menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
avatar van Emichel
Shaggy - Banana : 2
Snelle - Kleur : 4,5

avatar van laxus11
Shaggy: 4

Snelle: 4.5

avatar van catdog
Snelle: 5
Conkarah & Shaggy: 7,0 -- leuk zomerhitje

avatar van ranboy
Conkara: 3
Snelle: 5,75

avatar van Joren999
Zo, ik ben door verhuizing een tijdje niet op MuMe geweest, maar ga het nu weer oppakken.

De eerstvolgende binnenkomer is van een groep die al vele top 40-hits heeft gescoord: de Black Eyed Peas. Ze begonnen als hiphopgroep, maar na de toetreding van Fergie schoven ze steeds verder op richting de R&B en pop. Eind vorig decennium maakte de band weer een verschuiving mee, waarbij er meer EDM in hun muziek te vinden was. Dit heeft de band geen windeieren gelegd, I Gotta Feeling is nog steeds één van de grootste hits allertijden.
Na nog een aantal hits gescoord te hebben in 2010 en 2011, werd het stil rond de groep en duurde het tot 2018 voordat er een nieuw album kwam. Bij dit album had Fergie de groep verlaten en was er een nieuwe zangeres gevonden: J. Rey Soul. Zij bleef echter maar kort bij de groep, maar doet wel mee op deze eerste single van het nieuwe album. Omdat ze geen onderdeel (meer) is van de groep, staat zij erbij als featuring. Daarnaast is er nog een featuring, van Ozuna, een Puerto Ricaanse reggaeton en trap-artiest.
Wat vinden wij eigenlijk van de eerste top 40-notering voor BEP in 9 jaar?




Black Eyed Peas, Ozuna, J. Rey Soul - Mamacita

Hierna weer een Nederlandse toevoeging aan de top 40: De tropische EDM geluiden van Lucas & Steve doen weer hun intrede in onze top 40. Is het meer van hetzelfde, of hebben de mannen ontwikkeling getoond?




Lucas & Steve - Letters

avatar van catdog
Black Eyed Peas: 7,5 leuke zomerhit!
Lucas & Steve: 4,5

avatar van Joren999
Ik had duidelijk meer te vertellen over BEP dan over L&S, ik hoop dat jullie mijn enigszins gekleurde berichtgeving kunnen vergeven trouwens

Arbeidsdeskundige
Black Eyed Peas, Ozuna, J. Rey Soul - Mamacita: 7,5
Lucas & Steve - Letters: 4

avatar van LucM
Conkarah feat. Shaggy - Banana (DJ Fle - Minisiren Remix): 3,5
Snelle - Kleur: 6,5

Black Eyed Peas, Ozuna, J. Rey Soul - Mamacita: 4,5
Lucas & Steve - Letters: 4

Bij vele huidige hits heb ik een déjà-vu-gevoel, alleen dat nummer van Snelle is de moeite waard.

avatar van esteban
Ik wist niet dat de Black Eyed Peas nog bestonden. Later eens luisteren.

avatar van Emichel
Lucas & Steve - Letters : 3,5
Black Eyed Peas - Mamacita : 5,5

avatar van ranboy
Black Eyed Peas: 3
Lucas & Steve: 4,5

avatar van Joren999
Martin Garrix & John Martin - Dit commentaar hebben we al 1000x gehoord, het nummer zelf nog vaker. Zang is lelijk geproduceerd, dat valt dan als enige op.
4

Ava Max - Leuke viool. Duurt helaas maar 5 seconden. Verder een soort ALDI-Dua Lipa, vlot maar wat te anoniem. Dus ook een ALDI-cijfer.
6

Lady Gaga & Ariana Grande - Wat een matige productie voor twee van de grootste artiesten van het moment. Ook wel erg anoniem verder. Dit kan toch wel beter...
4.8

DaBaby - De productie van de bas vind ik lelijk. Het klinkt als een bewust keuze maar het doet het niet voor mij. Gitaartje is wel fijn. Sfeer vind ik ook wel wat hebben.
5.5

Kygo & OneRepublic - Woo-oo-oo. Half bonuspunt voor geen drop/weetikveel hoe het standaard EDM instrumentaal gedeelte heet. Daardoor smaakvoller dan de standaard troep van Garrix eerder.
5.3

