Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 31 januari 2019, 12:56 uur
The Weeknd is toch ook wel een van mijn favoriete popartiesten. Niet zijn allerbeste nummer, maar alsnog prima.
7
7
0
geplaatst: 31 januari 2019, 14:27 uur
7. Had hoger kunnen zijn als het iets minder glad was geweest.
0
geplaatst: 1 februari 2019, 12:49 uur
LucM schreef:
Inderdaad erg glad maar voor het overige best te pruimen.
Inderdaad erg glad maar voor het overige best te pruimen.
Zeker glad, maar zo'n expliciete tekst is dat toch niet echt eigenlijk.
2
geplaatst: 1 februari 2019, 18:22 uur
0
geplaatst: 1 februari 2019, 21:07 uur
Gesaffelstein en The Weeknd pakken de tweede plaats! Inmiddels een volledige top 10 dus wie weet zijn we volgende week eindelijk af van Wulf.
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,23/22)
2. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,83/18)
3. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
4. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
5. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
6. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
7. Gavin James - Glow (5,18/18)
8. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,12/19)
9. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
10. Wulf - Front Row Ticket (4,56/17)
Guy Sebastian - Before I Go
Mocht de naam Guy Sebastian je bekend voorkomen, dan is het wellicht omdat hij in 2015 Australië vertegenwoordigde op het Eurovisie Songfestival, en met Tonight Again vijfde werd. Maar de man heeft een langere geschiedenis: hij is eigenlijk de Jamai van Australië! In 2003 won hij namelijk de eerste editie van Australian Idol. Hij scoorde toen meteen drie nummer 1-hits op rij in Australië, maar wist later in zijn carrière ook nog nummer 1-hits te scoren, met de laatste in 2012. Dat doet ie toch beter dan Jamai. Wellicht eerder de Kelly Clarkson van Australië.
Na meer dan vijftien jaar weet hij ook eindelijk zijn eerste hit in Nederland te scoren: Before I Go. Ik vind het altijd wel aardig om te bekijken wie er aan een bepaalde track heeft meegewerkt, en dit nummer is mede geschreven en geproduceerd door ene Jamie Hartman. Wie zegt u? De frontman van Ben's Brother. Wie? Ja, niemand die hem kent, maar achter de schermen schrijft hij wel meer nummers de charts in. Zijn bekendste wapenfeiten zijn Stargazing van Kygo, Human van Rag'n'Bone Man en huidige top 10-hit Giant van Calvin Harris!
2. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,83/18)
5. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
6. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
7. Gavin James - Glow (5,18/18)
8. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,12/19)
9. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
10. Wulf - Front Row Ticket (4,56/17)
Guy Sebastian - Before I Go
Mocht de naam Guy Sebastian je bekend voorkomen, dan is het wellicht omdat hij in 2015 Australië vertegenwoordigde op het Eurovisie Songfestival, en met Tonight Again vijfde werd. Maar de man heeft een langere geschiedenis: hij is eigenlijk de Jamai van Australië! In 2003 won hij namelijk de eerste editie van Australian Idol. Hij scoorde toen meteen drie nummer 1-hits op rij in Australië, maar wist later in zijn carrière ook nog nummer 1-hits te scoren, met de laatste in 2012. Dat doet ie toch beter dan Jamai. Wellicht eerder de Kelly Clarkson van Australië.
Na meer dan vijftien jaar weet hij ook eindelijk zijn eerste hit in Nederland te scoren: Before I Go. Ik vind het altijd wel aardig om te bekijken wie er aan een bepaalde track heeft meegewerkt, en dit nummer is mede geschreven en geproduceerd door ene Jamie Hartman. Wie zegt u? De frontman van Ben's Brother. Wie? Ja, niemand die hem kent, maar achter de schermen schrijft hij wel meer nummers de charts in. Zijn bekendste wapenfeiten zijn Stargazing van Kygo, Human van Rag'n'Bone Man en huidige top 10-hit Giant van Calvin Harris!
0
geplaatst: 1 februari 2019, 21:46 uur
Zit best prima in elkaar maar ik krijg er niet direct een orgasme van. Dit is ook niet iets wat ik zelf zou draaien.
6
6
0
geplaatst: 2 februari 2019, 09:55 uur
7
(volgens mij het hoogste cijfer dat ik tot nu toe gegeven heb)
(volgens mij het hoogste cijfer dat ik tot nu toe gegeven heb)
0
geplaatst: 3 februari 2019, 11:32 uur
0
geplaatst: 3 februari 2019, 12:46 uur
Tsja, ik kan ook moeilijk zeggen dat het slecht is. Liedje zit goed in elkaar, zang is prima, etc. Maar ik vind het ook wel heel fantasieloos en juist saai door z’n degelijkheid. Het doet me echt totaal niks. Het raakt me niet, het verrast me niet. Ik beleef er geen enkel plezier aan.
