Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 13 juni 2020, 00:11 uur
Lost Frequencies & Zonderling, feat. Kelvin Jones - Love to Go: 7
The Script - Something Unreal: 6,5
Duncan Laurence - Someone Else: 7,5
The Script - Something Unreal: 6,5
Duncan Laurence - Someone Else: 7,5
0
geplaatst: 13 juni 2020, 22:38 uur
Lost Frequencies & Zonderling feat. Kelvin Jones: Weer een typisch zomerplaatje. Vage spoortjes gospel en een 80's getinte beat geven dit nog iets, zij het te weinig, kleur 5.0
The Script - Something Unreal Zo ongeveer de vervelendste vaste top 40 klant is het totaal omhoogevallen bandje The Script. Het beste dat ik erover kan zeggen is dat ze nog slechter hebben (dit is de dertiende keer dat ze de top 40 halen). Maar het blijft een slechte band met een matig liedje dat verdrinkt in lelijke productietrucjes 2.0
Duncan Laurence: Ik vond zijn vorige single Love Don't Hate It een serieuze teleurstelling na de nummers waar hij vorig jaar voor het songfestival mee optrad. Dit bevalt me wat beter, zonder dat het in de buurt komt van Arcade. 6.3
The Script - Something Unreal Zo ongeveer de vervelendste vaste top 40 klant is het totaal omhoogevallen bandje The Script. Het beste dat ik erover kan zeggen is dat ze nog slechter hebben (dit is de dertiende keer dat ze de top 40 halen). Maar het blijft een slechte band met een matig liedje dat verdrinkt in lelijke productietrucjes 2.0
Duncan Laurence: Ik vond zijn vorige single Love Don't Hate It een serieuze teleurstelling na de nummers waar hij vorig jaar voor het songfestival mee optrad. Dit bevalt me wat beter, zonder dat het in de buurt komt van Arcade. 6.3
0
geplaatst: 14 juni 2020, 21:22 uur
Lost Frequencies & Zonderling, feat. Kelvin Jones - Love to Go: 5,5
Aardig en zeker radiovriendelijk met leuke koortjes maar niet lang houdbaar, vrees ik.
The Script - Something Unreal: 3
Ik heb hun aantrekkingskracht nooit begrepen. Dit is weer een kleurloos nummer van een kleurloze band.
Duncan Laurence - Someone Else: 6,5
Haalt niet het niveau van Arcade maar degelijk zonder meer.
Aardig en zeker radiovriendelijk met leuke koortjes maar niet lang houdbaar, vrees ik.
The Script - Something Unreal: 3
Ik heb hun aantrekkingskracht nooit begrepen. Dit is weer een kleurloos nummer van een kleurloze band.
Duncan Laurence - Someone Else: 6,5
Haalt niet het niveau van Arcade maar degelijk zonder meer.
0
geplaatst: 15 juni 2020, 21:41 uur
Lost Frequencies & Zonderling, feat. Kelvin Jones - Love to Go: 5,5
The Script - Something Unreal: 5,5
Duncan Laurence - Someone Else: 6,0
Duncan Laurence - Someone Else: 6,0
0
geplaatst: 18 juni 2020, 17:23 uur
Duncan Laurence - Someone else : 3,5
Lost Frequencies - Love to go : 5
Lost Frequencies - Love to go : 5
0
geplaatst: 18 juni 2020, 21:34 uur
Lost Frequencies & Zonderling, feat. Kelvin Jones - Love to Go: 6,5
Duncan Laurence - Someone Else: 6,75
Duncan Laurence - Someone Else: 6,75
1
geplaatst: 19 juni 2020, 13:55 uur
Lost Frequencies - Muzikaal best aardig, maar de coupletten hadden van mij niet gehoeven, dit was veel beter geweest zonder zang. 6.3
The Script - Zoals hier inderdaad benoemd, één van de vervelendste vaste top 40-klanten. Ook hier zit weer helemaal niets in wat ook maar in de buurt van interessant komt. Vooral een heel erg slap aftreksel van hele slappe zooi. Zang is wel een dieptepunt hier. 3
Duncan Laurence - Het is geen Arcade inderdaad, maar niet vervelend om te horen. 6.5
Vanavond plaats ik de volgende 3.
