Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2019, 22:28 uur
Sam Feldt: dit is (natuurlijk) niet mijn soort muziek, maar het refrein overtuigt wel, dus:
5,5
Charlie's angels: tekstueel mij wat over the top; ik zie nog weinig verband met de oorspronkelijke Charlie's Angels (ja, dat keek ik toen ik een kleine Robby was). Muzikaal erg standaard (op dat bruggetje na, misschien).
5
5,5
Charlie's angels: tekstueel mij wat over the top; ik zie nog weinig verband met de oorspronkelijke Charlie's Angels (ja, dat keek ik toen ik een kleine Robby was). Muzikaal erg standaard (op dat bruggetje na, misschien).
5
0
geplaatst: 23 september 2019, 22:34 uur
Een flinke tegenvaller inderdaad. Enorm slechte keuze om voornamelijk Ariana te laten zingen ipv er echt een gezamenlijk nummer ervan te maken. Lana’s stuk duidelijk t best.
5,0
5,0
0
geplaatst: 24 september 2019, 08:53 uur
Sam Feldt
Ik denk dat ik deze al gehoord heb, waarschijnlijk bij de kapper ofzo. Verder niet zoveel over te zeggen over het zoveelste hitje in deze stijl. Waarom is deze trouwens zo hard gemixt?
5
Ariana Grande, Miley Cyrus & Lana Del Rey
Inderdaad niet wat je ervan zou verwachten met deze namen.. Het stuk van Lana del Rey is inderdaad het best, maar ik krijg er ook een gevoel bij dat het niet in het nummer hoort...
5.5
Ik denk dat ik deze al gehoord heb, waarschijnlijk bij de kapper ofzo. Verder niet zoveel over te zeggen over het zoveelste hitje in deze stijl. Waarom is deze trouwens zo hard gemixt?
5
Ariana Grande, Miley Cyrus & Lana Del Rey
Inderdaad niet wat je ervan zou verwachten met deze namen.. Het stuk van Lana del Rey is inderdaad het best, maar ik krijg er ook een gevoel bij dat het niet in het nummer hoort...
5.5
0
geplaatst: 24 september 2019, 22:03 uur
Sam Feldt ft. RANI - Post Malone 3.0
Ariana Grande, Miley Cyrus & Lana Del Rey - Don't Call Me Angel 6.5
Ariana Grande, Miley Cyrus & Lana Del Rey - Don't Call Me Angel 6.5
0
geplaatst: 25 september 2019, 11:36 uur
Ik wil graag Lauren Daigle verlagen naar een 3, wat een verschrikkelijk Skyradiofähig nummer is dat eigenlijk, met een verschrikkelijke religieuze tekst die nog minder subtiel is dan een Jehovah's getuige.
0
geplaatst: 25 september 2019, 12:54 uur
5
Miley steelt hier de show terwijl ik met haar muziek juist het minst heb. Ik vind het jammer dat Lana niet uit haar comfort zone stapt en met zo'n suffe bridge komt. De bridge haalt de hele flow uit een nummer dat de middelmaat sowieso al niet ontstijgt. Ik heb het idee dat hier veel meer in had gezeten. Ik vind het refrein niet verkeerd maar ook niet spectaculair. De instrumental klinkt wel lekker, maar van een combinatie van 3 grote namen verwacht je toch meer.
Miley steelt hier de show terwijl ik met haar muziek juist het minst heb. Ik vind het jammer dat Lana niet uit haar comfort zone stapt en met zo'n suffe bridge komt. De bridge haalt de hele flow uit een nummer dat de middelmaat sowieso al niet ontstijgt. Ik heb het idee dat hier veel meer in had gezeten. Ik vind het refrein niet verkeerd maar ook niet spectaculair. De instrumental klinkt wel lekker, maar van een combinatie van 3 grote namen verwacht je toch meer.