4
4
0
geplaatst: 3 februari 2019, 17:37 uur
Niet slecht. Liedje zit goed in elkaar. Zang is prima. Degelijk.
7,0
7,0
0
geplaatst: 3 februari 2019, 18:15 uur
Human en Giant zijn niet ver weg inderdaad. Verder wel erg saai dit.
4
4
0
geplaatst: 3 februari 2019, 20:50 uur
Ik sluit me aan bij de mensen die het saai vinden. Bij dat koortje haak ik al helemaal af
5
5
0
geplaatst: 3 februari 2019, 21:38 uur
Guy trekt weinig stemmers, wat ik goed kan begrijpen. Hij haalt een krappe voldoende en schopt Wulf uit de lijst.
2. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,83/19)
5. Guy Sebastian - Before I Go (5,79/14)
6. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
7. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
8. Gavin James - Glow (5,18/18)
9. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,12/19)
10. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
Lady Gaga - Always Remember Us This Way
Toen ik de videoclip bekeek, moest ik ineens terugdenken aan die pianoversie die ze ooit van Paparazzi deed. Veel mensen hoorde ik daar vol lof over: 'ze kán het wel, ze is enorm getalenteerd, wat een zonde dus dat haar muziek zo overgeproduceerd is.' Toen ze in 2016 het album Joanne uitbracht, was ze al haast vergane glorie. Leadsingle Perfect Illusion werd nog een klein hitje, maar dat was het al. Maar toen ze een jaar later de halftime-show van de Superbowl mocht doen, was dat het eerste teken van een wederopstanding. Met die show wist ze in ieder geval heel Amerika te overtuigen dat ze géén vergane glorie was, met als hoogtepunt: ja hoor, de pianoballad Million Reasons.
Vorig jaar werd die wederopstanding definitief met haar hoofdrol in de remake van A Star Is Born. Ik heb de film niet gezien, maar ze schijnt het uitstekend te doen. Ook verzorgt ze natuurlijk een deel van de soundtrack, waarvan haar duet met tegenspeler Bradley Cooper inmiddels haar eerste top 10-hit sinds 2011 is. Dit is de tweede single van die soundtrack, een lied geschreven en geproduceerd door mensen die zich meestal met country bezighouden.
2. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,83/19)
5. Guy Sebastian - Before I Go (5,79/14)
6. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
7. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
8. Gavin James - Glow (5,18/18)
9. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,12/19)
10. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
Lady Gaga - Always Remember Us This Way
Toen ik de videoclip bekeek, moest ik ineens terugdenken aan die pianoversie die ze ooit van Paparazzi deed. Veel mensen hoorde ik daar vol lof over: 'ze kán het wel, ze is enorm getalenteerd, wat een zonde dus dat haar muziek zo overgeproduceerd is.' Toen ze in 2016 het album Joanne uitbracht, was ze al haast vergane glorie. Leadsingle Perfect Illusion werd nog een klein hitje, maar dat was het al. Maar toen ze een jaar later de halftime-show van de Superbowl mocht doen, was dat het eerste teken van een wederopstanding. Met die show wist ze in ieder geval heel Amerika te overtuigen dat ze géén vergane glorie was, met als hoogtepunt: ja hoor, de pianoballad Million Reasons.
Vorig jaar werd die wederopstanding definitief met haar hoofdrol in de remake van A Star Is Born. Ik heb de film niet gezien, maar ze schijnt het uitstekend te doen. Ook verzorgt ze natuurlijk een deel van de soundtrack, waarvan haar duet met tegenspeler Bradley Cooper inmiddels haar eerste top 10-hit sinds 2011 is. Dit is de tweede single van die soundtrack, een lied geschreven en geproduceerd door mensen die zich meestal met country bezighouden.
0
geplaatst: 3 februari 2019, 21:45 uur
Nou, dan zal iedereen dit ook wel saai vinden.
Zonder die "mensen die zich meestal met country bezighouden" zou het misschien meer zijn geweest, maar nu kom ik weer uit op een 7,0
Zonder die "mensen die zich meestal met country bezighouden" zou het misschien meer zijn geweest, maar nu kom ik weer uit op een 7,0
0
geplaatst: 3 februari 2019, 22:04 uur
Ik kan niet voor anderen spreken, maar deze grijpt me wel een stuk meer dan die van Guy Sebastian. Ik vind ze ook niet helemaal vergelijkbaar. Before I Go voelt mij tot in de puntjes uitgedacht door een professioneel producersteam. Natuurlijk is Always Remember Us This Way dat net zo goed, maar ik krijg dat gevoel er minder bij. Het is minder afstandelijk geproduceerd. Door die productie vind ik Gaga's stem ook erg mooi uitkomen. Het doet me niet meteen denken aan andere hits. Ik zou het sowieso al minder snel saai noemen door de opbouw naar een climax. Is prima gedaan.
7,3
7,3
* denotes required fields.