Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2019, 22:04 uur
Kan ik nog aansluiten ?;-
Guy Sebastian - Before I Go
Teveel geluisterd naar Ain't No Sunshine van Bill Withers. (6)
Lady Gaga - Always Remember Us This Way
A Star Is re-Born Lady Frankenstein is back sterke ballade (7,5)
Guy Sebastian - Before I Go
Teveel geluisterd naar Ain't No Sunshine van Bill Withers. (6)
Lady Gaga - Always Remember Us This Way
A Star Is re-Born Lady Frankenstein is back sterke ballade (7,5)
0
geplaatst: 3 februari 2019, 22:17 uur
Arrie schreef:
Ik kan niet voor anderen spreken, maar deze grijpt me wel een stuk meer dan die van Guy Sebastian. Ik vind ze ook niet helemaal vergelijkbaar. Before I Go voelt mij tot in de puntjes uitgedacht door een professioneel producersteam. Natuurlijk is Always Remember Us This Way dat net zo goed, maar ik krijg dat gevoel er minder bij. Het is minder afstandelijk geproduceerd. Door die productie vind ik Gaga's stem ook erg mooi uitkomen. Het doet me niet meteen denken aan andere hits. Ik zou het sowieso al minder snel saai noemen door de opbouw naar een climax. Is prima gedaan.
7,3
Grappig, ik kan je verantwoording en eindcijfer voor Gaga helemaal volgen, maar ik hoor het verschil met Guy niet zo. Ze grijpen me allebei niet echt, maar allebei de composities zitten goed in elkaar en beide worden ze uitstekend gezongen. Hooguit is Before I Go ietwat overgeproduceerd (of meer merkbaar inderdaad). Zou inderdaad net iets lager moeten staan, dus ik wijzig mijn cijfer voor Guy Sebastian in 6,5.Ik kan niet voor anderen spreken, maar deze grijpt me wel een stuk meer dan die van Guy Sebastian. Ik vind ze ook niet helemaal vergelijkbaar. Before I Go voelt mij tot in de puntjes uitgedacht door een professioneel producersteam. Natuurlijk is Always Remember Us This Way dat net zo goed, maar ik krijg dat gevoel er minder bij. Het is minder afstandelijk geproduceerd. Door die productie vind ik Gaga's stem ook erg mooi uitkomen. Het doet me niet meteen denken aan andere hits. Ik zou het sowieso al minder snel saai noemen door de opbouw naar een climax. Is prima gedaan.
7,3
Kun je dat nog even meenemen?

0
geplaatst: 4 februari 2019, 00:12 uur
Guy Sebastian - Before I Go 4.0
Lady Gaga - Always Remember Us This Way 4.0
Lady Gaga - Always Remember Us This Way 4.0
0
geplaatst: 4 februari 2019, 14:52 uur
4.5
Bwa, begint nog wel goed, maar groeit uiteindelijk toch vrij snel uit tot een clichéballad van het soort dat me Siberisch koud laat. Het liedje gaat ook uit als een nachtkaars vind ik, of ik moet tegen het einde toe zo onverschillig geworden zijn dat ik enige vorm van climax of afwerking niet eens meer heb opgemerkt…
Bwa, begint nog wel goed, maar groeit uiteindelijk toch vrij snel uit tot een clichéballad van het soort dat me Siberisch koud laat. Het liedje gaat ook uit als een nachtkaars vind ik, of ik moet tegen het einde toe zo onverschillig geworden zijn dat ik enige vorm van climax of afwerking niet eens meer heb opgemerkt…
0
geplaatst: 4 februari 2019, 22:36 uur
Lost in the Fire 6,5
Before I Go 6,6
Always Remember Us This Way 5,8 (er zitten stukjes in die wel mooi zijn, maar ook veel ambetante stukken)
Before I Go 6,6
Always Remember Us This Way 5,8 (er zitten stukjes in die wel mooi zijn, maar ook veel ambetante stukken)
0
geplaatst: 4 februari 2019, 22:52 uur
Een verrassend goede Lady Gaga al is de ballad vrij standaard.
7
7
0
geplaatst: 4 februari 2019, 23:07 uur
Poek schreef:
Dank je Poek, weer een nieuw woord geleerd! (ambetant = vervelend)
0
geplaatst: 5 februari 2019, 20:27 uur
Slecht kan ik het zeker niet noemen, maar ik heb er helemaal niets mee. Ik luister persoonlijk veel liever naar de meer uptempo nummers van haar, al haalde ze daar in recente jaren haar niveau van 2008-2011 natuurlijk lang niet meer mee. Beter dan Guy Sebastian is het wel dus ze krijgt een:
5,5
5,5
0
geplaatst: 5 februari 2019, 20:36 uur
Ik dacht altijd dat het Vlaams was dus het verrast me dat Dimitri, volgens mij ook een Noord-Hollander, dit woord gebruikt.
