Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 09:42 uur
Jonas Brothers ft. Karol G - X 5.5
Regard & Raye - Secrets 6.5
Conkarah feat. Shaggy - Banana (DJ Fle - Minisiren Remix) 4.0
Snelle - Kleur 4.0
Black Eyed Peas, Ozuna, J. Rey Soul - Mamacita 6.0
Lucas & Steve - Letters 3.5
Emma Heesters - Waar Ga Je Heen 5.0
Jason Derulo & Jawsh 685 - Savage Love (Laxed - Siren Beat) 4.5
Boef feat. Ashafar - Nooit Thuis 6.5
Regard & Raye - Secrets 6.5
Conkarah feat. Shaggy - Banana (DJ Fle - Minisiren Remix) 4.0
Snelle - Kleur 4.0
Black Eyed Peas, Ozuna, J. Rey Soul - Mamacita 6.0
Lucas & Steve - Letters 3.5
Emma Heesters - Waar Ga Je Heen 5.0
Jason Derulo & Jawsh 685 - Savage Love (Laxed - Siren Beat) 4.5
Boef feat. Ashafar - Nooit Thuis 6.5
1
geplaatst: 13 augustus 2020, 10:19 uur
Ik ben niet zo goed in vanavond. Willen jullie voortaan, als ik vanavond typ, aannemen dat ik de volgende dag bedoel?
Anyways, door waar we voor gekomen zijn: de volgende drie binnenkomers. De eerstvolgende binnenkomer is van een artiest die afgelopen jaar is komen opzetten en nu haar derde hit scoort. Haar eerste hit was meteen een enorme klapper en heeft 15 weken op de eerste plek gestaan. Haar tweede hit deed het al een stuk minder en voorlopig lijkt nummer drie ook die kant op te gaan. Persoonlijk vond ik Never Seen the Rain ook een stuk minder memorabel dan Dance Monkey, en blijkbaar dacht het grote publiek er hetzelfde over. Maar wat vinden we van deze?
Tones and I - Ur so fxxking cool
Iets wat van alle tijden is, is het uitbrengen van herbewerkingen van oude hits. Tegenwoordig worden er (naar mijn mening) voornamelijk slappe EDM versies gemaakt van hits uit de jaren 90 en het begin van deze eeuw. Vandaag is Alane aan de beurt, van de one hit wonder Wes. Het nummer is uit 1997 en is naar deze tijd vertaald door Robin Schulz, die we ook al geregeld zijn tegen gekomen in de top 40. Wes wordt ook nog benoemd als featuring.
Robin Schulz & Wes - Alane
De volgende binnenkomer is van een nieuwe naam in de Nederlandse top 40: Bilal Wahib. Deze Nederlandse rapper timmerde eerst aan de weg als acteur, maar later heeft hij ook besloten om ook een muziekcarrière te ambiëren. Dit levert hem nu dus een plekje op in de top 40.
Bilal Wahib - Tigers
Anyways, door waar we voor gekomen zijn: de volgende drie binnenkomers. De eerstvolgende binnenkomer is van een artiest die afgelopen jaar is komen opzetten en nu haar derde hit scoort. Haar eerste hit was meteen een enorme klapper en heeft 15 weken op de eerste plek gestaan. Haar tweede hit deed het al een stuk minder en voorlopig lijkt nummer drie ook die kant op te gaan. Persoonlijk vond ik Never Seen the Rain ook een stuk minder memorabel dan Dance Monkey, en blijkbaar dacht het grote publiek er hetzelfde over. Maar wat vinden we van deze?
Tones and I - Ur so fxxking cool
Iets wat van alle tijden is, is het uitbrengen van herbewerkingen van oude hits. Tegenwoordig worden er (naar mijn mening) voornamelijk slappe EDM versies gemaakt van hits uit de jaren 90 en het begin van deze eeuw. Vandaag is Alane aan de beurt, van de one hit wonder Wes. Het nummer is uit 1997 en is naar deze tijd vertaald door Robin Schulz, die we ook al geregeld zijn tegen gekomen in de top 40. Wes wordt ook nog benoemd als featuring.
Robin Schulz & Wes - Alane
De volgende binnenkomer is van een nieuwe naam in de Nederlandse top 40: Bilal Wahib. Deze Nederlandse rapper timmerde eerst aan de weg als acteur, maar later heeft hij ook besloten om ook een muziekcarrière te ambiëren. Dit levert hem nu dus een plekje op in de top 40.
