MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Dan + Shay & Justin Bieber - 10,000 Hours

If it's ten thousand hours or the rest of my life
I'm gonna love you

Hij kiest waarschijnlijk voor die 14 maanden. Dan is die van haar af.
Ik kies voor een: 6,1

Regard 6
Emma & Rolf 5.5

The Script - The Last Time

Ik hoor het nummer voor de eerste keer maar de band klinkt weer als de laatste keer.
5,7

Regard - Ride It

5
Ook dit nummer zit in de categorie niet slecht, niet goed

Josylvio - Vroeger
ranboy schreef:
Wel aardig.

5
Ik hoop niet dat je in het onderwijs zit ranboy.

Qua cijfer ben ik het met je eens.
Metrisch heel matig met veel makkelijke keuzes en middenrijm. Qua productie ook niet best.
5

Riton & Oliver Heldens ft. Vula - Turn Me On
Arrie schreef:
Zelf krijg ik bij zowel nummer als clip het gevoel dat het ook van ergens halverwege de jaren '00 had kunnen zijn.

Trek er nog maar eens 10 jaar van af.
5

Maroon 5 - Memories

Oh Lord, Why Lord?
5

Dominic Fike - 3 Nights

De beste van deze serie van 10. Over 3 dagen doe ik er weer 10.

7,3

LucM schreef:
Ik zal de vorige hier ook beluisteren.

Laat ik de daad bij het woord voegen.

Dan + Shay & Justin Bieber - 10,000 Hours
Ik zal dit nummer niet afzetten als ik de radio hoor maar het klinkt mij te braaf, te zoet.
5

The Script - The Last Time
Zoutloos nummer van kleurloze band.
4

Riton & Oliver Heldens ft. Vula - Turn Me On
Is mij te gemakkelijk scoren met een sample van een overbekend nummer (lang niet zo krachtig als Yazoo) met een te gemaakte stem.
3,5

Josylvio - Vroeger
Dat accent en die geautotunede stem irriteren mij mateloos maar het ritme en arrangementen zijn wel leuk.
4,5

Dominic Fike - 3 Nights
Dit vind ik dan weer een leuk nummer - vooral ritmisch en melodisch - maar de zang is wat vlak.
6,5

Maroon 5 - Memories
Bestaat deze band nog altijd? Die afgeknepen stem ligt mij niet, het liedje zelf kan ermee door maar is niet speciaal.
5

Snelle, Marco Borsato & John Ewbank - Lippenstift
Tenenkrommende tekst zoals vele van John Ewbank, matige raps ... maar natuurlijk scoort het wel vanwege de drie artiesten.
3

Kraantje Pappie - Vallende Ster
Zelfs als kinderliedje te flauw, K3 brengt intelligentere muziek.
3

Tiësto & Mabel - God Is a Dancer
Kan ook in de prullenbak: te banaal, te gevoelloos.
2,5

YouNotUs, Janieck & Senex - Narcotic
Flauwe en zielloze cover.
2,5

Ariana Grande, Miley Cyrus & Lana Del Rey - Don't Call Me Angel
Van deze 3 verwacht je toch meer dan een doorsnee deuntje als dit.
4

Sam Feldt ft. RANI - Post Malone
Weer een vrij banaal nummer dat binnen de lijntjes kleurt.
4

Post Malone - Circles
Dit nummer heeft tenminste enige sfeer en een goede melodie, jammer van de autotune.
6

Camila Cabello - Liar
Zomers nummer met leuk ritme maar origineel is heel wat anders.
5

Kensington - What Lies Ahead
Kensington is blijkbaar de enige rockband die in de top-40 mag. Nog niet slecht voor hun doen maar er bestaat veel betere rock.
5

Ik heb wat te doen morgen.

Oké dat was een korte pauze. Ik raakte afgeleid door dingen en werd ook nog eens bijna ziek. Nog steeds een beetje ziekig, maar het gaat wel beter.

Ik geef nog een 4 aan Emma en Rolf. Ben ook niet zo'n fan van Emma.

1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,14/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Dominic Fike - 3 Nights (7,08/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)

Meduza, Becky Hill & Goodboys - Lose Control

Eerder dit jaar scoorden Meduza en de Goodboys een top 3-hit met hun samenwerking Piece of Your Heart. Die deed het hier ook prima en staat bij ons in de top 20. Nu is er de opvolger, waarbij de twee groepen weer hebben samengewerkt en daar nog de Britse zangeres Becky Hill bij hebben gehaald. Het klinkt inderdaad erg als een vervolgsingle, qua sound ligt het precies in het verlengde en verrassen doet het niet. Ik zou zelfs zeggen dat het uit dezelfde sessies komt. Maar de toevoeging van Becky geeft het gelukkig wel wat onderscheid.

