MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
BTS - 6.5
Derulo - 3.5
Racoon - 5.5

Dancing krijgt een 8. Leuk dat Derulo toch al een tijd meedraait in de muziekwereld en nog regelmatig hits heeft, ondanks dat het geen naam is die bij je opkomt als je denkt aan grote sterren van dit moment.

Racoon 2 (vreselijk nummer dat meteen door veel zenders opgepikt wordt)

Jason DeRulo 6,5

BTS moet ik nog luisteren (en nog 100 andere in dit topic)

BTS: 4 (wel heel erg licht en onnozel)
Derulo: 4,5 (vooral die tussenstukjes waarin het refrein nog eens wordt nageta-ta-ta-ta't, halen het onderuit)
Racoon: 4 (Racoon begon ooit als een goeie band (luister Blue days nog eens terug), maar dit is niet echt te doen (al is het wel goedbedoeld) )

Oh ik vind juist die tatata’s wel erg leuk in die single van Derulo

BTS - 5
Derulo - 5
Racoon - 6,5.

#25. BTS - Dynamite 6.0
#36. Jason Derulo - Take You Dancing 5.5
#28. Racoon - De Echte Vent 2.5

Master KG-Jerusalema 6
The Weeknd-Save your tears 6,5

Heb dit afgelopen 2 maanden laten liggen, daar moet even wat aan gebeuren.

Nea - 4

Blue was fout, maar hoeft niet herhaald te worden.
Boef feat. Numidia - 4
JC Stewart - 4.5
Davina Michelle - 6
Zoe Wees - 6.5
Dua Lipa - 6
Joel Corry x MNEK - 5
Goldkimono - 6.3
SOFI TUKKER & Gorgon City - 6
Kris Kross Amsterdam feat. Lil' Kleine & Yade Lauren - 2.5

Voor het origineel heb ik een zwak. Dit is het origineel met irritantere stemmen en irritantere omlijsting. Half punt aftrek voor die schreeuw. Daar was ik echt niet klaar voor.
Kygo & Tina Turner - 5
Rolf Sanchez - 3.5
Ava Max - 6
J. Balvin, Bad Bunny, Dua Lipa & Tainy - 4.5
S1mba feat. DTG - 6
Dopebwoy & Jonna Fraser - 5
Aya Nakamura - 5
Sheppard - 5
Master KG feat. Nomcebo - 5.5
Miley Cyrus - 6.5
Sam Feldt & VIZE - 4
Suzan & Freek, Snelle - 6
The Weeknd - 6.5
BANNERS - 5.5
BTS - 4
Jason Derulo - 6.5
Racoon - 4.5

BTS - Dynamite: 6,0
Jason Derulo - Take You Dancing: 6,5
Racoon - De Echte Vent: 3,0

De volgende binnenkomer die we gaan bespreken is een samenwerking tussen twee artiesten die nog niet eerder in de Top 40 hebben gestaan: de Amerikaanse 24kGoldn en de Puerto Ricaanse Iann Dior. Beiden hebben wel eerder de hitlijsten in andere landen behaald, maar dit 'Mood' doet het overal heel erg goed en heeft in veel landen de hoogste positie behaald.

24kGoldn ft. iann dior- Mood

Hierna weer een Nederlandse binnenkomer, van de Nederlandse rapper Kevin. In 2018 heeft hij samen met Lil' Kleine en Chivv al een hit gescoord met 'Beetje Moe', waarvan ik eerlijk moet toegeven dat het me niets zegt, ondanks dat ik in die tijd toch regelmatig aan de radio werd blootgesteld. (Nederlandse) hiphop en mainstreamradio, het blijft een ongelukkig huwelijk. Afijn, een aantal weken terug mocht hij een tweede notering bijschrijven, volledig op zijn eigen naam! Ondertussen is er alweer een samenwerking als 3e binnenkomer te noteren, maar die komt later nog aan bod.

Kevin - Ietsjes Later

De hoogste binnenkomer is een samenwerking tussen twee artiesten die echte oudgedienden zijn in de top 40 (beiden scoorden ze al meer dan 10 jaar geleden hun eerste hit) en ook al vaker hebben samengewerkt. Titanium is een nummer dat nog steeds geregeld te horen is op feestjes (hoewel nu...) of op de radio. Zal het met dit nummer ook zo gaan, of zijn we deze komend jaar alweer vergeten?

David Guetta & Sia - Let's Love

Mood - 6
Later - 4
Let's Love - 6.5

David Guetta - Let's love : 2,5
24kn Gold - Mood : 1,5
Kevin - Ietjes later : 1

Nou nou dat valt toch reuze mee deze week?

