens te doen wat je wilt en dan ook nog eens iedereen tevreden te houden

Hmm, de vorige Post Malone vond ik leuker.

5.8

5,51 voor Post, net voldoende. Dan deed Goodbyes het beter.

3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)

NewYorkCityLight schreef:
Alweer Post Malone?

Sam Feldt ft. RANI - Post Malone

Het is natuurlijk te mooi om nu niet verder te gaan met de hit genaamd Post Malone. Het is het nieuwe wapenfeit van Sammy Renders aka Sam Feldt, de dj die in 2015 doorbrak met zijn versie van Show Me Love (Robin S). Zijn versie was juist een stuk rustiger, gewoon een luchtig zomers luisterliedje. Een jaar later scoorde hij pas echt een grote hit met Summer on You, wat tevens de introductie van Wulf én van Lucas & Steve was. Die acts scoorden daarna echter een stuk beter dan Sam zelf, die enkel nog een klein hitje met de La Bouche-cover Be My Lover scoorde.

Maar de man is terug en hij heeft met Post Malone (het liedje dus, niet de zanger... dit wordt verwarrend) zelfs weer een hit gescoord in Engeland! Dat had ie tot nog toe alleen met Show Me Love voor elkaar gekregen. Gezien de prestatie van dit liedje in de Engelse charts kan dit zomaar weer een grote hit voor hem worden.

Sam wordt bijgestaan door de nog hartstikke jonge zangeres RANI, waar ik ook niet veel over weet te vinden. Ze is 19, komt ergens uit Europa, heeft nog maar een paar plaatjes ingezongen en haar instagram is @shannonrani_, dat was het wel zo'n beetje. Het liedje zelf gaat over lekker feesten en losgaan zoals Post Malone dat ook zou doen. Het is dan ook een postieve, gezellige EDM-popplaat. Niets meer, niets minder. Wel één met een slimme titel want als ik de YouTube-comments lees verwachtten veel mensen toch een bijdrage van Post zelf toen ze op de video klikten.

Niet zo goed als Frank Sinatra, Alex Chilton, Johnny Cash of Faron Young, maar toch een 7.

Maar wel beter dan Post Malone
6,5

5 erg jammer qua productie. Vocals zijn wel leuk

5,36 voor Sam Feldt

Ariana Grande, Miley Cyrus & Lana Del Rey - Don't Call Me Angel

Dit moet toch wel de grootste samenwerking van het jaar zijn: Ariana, Miley én Lana. Ze hebben de theme song van de nieuwe Charlie's Angels-film gemaakt. De vorige keer werd dat ook al door een krachtig vrouwentrio gedaan, namelijk Destiny's Child met Independent Women. Er zit een vergelijkbare boodschap in Don't Call Me Angel:

"I make my money, and I write the checks
So say my name with a little respect
All my girls successful, and you're just our guest"

Oftewel: het zijn geen schattige engeltjes, maar vrouwen die hartstikke independent zijn. Dat kunnen Ariana, Miley en Lana natuurlijk heel goed overbrengen. Lana scoort daarmee overigens eindelijk haar tweede Top 40-hit, acht jaar na Video Games. Ze draagt een bridge bij die typisch Lana klinkt en stapt daarmee dus toch niet echt uit haar comfortzone zoals je misschien zou verwachten. Toch wel bijzonder dat ze deze samenwerking doet, ik zag hem niet aankomen. Precies op het moment dat haar nieuwe album door iedereen zwaar de hemel in wordt geprezen. Het zijn goede tijden voor Lana.

Maar een combinatie van grote namen is niet altijd garant voor kwaliteit natuurlijk. Wel zit de grote meester Max Martin hierachter, dat is vaak wel garant voor hitsucces. Maar de vraag is of dit net zo'n klassieker zal worden als Independent Women.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.