Becky Hill brak overigens door toen ze de halve finale bereikte van The Voice UK en redelijk snel daarna in de gelegenheid kwam om de vocale versie van Oliver Heldens' Gecko in te zingen: dat werd een nummer 1-hit aldaar! Naam gevestigd en daarna heeft ze een aardige carrière opgebouwd met het inzingen van danceplaten. Haar eigen singles doen dan weer niks in de charts, een beetje sneu maar ik moet toegeven: ik ken ze ook niet. Ik vind de stem van Becky Hill wel altijd fijn om te horen. Dit is haar eerste notering in de Top 40, na al tweemaal de tipparade te hebben gehaald.

Een solide 6.

Arbeidsdeskundige
6,5

Arrie schreef:
Ik raakte afgeleid door dingen

Best kut ja, dingen.

7

Becky Hill: de ultieme dance vocaliste

Ook in haar eigen werk zitten soms erg sterke tracks! Caution to the Wind is een knaller!

Is een groeier gebleken voor mij. In eerste instantie voelde het wel als een wat makkelijke opvolger maar uiteindelijk vind ik hem net zo fijn.

7,5

6,9

Maar heeft zeker groeipotentieel om een 7 te worden.

4

Wat een zelfplagiaat.

Net als zoveel top-40-nummers: niet onaardig maar te standaard, ik heb hier een déja-vu-gevoel bij.

5

Meduza, Becky Hill & Goodboys - Lose Control
Eens met Poek.
6,9

MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart
Bijna eens met Poek.
6,8

Marzipaintree schreef:
Over 3 dagen doe ik er weer 10.
Ja, sorry. Ik werd afgeleid door dingen.
GrafGantz schreef:
Best kut ja, dingen.
Wacht, ik zal het uitleggen.
Ik ben veel te druk bezig geweest de afgelopen dagen met "Te oud voor in de top 40".

Nee, niet oude artiesten. Marco B. ga ik nog doen, al zie ik er als een berg tegenop.
Ik bedoel nummers die hit waren voordat de top 40 bestond. En dan ben ik alleen nog maar met de nummer 1-hits bezig geweest.

Want die artiesten zijn heel vaak niet oud al lijkt dat maar zo.
Bijvoorbeeld. De huidige nummer 1 in de top 40 is Tones and I van Space Monkey.
Ze is 19 jaar en heeft al een grijze baard.
En dat bij een zangeres met een kinderstemmetje.

Weet iemand of deze zangeres de eerste persoon is, die geboren is in dit millennium die een Nederlandse nummer 1 scoort?

Ik heb het ooit in de 50smeter over ene Heleentje gehad.
Destijds de allereerste Nederlandse nummer 1 in 1952.
Heleentje was 7 jaar toen ze nummer 1 stond. Ze is al vroeg met de muziek gestopt omdat ze zich in haar baard gevaren voelde.

Inmiddels kunnen we herleiden dat de allereerste nummer 1 in Nederlandse hitparade van een ander zangeresje was.
Dat was 1946.
Toen ze het opnam was ze 17. Ze kreeg later de baard in haar keel maar bleef toch redelijk mooi zingen.

En al die hitlijstjes? Jullie kunnen het hier nalezen. En als je die dingen leuk vindt, is het heel wat afleiding.
220 van die dingen.
Heerlijk.

Space Monkey is trouwens ook een heerlijk liedje.
7,1

Emma & Rolf 7

Deze " Lose Control" 6,5

Verhoging van Lose Control naar 7,5. Misschien nog wel lekkerder dan Piece

Ik vind het maar een slap aftreksel van Piece of Your Heart.

4

6,5 (zou een 7,0 kunnen worden)

6,11 voor M, B & G. Wat lager dan Piece of Your Heart.

1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,14/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Dominic Fike - 3 Nights (7,08/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)

Coldplay - Orphans

2018 was een rustig jaar wat Coldplay betreft. Ze brachten wel een single uit, maar onder een alias: Los Unidades. Alsof niemand dan door zou hebben dat het Coldplay was. De single, E-Lo, was in samenwerking mrt Pharrell maar sloeg alsnog niet aan. Toch maar weer terug naar de naam Coldplay, en onder die naam komt er binnenkort ook een nieuwe album: Everyday Life. Daarvan hebben ze een dubbele single uitgebracht: het hitgevoelige Orphans en het wat meer avontuurlijke Arabesque (met Stromae!). Het is geen verrassing dat die eerste de Top 40 binnenkomt. Het is heel herkenbaar als de Coldplay van de laatste jaren, maar nu wel met een serieuze tekst: over slachtoffers van aanslagen in Syrië.

De clipversie is overigens niet de studioversie. Hier is de lyric video voor de normale versie.

Arbeidsdeskundige
6

7,5

Mijn hoogste cijfer van dit jaar tot nu toe. Ik denk dat ik hem (na Arabesque) ook maar in mijn top 20 (voor de Afrekening) ga zetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.