Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
7
geplaatst: 3 januari 2020, 21:42 uur
Vinden jullie het goed als ik probeer dit topic af te ronden, ook al is Arrie helaas niet meer actief op de site?
Ik vind het een te leuk topic om te laten schieten, zeker in het zicht van de haven (we hebben bijna heel 2019 gehad) - en ik zou ook graag verder gaan met 2020. Nu zit ik bij lang na niet zo diep in de huidige hitparademuziek als Arnout, maar ik zal mijn best doen iets aardigs/zinnigs te zeggen over de resterende nieuwe binnenkomers.
Bij positieve reacties pak ik de draad na het weekend weer op, en mocht Arnout zelf weer opduiken dan draag ik het ook met alle liefde weer over.
Ik vind het een te leuk topic om te laten schieten, zeker in het zicht van de haven (we hebben bijna heel 2019 gehad) - en ik zou ook graag verder gaan met 2020. Nu zit ik bij lang na niet zo diep in de huidige hitparademuziek als Arnout, maar ik zal mijn best doen iets aardigs/zinnigs te zeggen over de resterende nieuwe binnenkomers.
Bij positieve reacties pak ik de draad na het weekend weer op, en mocht Arnout zelf weer opduiken dan draag ik het ook met alle liefde weer over.
0
geplaatst: 3 januari 2020, 21:45 uur
Heel goed idee herman! Ik speelde met hetzelfde idee maar vond mezelf minder geschikt om het huidige hitgeweld te duiden. Maar mijn mening erover geven, dat lukt nog wel, dus mooi als je het jaar wil afmaken.
0
geplaatst: 3 januari 2020, 22:08 uur
Ik haak graag aan! Anders had ik m zelf ook wel opgestart. Dus leuk initiatief!
0
geplaatst: 3 januari 2020, 22:13 uur
Wat jammer dat Arrie vetrokken is. Dank voor je inzet!
Hopelijk volgt de glorieuze terugkeer alsnog.
Deze thread mag uiteraard niet uitdoven!
Styles is bij mij naar 7.5 gestegen. Het heeft mij te stekken.
Hopelijk volgt de glorieuze terugkeer alsnog. Deze thread mag uiteraard niet uitdoven!

Styles is bij mij naar 7.5 gestegen. Het heeft mij te stekken.
1
geplaatst: 3 januari 2020, 22:26 uur
Names Arrie: Nieuw in de Top 40-meter - Google Spreadsheets - docs.google.com
herman dit is de link naar de spreadsheet waar hij de scores bijhield
herman dit is de link naar de spreadsheet waar hij de scores bijhield
0
geplaatst: 4 januari 2020, 20:18 uur
Ik zal hier niet uitgebreid en centraal op de persoonlijke ellende van Arrie reageren. Maar laat ik wel met jullie delen dat ik rond 1988 ook een ellendige tijd beleefde. Toen ben ik een IT Traineeship ingegaan. En tot op de dag van vandaag werk ik nog steeds met veel plezier in die sector.
Ik zal Arrie nog een PM sturen zodra hij weer terug is. Ik denk namelijk dat hij over enige tijd weer in staat zal zijn om die Harry Styles een 4 te geven.
Ik zie nu namelijk dat Arrie mijn cijfer voor Dominik Fike niet verwerkt heeft. Hij had beter die van herman kunnen negeren.
Ik verhoog hierbij, herman style's, 3 nights naar 8.
Kan je mijn cijfer nog even verwerken herman?
Ik zal Arrie nog een PM sturen zodra hij weer terug is. Ik denk namelijk dat hij over enige tijd weer in staat zal zijn om die Harry Styles een 4 te geven.
Arrie schreef:
5,48 voor Lewis Capaldi. Dominic Fike valt weer uit de lijst ten gunste van een derde Billie Eilish. Dankzij het lage cijfer van herman
5,48 voor Lewis Capaldi. Dominic Fike valt weer uit de lijst ten gunste van een derde Billie Eilish. Dankzij het lage cijfer van herman
Marzipaintree schreef:
Dominic Fike - 3 Nights
De beste van deze serie van 10. Over 3 dagen doe ik er weer 10.