Bilal Wahib - Tigers
1
geplaatst: 13 augustus 2020, 10:32 uur
T&I - 6.0
RS&W - 6.5
BW - 2.0
Van Alane was ik vroeger behoorlijk wild. Ik moest eerst niets weten van de remake, vooral omdat die zo ongeïnspireerd is. Een remake volgens 't boekje van 2020. De laatste 2 jaar zie ik tal van nummers uit mijn tienerjaren (de 90s) in een nieuw jasje verschijnen. Ik begrijp nu hoe mijn ouders zich in de jaren 90 voelden, toen ze zeiden dat het origineel uit hun tijd beter was.
Enfin, toch nog 6.5 omdat we de échte Wes nog eens terugzien en omdat ik het stiekem eigenlijk wel goed vind.
RS&W - 6.5
BW - 2.0
Van Alane was ik vroeger behoorlijk wild. Ik moest eerst niets weten van de remake, vooral omdat die zo ongeïnspireerd is. Een remake volgens 't boekje van 2020. De laatste 2 jaar zie ik tal van nummers uit mijn tienerjaren (de 90s) in een nieuw jasje verschijnen. Ik begrijp nu hoe mijn ouders zich in de jaren 90 voelden, toen ze zeiden dat het origineel uit hun tijd beter was.
Enfin, toch nog 6.5 omdat we de échte Wes nog eens terugzien en omdat ik het stiekem eigenlijk wel goed vind.
0
geplaatst: 13 augustus 2020, 13:39 uur
Tones and I - 1,5
Robin Schulz : Alane - 2
Bilal Wahib : Tigers - 6
Robin Schulz : Alane - 2
Bilal Wahib : Tigers - 6
0
geplaatst: 13 augustus 2020, 14:24 uur
Emma Heesters: 4
Jason Derulo & Jawsh 685: 5
Boef feat. Ashafar: 4,5
Tones and I: 4,5
Robin Schulz : Alane: 3,5
Bilal Wahib : Tigers: 5
Jason Derulo & Jawsh 685: 5
Boef feat. Ashafar: 4,5
Robin Schulz : Alane: 3,5
Bilal Wahib : Tigers: 5
0
geplaatst: 13 augustus 2020, 16:51 uur
Robin Schulz & Wes: 6,5 -- kan m wel goed hebben met dit weer
Bilal Wahib: 7
Robin Schulz & Wes: 6,5 -- kan m wel goed hebben met dit weer
Bilal Wahib: 7
0
geplaatst: 13 augustus 2020, 21:44 uur
Tigers van Bilal Wahib, verhoog ik na lang twijfelen toch maar naar een 7.
0
geplaatst: 14 augustus 2020, 14:42 uur
Tones and I - 6.5
Robin Schulz & Wes - 4.5
Bilal Wahib - 5.3
Robin Schulz & Wes - 4.5
Bilal Wahib - 5.3
0
geplaatst: 17 augustus 2020, 13:20 uur
Tones and I - Ur so fxxking cool 3.5
Robin Schulz & Wes - Alane 4.0
Bilal Wahib - Tigers 5.5
Robin Schulz & Wes - Alane 4.0
Bilal Wahib - Tigers 5.5
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 23:05 uur
Tones and I: 3
Robin Schulz : Alane: 6 (de zang is redelijk intact gebleven, de beat wat opgepompt)
Bilal Wahib : Tigers: 4,5
Robin Schulz : Alane: 6 (de zang is redelijk intact gebleven, de beat wat opgepompt)
Bilal Wahib : Tigers: 4,5
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 17:22 uur
Alle cijfers zal ik ergens dit weekend gaan berekenen! Eerst nog even door met 3 nieuwe:
In week 27 vinden we op #37 de Zweedse zangeres Nea, die overigens geboren is in Zuid Afrika. Eind vorig jaar bracht ze haar debuutsingle 'Some Say' uit. Een zoet pop-liedje leunend op een sample van Eiffel 65's klassieker 'Blue (Da Ba Dee)'. In een aantal Europese landen werd dit een aardig hitje waardoor de Duitse DJ Felix Jaehn gevraagd werd een remix te verzorgen. Het duurde even maar ruim een half jaar later groeit de remix uit tot de échte hit van het nummer. Het is overigens niet de eerste keer dat er in Nederland een hit wordt gescoord met een sample van 'Blue (Da Ba Dee)'. Herinneren we ons deze nog?
