MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Arrie schreef:
(quote)

Ik dacht altijd dat het Vlaams was dus het verrast me dat Dimitri, volgens mij ook een Noord-Hollander, dit woord gebruikt.

Ik ben een man van de wereld

Guy Sebastian: 5,5
Alec Benjamin: 5,5

Gelijkwaardig. Geen vervelende liedjes (zeker gezien wat dit genre kan opleveren) maar te doorsnee om echt op te vallen en bij te blijven.

Helaas maar 11 stemmers... Ik zal met de volgende muzikaal wat meer leven in de brouwerij brengen!

1. Ariana Grande - 7 Rings (7,23/22)
2. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,81/20)
3. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
4. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
5. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,32/16)
6. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (6,02/11)
7. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
8. Guy Sebastian - Before I Go (5,71/18)
9. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
10. Gavin James - Glow (5,18/18)

Lizzo - Juice

Persoonlijk leerde ik Lizzo kennen toen ik het nummer Truth Hurts tegenkwam in de hitlijst van riiiiiiiii. Ik vond het een erg leuk, eigenwijs en speels popliedje met een Independent Woman-achtige boodschap. Ik wist toen nog niet wie er achter zat: een vrouw die stevig aan de maat is, maar dat juist inzet als iets moois en positiefs. Body positivity is één van de dingen die ze graag uitdraagt. All About That Bass dus!

Niet alleen draagt ze vergelijkbare boodschappen uit als Meghan Trainor, ze werkt ook samen met songwriter en producer Ricky Reed, die behoorlijk wat hits heeft geschreven, waaronder de nodige voor Meghan Trainor, maar ook een aantal van de grootste Jason Derulo-hits (daarnaast hij werkt net zo goed met acts als Phantogram en Leon Bridges).

Iemand die gevoel voor hits heeft dus. En dat is te horen aan haar recente tracks. Met haar vorige single, Boys, werd ze opgepikt door 3fm, en de retro-funkvibe van die single zet ze door op Juice. Zowel in de muziek als in de clip. Maar vooral is het waanzinnig catchy! Tekstueel vertelt ze vooral hoe leuk ze is, maar zoals gezegd: ze wil daarmee uitdragen dat het goed/belangrijk is om van jezelf te houden.

Leuke single

7,5

Ik doe mee

7,5

Ik vind dat ze nog leukere heeft.

Oeh ffffunky. Ook ik ken haar via riiiiiiiiii (kan er een i naast zitten).

7,5 hihi

Volgens mij het eerste liedje in dit topic dat ik al kende (op Radio 2 wordt dit al weken regelmatig gedraaid). En dat betekent dat het geen nieuwheidsbonus krijgt.
Ik heb helemaal niets met dit liedje en het gaat me ook snel irriteren. Slecht is het niet direct, maar ik kan er niets mee.

4,5

7,5

Veel geluisterd, leuk nummer. Doet me wel wat aan Bruno Mars denken.

Let Me Down Slowly 6,5
Juice 7,2

He he, eindelijk een nummer dat de moeite waard is: 7.6

7.5

Leuke ontdekking. Leuke tekst ook.

johannesA
5,4

Wacht, Lizzo staat in de Nederlandse top-40? Had ik niet snel verwacht.

Ik moest nog het een en ander inhalen:

Guy Sebastian - Before I Go

Meerdere momenten dat ik bang was dat dit nummer over de top ging, maar ze weten er voor te zorgen dat het niet over mijn irritatiegrens gaat. Wel heel veilig en net iets te "mooi".

5,9

Lady Gaga - Always Remember Us This Way

Ze scheen in de jaren voor haar doorbraak veel vergeleken te worden met Regina Spektor. Hier hoor je het ook in een enkele zanglijn, maar dit trek ik voor de rest helemaal niet. Die opbouw, die standaard drums. Matig, en ik kan me weinig voorstellen van de aankomende (waarschijnlijke) samenwerking met SOPHIE.

4,3

Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly

Alessia Cara heb ik noot wat aan gevonden. Ook dit is behoorlijk saai.

5

Lizzo - Juice

Deze van Lizzo had ik nog niet gehoord en snap al wat beter dat dit aanslaat. Wat minder Missy Elliot funky en wat meer Bruno Mars funky. Ook dit is lekker (maar Boys en Truth Hurts smaakten nog een stuk beter).

7,4

Leuk nummer

8

Alec & Alessia: 6,0
Lizzo: (#team) 7,5

Met een bijzonder hoge hoeveelheid zeven-en-een-half-en pakt Lizzo de tweede plaats. We hebben ook eindelijk een top 10 waarin ieder nummer een voldoende scoort!

1. Ariana Grande - 7 Rings (7,23/22)
2. Lizzo - Juice (6,98/17)
3. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,81/20)
4. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
5. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
6. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,20/17)
7. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,98/14)
8. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
9. Guy Sebastian - Before I Go (5,72/19)
10. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)

Frenna & Mula B - Viraal

Een opvallende samenwerking! Frenna en Mula B hadden namelijk lange tijd ruzie met elkaar. Hoe die ruzie precies is ontstaan, durf ik niet te zeggen, maar zoals het rappers betaamt schreven ze ook disstracks voor elkaar. Meester Plusser van Mula B is de bekendste. Blijkbaar zijn ze toch maar weer eens bij elkaar aan tafel geschoven om er eens goed over te praten. Niet alleen is de ruzie voorbij, ze hebben ook nog eens samen een track gemaakt!

Frenna is inmiddels een bekende naam, doorgebroken als frontman van SFB en inmiddels zelfs een nummer 1-hit op zak met zijn cover van Abels Onderweg. Meestal maakt hij lekkere uptempo feesttracks met dancehall-invloeden in de beat. Mula B is nog wat minder bekend bij het grote publiek: hij is één van de rappers van het Wilde Westen-collectief uit Den Haag. Zij zijn wat minder commercieel gericht en maken ook wat minder clubtracks, en meer straatrap.

Deze track heeft meer de stijl van Frenna's muziek, maar wel interessant is dat de vaste producers van Frenna (Diquenza) en Mula B (Iliassopdebeat) ook de krachten bundelen. Voor mijn gevoel voegt Iliass wel net een donker traprandje toe aan de beat. Mula B past zich niet zozeer aan maar spit een typische Mula B-verse in een verder lekker catchy nummer.

Ik vind hem persoonlijk wel erg lekker eigenlijk. Prima geproduceerd.

7,3

johannesA
5

Lizzo, met afstand de beste tot nu toe:
7,5

Frenna en Mula B, 144 in een dozijn:
4,2

Guy Sebastian

Best een aardig liedje, maar dit type zangers trek ik wat minder. Toch een 6.8

Lady Gaga

De zang van Lady Gaga trek ik al een stuk beter, maar het liedje is wel heel erg standaard en anoniem, juist iets wat ik niet verwacht van haar. Hier een 6.5

Alec Benjamin ft. Alessia Cara

Saai. Veel meer kan ik er niet over zeggen. Een 5

Lizzo

Leuk liedje dit. Leuke productie ook! Een 7.5

Frenna & Mula B

Niet heel erg mijn ding, ook weer niet slecht. Een 5.5

Sterk geproduceerd, catchy hooks en aardige verses. Veel beter krijg je ze niet in dit genre.

8

Gast
geplaatst: vandaag om 07:12 uur

geplaatst: vandaag om 07:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.