BANNERS - Someone to You 4,5

BTS-Dynamite 6,8

David Guetta/Sia-Let's love 5 (erg mager vergeleken met hun eerdere samenwerkingen)

24kGoldn & Iann Dior: 7,5
Kevin: 7,0
David Guetta & Sia: 8,0 - leuke 80’s knaller

24kGoldn & Iann Dior: 4
Kevin: 3
David Guetta & Sia: 3,5 (het refrein wordt erg lelijk/schreeuwerig gezongen)

Een 3.75 voor Kevin. Een 5.1 voor David Guetta & Sia en een 4,75 voor 24kGoldn & Iann Dior.

Wellicht dat 24kGoldn zich kan herpakken in een herkansing? In Week 38 komt hij namelijk binnen op #35 als onderdeel van de nieuwste single van Clean Bandit. Het is 2 jaar stil geweest rondom de dance-groep met de viooltjes maar ze zijn terug. Ook zangeres Mabel, die afgelopen jaar haar grote doorbraak had maar nog verlegen zat om hits dit jaar, doet mee.

#35. Clean Bandit & Mabel, feat. 24kGoldn - Tick Tock

De Britse singer-songwriter James Bay bereikte zijn doorbraak alweer in 2015 met zijn singles 'Hold Back the River' en 'Let It Go', afkomstig van zijn debuutalbum. Alle singles die van zijn tweede album af werden getrokken gingen geruisloos langs ons heen. Met zijn nieuwste single weet James het tij weer te keren en komt de eerste single van zijn derde album binnen op:

#38. James Bay - Chew on My Heart

Als hekkensluiter vinden we de Belg Felix de Laet, oftewel Lost Frequencies. Met zijn nieuwste single 'Don't Leave Me Now' weet hij Clouseau te passeren als meest succesvolle Belgische act ooit in de Top 40. Deze single is een samenwerking met de Franse zanger Mathieu Koss die onlangs ook nog in de Tipparade stond met zijn single samen met Ziggy Marley.

#40. Lost Frequencies & Mathieu Koss - Don't Leave Me Now

James Bay - Chew on my heart :1
Lost Frequencies - Don't leave me now : 3,5
Clean Bandit - Tick Tock : 5

James Bay: 6,0
Lost Frequencies: 4,5
Clean Bandit: 7,0

Clean Bandit: 4
James Bay: 5,75
Lost Frequencies: 4,5

Clean Bandit - 3.5
James Bay - 7.0
Lost Frequencies - 6.5

Clean Bandit: 6,5
James Bay: 6,0
Lost Frequencies: 5

Ik ben ff een paar maanden wielrennen kijken en ik moet opeens 41 nummers inhalen. Nouja, maar even gedaan. Het gemiddelde cijfer gaat waarschijnlijk iets omhoog ermee.

Black Eyed Peas, Ozuna, J. Rey Soul - Mamacita 4,5
Lucas & Steve - Letters 5,5
Emma Heesters - Waar Ga Je Heen 5
Jason Derulo & Jawsh 685 - Savage Love (Laxed - Siren Beat) 6,5
Boef feat. Ashafar - Nooit Thuis 5
Tones and I - Ur so fxxking cool 6
Robin Schulz & Wes - Alane 6
Bilal Wahib - Tigers 5,5
Nea - Some Say [Felix Jaehn Mix] 6,5
Boef feat. Numidia - Tout Est Bon 4,5
JC Stewart - I Need You to Hate Me 6
Davina Michelle - My Own World 6
Zoe Wees - Control 5
Dua Lipa - Hallucinate 6,5
Joel Corry x MNEK - Head & Heart 7
Goldkimono - To Tomorrow 6,5
SOFI TUKKER & Gorgon City - House Arrest 7
Kris Kross Amsterdam feat. Lil' Kleine & Yade Lauren – Mij Niet Eens Gezien 5
Kygo & Tina Turner - What's Love Got to Do with It 5
Rolf Sanchez - Más Más Más 6
Ava Max - Kings & Queens 5,5
J. Balvin, Bad Bunny, Dua Lipa & Tainy - Un Dia (One Day) 6
S1mba feat. DTG - Rover 6
Dopebwoy & Jonna Fraser - Vakantie 4,5
Aya Nakamura - Jolie Nana 6,5
Sheppard - Symphony 5
Master KG feat. Nomcebo - Jerusalema 7
Miley Cyrus - Midnight Sky 6,5
Sam Feldt & VIZE - Far Away From Home (feat. Leony) 6
Suzan & Freek, Snelle - De Overkant 5,5
The Weeknd - Save Your Tears 6,4
BANNERS - Someone to You 6,8
BTS - Dynamite 7
Jason Derulo - Take You Dancing 6,5
Racoon - De Echte Vent 5
24kGoldn ft. iann dior- Mood 6,5
Kevin - Ietsjes Later 4,5
David Guetta & Sia - Let's Love 6,8
Clean Bandit & Mabel, feat. 24kGoldn - Tick Tock 6
James Bay - Chew on My Heart 6,5
Lost Frequencies & Mathieu Koss - Don't Leave Me Now 6

Tick Tock van Clean Bandit, verhoog ik naar een 6.