7,3
Bedankt Gretz dat je de spreadsheet wel uitgebreid en centraal met ons deelde. Dominic Fike - 3 Nights
De beste van deze serie van 10. Over 3 dagen doe ik er weer 10.
7,3
Ik zie nu namelijk dat Arrie mijn cijfer voor Dominik Fike niet verwerkt heeft. Hij had beter die van herman kunnen negeren.
Ik verhoog hierbij, herman style's, 3 nights naar 8.
Kan je mijn cijfer nog even verwerken herman?
0
geplaatst: 4 januari 2020, 20:19 uur
herman schreef:
en ik zou ook graag verder gaan met 2020.
Als organisator of als deelnemer?en ik zou ook graag verder gaan met 2020.
1
geplaatst: 4 januari 2020, 22:20 uur
Harry Styles' Adore You eindigt voorlopig in de top 20 met een gemiddelde van 6.704545455.
In de top 10 zien we Dominik Fike weer terug na de stemverhoging van Marzipaintree.
1. Billie Eilish - bad guy 7.5375
2. Billie Eilish - Bury a Friend 7.504761905
3. Anouk - Million Dollar 7.223333333
4. Duncan Laurence - Arcade 7.186842105
5. Lil Nas X - Old Town Road 7.171052632
6. Lizzo - Juice 7.15
7. Ariana Grande - 7 Rings 7.122916667
8. Danny Vera - Roller Coaster 7.021052632
9. Billie Eilish - everything i wanted 6.955294118
10. Dominic Fike - 3 Nights 6.936842105
De volgende entry die hier langs komt is de volgende:
The Weeknd - Blinding Lights
Blinding Lights is alweer de 10e Top 40-hit van The Weeknd, sinds hij in 2014 debuteerde in deze hitlijst.
Dit jaar komt hij met een nieuw album en na Heartless is dit de tweede single die hiervan al is uitgebracht. Gekgenoeg werd Heartless geen hit, maar Blinding Lights doet inmiddels hele goede zaken en is hard op weg naar eenzelfde status als Can't Feel My Face, I Feel It Coming en Starboy.
Het liedje gaat over zijn knipperlichtrelatie met model Bella Hadid en is medegeschreven door muzikale compagnons Belly en Jason Quenneville. Verder hadden Oscar Holter en Max Martin een hand in de productie. Zelf vind ik de synthwave sound altijd erg lekker, voor mij zou dit wel in de top 10 van 2019 kunnen gaan eindigen.
In de top 10 zien we Dominik Fike weer terug na de stemverhoging van Marzipaintree.
1. Billie Eilish - bad guy 7.5375
2. Billie Eilish - Bury a Friend 7.504761905
3. Anouk - Million Dollar 7.223333333
4. Duncan Laurence - Arcade 7.186842105
5. Lil Nas X - Old Town Road 7.171052632
6. Lizzo - Juice 7.15
7. Ariana Grande - 7 Rings 7.122916667
8. Danny Vera - Roller Coaster 7.021052632
9. Billie Eilish - everything i wanted 6.955294118
10. Dominic Fike - 3 Nights 6.936842105
De volgende entry die hier langs komt is de volgende:
The Weeknd - Blinding Lights
Blinding Lights is alweer de 10e Top 40-hit van The Weeknd, sinds hij in 2014 debuteerde in deze hitlijst.
Dit jaar komt hij met een nieuw album en na Heartless is dit de tweede single die hiervan al is uitgebracht. Gekgenoeg werd Heartless geen hit, maar Blinding Lights doet inmiddels hele goede zaken en is hard op weg naar eenzelfde status als Can't Feel My Face, I Feel It Coming en Starboy.
Het liedje gaat over zijn knipperlichtrelatie met model Bella Hadid en is medegeschreven door muzikale compagnons Belly en Jason Quenneville. Verder hadden Oscar Holter en Max Martin een hand in de productie. Zelf vind ik de synthwave sound altijd erg lekker, voor mij zou dit wel in de top 10 van 2019 kunnen gaan eindigen.