The Script - Zoals hier inderdaad benoemd, één van de vervelendste vaste top 40-klanten. Ook hier zit weer helemaal niets in wat ook maar in de buurt van interessant komt. Vooral een heel erg slap aftreksel van hele slappe zooi. Zang is wel een dieptepunt hier. 3
Duncan Laurence - Het is geen Arcade inderdaad, maar niet vervelend om te horen. 6.5
Vanavond plaats ik de volgende 3.
0
geplaatst: 20 juni 2020, 11:01 uur
Ilse: 6,8
Ariana & Justin: 6
Surf Mesa: 5,5
LF & Z: 6,5
Script: 4,5
Duncan: 5
Ariana & Justin: 6
Surf Mesa: 5,5
LF & Z: 6,5
Script: 4,5
Duncan: 5
0
geplaatst: 20 juni 2020, 14:22 uur
Lost Frequencies en Duncan Laurence scoren allebei prima, met respectievelijk een 5,92 en een 6,12. The Script scoort een stuk minder en blijft hangen op een 4,44.
De volgende binnenkomer is een vaste klant, die voor deze plaat samenwerkt met iemand die ook de top 40 al eerder heeft gehaald. Martin Garrix heeft voor zijn nieuwe plaat John Martin opgetrommeld. Deze laatste behaalde eerder de top 40 met twee samenwerkingen met Swedish House Maffia, maar dat is alweer een jaar of 8 terug. Dit is dus met recht een herintrede!
Martin Garrix feat. John Martin - Higher Ground
De binnenkomer daarna is van een relatief jonge top 40-artieste, die de afgelopen 2 jaar is opgekomen. Dit is de 4e top 40-notering voor Ava Max, waarvan de 3e solonotering.
Ava Max - Salt
In week 22 was de hoogste binnenkomer een nummer van twee van de grootste namen van het moment: Lady Gaga & Ariana Grande. Gaan we deze samenwerking meer waarderen dan Grande's samenwerking met Bieber van een paar weken terug?
Lady Gaga, Ariana Grande - Rain on Me
De volgende binnenkomer is een vaste klant, die voor deze plaat samenwerkt met iemand die ook de top 40 al eerder heeft gehaald. Martin Garrix heeft voor zijn nieuwe plaat John Martin opgetrommeld. Deze laatste behaalde eerder de top 40 met twee samenwerkingen met Swedish House Maffia, maar dat is alweer een jaar of 8 terug. Dit is dus met recht een herintrede!
Martin Garrix feat. John Martin - Higher Ground
De binnenkomer daarna is van een relatief jonge top 40-artieste, die de afgelopen 2 jaar is opgekomen. Dit is de 4e top 40-notering voor Ava Max, waarvan de 3e solonotering.
Ava Max - Salt
In week 22 was de hoogste binnenkomer een nummer van twee van de grootste namen van het moment: Lady Gaga & Ariana Grande. Gaan we deze samenwerking meer waarderen dan Grande's samenwerking met Bieber van een paar weken terug?
