MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Niall Horan: 6,4
Toreador: 6

Tijd geleden dat er een carnavalsplaat in de top 40 stond, denk ik? Geen liefhebber, maar deze is op zich wel ok gedaan.

Arbeidsdeskundige
Niall Horan: 6
Toreador: 5,5

Niall Horan: 5
Toreador: 4

Niall Horan, een stuk minder dan zijn vorige songs: 4
Toreador: absolute, maar dan ook absolute rukmuziek 1

Even inhalen:

SAINt JHN - beetje plat en inspiratieloos: 5
Billie - minder dan haar vorige singles, wel een prima Bond-song: 7,7
Justin - sterke productie, maar ik trek die zeikerige zang van hem niet zo: 5,5
Niall - weer ruim voldoende, wel iets minder dan zijn vorige singles: 6,6
Toreador - ik heb een teamgenoot die helemaal weg is van dit nummer en het dus te pas en te onpas opzet. Desondanks ben ik het wel gaan waarderen, prima kroegmuziek. Jammer dat naar de kroeg gaan er voorlopig niet inzit: 7

Justin Bieber 3

Niall Horan: 6
Toreador: 4

We hebben 26 nummers gehad tot nog toe in 2020.
De ene helft staat op een voldoende met een 5,58 als laagste.
De andere helft staat op een onvoldoende.

Bij de eerste groep voegt zich "No Judgement" die toch een beoordeling krijgt (5,757). Daarmee staat deze op nr. 11.
Bij de laatste groep staat de toreador op nr. 19 met een 4,785.

Valentijnsdag 2020. Een Italiaan komt ziek binnen in een ziekenhuis in Codogno Italie. Hij blijkt de eerste Corona patiënt van Italië te zijn. Dat heet dan patiënt nul.
De patiënt kwam uit de provincie die intensieve handelscontacten had met Wuhan. Hij had binnen zijn twee weken incubatietijd tientallen mensen ontmoet.

Twee weken later wordt het dorp Codogno in complete afzondering gezet. Mensen sterven zonder hun geliefden in de buurt. In Nederland komt Corona patiënt nul een Tilburgs ziekenhuis binnen.

Valentijnsdag 2020. Sam Smith zingt zijn nieuwe single "To die for" in de Graham Norton Show. De eerste regels komen uit een science fiction film.
"It is if everyone dies alone" "Does that scare you?" "I don't want to be alone".

Twee weken later komt hij de Nederlandse top 40 binnen.

Valentijnsdag 2020. De nieuwe single van Miss Montreal komt uit.
Het nummer heet "Hier" en schijnt te gaan over de stiefvader van zangeres Sanne Hans. Die is in 2019 overleden. Hij was al op leeftijd, erg ziek en kwetsbaar. Maar de rouw is groot.
"Jij bent nog zo dichtbij, de pijn, de liefste. En alles wat erover blijft".

Twee weken later komt zij de Nederlandse top 40 binnen.

Het zijn de enige twee nieuwe in de top 40 van week 9. We lopen nu nog twee weken achter.

Sam Smith: 7.5
Miss Montreal: 7.0

SS: 3
MM: 6,5

Arbeidsdeskundige
Sam Smith: 6
Miss Montreal: 7,5

Sam Smith: 5
Miss Montreal: 5,5

Sam Smith: 7,0
Miss Montreal: 9,0

Sam Smith: 5,5
Miss Montreal: 5

Niall Horan-No judgement 4

johannesA
Sam Smith: 7,0
Miss Montreal: 8,6

Toreador 5,5 (voor de oh oh oh's en hoog niet serieus gehalte)

Sam Smith 5

Nial: 7

Toreador: 5.8 (voor een carnavals plaat best leuk gedaan)

Sam: 6

Montreal: 6.7

Sam Smith: 7,0 - vooral die ingemixte soundbites zijn gaaf
Miss Montreal: 5,0 - één van haar betere

Recap:

Niall Horan: 5,5
Toreador: 6,7

Niall Horan: 6.5
Toreador: 4,5
Sam Smith: 6.5
Miss Montreal: 4,5 (inderdaad één van haar betere, aangezien deze niet verschrikkelijk irritant is. Dat is nog lang niet genoeg voor een voldoende, één van de grootste non-artiesten van Nederland dit)

Even inhalen:

7 / Billie Eilish - No Time To Die
5 / Justin Bieber & Quavo - Intentions
6 / Niall Horan - No Judgement
3,5 / Opgeblazen ft. Wilbert Pigmans - De toreador
6 / Sam Smith - To Die For
4 / Miss Montreal - Hier

Niall en Sam zal ik nog wel eens opzetten, wellicht zit daar nog wat groei in.

Sam Smith en Miss Montreal scoren allebei een voldoende met respectievelijk 6,04 en 6,30.

Nog geen spoor van catdog, dus ik post alvast de volgende twee. Joren999, wil jij dan na mij de volgende weer doen?

We vervolgen met twee Nederlandse hitleveranciers. Davina Michelle heeft inmiddels al een nog nieuwere single in de lijst, het vanwege de Coronacrisis uitgebracht 17 Miljoen Mensen. Maar eerst nog even Beat Me, dat haar vijfde hit is. Beat Me is het officiële lied voor de Nederlandse Formule 1 Grand Prix, die nu ook op losse schroeven staat en voorlopig is uitgesteld.

Martin Garrix heeft inmiddels alweer 21 hits op zijn naam. Ditmaal heeft hij hulp gekregen van Clinton Kane, een 21-jarige zanger uit Australië (geboren in Noorwegen), die succesvol liedjes coverde op zijn YouTube-kanaal en zo ontdekt werd. Drown laat horen dat Garrix aardig pop met EDM weet te vermengen.

johannesA
Beat Me: dramatisch slecht gezongen. Een 2,5
Garrix: een 6,2

Arbeidsdeskundige
Beat Me: 3
Garrix: 5,5

Beiden een 4

Davina Michelle pakt voorlopig de laatste plaats met een 3.16667. Martin Garrix en Clinton Kane doen het wat beter met een 5.23333. Nou zijn dit de gemiddeldes uit drie stemmen, dus daar kan nog veel verandering in komen als er (hopelijk) meer mensen stemmen.

De eerste binnenkomer is van 5SOS, ook wel bekend van 5 seconds of summer, begonnen als boyband. Ondertussen hebben ze ook al wat verder gekeken hebben hebben ze bijvoorbeeld de pure pop bezocht (Youngblood) als de lichte industrial (Teeth). Met deze single gaan ze meer op de nostalgische tour, in ieder geval qua videoclip.

De volgende binnenkomer is de Nederlandse inzending voor het Songfestival. Net als afgelopen jaar is er gekozen voor een artiest die nog niet bekend was bij het grote publiek en over het nummer zelf is al veel gezegd en geschreven. Ondertussen is het Songfestival ook alweer afgelast helaas. Dit heeft (mogelijk) ook tot gevolg dat het nummer alweer uit de top 40 aan het verdwijnen is, deze week staat het op de laatste plaats.

Arbeidsdeskundige
Old Me 7
Grow 7,5

Beat Me: 4,5
Garrix: 5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 01:59 uur

geplaatst: vandaag om 01:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.