#37. Nea - Some Say [Felix Jaehn Mix]
We rollen door naar week 28 en daar vinden we die andere single van Boef. 'Nooit Thuis' zakte alweer wat weg maar Boef pakt lekker door. 'Tout Est Bon', een samenwerking met de Nederlandse zangeres Numidia (die je misschien kan kennen uit The Voice Kids uit 2015), brak het record op Spotify met maar liefst 679.000 plays in de eerste 24 uur. Niet voor niets is dit dan ook de grootste hit van het album 'Allemaal Een Droom' dat een week na de release van deze single uitkwam.
#29. Boef feat. Numidia - Tout Est Bon
Op #38 vinden we de Noord-Ierse zanger Callum Stewart die met zijn artiestennaam door het leven gaat als JC Stewart. Hij begon al op 12-jarige leeftijd met gitaarspelen en binnen hetzelfde jaar schreef hij al zijn eigen nummers. Dit was zijn voornaamste bezigheid in zijn schoolvakanties tot hij ook daadwerkelijk zijn nummers begon uit te brengen. 'I Need You to Hate Me' is daarvan de eerste single die weet aan te slaan. Er stonden al gigs geboekt voor Pinkpop en Rock Werchter maar Miss Rona dacht daar anders over. Toch nog als troostprijsje een Top 40 notering.
#38. JC Stewart - I Need You to Hate Me
In week 27 vinden we op #37 de Zweedse zangeres Nea, die overigens geboren is in Zuid Afrika. Eind vorig jaar bracht ze haar debuutsingle 'Some Say' uit. Een zoet pop-liedje leunend op een sample van Eiffel 65's klassieker 'Blue (Da Ba Dee)'. In een aantal Europese landen werd dit een aardig hitje waardoor de Duitse DJ Felix Jaehn gevraagd werd een remix te verzorgen. Het duurde even maar ruim een half jaar later groeit de remix uit tot de échte hit van het nummer. Het is overigens niet de eerste keer dat er in Nederland een hit wordt gescoord met een sample van 'Blue (Da Ba Dee)'. Herinneren we ons deze nog?
#37. Nea - Some Say [Felix Jaehn Mix]
We rollen door naar week 28 en daar vinden we die andere single van Boef. 'Nooit Thuis' zakte alweer wat weg maar Boef pakt lekker door. 'Tout Est Bon', een samenwerking met de Nederlandse zangeres Numidia (die je misschien kan kennen uit The Voice Kids uit 2015), brak het record op Spotify met maar liefst 679.000 plays in de eerste 24 uur. Niet voor niets is dit dan ook de grootste hit van het album 'Allemaal Een Droom' dat een week na de release van deze single uitkwam.
#29. Boef feat. Numidia - Tout Est Bon
Op #38 vinden we de Noord-Ierse zanger Callum Stewart die met zijn artiestennaam door het leven gaat als JC Stewart. Hij begon al op 12-jarige leeftijd met gitaarspelen en binnen hetzelfde jaar schreef hij al zijn eigen nummers. Dit was zijn voornaamste bezigheid in zijn schoolvakanties tot hij ook daadwerkelijk zijn nummers begon uit te brengen. 'I Need You to Hate Me' is daarvan de eerste single die weet aan te slaan. Er stonden al gigs geboekt voor Pinkpop en Rock Werchter maar Miss Rona dacht daar anders over. Toch nog als troostprijsje een Top 40 notering.