Harry Styles - Veruit het beste uit deze serie (tot nu toe). Leuke blazertjes ook.
7

Jonas Brothers & Karol G - Doet het wat minder voor mij. Latin-onzin is een half punt aftrek.
5.5

Regard & RAYE - Dit is de top 40-elektronica die ik een stuk liever hoor dan die slappe EDM van tegenwoordig.
7

Conkarah & Shaggy - Irritant en toch ook wel pakkend. En ook wel een beetje saai.
4.8

Snelle - Hij is geen zanger. Dat doet ie alleen wel. Wel iets beter (lees: minder knullig) dan voorheen.
5

Black Eyed Peas & Ozuna & J. Rey Soul - Iets beter dan de gemiddelde latin, maar het blijft niet mijn stijl. Wel weer iets nieuws voor BEP, dat kan ik dan wel weer waarderen.
4.8

Lucas & Steve - Of Garrix, of van Buuren, weet ik het. Nog anoniemer dan de eerste uit deze serie. Met een lekker anonieme zanger die beter weggelaten had kunnen worden. Typisch een geval van een nachtkaars dit.
3

avatar van esteban
BEP - 5.5
L&S - 4

Ik mis Fergie. Die laatste van L&S is bijna één op één een kopie van een bestaande song die nog niet zo lang geleden uitkwam. Kan niet op de titel of artiest komen. Was het niet iets met 'remember'?

avatar van pureshores
Joren999 schreef:
Verder een soort ALDI-Dua Lipa, vlot maar wat te anoniem. Dus ook een ALDI-cijfer.
6



altijd geweldig dat soort uitspraken.
Ook Lidl -Gaga want ze lijkt er heel erg op met dat haar

avatar van pureshores
Jonas Brothers ft. Karol G - X 6,2

Krijg hier wel erg The Script/Maroon5 gevoelens bij als in het prostitueren aan welke sound op dit moment verkoopt en meer een concept dan nog een groep

avatar van pureshores
Black Eyed Peas, Ozuna, J. Rey Soul - Mamacita 5

niet echt iets voor mij, reggaeton maar wel leuk dat zo'n gevestigde naam weer de top 40 kan halen

avatar van catdog
Alle stemmen verreken ik later. Eerst weer door!

In Week 25 vinden we op #34 de Nederlandse zangeres Emma Heesters. Emma vond haar succes, net als Davina Michelle, door eerst op YouTube regelmatig covers uit te brengen, en daarna mee te doen met de Beste Zangers van Nederland. Van daaruit kwam haar eerste hit rollen samen met Rolf Sanchez. Waar Rolf Sanchez al eerder dit jaar zijn eerste solo hit scoorde doet Emma dit hier. Fijn doorpakkend op het geluid van Pa Olvidarte.

#34. Emma Heesters - Waar Ga Je Heen




In Week 26 vinden we als hoogste binnenkomer weer een waar Tik Tok hitje. Die zullen we waarschijnlijk wat minder gaan tegenkomen de komende tijd nu de service door Trump verbannen is in Amerika. Het begon allemaal met een instrumental van de 17-jarige producer Jawsh 685, genaamd Laxed - Siren Beat, dat rondging op Tik Tok. Als frequent Tik Tok gebruiker maakte Jason Derulo zijn eigen versie met vocalen. Jawsh 685 was hier oorspronkelijk niet zo blij mee maar uiteindelijk kwamen beide partijen eruit en werd de track als samenwerking uitgebracht. Inmiddels is het de huidige #1 hit in de Top 40.

#26. Jason Derulo & Jawsh 685 - Savage Love (Laxed - Siren Beat)




Rapper Boef is niet te stoppen. Met zijn nieuwste album verbrak hij alle record op Spotify. De grootste hit van dit album gaan we nog tegenkomen maar de eerste entry behaalde hij met 'Nooit Thuis' samen met rapper Ashafar, getekend bij Josylvio's label Hella Cash, die hiermee zijn eerste Top 40 hit scoort.