0
geplaatst: 4 januari 2020, 22:25 uur
Als de daadwerkelijke top 40 van 2020 start hier ga ik ook proberen weer elke week mee te draaien
1
geplaatst: 4 januari 2020, 22:34 uur
pureshores schreef:
Als de daadwerkelijke top 40 van 2020 start hier ga ik ook proberen weer elke week mee te draaien
We hebben na deze nog 4 liedjes te gaan van 2019. Ik denk dat ik daarna gewoon doorga in dit topic. Mocht iemand me bij willen staan met nummers plaatsen/stukjes schrijven, dan is dat zeker welkom. Als de daadwerkelijke top 40 van 2020 start hier ga ik ook proberen weer elke week mee te draaien
Tegen de tijd (hopelijk over een week ofzo) dat we aan 2020 beginnen zal ik alle deelnemers tot nu toe wel taggen.
0
geplaatst: 4 januari 2020, 23:04 uur
I'm there
nog steeds erg out of touch met de huidige top 40, al kende ik van de 100 bestsellers over 2019 in de UK wel een erg groot deel, ik zit toch in een ander current muzikaal landschap blijkbaar 
nog steeds erg out of touch met de huidige top 40, al kende ik van de 100 bestsellers over 2019 in de UK wel een erg groot deel, ik zit toch in een ander current muzikaal landschap blijkbaar 
0
geplaatst: 5 januari 2020, 00:22 uur
herman schreef:
Mocht iemand me bij willen staan met nummers plaatsen/stukjes schrijven, dan is dat zeker welkom.
Er zijn maar twee binnenkomers in de laatste top 40. Mocht iemand me bij willen staan met nummers plaatsen/stukjes schrijven, dan is dat zeker welkom.
Het lijkt wat dat betreft de jaren 50 wel. En ik zie meer overeenkomsten.
Ik wil altijd herman helpen en wellicht zijn er nog meer gegadigden.
Grappig dat die Danny Vera weer is gaan stijgen met zijn Roller Coaster. Hij had een record van de meeste weken in de Top 40, terwijl dat nummer in al die weken niet verder wist te komen dan nummer 21.
Maar dat record is hij kwijt. Hij staat deze week op 19.
0
geplaatst: 5 januari 2020, 00:38 uur
Ik help ook graag mee! 
The Weeknd krijgt een 7,5. Hele lekkere productie. Refreintje had nog wel íets lekkerder mogen knallen

The Weeknd krijgt een 7,5. Hele lekkere productie. Refreintje had nog wel íets lekkerder mogen knallen
0
geplaatst: 5 januari 2020, 06:04 uur
Exact hetzelfde idee hier. Zéér aanstekelijk nummer, alleen dat refrein zelf had wat meer mogen hebben, anders had ik zeker een acht gegeven.
0
geplaatst: 5 januari 2020, 11:07 uur
6,75
Het begint veelbelovend maar gaat wel een beetje als een nachtkaars uit...
Het begint veelbelovend maar gaat wel een beetje als een nachtkaars uit...
0
geplaatst: 5 januari 2020, 16:08 uur
7,5
Nieuwe sound voor The Weeknd. Niet misselijk, zeker niet slecht.
Nieuwe sound voor The Weeknd. Niet misselijk, zeker niet slecht.
0
geplaatst: 5 januari 2020, 19:00 uur
8,5
Kreeg een heel goed gevoel toen ik dit op de radio hoorde. Heb nooit echt een probleem gehad met de singles van The Weeknd, maar deze mag er wat mij betreft zijn.
Kreeg een heel goed gevoel toen ik dit op de radio hoorde. Heb nooit echt een probleem gehad met de singles van The Weeknd, maar deze mag er wat mij betreft zijn.
0
geplaatst: 5 januari 2020, 23:12 uur
nog een paar inhaalstemmen:
Armin van Buuren ft. Ne-Yo - Unlove You 4
Coldplay - Everyday Life 6
Sheppard - Die Young 5
Lucas & Steve ft. Haris - Perfect 3,5
Lewis Capaldi - Before You Go 2,5
Armin van Buuren ft. Ne-Yo - Unlove You 4
Coldplay - Everyday Life 6
Sheppard - Die Young 5
Lucas & Steve ft. Haris - Perfect 3,5