#38. JC Stewart - I Need You to Hate Me
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 01:18 uur
Nea : Say so - 5
Boef : Tout est bon - 3,5
JC Stewart : I need you to hate me - 6
Boef : Tout est bon - 3,5
JC Stewart : I need you to hate me - 6
0
geplaatst: 23 augustus 2020, 12:54 uur
Nea - 4
Boef - 4,5 (moeilijk om hier een cijfer op te plakken, het is van alles tegelijk en toch doet het mij niks)
JC - 5
Boef - 4,5 (moeilijk om hier een cijfer op te plakken, het is van alles tegelijk en toch doet het mij niks)
JC - 5
0
geplaatst: 25 augustus 2020, 22:55 uur
#37. Nea - Some Say [Felix Jaehn Mix] 4.0
#29. Boef feat. Numidia - Tout Est Bon 7.0
#38. JC Stewart - I Need You to Hate Me 5.0
#29. Boef feat. Numidia - Tout Est Bon 7.0
#38. JC Stewart - I Need You to Hate Me 5.0
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 16:04 uur
Even een update naar de stand van zaken:
1. Celeste - Stop This Flame 7.144736842
2. The Weeknd - In Your Eyes 7.025
3. Dua Lipa - Break my Heart 6.95
4. Dua Lipa - Physical 6.927777778
5. Regard & Raye - Secrets 6.854545455
6. Harry Styles - Watermelon Sugar 6.691666667
7. SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix] 6.594444444
8. BENEE feat. Gus Dapperton - Supalonely 6.5125
9. Jonas Brothers - What a Man Gotta Do 6.484615385
10. Selena Gomez - Rare 6.475
Conkarah feat. Shaggy - Banana [DJ Fle - Minisiren Mix] -- 3.96
Snelle - Kleur -- 5.09
Black Eyed Peas feat. J. Rey Soul & Ozuna - Mamacita -- 5.48
Lucas & Steve - Letters -- 3.88
Emma Heesters - Waar Ga Je Heen -- 4.23
Jason Derulo & Jawsh 685 - Savage Love (Laxed - Siren Beat) -- 4.9
Boef feat. Ashafar - Nooit Thuis -- 5.5
Tones and I - Ur So F**king Cool -- 4.61
Robin Schulz & Wes - Alane -- 4.75
Bilal Wahib - Tigers -- 4.92
Nea - Some Say [Felix Jaehn Mix] -- 4.5
Boef feat. Numidia - Tout Est Bon -- 4
JC Stewart - I Need You to Hate Me -- 5.4
Nou jongens, de afgelopen paar weken mogen een drama genoemd worden. Enkel Boef weet met een 5.5 (!!) nog een voldoende te scoren en de Black Eyed Peas hinken er met 5.48 tegenaan. Wat gaan de volgende 3 tracks doen?
In Week 29 is de hoogste binnenkomer op #35 de nieuwste single van Nederlands populairste zangeres van het moment: Davina Michelle, genaamd 'My Own World'. Onlangs bracht ze haar debuutalbum, dat dezelfde naam deelt, uit met daarop ook haar hits 'Skyward' en 'Better Now'. Met een binnenkomst op #4 in de Album Top 100 is hij niet verkeerd ontvangen. Dit album ging óók nog eens gepaard met een geheel eigen concert-docu exclusief voor Pathé, ook getiteld 'My Own World'. En dat allemaal door wat covers op YouTube...
#35. Davina Michelle - My Own World
Op #37 vinden we de debuutsingle van de Duitse zangeres Zoe Wees. Ze deed in 2017 mee aan de Duitse Voice Kids en kreeg toen al een enorm compliment van Ed Sheeran. In haar single 'Control' schrijft Zoe over de epilepsie waar ze in haar jonge jeugd mee te maken heeft gehad. Het zorgde er voor dat ze zich hopeloos en buitengesloten voelde. En het levert voor het eerst sinds tijden weer een volledige power ballad op in de Top 40. Dat was vroeger toch wel anders...
#37. Zoe Wees - Control
We hoppen door naar week 30 en daar is de hoogste binnenkomer op #31 de 4e single van Dua Lipa's tweede album 'Future Nostalgia'. Tot nu toe had elke Top 40 single van Dua Lipa de Top 10 gehaald in Nederland. Met 'Hallucinate' lijkt ze die trend te gaan doorbreken daar hij maar langzaam omhoog weet te klimmen. Ligt het aan de kwaliteit van de single dan? 'Hallucinate' is een single die veel House en Disco-invloeden kent. Geproduceerd door Stuart 'Confessions on a Dance Floor' Price en opkomende producer SG Lewis, die onlangs nog zijn single 'Impact' uitbracht samen met Robyn.
#31. Dua Lipa - Hallucinate
1. Celeste - Stop This Flame 7.144736842
2. The Weeknd - In Your Eyes 7.025
3. Dua Lipa - Break my Heart 6.95
4. Dua Lipa - Physical 6.927777778
5. Regard & Raye - Secrets 6.854545455
6. Harry Styles - Watermelon Sugar 6.691666667
7. SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix] 6.594444444
8. BENEE feat. Gus Dapperton - Supalonely 6.5125
9. Jonas Brothers - What a Man Gotta Do 6.484615385
10. Selena Gomez - Rare 6.475
Conkarah feat. Shaggy - Banana [DJ Fle - Minisiren Mix] -- 3.96
Snelle - Kleur -- 5.09
Black Eyed Peas feat. J. Rey Soul & Ozuna - Mamacita -- 5.48
Lucas & Steve - Letters -- 3.88
Emma Heesters - Waar Ga Je Heen -- 4.23
Jason Derulo & Jawsh 685 - Savage Love (Laxed - Siren Beat) -- 4.9
Boef feat. Ashafar - Nooit Thuis -- 5.5
Tones and I - Ur So F**king Cool -- 4.61
Robin Schulz & Wes - Alane -- 4.75
Bilal Wahib - Tigers -- 4.92
Nea - Some Say [Felix Jaehn Mix] -- 4.5
Boef feat. Numidia - Tout Est Bon -- 4
JC Stewart - I Need You to Hate Me -- 5.4
Nou jongens, de afgelopen paar weken mogen een drama genoemd worden. Enkel Boef weet met een 5.5 (!!) nog een voldoende te scoren en de Black Eyed Peas hinken er met 5.48 tegenaan. Wat gaan de volgende 3 tracks doen?