#33. Boef feat. Ashafar - Nooit Thuis



Even wat inhalen (ook nog aardig wat te gaan)

Lauren Daigle - You Say 2,5
The Chainsmokers & Bebe Rexha - Call You Mine 5
Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita 6
Taylor Swift - You Need To Calm Down 8
Krezip - How Would You Feel 5,5
Mabel - Mad Love 7
Ed Sheeran ft. Khalid - Beautiful People 5,5
Kygo ft. Whitney Houston - Higher Love 4,5
R3hab & A Touch Of Class - All Around The World (La La La) 2
Suzan & Freek - Blauwe Dag 7
Dimitri Vegas & Like Mike, David Guetta, Daddy Yankee, Afro Bros & Natti Natasha - Instagram 4
Beyoncé - Spirit 8,5
Maan - Zo Kan Het Dus Ook 6,5
DJ Snake ft. J Balvin & Tyga - Loco Contigo 4,5
OneRepublic - Rescue Me 8,5
Snelle - Reünie 5
Sam Smith - How Do You Sleep? 8,5
Martin Garrix ft. JRM - These Are The Times 4
Kris Kross Amsterdam & Nielson - Ik Sta Jou Beter 6,5
Anuel AA, Daddy Yankee, Karol G, Ozuna & J Balvin - China 3,5
Armin Van Buuren & Avian Grays ft. Jordan Shaw - Something Real 3
Ariana Grande & Social House - Boyfriend 6
Davina Michelle - Better Now 7,5
Lucas & Steve & Deepend - Long Way Home 4,5
Post Malone ft. Young Thug - Goodbyes 6
Jonas Brothers - Only Human 7,5
Martin Garrix ft. Bonn - Home 3,5
P!nk ft. Khalid - Hurts 2B Human 5,5
Tones & I - Dance Monkey 9
Normani - Motivation 7,5
5 Seconds Of Summer - Teeth 7
Kensington - What Lies Ahead 6,5
Camila Cabello - Liar 9
Post Malone - Circles 6,5
Sam Feldt ft. RANI - Post Malone 5,5
Ariana Grande, Miley Cyrus & Lana Del Rey - Don't Call Me Angel 8
YouNotUs, Janieck & Senex - Narcotic 1
Tiësto & Mabel - God Is A Dancer 6
Kraantje Pappie - Vallende Ster 6,5
Marco Borsato, Snelle & John Ewbank - Lippenstift 5

avatar van pureshores
Emma Heesters - Waar Ga Je Heen 5,3

Arbeidsdeskundige
Emma Heesters - Waar Ga Je Heen 5

Arbeidsdeskundige
Jason Derulo & Jawsh 685 - Savage Love (Laxed - Siren Beat) 5

Arbeidsdeskundige
Boef feat. Ashafar - Nooit Thuis 5,5

avatar van ranboy
Emma Heesters: 3,5 (vooral dat oh-uh-oh-oh de hele tijd is verschrikkelijk)
Jason Derulo: 5,5 (erg gelikt, maar niet te vaak luisteren)
Boef: 4,5 (goed geproduceerd, tekstueel minder, de clip erg puberaal)

avatar van esteban
Emma - 6
Jason - 6
Boef - 5.5

avatar van Emichel
Emma Heesters : Waar ga je heen - 2,5
Jason Derulo : Savage love - 2,5

avatar van laxus11
Emma: 5

Jason: 4.8

Boef: 4

avatar van Joren999
Emma Heesters - Ik krijg hier echt de kriebels van, een soort latin met daarboven op nog irritante Nederlandse zang.
3

Jason Derulo & Jawsh 685 - Het zichzelf introduceren heeft hij nog niet afgeleerd haha. Verder wel fris, maar wat glad. Ook een beetje saai. Daarnaast is de zang niet mijn ding en matig gemixt.
5.3

Boef feat. Ashafar - Dit vind ik wel grappig. Lekker geproduceerd, zoals hier bovenaan aangehaald idd.
6.5

avatar van catdog
Emma Heesters: 4,5
Jason Derulo & Jawsh 685: 6,5
Boef feat. Ashafar: 6,5

avatar van pureshores
Lady Gaga & Ariana Grande 6,8

Gast
geplaatst: vandaag om 18:34 uur

geplaatst: vandaag om 18:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.