0
geplaatst: 25 september 2019, 13:28 uur
Vind het vooral jammer overigens, nu Miley toch aan bod is, dat haar laatste paar solo nummers gigantisch floppen hier. Wat is zij de laatste tijd interessant bezig.
0
geplaatst: 25 september 2019, 22:22 uur
weer even een rijtje inhalen:
4,5 Maan - Zo Kan Het Dus Ook
7,0 DJ Snake ft. J, Balvin & Tyga - Loco Contigo
6,5 OneRepublic - Rescue Me
5,0 Snelle - Reünie
6,0 Sam Smith - How Do You Sleep?
2,5 Martin Garrix ft. JRM - There Are the Times
5,0 Kris Kross Amsterdam & Nielson - Ik Sta Jou Beter
3,5 Anuel AA, Daddy Yankee, Karol G, Ozuna & J Balvin - China
2,5 Armin van Buuren & Avian Grays ft. Jordan Shaw - Something Real
7,0 Ariana Grande & Social House - Boyfriend
Loco Contigo ben ik al even op uitgeluisterd, dus dat is meer 'historisch' cijfer. Die van Ariana heeft nog wel wat groeimarge, wellicht gaat die nog omhoog. De Nederlandse danceproducties zijn weer eens het dieptepunt, maar China vond ik ook vrij irritant (terwijl J Balvin vaak wel leuke dingen heeft).
Het nummer van Snelle vond ik een positieve reactie, maar net als bij Maan voelt het toch een beetje als 'middelbare school'-muziek.
4,5 Maan - Zo Kan Het Dus Ook
7,0 DJ Snake ft. J, Balvin & Tyga - Loco Contigo
6,5 OneRepublic - Rescue Me
5,0 Snelle - Reünie
6,0 Sam Smith - How Do You Sleep?
2,5 Martin Garrix ft. JRM - There Are the Times
5,0 Kris Kross Amsterdam & Nielson - Ik Sta Jou Beter
3,5 Anuel AA, Daddy Yankee, Karol G, Ozuna & J Balvin - China
2,5 Armin van Buuren & Avian Grays ft. Jordan Shaw - Something Real
7,0 Ariana Grande & Social House - Boyfriend
Loco Contigo ben ik al even op uitgeluisterd, dus dat is meer 'historisch' cijfer. Die van Ariana heeft nog wel wat groeimarge, wellicht gaat die nog omhoog. De Nederlandse danceproducties zijn weer eens het dieptepunt, maar China vond ik ook vrij irritant (terwijl J Balvin vaak wel leuke dingen heeft).
Het nummer van Snelle vond ik een positieve reactie, maar net als bij Maan voelt het toch een beetje als 'middelbare school'-muziek.
0
geplaatst: 25 september 2019, 22:26 uur
5,95 voor Ariana, Miley en Lana. Die kunnen toch wel beter dan dat...
1. Billie Eilish - bad guy (7,70/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
4. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
5. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (6,76/14)
YouNotUs, Janieck & Senex - Narcotic
Dit ging destijds over Be My Lover in de versie van Sam Feldt, die we toevallig net hebben gehad (maar nu tenminste met een eigen nummer). Nou, we hebben er weer één, een cover van een nummer van rond 2000. YouNotUs brak in Duitsland al door toen hij een cover van Reamonns Supergirl coverde, dat werd daar net geen nummer 1-hit. Nu hebben ze de handen ineengeslagen met een Nederlander, Janieck, om ook hier door te breken. Die scoorde zelf dan weer een hit met een semi-cover van Alice Deejay's Better Off Alone.
Ik kwam er net ook eindelijk achter wie Senex nou eigenlijk is: het is de zanger van Liquido! Hij zingt naar het einde toe ook een gedeelte mee. Met zijn band heeft hij een enorme klassieker neergezet, dit Narcotic, dat nog steeds veel op feestjes te horen is, maar dat succes heeft ie nooit weten op te volgen. In 2009 is de band uit elkaar gegaan. Volgens zijn Spotify-bio heeft de man tegenwoordig ook een indie-folkproject en een live electronica-band. Nog altijd druk met muziek dus, maar nu komt ie met dank aan deze cover zomaar ineens weer onder de aandacht.
3. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
YouNotUs, Janieck & Senex - Narcotic
NewYorkCityLight schreef:
Ja ernstig dat ik nu de leeftijd begin te bereiken dat ik me irriteer aan covers van nummers uit m'n jeugd. Nu weet ik hoe mensen zich voelden met al die dance-platen uit 2001/2002 die ik dood heb gedraaid #butnoregrets.
(quote)
Ja ernstig dat ik nu de leeftijd begin te bereiken dat ik me irriteer aan covers van nummers uit m'n jeugd. Nu weet ik hoe mensen zich voelden met al die dance-platen uit 2001/2002 die ik dood heb gedraaid #butnoregrets.
Dit ging destijds over Be My Lover in de versie van Sam Feldt, die we toevallig net hebben gehad (maar nu tenminste met een eigen nummer). Nou, we hebben er weer één, een cover van een nummer van rond 2000. YouNotUs brak in Duitsland al door toen hij een cover van Reamonns Supergirl coverde, dat werd daar net geen nummer 1-hit. Nu hebben ze de handen ineengeslagen met een Nederlander, Janieck, om ook hier door te breken. Die scoorde zelf dan weer een hit met een semi-cover van Alice Deejay's Better Off Alone.
Ik kwam er net ook eindelijk achter wie Senex nou eigenlijk is: het is de zanger van Liquido! Hij zingt naar het einde toe ook een gedeelte mee. Met zijn band heeft hij een enorme klassieker neergezet, dit Narcotic, dat nog steeds veel op feestjes te horen is, maar dat succes heeft ie nooit weten op te volgen. In 2009 is de band uit elkaar gegaan. Volgens zijn Spotify-bio heeft de man tegenwoordig ook een indie-folkproject en een live electronica-band. Nog altijd druk met muziek dus, maar nu komt ie met dank aan deze cover zomaar ineens weer onder de aandacht.
1
geplaatst: 26 september 2019, 11:36 uur
Oh jee, dit belooft veel 'goeds'. Het origineel vind ik nog wel grappig, maar het is wel heel makkelijk plat te maken. Janieck is alvast 3 minpunten, wat een verschrikking is die zang toch. Muzikaal vind ik er ook weer niets aan, gadverdamme. Weg hiermee.
2.5 (voornamelijk doordat het origineel nog wel leuk is en die dus herkenbaar is).
Is het trouwens voor al deze artiesten niet handig om gewoon onder één naam door te gaan? Ze klinken allemaal hetzelfde en waarschijnlijk komt de muziek ook gewoon uit dezelfde fabriek gerold.
2.5 (voornamelijk doordat het origineel nog wel leuk is en die dus herkenbaar is).
Is het trouwens voor al deze artiesten niet handig om gewoon onder één naam door te gaan? Ze klinken allemaal hetzelfde en waarschijnlijk komt de muziek ook gewoon uit dezelfde fabriek gerold.
0
geplaatst: 27 september 2019, 14:53 uur
3,5 
Origineel was leuk tot elke 'foute party' het ineens nodig vond om als een losgeslagen kudde te gaan springen op dit nummer en er een soort 'anthem' van te maken.

Origineel was leuk tot elke 'foute party' het ineens nodig vond om als een losgeslagen kudde te gaan springen op dit nummer en er een soort 'anthem' van te maken.
0
geplaatst: 27 september 2019, 21:24 uur
Een 3,29 voor YouNotUs, wat echt verreweg het dieptepunt in dit topic is.
