MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Harry styler - Water melon sugar : 5,5
Halsey & Marshmello - Be kind : Verhoog ik naar een 7.

Ik had overigens geen idee waar Watermelon Sugar over ging, iets heel onschuldigs dacht ik. Eens het lampje gaat branden, bekijk je die clip toch een tikkeltje anders.

DaBaby feat. Roddy Ricch - Rockstar: 5 (weinig memorabel buiten de gewelddadige clip en tekst)
Kygo & OneRepublic - Lose Somebody: 4 (wat ranboy zegt)
Harry Styles - Watermelon Sugar: 7 (zomers nummer met wat melancholie)

Ilse DeLange - Changes 2.5
Ariana Grade & Justin Bieber - Stuck Wit U 3.0
Surf Mesa - ily 6.0
#36. Lost Frequencies & Zonderling, feat. Kelvin Jones - Love to Go 3.5
#38. The Script - Something Unreal 3.5
#32. Duncan Laurence - Someone Else 4.0
Martin Garrix feat. John Martin - Higher Ground 3.0
Ava Max - Salt 6.0
Lady Gaga, Ariana Grande - Rain on Me 6.5
#31. DaBaby feat. Roddy Ricch - Rockstar 6.5
#38. Kygo & OneRepublic - Lose Somebody 4.0
#29. Harry Styles - Watermelon Sugar 6.0

DaBaby 4,7
Kygo & One Republic 5,3
Harry Styles 6,5

#31. DaBaby feat. Roddy Ricch - Rockstar Omdat de Nederlandse radio heel weinig hip-hop draait en airplay zwaar meetelt in de top 40 lijkt dit veel minder populair hier dan het eigenlijk is, staat in streaming gebaseerde lijsten al weken in de top 3. Dit is een joekel van een wereldhit. Behoorlijk goed ook. 7.0

#38. Kygo & OneRepublic - Lose Somebody Vooral heel saai. Ongevaarlijke ultrasuffe achtergrondmuziek. Kauwgom waar alle smaak is uitgekauwd. Bah. 3.0

#29. Harry Styles - Watermelon Sugar Waar Liam en Louis nooit ècht indruk maakten en Zayns carriere commercieel op een dood spoor lijkt te zijn beland, zijn het vooral Niall en Harry die behoorlijk succesvol zijn en de radio halen. Opvallend genoeg klinken beiden vaak alsof ze een platenkast vol met seventies-muziek hebben. Ook dit ondeugende liedje klikt als een updateversie van klassieke popmuziek. En vaak kan ik de liedjes van beide heren goed hebben. Watermelon Sugar is zeker niet zijn beste, maar een leuke zomerhit is het wel. 6.8

Harry Styles scoort 6,63 gemiddeld en staat daarmee voorlopig 6e dit jaar.

Dababy scoort ook nog een krappe voldoende met 5,9111, Kygo & One Republic vielen hier minder in de smaak met 4.644.

Ik probeer de draad ook weer op te pakken, beginnende met de resterende binnenkomers van week 23:

#38. Jonas Brothers ft. Karol G - X

Jonas Brothers zijn sinds hun comeback aanzienlijk succesvoller in Nederland dan ervoor, dit is hun 5e hit in anderhalf jaar. Samen met de Colombiaanse reggaeton-zangeres Karol G klinken ze zomerser dan ooit, maar of dat ook een fikse zomerhit oplevert? Oordeel maar...

#40. Regard & Raye - Secrets

De Kosovaarse Regard scoorde vorig jaar een dikke dancehit met Ride It, typisch zo'n nummer dat je overal hoorde, maar waarvan niemand wist wie ook alweer de artiest was. Wellicht bouwt Regard zijn naamsbekendheid nu wat verder uit, want hier is hit nummer 2. Voor de Engelse zangeres Raye is dit alweer haar 4e hit in Nederland, na featurings bij David Guetta, Jonas Blue en Jax Jones. Met die laatste scoorde ze in 2017 een grote hit met You Don't Know Me en wat mij betreft gaat het met dit lekkere nummer ook weer die kant op. Liefhebbers van de 80s sound van de laatste Weeknd-hits zou dit iig wel aan moeten spreken.

Arbeidsdeskundige
Jonas Brothers ft. Karol G - X: 7,5
Regard & Raye - Secrets: 8,5

laat ik ook maar gelijk stemmen:

4 / Jonas Brothers ft. Karol G - X
Ik hoop op leukere zomerhits

7 / Regard & Raye - Secrets
Prima top40-house

Roses gaat bij mij van een 7,0 naar een 8,5. Verslavend nummer.

Jonas & Karol: 7,5
Regard & RAYE: 7,5

Overigens staat ROSALÍA met TKN nu op #18 in Spotify zonder radio support (en naar mijn weten ook TikTok support). Dat zou een gave entry zijn. Duimen maar.

JB & KG : 6
R & R : 6.5

Weinig sympathie voor de hedendaagse J-brothers, maar dit is best aanstekelijk.