24kGoldn ft. iann dior- Mood 4
Kevin-Ietsjes later 4,5
James Bay-Chew on my heart 7

24kGoldn ft. iann dior- Mood 5.5
Kevin - Ietsjes Later 6.5
David Guetta & Sia - Let's Love 4.5
Clean Bandit & Mabel, feat. 24kGoldn - Tick Tock 6.0
James Bay - Chew on My Heart 5.5
Lost Frequencies & Mathieu Koss - Don't Leave Me Now 3.0

David Guetta & Sia - Let's Love: 7.0
Clean Bandit, Mabel & 24kGoldn - Tick Tock: 6.0

Clean Bandit en consorten scoren net een voldoende met een 5,6. Evenals James Bay. Lost Frequencies moet genoegen nemen met een 4.7.

In Week 39 vinden we als hoogste binnenkomer één van de nieuwste singles van de Biebs. Je zou het bijna vergeten maar begin dit jaar bracht hij nog de singles 'Yummy', 'Intentions' en het album 'Changes' uit, met redelijke resultaten. Echter bereikte dit nergens de successen van 'Purpose'. Terug naar de tekentafel moet Bieber gedacht hebben. Enkele maanden geleden kregen we nog een leuk tussendoortje in de vorm van de single met Ariana Grande maar met 'Holy' wilt Bieber iets volwassener gaan dan gebruikelijk. Geloof speelt een flinke rol in de huidige levensstijl van Bieber en daar sluit deze Gospel-getinte pop single naadloos op aan. Chance the Rapper hopt nog even bij voor een guest-verse, waardoor dit alweer de 5e samenwerking tussen de twee heren is.

#16. Justin Bieber feat. Chance the Rapper - Holy

Op #39 vinden we het debuut van de 17-jarige Tate McRae. Al op 13-jarige leeftijd mocht ze op tournee met de Biebs op zijn 'Purpose Tour'. Één van haar zelfgeschreven singles trekt de aandacht van RCA Records en begin dit jaar mocht ze haar eerste EP uitbrengen, waarbij ze onder meer samengewerkt heeft met Billie Eilish. Single 'You Broke Me First' is daar niet op te vinden maar is wel haar grote doorbraak geworden door, hoe kan het ook anders, Tik Tok.

#39. Tate McRae - You Broke Me First

We hoppen door naar Week 40. Daar vinden we het producer collectief en label Internet Money. Dit is een samenwerking tussen Taz Taylor en Nick Mira. Onder de naam Internet Money lanceerden ze een YouTube platform, een apart platen label en gingen ze aan de slag als producer duo. Internet Money wordt gezien als medium waar beatmakers hun beats kunnen verkopen en een verzamelpunt waar andere producers en creatives terecht kunnen. Naast het helpen van producers met de 'zaken-kant' van de muziekindustrie organiseren ze ook meerdere "tours" waar verschillende producers kunnen samenwerken met elkaar. Een echte kweekvijver dus. Onlangs verscheen het eerste album onder van Internet Money met daarop een gros van samenwerkingen van de huidige Hip-Hop artiesten uit de USA. Daarvan is 'Lemonade' uiteindelijk uitgegroeid tot een wereldwijde hit waardoor rappers Gunna, Don Toliver en NAV eindelijk eens een succesje mogen meepikken in Nederland.

#29. Internet Money feat. Don Toliver, Gunna & NAV - Lemonade

Justin Bieber: 6,5 (inderdaad een serieuzere toon, en dat lijkt mij vooruitgang)
Tate McRae: 3,5 (zelfde trillerige stemmetje als Billie Eilish, zo irritant dat ik aan het liedje niet meer toekom, maar dat lijkt me heel erg standaard)
Internet Money: 6,5 (ik moet aan Old Town Road denken, weet niet of dat ergens op slaat, maar dat vond ik wel de beste single die vorig jaar de top 40 haalde, geloof ik. Deze klinkt ook prettig en creatief)

Gast
geplaatst: vandaag om 03:49 uur

geplaatst: vandaag om 03:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.