Tiësto & Mabel - God Is a Dancer
Tiësto heeft op dit moment de meest gedraaide track op de Nederlandse radio met Ritual, een samenwerking met Jonas Blue en Rita Ora. De nieuwe samenwerking staat echter alweer in de startblokken: ditmaal met de snel opkomende Mabel. Het is altijd de vraag hoeveel Tiësto zelf produceert maar wie er ook verantwoordelijk voor is: hij lijkt dit keer iets minder generiek te klinken dan normaal. Hij heeft nog weleens de neiging om direct op bestaande trends of geluiden aan te sluiten.
God Is a Dancer klinkt natuurlijk niet uniek, ik hoor vooral house-invloeden en het doet me ook wel ergens aan denken. Maar wel iets van wat langer geleden. Calvin Harris ofzo? Waar Tiësto aan meedoet is om een enorme laag autotune over de zang van Mabel heen te gooien. Ik heb daar zelf niet per se moeite mee, hier heb ik iets meer twijfels over of het werkt. In ieder geval: meer dance-pop uit de Tiësto-fabriek!
Tiësto & Mabel - God Is a Dancer
Tiësto heeft op dit moment de meest gedraaide track op de Nederlandse radio met Ritual, een samenwerking met Jonas Blue en Rita Ora. De nieuwe samenwerking staat echter alweer in de startblokken: ditmaal met de snel opkomende Mabel. Het is altijd de vraag hoeveel Tiësto zelf produceert maar wie er ook verantwoordelijk voor is: hij lijkt dit keer iets minder generiek te klinken dan normaal. Hij heeft nog weleens de neiging om direct op bestaande trends of geluiden aan te sluiten.
God Is a Dancer klinkt natuurlijk niet uniek, ik hoor vooral house-invloeden en het doet me ook wel ergens aan denken. Maar wel iets van wat langer geleden. Calvin Harris ofzo? Waar Tiësto aan meedoet is om een enorme laag autotune over de zang van Mabel heen te gooien. Ik heb daar zelf niet per se moeite mee, hier heb ik iets meer twijfels over of het werkt. In ieder geval: meer dance-pop uit de Tiësto-fabriek!
0
geplaatst: 27 september 2019, 21:58 uur
Het klinkt weer erg vlot (goed geproduceerd), en positief is ook dat Mabel een duidelijk Engels accent heeft (waar hoor je nog 'dancer' met een a-klank?), maar verder doet het me niet veel.
5,25
5,25
0
geplaatst: 27 september 2019, 22:05 uur
Nee, ik luisterde net wel een stukje maar ik denk dat mijn waardering geen wijziging brengt in de consensus...
0
geplaatst: 27 september 2019, 22:12 uur
ranboy schreef:
Het klinkt weer erg vlot (goed geproduceerd), en positief is ook dat Mabel een duidelijk Engels accent heeft (waar hoor je nog 'dancer' met een a-klank?),
Het klinkt weer erg vlot (goed geproduceerd), en positief is ook dat Mabel een duidelijk Engels accent heeft (waar hoor je nog 'dancer' met een a-klank?),
Vind je? Ik vind het eerder een gekunsteld Engels accent en dat vind ik over het algemeen vrij irritant. Verder een redelijk generiek nummer, Tiësto ook weer compleet kleurloos. Ben zover dat ik bijna heimwee krijg naar zijn trancetijd... 4
Over Narcotic: ik zat laatst te denken nog te denken dat het wachten was op een remake van dit nummer. Die vind ik over het algemeen kut en deze zit ook nog eens aan de verkeerde kant van dat spectrum. Het wordt geld inzetten op welke hit uit mijn jeugd als volgende verkracht gaat worden. Ik zet mijn geld op Tubthumping. 1,5 (half puntje voor het extra retro-gevoel opgewekt door het inzetten van David Faustino als leadzanger in de clip)
0
geplaatst: 27 september 2019, 22:31 uur
Laat ik het gemiddelde van Narcotic dan maar ophalen: 3,5
Het nummer van Mabel had zonder de autotune wellicht een voldoende gehaald, nu een 5.
Het nummer van Mabel had zonder de autotune wellicht een voldoende gehaald, nu een 5.
* denotes required fields.