0
geplaatst: 5 februari 2019, 20:55 uur
Arrie schreef:
Ik dacht altijd dat het Vlaams was dus het verrast me dat Dimitri, volgens mij ook een Noord-Hollander, dit woord gebruikt.
(quote)
Kan gebeuren, ik heb soms ook goesting om typisch Vlaamse woorden te gebruiken.
0
geplaatst: 5 februari 2019, 21:47 uur
We nemen afscheid van Seeb en Bastille, en verwelkomen Lady Gaga in de top 10.
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,23/22)
2. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,81/20)
3. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
4. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
5. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,47/15)
6. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
7. Guy Sebastian - Before I Go (5,72/17)
8. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
9. Gavin James - Glow (5,18/18)
10. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,12/19)
Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly
Alec Benjamin is een opkomende singer-songwriter uit de Verenigde Staten die zijn eerste fans wist te vergaren door op parkeerplaatsen te spelen bij poppodia waar Shawn Mendes en Troye Sivan optraden, en meteen wat business cards uit te delen. Slim natuurlijk. Wat nog een nog veel grotere boost geeft, is als een bekende artiest een nieuwe versie wil opnemen van één van je liedjes. Zo wist Noah Kahan vorig jaar al door te breken, met dank aan Julia Michaels.
Nu is het Alessia Cara die Alec Benjamin een vergelijkbare dienst bewijst. Er verandert eigenlijk niet veel aan het liedje, maar er staat ineens een bekende naam bij. Als Alessia meedoet, raken mensen toch benieuwd!
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,23/22)
2. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,81/20)
3. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
4. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
5. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,47/15)
6. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
7. Guy Sebastian - Before I Go (5,72/17)
8. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
9. Gavin James - Glow (5,18/18)
10. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,12/19)
Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly
Alec Benjamin is een opkomende singer-songwriter uit de Verenigde Staten die zijn eerste fans wist te vergaren door op parkeerplaatsen te spelen bij poppodia waar Shawn Mendes en Troye Sivan optraden, en meteen wat business cards uit te delen. Slim natuurlijk. Wat nog een nog veel grotere boost geeft, is als een bekende artiest een nieuwe versie wil opnemen van één van je liedjes. Zo wist Noah Kahan vorig jaar al door te breken, met dank aan Julia Michaels.
Nu is het Alessia Cara die Alec Benjamin een vergelijkbare dienst bewijst. Er verandert eigenlijk niet veel aan het liedje, maar er staat ineens een bekende naam bij. Als Alessia meedoet, raken mensen toch benieuwd!
0
geplaatst: 5 februari 2019, 22:00 uur
Ik vind dit zelf helemaal niks. Alleen al dat Passenger-stemmetje...
3
3
0
geplaatst: 5 februari 2019, 22:02 uur
Bij de eerste stem dacht ik nog: dat moet dus Alessia zijn; zingt Alec nog wel op zijn eigen single? Maar de tweede stem was nog wat vrouwelijker; de eerste stem was dus Alec. Voor het liedje maakt het verder niet uit. Het refrein loopt heel melodieus (klinkt lekker, zou ik ook kunnen zeggen). De tekst is erg aansprekend (voor iedereen herkenbaar), qua klank redelijk beheerst (niet te druk/te vol geproduceerd). Ruim voldoende dus.
7
7
0
geplaatst: 5 februari 2019, 22:03 uur
En opnieuw geef ik mijn hoogste cijfer waar Arrie zijn laagste (?) cijfer geeft...
0
geplaatst: 5 februari 2019, 22:16 uur
Op zich een slim in elkaar gezet liedje. Een oorwurm die nog wel een tijdje op de radio gedraaid zal blijven worden. Geen nummer dat ik zelf heel vaak ga blijven luisteren, maar ik vind het wel de beste binnenkomer van de week.
6,5
6,5
0
geplaatst: 6 februari 2019, 12:39 uur
Lady Gaga - Always Remember Us This Way / 4
Laat mij ook Siberisch koud... liever weer een leuke uptempo hit.
Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly / 5
Niet echt heel boeiend, maar in ieder geval nog een catchy melodie
Laat mij ook Siberisch koud... liever weer een leuke uptempo hit.
Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly / 5
Niet echt heel boeiend, maar in ieder geval nog een catchy melodie
* denotes required fields.