Jonas Brother ft Karol G - X : 5,5
Regard and Raye - Secrets : 6

Harry Styles - Water melon sugar 7

en

BENEE feat. Gus Dapperton 7,3 verlaag ik naar 5
vind hem toch wel erg vervelend al

X: 5
Secrets: 6,5

Justin & Ariana - Stuck With U 4

Twenty One Pilots-Level of concern 3

Jonas Brothers: Ben geloof ik in dit topic nog redelijk positief geweest over een van de comebacksingles van de broertjes, maar hier vind ik echt helemaal niks aan. Tamelijk irritant zelfs. 3.5

Regard & Raye - Secrets Dan een stuk liever deze. Hele fijne sfeervolle danceplaat. Het beste in weken in dit topic wat mij betreft. Alleen zoals zoveel in deze meme/tiktoktijd weer nogal kort. Had anderhalve minuut langer mogen duren. 7.4

Surf Mesa & Emilee - ily (i love you) 5,2

Lost Frequencies & Zonderling, feat. Kelvin Jones - Love to Go: 3,5

The Script - Something Unreal 4

Jonas Brother ft Karol G - X : 6,5 (aanstekelijker gaat het in dit genre voor mij niet worden, al had die Shakira-achtige zangeres voor mij niet gehoeven)

Regard and Raye - Secrets : 6,5 (dat toetsenloopje kende ik al van de vorige single, maar verder ook weer erg vlot/makkelijk in het gehoor liggend)

Jonas Brothers ft. Karol G - X : 3,5
Weinig mee, te vlak en banaal.

Regard & Raye - Secrets: 6
Beter te doen maar bijzonder of memorabel is het niet.

De gebroeders Jonas en Karol scoren 5,44 gemiddeld. Regard & Raye doen het een stuk beter en komen de top 5 binnen:

1. Celeste - Stop This Flame 7.144736842
2. The Weeknd - In Your Eyes 7.025
3. Dua Lipa - Break my Heart 6.95
4. Dua Lipa - Physical 6.927777778
5. Regard & Raye - Secrets 6.877777778

Wie nog ergens op wil stemmen, doe dat gerust. Latere cijfers worden altijd nog meegenomen.

Wel 2 nieuwe:

Conkarah feat. Shaggy - Banana (DJ Fle - Minisiren Remix)

Conkarah werd in 1985 geboren op Jamaica uit een Jamaicaanse vader en een Britse moeder. Zijn naam is natuurlijk een verbastering van conquerer en daarmee is deze ervaren reggaemuzikant inmiddels aardig onderweg, want Banana is inmiddels de #1 in onze Top 40. Dat ging niet vanzelf, het nummer stamt al uit 2019, maar kreeg pas echt vleugels toen DJ Fle er deze remix van maakte.

Hoewel, 2019? Eigenlijk is het nummer al véél ouder. Van origine is het een traditional, die werd gezongen bij de docks tijdens het laden van bananen. Als tijdens de nachtdienst het daglicht verscheen (“Daylight come”), dan konden de werklui weer richting huis. Het nummer werd voor het eerst op plaat gezet in 1952, maar werd vooral bekend door Henry Belafonte, die er in 1956 een calypso-versie van maakte: Banana Boat Song. Deze versie werd volop gecoverd, o.a. door Shaggy (Dah Oh op het album Boombastic).

Vooralsnog is het alleen een echt grote hit in Nederland, maar 2 dagen geleden is er een zomerse video van verschenen, dus de rest van de wereld zal wel snel voor de bijl gaan. Overigens is dit de 3e nummer 1 hit voor Shaggy in Nederland, na It Wasn't Me en Angel in 2001.

Snelle - Kleur

Ook voor Snelle staat de teller alweer op drie nummer-eenhits. En wie weet wordt dit de vierde. Zeker met de clip erbij is het toch wel een fraai liedje. In de tekst worden al zowel Amsterdam, Rotterdam als Utrecht bezongen en ook in de clip zien we die drie steden, met ieder hun koppel dat elkaar nog eens de liefde verklaart. Een schattige minidocu is een ding, maar vinden we het liedje zelf ook te doen?

Shaggy - 5
Snelle - 6

Weinig geslaagde en overbodige versie van Shaggy.

Shaggy 1
Snelle 4,5

De hoofdartiest is Conkarah, niet Shaggy

Conkarah / 4,5
Snelle / 6 (bonuspunt vanwege het clipje)

Banana: 5,5
Kleur: 4,5

herman schreef:
De hoofdartiest is Conkarah, niet Shaggy

Maar iedereen zal Shaggy onthouden, niet ... euh ... de andere.

Arbeidsdeskundige
Banana: 4
Kleur: 4,5

Conkarah feat. Shaggy - Banana (DJ Fle - Minisiren Remix) Het soort zomerhit waardoor ik naar de winter ga verlangen 3.2

Snelle - Kleur Maar bij zit lieve liedje mag het nog wel even zomer blijven. Ik denk dat Snelle een blijvertje is, zijn muziek is heel radiovriendelijk en voor het hele gezin. De clip helpt inderdaad wel. Zeker als zowel de stad waar ik zes jaar woonde als de stad waar ik alweer 9 jaar woon erin voorkomen. Ben zelf echt een stadsmens en kan echt genieten van stadse schoonheid. En hoewel ik er pas 20% van mijn leven woon, voelt Rotterdam heel erg als thuis. 6,8

Banaan 4
Snelle 5

Ava Max - Salt 4

Gast
geplaatst: vandaag om 20:08 uur

geplaatst: vandaag om 20:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.