Lady Gaga, Ariana Grande - Rain on Me
0
geplaatst: 20 juni 2020, 15:27 uur
Garrix: al zo vaak eerder gedaan. 4,5
Ava Max: ook niets bijzonders. 5
Gaga/Grande: erg commercieel maar goed gedaan. 6
Ava Max: ook niets bijzonders. 5
Gaga/Grande: erg commercieel maar goed gedaan. 6
0
geplaatst: 20 juni 2020, 15:57 uur
Martin Garrix feat. John Newman - Higher Ground: 4,0
Ava Max - Salt: 6,0
Lady Gaga & Ariana Grande - Rain on Me: 7,5
Ava Max - Salt: 6,0
Lady Gaga & Ariana Grande - Rain on Me: 7,5
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 20 juni 2020, 22:20 uur
Martin Garrix feat. John Newman - Higher Ground: 5
Ava Max - Salt: 5
Lady Gaga & Ariana Grande - Rain on Me: 6,5
Ava Max - Salt: 5
Lady Gaga & Ariana Grande - Rain on Me: 6,5
0
geplaatst: 22 juni 2020, 16:42 uur
Ava Max - Salt : 5
Ariana Grande x Lady Gaga : 6
Martin Garrix - Higher Ground : 3,5
Ariana Grande x Lady Gaga : 6
Martin Garrix - Higher Ground : 3,5
0
geplaatst: 22 juni 2020, 18:33 uur
Martin Garrix feat. John Newman - Higher Ground: 4
Ava Max - Salt: 5,5
Lady Gaga & Ariana Grande - Rain on Me: 5
Alle drie 13-in-een-dozijn.
Ava Max - Salt: 5,5
Lady Gaga & Ariana Grande - Rain on Me: 5
Alle drie 13-in-een-dozijn.
0
geplaatst: 22 juni 2020, 22:33 uur
Martin Garrix feat. John Newman - Higher Ground: Vervelend nummer. Suffe overbekende opbouw zoals 43 vorige singles van Garrix en die stem van Newman trek ik ook echt niet. 3.0
Ava Max - Salt : Niet onder de indruk, maar veel beter aan te horen dan Garrix. 5.3
Lady Gaga & Ariana Grande - Rain on Me: Grande heeft beter en Lady Gaga zelfs een heleboel. Maar dit is wel met afstand de beste van dit drietal. Volgens mij wel een nummer dat beter werkt in goede remix. Had excentrieker gemogen. En dit weer zo'n nummer dat te kort aanvoelt. Dat komt tegenwoordig best vaak voor. 6.5
Ava Max - Salt : Niet onder de indruk, maar veel beter aan te horen dan Garrix. 5.3
Lady Gaga & Ariana Grande - Rain on Me: Grande heeft beter en Lady Gaga zelfs een heleboel. Maar dit is wel met afstand de beste van dit drietal. Volgens mij wel een nummer dat beter werkt in goede remix. Had excentrieker gemogen. En dit weer zo'n nummer dat te kort aanvoelt. Dat komt tegenwoordig best vaak voor. 6.5
0
geplaatst: 22 juni 2020, 23:06 uur
starbright boy schreef:
Tsja hoe korter het nummer hoe vaker het gestreamd kan worden in een x aantal minuten.
1
geplaatst: 23 juni 2020, 03:49 uur
Martin : 4.0
Ava : 4.5
Gaga : 4.0
Hoe ongeïnspireerd kan het worden? Bij al deze songs krijg ik het gevoel dat ze al 735 keer eerder gemaakt werden in de afgelopen jaren.
Ava : 4.5
Gaga : 4.0
Hoe ongeïnspireerd kan het worden? Bij al deze songs krijg ik het gevoel dat ze al 735 keer eerder gemaakt werden in de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 26 juni 2020, 22:25 uur
Martin Garrix scoort een zeer magere 4,25. Ava Max een 5,46. Lady Gaga & Ariana moeten het doen met een 5,72.
In Week 22 komt naast Gaga en Ariana ook een andere samenwerking binnen. Die van doorbraak sensaties DaBaby en Roddy Ricch. Twee rappers die in de USA afgelopen jaar al grote hits hebben gescoord met o.a. 'Suge' en 'The Box'. Hun samenwerking is de eerste hit die Roddy Ricch hier in Nederland op zijn naam mag schrijven. DaBaby scoorde eerde dit jaar nog een hit als onderdeel van 'My Oh My' van Camila Cabello.