In Week 29 is de hoogste binnenkomer op #35 de nieuwste single van Nederlands populairste zangeres van het moment: Davina Michelle, genaamd 'My Own World'. Onlangs bracht ze haar debuutalbum, dat dezelfde naam deelt, uit met daarop ook haar hits 'Skyward' en 'Better Now'. Met een binnenkomst op #4 in de Album Top 100 is hij niet verkeerd ontvangen. Dit album ging óók nog eens gepaard met een geheel eigen concert-docu exclusief voor Pathé, ook getiteld 'My Own World'. En dat allemaal door wat covers op YouTube...
#35. Davina Michelle - My Own World
Op #37 vinden we de debuutsingle van de Duitse zangeres Zoe Wees. Ze deed in 2017 mee aan de Duitse Voice Kids en kreeg toen al een enorm compliment van Ed Sheeran. In haar single 'Control' schrijft Zoe over de epilepsie waar ze in haar jonge jeugd mee te maken heeft gehad. Het zorgde er voor dat ze zich hopeloos en buitengesloten voelde. En het levert voor het eerst sinds tijden weer een volledige power ballad op in de Top 40. Dat was vroeger toch wel anders...
#37. Zoe Wees - Control
We hoppen door naar week 30 en daar is de hoogste binnenkomer op #31 de 4e single van Dua Lipa's tweede album 'Future Nostalgia'. Tot nu toe had elke Top 40 single van Dua Lipa de Top 10 gehaald in Nederland. Met 'Hallucinate' lijkt ze die trend te gaan doorbreken daar hij maar langzaam omhoog weet te klimmen. Ligt het aan de kwaliteit van de single dan? 'Hallucinate' is een single die veel House en Disco-invloeden kent. Geproduceerd door Stuart 'Confessions on a Dance Floor' Price en opkomende producer SG Lewis, die onlangs nog zijn single 'Impact' uitbracht samen met Robyn.
#31. Dua Lipa - Hallucinate
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 16:29 uur
Davina Michelle: 4 (die kreun bij elke nieuwe zin zou ze moeten afleren)
Zoe Wees: 3 (vreselijke stem)
Dua Lipa: 5,5 (totaal standaard, maar wel aan te horen)
Ja, het zijn niet de beste tijden (voor mij) in de huidige top 40.
Zoe Wees: 3 (vreselijke stem)
Dua Lipa: 5,5 (totaal standaard, maar wel aan te horen)
Ja, het zijn niet de beste tijden (voor mij) in de huidige top 40.
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 16:42 uur
Nea - Some Say [Felix Jaehn Mix] --> 4.0
Boef feat. Numidia - Tout Est Bon --> 5.5
JC Stewart - I Need You to Hate Me --> 5.0
Davina Michelle - My Own World --> 5.5
Zoe Wees - Control --> 6.5
Dua Lipa - Hallucinate --> 8.5
Boef feat. Numidia - Tout Est Bon --> 5.5
JC Stewart - I Need You to Hate Me --> 5.0
Davina Michelle - My Own World --> 5.5
Zoe Wees - Control --> 6.5
Dua Lipa - Hallucinate --> 8.5
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 17:45 uur
Dua Lipa een 7. Best leuk nummer maar had liever 'Cool' of 'Love Again' gehad. Die springen toch wat meer boven het gemiddelde uit, ondanks dat ze het waarschijnlijk niet beter zouden doen in de charts.
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 20:04 uur
Dua Lipa : Hallucinate - 2,5
Davina Michele : My own world - 3
Zoe Wees : Control - 1,5
Davina Michele : My own world - 3
Zoe Wees : Control - 1,5
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 20:56 uur
Nou nou.. ik had wel wat betere cijfers bij die laatste twee verwacht.
* denotes required fields.