De bijbehorende video is toevallig vandaag eindelijk uitgekomen:
#31. DaBaby feat. Roddy Ricch - Rockstar
Op #38 vinden we het Amerikaanse antwoord op The Script: OneRepublic. Ze komen deze week binnen in samenwerking met de Noorse producer Kygo, wiens vorige single, een samenwerking met Zara Larsson en Tyga de Top 40 hier in Nederland, vreemd genoeg, niet behaalde. De tropische bliepjes laat Kygo ditmaal achterwege en klinkt het eigenlijk meer als een OneRepublic liedje.
#38. Kygo & OneRepublic - Lose Somebody
In Week 23 is de hoogste binnenkomer afkomstig van Britse pop-held Harry Styles. Hij scoorde eerder dit jaar al een grote hit met 'Adore You'. De ballad 'Falling' bleef vervolgens in de Tipparade steken maar met deze nieuwe single, in het verlengde van 'Adore You' scoort hij weer een dikke hit.
#29. Harry Styles - Watermelon Sugar
In Week 22 komt naast Gaga en Ariana ook een andere samenwerking binnen. Die van doorbraak sensaties DaBaby en Roddy Ricch. Twee rappers die in de USA afgelopen jaar al grote hits hebben gescoord met o.a. 'Suge' en 'The Box'. Hun samenwerking is de eerste hit die Roddy Ricch hier in Nederland op zijn naam mag schrijven. DaBaby scoorde eerde dit jaar nog een hit als onderdeel van 'My Oh My' van Camila Cabello.
De bijbehorende video is toevallig vandaag eindelijk uitgekomen:
#31. DaBaby feat. Roddy Ricch - Rockstar
Op #38 vinden we het Amerikaanse antwoord op The Script: OneRepublic. Ze komen deze week binnen in samenwerking met de Noorse producer Kygo, wiens vorige single, een samenwerking met Zara Larsson en Tyga de Top 40 hier in Nederland, vreemd genoeg, niet behaalde. De tropische bliepjes laat Kygo ditmaal achterwege en klinkt het eigenlijk meer als een OneRepublic liedje.
#38. Kygo & OneRepublic - Lose Somebody
In Week 23 is de hoogste binnenkomer afkomstig van Britse pop-held Harry Styles. Hij scoorde eerder dit jaar al een grote hit met 'Adore You'. De ballad 'Falling' bleef vervolgens in de Tipparade steken maar met deze nieuwe single, in het verlengde van 'Adore You' scoort hij weer een dikke hit.
#29. Harry Styles - Watermelon Sugar
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 27 juni 2020, 00:14 uur
DaBaby feat. Roddy Ricch - Rockstar 7,5
Kygo & OneRepublic - Lose Somebody 6,5
Harry Styles - Watermelon Sugar 7
Kygo & OneRepublic - Lose Somebody 6,5
Harry Styles - Watermelon Sugar 7
0
geplaatst: 27 juni 2020, 12:52 uur
DaBaby feat. Roddy Ricch - Rockstar: 7,5
Kygo & OneRepublic - Lose Somebody: 5,5
Harry Styles - Watermelon Sugar: 7,0
Kygo & OneRepublic - Lose Somebody: 5,5
Harry Styles - Watermelon Sugar: 7,0
0
geplaatst: 27 juni 2020, 17:43 uur
DaBaby feat. Roddy Ricch - Rockstar: 5 (productie prima, tekst en clip te gewelddadig)
Kygo & OneRepublic - Lose Somebody: 4 (te clichématig)
Harry Styles - Watermelon Sugar: 6 (refrein niet veel, maar het is bij elkaar nog te doen)
Kygo & OneRepublic - Lose Somebody: 4 (te clichématig)
Harry Styles - Watermelon Sugar: 6 (refrein niet veel, maar het is bij elkaar nog te doen)
* denotes required fields.